Sivu 4/4

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Lähetetty: Ti Huhti 07, 2020 15:08
Kirjoittaja tetammi
Oma ratkaisu olis varmaan pistää halvimmat gl4 öljyt eli mobil tai motox ja ajaa jonku aikaa ja sitten muistaakseni nämä oli foorumin suositus sen nesteen tilalle https://m.motonet.fi/fi/tuote/590013/TO ... ljy-GL4-1l

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Lähetetty: Ti Huhti 07, 2020 15:52
Kirjoittaja Örkinrumilus
Joo, toi öljy oli ainoa noilla spekseillä oleva mitä löysin motonetistä. Kahlasin pari tuntia foorumin keskusteluja tosta vaihteistoöljystä läpi ja sielä tuli esiin että alunperin noihin on tota 10w-30 mineraalia laitettu ni ostin si sitä 8O

Kaadoin askiin tuota öljyä litran hätäpäissäni kun oletin laatikon kuivuuden johdosta nelosen hyppivän pois päältä, ei vaihteet ainakaan huonommin mee päälle :?:

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Lähetetty: Ti Huhti 07, 2020 15:58
Kirjoittaja tetammi
Ohan noissa paljo käytetty myös moottoriöljyä et sinänsä tuo on varmasti riittävän hyvää, ainaki verrattuna et on vanhat vettyneet sisällä.
No og satkun väittelytki perustuu lähinnä kylmäominaisuuksiin millä ei harrastepelissä juuri ole väliä tai sitten miten kestäny virityksen tuoman lisätehon.

Et eiku vaihtoon ja kovaa ajoo. :mrgreen:

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Lähetetty: Ma Marras 09, 2020 13:14
Kirjoittaja MindW
Onko projektisi vanha toimimaton töötti vielä tallessa? Useamman noista toimimaan saaminen on helppo juttu, tarvitsee avata ja puhdistaa kärjet kankaalla/paperilla, eli EI hiemapaperilla tai viilalla. Mekanismia ei tarvitse muuten purkaa kuin kansi avata. Onnistumistodennäköisyys korjaukselle on hyvin suuri mikäli kelan läpi kulkee sähkö. Puhdistuksen lisäksi saattaa tarvita säätää ääntä ulkopuolella olevasta (sinetöidystä) ruuvista.

Hakusanalla Hella b31 lötyy googlesta ohjeita, esim. tässä (liian) perusteellinen:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=663337

Elias