Näiden kovempien pakkasten tullen latailin käynnistysakkua ja tämän aamun käynnistyskokemuksella oli ihan hyvä idea - ei meinannut pyörähtää ensin, mutta onneksi lähti esilämmitettynä helposti käyntiin! Tankissa tällä hetkellä 95e10, mittarissa oli -20. Jotenkin ajattelin, että Saabeissa ei talvella palella, muttamutta... onneksi puin pitkät kalsongit jalkaan aamulla. Jostain syystä ei oikein tuppaa kabiini lämpiämään (EDIT: moottorin lämpö sidistä vilkuiltuna n. 88, nokkaa ei peitelty). Sisään tulee kuumimmillaan lähinnä haaleaa ilmaa, kylmimmillään kylmää. Jotain siis tapahtuu, mutta se oikea lämmin jää pois. Kalibroin ACC:n ja pukkasi vikakoodin 21 pihalle, missä ei tunnu oikein olevan logiikkaa: "21 DC motor, air recirculation flap - open or short circuit B2410" (lähde). B2410 taas WIS:n mukaan oireilee seuraavasti:
- The cabin mists up.
- Bad air in cabin.
- The perceived cabin temperature is too high compared to the set temperature.
Toinen pimeän/talviajan epämukavuustekijä on luokattomat lähivalot. Vissiin ballastit alkavat olemaan elinikänsä lopussa ja varmaan umpiotkaan eivät enää ole parhaimmillaan. Pitkillä näkee paremmin kuin hyvin, mutta lyhyillä joutuu pinnistelemään. Tässä ei auta Konan riittävät LED-valot referensseinä. On näillä pärjätty kuitenkin, ero pitkien ja lyhyiden välillä on kyllä vähän liian suuri.
Jotenkin alkaa taas korjailutarpeet kumuloitumaan ja kiinnostus vähenee samassa suhteessa. Ja silti hymyilyttää joka kerta, kun tämän pihalla näkee tai rattiin pääsee.