
Tämä modaus on ollut pitemmän aikaa suunnitteilla, mutta ensin kokeiltiin helpommat konstit olemassa olleen automaattikytkimen kanssa tuloksetta.
Hommahan menee suurelta osin samalla tavalla kuin NG900 vaijerikytkimen muunnos nestekytkimelle pois lukien laatikon pään muutokset. Sensonicin konversiolle löytyy viralliset ohjeet, mutta ne ovat muutossarjaa varten, joten soveltuvat vain tietyltä osin. Jos käsillä ei ole muutossarjaa niin homma onnistuu myös og9-3 purkuosia käyttämällä.
OG9-3:sesta tarvitaan:
-kytkinpoljin runkoineen
-jarrupoljin
-kytkinpääsylinteri
-Letku/putki pääsylinterin ja vaihdelaatikon väliin
Lisäksi tarvitaan letkua kytkinpääsylinterin ja jarrunestesäiliön väliin ja jonkinlainen liitos sensonicin ja og9-3 letku/putkiyhdistelmän välille.
Aluksi puretaan kuskin puolelta kojelaudan alamuovi ja lämmityskanavat pois.
Puretaan sensonicin leveä jarrupoljin ja jalkatilassa majaileva vaijerikytkinpolkimen runko pois. Ja OG9-3 jarrupoljin vanhan tilalle.
Tila on ahdas ja työasento vähintäänkin ikävä, joten itse otin suosiolla kuskinpenkin pois tieltä.
Jotta konehuoneen puolelta pääsee käsiksi poljinrungon pultteihin, pitää sulakerasia irrottaa ja nostaa sivuun.
Sensonicin virallisessa konvertointiohjeessa on sapluuna, jonka mukaan tehdään tulipeltiin reikä työsylinterille ja kytkinpolkimen rungon kiinnityspultille. Ensin tulipellin äänieristettä pitää kuitenkin nakertaa, jotta reiän saa tehtyä. Ainakin omassa tapauksessa ohjeen reikiä piti suurentaa vielä reilusti, jotta työsylinteri ja pohjinrunko mahtuivat paikalleen.
Sensonicissä on erilainen liitin putkessa laatikon päässä kuin og9-3 työsylinteriltä tulevassa putkessa. Vaihtoehtona on naittaa nämä keskenään molemmissa keskellä olevasta letkuosuudesta esim. hydrauliikkaliikkeessä tai tehdä jatko naaras-naaras jarruputkiliittimin väliin.
Virallinen ohje purattaa vaihteiston asento-anturin laatikon päältä pois, mutta tämä reikä pitäisi tukkia jollain. Em. anturin poistolla saa tilaa, sillä em. putken vetäminen on hankalaa johtuen ahtaasta tilasta.
Kun putkiongelma on ratkaistu tarvii tietty yhdistää kytkinpääsylinterin ja jarrunestesäiliöön nipat letkulla. Og9-3 letku on liian lyhyt.
Sensonicin laatikossa on ilmaruuvi laatikon päällä josta injektioruiskulla työntämällä saa kytkimen ilmattua.
Jotta kaikki asento-anturit ja muut saadaan ohitettua tarvii vielä hanskalokero purkaa ja irrottaa liitinkampa sensonicin ohjainlaitteelta. Virallisessa ohjeessa on kerrottu kuvin yhdistettävät johdot jotka ovat siis pinnit 9 ja 18 sekä 5 ja 26. Eli esimerkiksi sivuleikkureilla johdot poikki ja kolvaten yhteen niin kuin itse tein.
Kojelaudan päästä sensonicin sulake (nro 10) vielä irti ja homma on kasausta vailla valmis.