aeron katsastus

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

aeron katsastus

Viesti Kirjoittaja xjford »

no niin, tuli tuo ruotsin tuliainen(og aero -88 ) käytettyä konttorilla. päätin purkaa tunteitani tällä osastolla koska aika projektiksi meni :(
en nyt muista kaikkia vikoja mutta mainittakoon muutama.
-alapallonivel kuskin puolella(aika saabimaista :D )
-rekisterivalo oli päässyt sammumaan(olishan sen nyt voinut ennakoivastikin vaihtaa :oops: )
-akun kiinnitys kehno
-tyhjäkäynti liian korkea 8O
-pakoputki vuotaa
-takaluukku ei aukea kuin sisäpuolelta :P (sieltä kai puuttuu jokin tanko sieltä lukosta keskuslukon moottorin ja lukkomekanismin välistä)
-megalomaaninen ruostevaurio pelkääjän puolen vakiopaikassa eli vetarin läpiviennissä. taitaa olla helpompi irroittaa koko eturipustus heti kättellyssä. sen lisäksi muutama pienempi reikä.
kyllä siinä taas aherrusta riittää :roll: päivittelen tänne miten projekti etenee... ja saatan laittaa jonkun kuvankin
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tsemppiä aherrukseen, ollaan mukana hengessä! :) Kyllä sillä sitten kelpaakin ajelle, kun kuntoon saat! 8)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Ei muuta kuin tuumasta toimeen!
Mulla meni aero onneksi heti ekalla läpi, mutta siitä huolimatta tuli tehtyä kaikenlaista korjausta siihen.
Mukava se on sitte ajella ku on kunnossa.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Työpanos liikkeeksi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Eihän virheetöntä vanhaa autoa ole, paitsi tietenkin ajamattomat yksilöt, mutta näissä tekniikka onkin sitten..ajamatonta.

Alapallonivelen saa vaihdettua suht. mukavasti, jos on edes se. Motonetin 6€:n irroitustyökalu; se säästää vimmaa myöhempiin kohteisiin. Rekisterivalo maksaa Motonetissa monta kymmentä euroa, joten jos polttimonvaihtoa yrittäisi ensin..:) Kahdella ruuvilla kiinni, ollaan varovaisia koska se läpinäkyvä muovi voi olla haurasta - tottelee liimaa onneksi hyvin. Pakoputki kannattanee vaihtaa kokonaisuudessaan, todennäköisesti muissakin osissa ei ole enää käyttövaraa huimasti; sitten vain odottamaan milloin joku töyssy tekee repeämän etuputkeen ..:( Jos keskuslukon moottori ääntää takakontissa, saattaa olla kyse solenoidin kouren kiinnityksen löysääntymisestä? Tyhjäkäynti voikin sitten olla hiukan enemmän tuumausta tarvitsevaa, samoin ruostevaurion korjaus.

Kyllä se siitä. Jonkun Corollan/Escortin/Sunny paikkaaminen tms korjailu voi tuntua tylsältä, mutta kunhan auto on ns. ensi-iskussa, niin sitten alla on Aero. Voi kesä tuntua hiukan toisenlaiselta tälläisen ratissa 8)
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

eihän nuo nyt niin hirveitä vikoja oo.... vai?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos airo oli halpa, niin pienellähän tuosta selviää.

Pikkuhiljaa hyvä tulee...


Kyl se aero siitä vielä elvyttyy...
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: aeron katsastus

Viesti Kirjoittaja Julle »

Saitko leiman?
9-5 Aero - 00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: aeron katsastus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Aeron katsastus ei eroa mitenkään ei-aerojen katsastuksesta!!!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7438
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: aeron katsastus

Viesti Kirjoittaja mestari »

ei mutta on kivana lisänä katsastajalle kun oikein kehuu että on aero niin se heijastuu heti kuonavasaan käytettyyn voimaan koritarkastuksessa. :D

eräs edesmennyt saabisti katsasti vanhaa siistiä volvo 142 malliaan ja kertoi että ollessani ylhäällä katsastaja paukautti vasaralla kenkään jolloin huusin että onneksi olkoon olet ensimmäinen joka on rikkonut autoni, mies laski auton alas ja kysyi syytätteko minua jolloin saabisti vastasi että kyllä
sitten turvavyo oli kuulemma rispaantunut oven pilarin kohdalla ja saabistin mielestä se oli vain vähän hankautunut siitä kinasteltiin sitten oli vielä kolmas kiistanaihe mutten muista enää sitä. ja saabisti sanoi että minä vxxxtuilin koko katsastuksen ajan sile miehelle kun särki autoni
kysin että meniks leimasta
saabisti sanoi että ei :mrgreen:
tämä episodi tapahtui kouvolan katsastuasemalla 90 luvulla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin