aeron katsastus
aeron katsastus
no niin, tuli tuo ruotsin tuliainen(og aero -88 ) käytettyä konttorilla. päätin purkaa tunteitani tällä osastolla koska aika projektiksi meni
en nyt muista kaikkia vikoja mutta mainittakoon muutama.
-alapallonivel kuskin puolella(aika saabimaista )
-rekisterivalo oli päässyt sammumaan(olishan sen nyt voinut ennakoivastikin vaihtaa )
-akun kiinnitys kehno
-tyhjäkäynti liian korkea
-pakoputki vuotaa
-takaluukku ei aukea kuin sisäpuolelta (sieltä kai puuttuu jokin tanko sieltä lukosta keskuslukon moottorin ja lukkomekanismin välistä)
-megalomaaninen ruostevaurio pelkääjän puolen vakiopaikassa eli vetarin läpiviennissä. taitaa olla helpompi irroittaa koko eturipustus heti kättellyssä. sen lisäksi muutama pienempi reikä.
kyllä siinä taas aherrusta riittää päivittelen tänne miten projekti etenee... ja saatan laittaa jonkun kuvankin
en nyt muista kaikkia vikoja mutta mainittakoon muutama.
-alapallonivel kuskin puolella(aika saabimaista )
-rekisterivalo oli päässyt sammumaan(olishan sen nyt voinut ennakoivastikin vaihtaa )
-akun kiinnitys kehno
-tyhjäkäynti liian korkea
-pakoputki vuotaa
-takaluukku ei aukea kuin sisäpuolelta (sieltä kai puuttuu jokin tanko sieltä lukosta keskuslukon moottorin ja lukkomekanismin välistä)
-megalomaaninen ruostevaurio pelkääjän puolen vakiopaikassa eli vetarin läpiviennissä. taitaa olla helpompi irroittaa koko eturipustus heti kättellyssä. sen lisäksi muutama pienempi reikä.
kyllä siinä taas aherrusta riittää päivittelen tänne miten projekti etenee... ja saatan laittaa jonkun kuvankin
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Työpanos liikkeeksi
Eihän virheetöntä vanhaa autoa ole, paitsi tietenkin ajamattomat yksilöt, mutta näissä tekniikka onkin sitten..ajamatonta.
Alapallonivelen saa vaihdettua suht. mukavasti, jos on edes se. Motonetin 6€:n irroitustyökalu; se säästää vimmaa myöhempiin kohteisiin. Rekisterivalo maksaa Motonetissa monta kymmentä euroa, joten jos polttimonvaihtoa yrittäisi ensin.. Kahdella ruuvilla kiinni, ollaan varovaisia koska se läpinäkyvä muovi voi olla haurasta - tottelee liimaa onneksi hyvin. Pakoputki kannattanee vaihtaa kokonaisuudessaan, todennäköisesti muissakin osissa ei ole enää käyttövaraa huimasti; sitten vain odottamaan milloin joku töyssy tekee repeämän etuputkeen .. Jos keskuslukon moottori ääntää takakontissa, saattaa olla kyse solenoidin kouren kiinnityksen löysääntymisestä? Tyhjäkäynti voikin sitten olla hiukan enemmän tuumausta tarvitsevaa, samoin ruostevaurion korjaus.
Kyllä se siitä. Jonkun Corollan/Escortin/Sunny paikkaaminen tms korjailu voi tuntua tylsältä, mutta kunhan auto on ns. ensi-iskussa, niin sitten alla on Aero. Voi kesä tuntua hiukan toisenlaiselta tälläisen ratissa
Alapallonivelen saa vaihdettua suht. mukavasti, jos on edes se. Motonetin 6€:n irroitustyökalu; se säästää vimmaa myöhempiin kohteisiin. Rekisterivalo maksaa Motonetissa monta kymmentä euroa, joten jos polttimonvaihtoa yrittäisi ensin.. Kahdella ruuvilla kiinni, ollaan varovaisia koska se läpinäkyvä muovi voi olla haurasta - tottelee liimaa onneksi hyvin. Pakoputki kannattanee vaihtaa kokonaisuudessaan, todennäköisesti muissakin osissa ei ole enää käyttövaraa huimasti; sitten vain odottamaan milloin joku töyssy tekee repeämän etuputkeen .. Jos keskuslukon moottori ääntää takakontissa, saattaa olla kyse solenoidin kouren kiinnityksen löysääntymisestä? Tyhjäkäynti voikin sitten olla hiukan enemmän tuumausta tarvitsevaa, samoin ruostevaurion korjaus.
Kyllä se siitä. Jonkun Corollan/Escortin/Sunny paikkaaminen tms korjailu voi tuntua tylsältä, mutta kunhan auto on ns. ensi-iskussa, niin sitten alla on Aero. Voi kesä tuntua hiukan toisenlaiselta tälläisen ratissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: aeron katsastus
Aeron katsastus ei eroa mitenkään ei-aerojen katsastuksesta!!!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: aeron katsastus
ei mutta on kivana lisänä katsastajalle kun oikein kehuu että on aero niin se heijastuu heti kuonavasaan käytettyyn voimaan koritarkastuksessa.
eräs edesmennyt saabisti katsasti vanhaa siistiä volvo 142 malliaan ja kertoi että ollessani ylhäällä katsastaja paukautti vasaralla kenkään jolloin huusin että onneksi olkoon olet ensimmäinen joka on rikkonut autoni, mies laski auton alas ja kysyi syytätteko minua jolloin saabisti vastasi että kyllä
sitten turvavyo oli kuulemma rispaantunut oven pilarin kohdalla ja saabistin mielestä se oli vain vähän hankautunut siitä kinasteltiin sitten oli vielä kolmas kiistanaihe mutten muista enää sitä. ja saabisti sanoi että minä vxxxtuilin koko katsastuksen ajan sile miehelle kun särki autoni
kysin että meniks leimasta
saabisti sanoi että ei
tämä episodi tapahtui kouvolan katsastuasemalla 90 luvulla
eräs edesmennyt saabisti katsasti vanhaa siistiä volvo 142 malliaan ja kertoi että ollessani ylhäällä katsastaja paukautti vasaralla kenkään jolloin huusin että onneksi olkoon olet ensimmäinen joka on rikkonut autoni, mies laski auton alas ja kysyi syytätteko minua jolloin saabisti vastasi että kyllä
sitten turvavyo oli kuulemma rispaantunut oven pilarin kohdalla ja saabistin mielestä se oli vain vähän hankautunut siitä kinasteltiin sitten oli vielä kolmas kiistanaihe mutten muista enää sitä. ja saabisti sanoi että minä vxxxtuilin koko katsastuksen ajan sile miehelle kun särki autoni
kysin että meniks leimasta
saabisti sanoi että ei
tämä episodi tapahtui kouvolan katsastuasemalla 90 luvulla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,