Sivu 1/1

aeron katsastus

Lähetetty: Ti Huhti 19, 2005 22:24
Kirjoittaja xjford
no niin, tuli tuo ruotsin tuliainen(og aero -88 ) käytettyä konttorilla. päätin purkaa tunteitani tällä osastolla koska aika projektiksi meni :(
en nyt muista kaikkia vikoja mutta mainittakoon muutama.
-alapallonivel kuskin puolella(aika saabimaista :D )
-rekisterivalo oli päässyt sammumaan(olishan sen nyt voinut ennakoivastikin vaihtaa :oops: )
-akun kiinnitys kehno
-tyhjäkäynti liian korkea 8O
-pakoputki vuotaa
-takaluukku ei aukea kuin sisäpuolelta :P (sieltä kai puuttuu jokin tanko sieltä lukosta keskuslukon moottorin ja lukkomekanismin välistä)
-megalomaaninen ruostevaurio pelkääjän puolen vakiopaikassa eli vetarin läpiviennissä. taitaa olla helpompi irroittaa koko eturipustus heti kättellyssä. sen lisäksi muutama pienempi reikä.
kyllä siinä taas aherrusta riittää :roll: päivittelen tänne miten projekti etenee... ja saatan laittaa jonkun kuvankin

Lähetetty: Ti Huhti 19, 2005 22:49
Kirjoittaja LR
Tsemppiä aherrukseen, ollaan mukana hengessä! :) Kyllä sillä sitten kelpaakin ajelle, kun kuntoon saat! 8)

Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 07:10
Kirjoittaja hene-
Ei muuta kuin tuumasta toimeen!
Mulla meni aero onneksi heti ekalla läpi, mutta siitä huolimatta tuli tehtyä kaikenlaista korjausta siihen.
Mukava se on sitte ajella ku on kunnossa.

Työpanos liikkeeksi

Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 07:25
Kirjoittaja petteri75
Eihän virheetöntä vanhaa autoa ole, paitsi tietenkin ajamattomat yksilöt, mutta näissä tekniikka onkin sitten..ajamatonta.

Alapallonivelen saa vaihdettua suht. mukavasti, jos on edes se. Motonetin 6€:n irroitustyökalu; se säästää vimmaa myöhempiin kohteisiin. Rekisterivalo maksaa Motonetissa monta kymmentä euroa, joten jos polttimonvaihtoa yrittäisi ensin..:) Kahdella ruuvilla kiinni, ollaan varovaisia koska se läpinäkyvä muovi voi olla haurasta - tottelee liimaa onneksi hyvin. Pakoputki kannattanee vaihtaa kokonaisuudessaan, todennäköisesti muissakin osissa ei ole enää käyttövaraa huimasti; sitten vain odottamaan milloin joku töyssy tekee repeämän etuputkeen ..:( Jos keskuslukon moottori ääntää takakontissa, saattaa olla kyse solenoidin kouren kiinnityksen löysääntymisestä? Tyhjäkäynti voikin sitten olla hiukan enemmän tuumausta tarvitsevaa, samoin ruostevaurion korjaus.

Kyllä se siitä. Jonkun Corollan/Escortin/Sunny paikkaaminen tms korjailu voi tuntua tylsältä, mutta kunhan auto on ns. ensi-iskussa, niin sitten alla on Aero. Voi kesä tuntua hiukan toisenlaiselta tälläisen ratissa 8)

Lähetetty: To Huhti 21, 2005 12:52
Kirjoittaja YuZzI
eihän nuo nyt niin hirveitä vikoja oo.... vai?

Lähetetty: To Huhti 21, 2005 15:05
Kirjoittaja saabracing
jos airo oli halpa, niin pienellähän tuosta selviää.

Pikkuhiljaa hyvä tulee...


Kyl se aero siitä vielä elvyttyy...

Re: aeron katsastus

Lähetetty: Pe Maalis 31, 2023 19:02
Kirjoittaja Julle
Saitko leiman?

Re: aeron katsastus

Lähetetty: Pe Maalis 31, 2023 19:59
Kirjoittaja Pakari
Aeron katsastus ei eroa mitenkään ei-aerojen katsastuksesta!!!

Re: aeron katsastus

Lähetetty: La Huhti 01, 2023 09:32
Kirjoittaja mestari
ei mutta on kivana lisänä katsastajalle kun oikein kehuu että on aero niin se heijastuu heti kuonavasaan käytettyyn voimaan koritarkastuksessa. :D

eräs edesmennyt saabisti katsasti vanhaa siistiä volvo 142 malliaan ja kertoi että ollessani ylhäällä katsastaja paukautti vasaralla kenkään jolloin huusin että onneksi olkoon olet ensimmäinen joka on rikkonut autoni, mies laski auton alas ja kysyi syytätteko minua jolloin saabisti vastasi että kyllä
sitten turvavyo oli kuulemma rispaantunut oven pilarin kohdalla ja saabistin mielestä se oli vain vähän hankautunut siitä kinasteltiin sitten oli vielä kolmas kiistanaihe mutten muista enää sitä. ja saabisti sanoi että minä vxxxtuilin koko katsastuksen ajan sile miehelle kun särki autoni
kysin että meniks leimasta
saabisti sanoi että ei :mrgreen:
tämä episodi tapahtui kouvolan katsastuasemalla 90 luvulla