900 T16 1987 "Magnus" - ikuisuusprojekti
Lähetetty: La Syys 12, 2020 08:25
Aloitellaan nyt tästäkin jotain tarinaa. Tiedä vaikka motivoisi paremmin tekemäänkin heikkoina hetkinä ja ennen kaikkea saa kyseltyä kokeneemmilta neuvoja.
Ostin 2019 kesän seutuun kaverilta pois satkun, jota olisi nyt tarkoitus sitten pikkuhiljaa alkaa entisöidä alkuperäiseen loistoonsa. Hirveän huono tosin tuossa alkuperäisyyden kunnioittamisessa ollut, mutta parhaani tämän kanssa yritän.
Auto itsessään on 1987 900 T16 ja Aerona ainakin minulle myyty, joskin tuota "aero statusta" en ole vielä millään saanut varmennettua Eikä tuolla suoranaisesti väliä olekaan mikä se virallisesti on. Emäntä nimesi tämän yksilön Magnukseksi (tuttavallisemmin makke), kun nuo aiemmatkin on ruotsalaisherroja olleet; entinen käyttis femma Börje, 99 Staffan ja nyk. käyttis Volvo Håkan.
Papereista sen verran aukenee, että 2005 viimeksi katsastettu ja ilmeisesti samana vuonna tuotu Ruotsin puolelta Suomeen. Mittari näyttää vähän reilua 200tkm, joten ihan loppuun ajettukaan ei vielä ole. Varusteista sähkölasit, -kattoluukku, vakkarit yms. löytyy, nahkasisusta ja levikesarjat on kaverilla vielä jemmassa, taitaa ilmastointi olla ainoa mitä jää itse kaipaamaan. Jos ei sitten innostu sitäkin jostain purkuvehkeestä asentamaan.
Lähtötilanteessa kaikki näyttää kaukaa katsottuna yllättävän hyvältä...
Itse en ole edes käynnissä käyttänyt, luotan kaverin sanaan, että tekniikka pelaa, vaikka toki sekin on tarkoitus hoitaa kuntoon projektin aikana.
Makke seisoi minulle tultuaan pihalla vuoden verran kunnes tässä pari päivää taakse päin tönäistiin tallin suojiin. Ajatuksena oli, että saa talveksi sään suojaan, mutta projektia ei ollut vielä tarkoitus aloittaa. Tallin lattia on vielä pinnoittamatta, kun ei tällekään kesää sitä ehtinyt. Piti saada jättää satku suojaan, tulevana kesänä pinnoittaa lattia ja sitten aloittaa projekti.
Toisinhan siinä kävi ja purku hommat alkoi samantien. Tarkoitus on kuitenkin pitää pyörillään, jotta saan tulevana kesänä vielä siirrettyä muutamaksi päivää pihalle lattian pinnoituksen ajaksi.
Alkuun pitäisi saada ihan paljaalle korille ja sen jälkeen hoitaa ruosteongelmat pois. Reikiä on luokkaa parisen kymmentä löytynyt. Itsellä ei ole ikinä ollut hitsaushommat hallussa, pari kertaa puikolla jotain sorkkinut.. Mutta tässä olisi tarkoituksena sitäkin alkaa samalla sitten opettelemaan ja hankkia vehkeet, jotta ei aina joudu ulkopuoliseen apuun turvautumaan noissakaan hommissa jatkossa. Tietty tuokin puoli on vasta ajatuksissa ja haaveissa, että voi vielä tässä matkan varrella mieli muuttua
Jonkinverran on ihmettelyä, kun ei ole satkuihin tullut aiemmin tutustuttua. Jotain ranetuksia on jo sähköistä ym. alkanut löytyä ja vähän turhankin paljon irtoliittimiä, joissa on varmasti pohtimista pitkäksi aikaa kun kasaamaan pääsee. APC boksi näyttää olevan kanssa tuunailtu speedpartsin stage 1 versiolla, ainakin kulahtaneesta tarrasta päätellen. Tiedä sitten onko tuo lopulta hyvä vai huono asia...
Kuvia koitan ottaa niin maan perkeleesti ja merkkailla mahd. kattavasti johtosarjoihin ym., että mistä on mitäkin tullut irroitettua, että olisi edes pieni mahdollisuus laittaa tämä joskus kasaan asti..
Puhelin näyttää nuo kuvat puskevan jossain heic-muodossa kun tuonne Drivelle niitä tiputtelee, joten ei ainakaan tässä kohtaa pääse kunnolla niitä foorumille lisäämään. Tuolta linkin takaa on tarkoitus löytyä kaikki kuvat mitä projektista tulee otettua. Koittanut heti alkuun kuviin kirjata kuvauskenttään kanssa vähän lisätietoa, että mikä on mistäkin nurkalta; jos ammattimiehet huomaa jotain virheitä siellä osien sijainnissa yms., niin kertokaa ihmeessä etten ihmettele kolmen vuoden kuluttua kasatessa niin paljoa omia alkuvaiheen sekoiluja noissa
https://drive.google.com/drive/u/0/fold ... zq7g-RY2gR
Ostin 2019 kesän seutuun kaverilta pois satkun, jota olisi nyt tarkoitus sitten pikkuhiljaa alkaa entisöidä alkuperäiseen loistoonsa. Hirveän huono tosin tuossa alkuperäisyyden kunnioittamisessa ollut, mutta parhaani tämän kanssa yritän.
Auto itsessään on 1987 900 T16 ja Aerona ainakin minulle myyty, joskin tuota "aero statusta" en ole vielä millään saanut varmennettua Eikä tuolla suoranaisesti väliä olekaan mikä se virallisesti on. Emäntä nimesi tämän yksilön Magnukseksi (tuttavallisemmin makke), kun nuo aiemmatkin on ruotsalaisherroja olleet; entinen käyttis femma Börje, 99 Staffan ja nyk. käyttis Volvo Håkan.
Papereista sen verran aukenee, että 2005 viimeksi katsastettu ja ilmeisesti samana vuonna tuotu Ruotsin puolelta Suomeen. Mittari näyttää vähän reilua 200tkm, joten ihan loppuun ajettukaan ei vielä ole. Varusteista sähkölasit, -kattoluukku, vakkarit yms. löytyy, nahkasisusta ja levikesarjat on kaverilla vielä jemmassa, taitaa ilmastointi olla ainoa mitä jää itse kaipaamaan. Jos ei sitten innostu sitäkin jostain purkuvehkeestä asentamaan.
Lähtötilanteessa kaikki näyttää kaukaa katsottuna yllättävän hyvältä...
Itse en ole edes käynnissä käyttänyt, luotan kaverin sanaan, että tekniikka pelaa, vaikka toki sekin on tarkoitus hoitaa kuntoon projektin aikana.
Makke seisoi minulle tultuaan pihalla vuoden verran kunnes tässä pari päivää taakse päin tönäistiin tallin suojiin. Ajatuksena oli, että saa talveksi sään suojaan, mutta projektia ei ollut vielä tarkoitus aloittaa. Tallin lattia on vielä pinnoittamatta, kun ei tällekään kesää sitä ehtinyt. Piti saada jättää satku suojaan, tulevana kesänä pinnoittaa lattia ja sitten aloittaa projekti.
Toisinhan siinä kävi ja purku hommat alkoi samantien. Tarkoitus on kuitenkin pitää pyörillään, jotta saan tulevana kesänä vielä siirrettyä muutamaksi päivää pihalle lattian pinnoituksen ajaksi.
Alkuun pitäisi saada ihan paljaalle korille ja sen jälkeen hoitaa ruosteongelmat pois. Reikiä on luokkaa parisen kymmentä löytynyt. Itsellä ei ole ikinä ollut hitsaushommat hallussa, pari kertaa puikolla jotain sorkkinut.. Mutta tässä olisi tarkoituksena sitäkin alkaa samalla sitten opettelemaan ja hankkia vehkeet, jotta ei aina joudu ulkopuoliseen apuun turvautumaan noissakaan hommissa jatkossa. Tietty tuokin puoli on vasta ajatuksissa ja haaveissa, että voi vielä tässä matkan varrella mieli muuttua
Jonkinverran on ihmettelyä, kun ei ole satkuihin tullut aiemmin tutustuttua. Jotain ranetuksia on jo sähköistä ym. alkanut löytyä ja vähän turhankin paljon irtoliittimiä, joissa on varmasti pohtimista pitkäksi aikaa kun kasaamaan pääsee. APC boksi näyttää olevan kanssa tuunailtu speedpartsin stage 1 versiolla, ainakin kulahtaneesta tarrasta päätellen. Tiedä sitten onko tuo lopulta hyvä vai huono asia...
Kuvia koitan ottaa niin maan perkeleesti ja merkkailla mahd. kattavasti johtosarjoihin ym., että mistä on mitäkin tullut irroitettua, että olisi edes pieni mahdollisuus laittaa tämä joskus kasaan asti..
Puhelin näyttää nuo kuvat puskevan jossain heic-muodossa kun tuonne Drivelle niitä tiputtelee, joten ei ainakaan tässä kohtaa pääse kunnolla niitä foorumille lisäämään. Tuolta linkin takaa on tarkoitus löytyä kaikki kuvat mitä projektista tulee otettua. Koittanut heti alkuun kuviin kirjata kuvauskenttään kanssa vähän lisätietoa, että mikä on mistäkin nurkalta; jos ammattimiehet huomaa jotain virheitä siellä osien sijainnissa yms., niin kertokaa ihmeessä etten ihmettele kolmen vuoden kuluttua kasatessa niin paljoa omia alkuvaiheen sekoiluja noissa
https://drive.google.com/drive/u/0/fold ... zq7g-RY2gR