MY08 9-3 SC BioPower

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3753
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos vinkistä - lukijoiden puolesta. Mä luulen pärjääväni tolla yhdellä pullolla hetken aikaa, ellen sitten hukkaa tms :)

XC90:n ja Insignianki kans oon vanteiden hintoja aina tuskastellu, kun Saabien kanssa on tottunut johonkin romumetallitasoon. Okei, onhan nää kalliit, kun itse maksoin vajaa 10 vuotta sitten uusista reilu 200 €, mutta oikeesti... Alle 200 € ja "pientä kuprua".

Kuva

Kuva

Muuten ei naarmun naarmua, ei hierottu kanttareihin ja keskilätkätkin ovat mint condition.

Viisastelija toki mainitsee, että hakumatka oli edestakasin neljä tuntia, mutta anoppi tuli paluukyydissä ja lapset pääsi serkkujensa kanssa leikkipuistoon jne, niin en tiä sitte voiko sillekään mitään mitää hintaa laskea. Vastaavia reissuja tehtäis ilman vanteitaki.

Renkaat ovat paistoleimalla 1815 ja pintaa reilusti (eli millin) yli talvilaillisen, eli nuukahan noilla viä ajeliski yhden talven. Mutta niin alas en itse vajoa :lol:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1955
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja pjv »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Marras 04, 2020 20:54
Sellainen hauska bonus tuli putsaamisen ohessa, että nyt käännettäessä avain lock-asentoon, pomppaa se pois. Aluksi luulin jonkin rikkoutuneen, mutta käyhän tuo järkeen.
Hmm? Ei kuulosta kyllä tehtaan ominaisuudelta. Ainakaan Spykerissa ei avain ole koskaan itsekseen pyrkinyt ylöspäin.

Mutta eihän tuo ensimmäinen kerta olis kun ylientisöidään paremmaksi kuin uutena. :wink:
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 9000T CC '88 | 99 EMS '73
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3753
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Olisko kiinalainen avaimen kuori niin väljällä toleranssilla tehty, että se pieni kynäjousi jaksaa pompauttaa vastoin suunnittelijan tahtoa :D Tai sitten virtalukon kokoamisvaiheessa jousi ei mennytkään täysin pohjaan saakka ja se on nyt yliviritettynä :roll:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
McStadey
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja McStadey »

JP_Vette kirjoitti:
Su Marras 08, 2020 11:15
Renkaat ovat paistoleimalla 1815 ja pintaa reilusti (eli millin) yli talvilaillisen, eli nuukahan noilla viä ajeliski yhden talven. Mutta niin alas en itse vajoa :lol:
Tosinuuka ajais viel seuraavan kesänki :roll: :mrgreen:
Viimeksi muokannut McStadey, Ti Marras 10, 2020 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3753
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos ajot olis pelkästään kilsa päikkyyn ja viis kauppaan, niin tekisin just noin :lol:

Tänään just kirosin, et pitää kai sijottaa 70 € Calixin sisätöpseliin. Defan sais pöllittyä nykyisistä romuista, mut näillä mennään ja uus on ostettava.

Kuva

Käynnistysvikaa lähen selvittään vuotavista suuttimista. Nyt on toinen sarja, josta ehkä saa ehjiä vuotavien tilalle ja loput sitte Finjectorille jos vika korjaantuu. Voishan tietty suoraanki nakata Finjectorille ja oletettavasti kerrasta homma maaliin, mutta tehdään nyt vaikeemman kautta :lol:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2176
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Olipas lukemista. Onnea vielä uudelle tulokkaalle, on ollut niin paljon töitä, että on pudonnut kärryiltä ihan kaikesta. Kiva kun on seurattavaa ja siellä päässä tuntuu pikku puuhaa riittävän. Vähän ajettuhan toi on :D Vielä vähän halvemmassa hintaluokassa tuon vääränmerkkisen kanssa operoin, mutta on siinä sentäs vitoskone kivalla soundilla ja neljä pyörää vetää. Kutoselle olisin kiljunut täältä, jos olisin huomannut mitä touhusit, mutta menköön :lol:
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Opel Corsa 1.4 Swing 5d autom-98, Volvo V70 A 2.5T AWD-06, Saab 900 4d Sedan-88
Ex: 9 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2280
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tavallaan houkuttais vielä kokea :saab: - maailmasta tällainen SC. Itse asiassa nyt ois kohtuu edullinen myynnissä atm, mutta tiedä ostaako siinä vaan tekniikkamurheita. Toisaalta nytkin mietin jatkuvasti Mondeon seisontaan laittamista, koska etätyö ja satunnainen kahden auton tarve. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5919
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Motonet tarjoo calixilt tuollaist missä perus y-haara
https://m.motonet.fi/fi/tuote/454965/Ca ... GL25-1015m

Defalla on tuollainen erillainen
https://m.motonet.fi/fi/tuote/454945/De ... 15m-460766

Joku tilanahtaus tai jotain siinä oli kun ostin kumminkin tuon sarjan vaikka defan romppeita oliskin ollu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4848
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Risto »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Marras 10, 2020 17:01
Tänään just kirosin, et pitää kai sijottaa 70 € Calixin sisätöpseliin. Defan sais pöllittyä nykyisistä romuista, mut näillä mennään ja uus on ostettava.
Ei välttämättä: https://www.ikh.fi/fi/defa-calix-adapte ... fsQAvD_BwE
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3753
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

IC1970 kirjoitti:
Ti Marras 10, 2020 19:01
Onnea vielä uudelle tulokkaalle...

...

Kutoselle olisin kiljunut täältä, jos olisin huomannut mitä touhusit, mutta menköön :lol:
Kiitos! Kutonen oli tosi lähellä, etten ostanut. Ostamatta jättö oli ehkä periaatteellinen. Mutta sinne jäi. Lisäksi se tuntui olevan kunnossa, Saab-harrastajalla ollut vuosia, niin projektia siinä olisi (ainakin lähtötilanteessa) ollut tätä vähemmän. Mutta hyvä valinta tääkin taisi olla. Ja tietty paljon halvempi sekä ostaa että ajaa :lol:

Volvosta ja nelikosta sen verran, että jos tässä ihan hurjaksi alan ja myyn Inkun, niin kai mäki nelikko-Volvon kattelen. Tosin kolmosmallisen XC70:n.
Cona kirjoitti:
Ti Marras 10, 2020 20:52
Tavallaan houkuttais vielä kokea :saab: - maailmasta tällainen SC. Itse asiassa nyt ois kohtuu edullinen myynnissä atm, mutta tiedä ostaako siinä vaan tekniikkamurheita.
Kaikis autois voi olla tekniikkamurheita. Kaverilla on ollut (tosin puolta vähemmän ajettu) MY2006 SC pari vuotta, ei siinä ole muuta "murhetta" ollut kuin bensapumppu ja puolat. Toki alustan osia on vaihdettu, niinku kaikkiin autoihin, ja kytkin tehtiin, mutta jälkimmäinenki alko luistaan sen jälkeen kun joku propellihattu meni ronkkimaan ecua. Et onko sekään sitte tekniikkamurhe... Eikä toi pumppu ja puolatkaan ehkä ole parin sadan tonnin paikkeilla.

Tetammi ja Risto: kiitos vinkeistä!

Tänään kävin klubin varastolla tonkimassa mitä tän aikakauden esitteet kertovat. Sellainen jälkihymy, tai mikä onkaan, on se, että tää Laser Red on ainoa värillinen väri ainakin 2010 vuonna 8O Jotenkin mielessä on ne vauvankakanvihertävät avot jne, mutta mutta. Noh, onneksi oon tykästynyt tähän punaseen, niin ei jää muutenkaan harmittamaan "jos olisi löytynyt vielä parempi", kun todennäköisesti ne kaikki loput ovat samaa harmaiden sävyjen tylsää massaa jo vuonna 2008...

Kuva
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10766
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eka tuosta katsoo, että aika monta mustaa ollut kartassa, mut kun guuglaa nuo siniset värit, niin huomaa että kyllä ne auton päällä ihan värillisiltä näyttää.

Mut toki aika kapea valikoima ja musta-valkopainotteinen. Taustalla kyllä varmaan se, että oikeat värit on myyneet aika pieniä määriä.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Haza »

Vielä tylsempiä ne on nykyään, tuollahan on kuitenkin kaks sinistä, vaikka nocturne onkin liian tumma, fusion blue on jo ihan ok, mutta nocturnen tilalle olisi hyvin voinu olla cosmic blue :heart_eyes:
Nimim: nocturne blue 9-5 pihassa

Vuosi sitten E-Golfia speksatessa värivalinta oli hyvin helppo, valikoimassa ei oikeasti ollu mitään muuta kuin harmaan eri sävyjä ja sitten tuollainen liian tumma metallisininen, automyyjä ei meinannut tajuta kun kysyi väriä ja vastasin että eihän täällä ole kuin yksi..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
VW e-Golf -17, Touran -05, Chevrolet Captiva -07
"it is slightly turbocharged"
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10766
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kävin huvikseen Nettiautossa katsomassa Outlander PHEVien värivalikoimaa. Näitä pre-facelift-phevejä, mitä mullakin on, löyty 49 kpl. Niistä seitsemän oli näitä samoja taivaansinisiä kuin mulla, yksi tummansininen ja loput on värittömiä, eli musta, harmaa tai valkoinen. Siis n. 85 % autoista on värittömiä, ja ainoa tarjolla oleva väri on sininen. En tiedä mitä värejä on ollut tarjolla uutena, kyllä noita töpselittömiä Outlandereja näkee mm. punaisina ja ruskeina, mut en muista nähneeni PHEVejä. Faceliftattuja näkee ainakin metallipunaisina, eli ehkä väriskaala on laajentunut myöhemmin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3753
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuota samaa väriongelmaa on kyllä periytynyt myös Opelille. Silloin omaani ostaessa oli peruspunainen, valkoisesta pari sävyä ja loput harmahtavaa. Toki mun Astra oli Bronze Brown, mutta tummia tai harmahtavia ne kaikki silti oli. Sillain kyllä Saabillakin on jotain poikkeuksellista, että yksi väri on tosi nannaa. Meinaan tuo Konkurs editionin Sunset Orange tms. :P

Kuva
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10766
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa olla niin että ne spesiaalimmat värit säästetään spesiaaliversioihin. Niinkuin se avosaabien limettimenvihreä tai sähköhynkkyjen vähän vastaavat kirkkaat värit. Ei tainnu katollista Saabia saada sillä värillä koskaan? Enkä muuten ole nähnyt taivaansinistä Outlanderia ilman töpseliä, eli tainnut olla sähkönsininen sävy japanialaisten mielestä :mrgreen:
Vastaa Viestiin