MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Joo oon pari kertaa suihkinu. Tosin aattelin silti suuntaukses sanoa, et jos menee edes rimaa hipoen toleransseihin, niin ei kosketa taakse... On sen verran ruskeen näköstä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Suuttimet saapuivat huollosta. Kyllä ne kaikki neljä olivat vuotavia. Tosin raportin mukaan "Ei haittaa käyttöä." Nojoo, samapa tuo. Ja tokihan auto sinänsä pelasi ja aina lähti käyntiin, vaikka tuskin se männän päälle valuva bensa hyvääkään tekee.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Viime yö oli "viimeinen pajakerta" tälle autolle. Eli jatkossa pelkkää huoltoa ja yllätyshommaa. Tai no se pakoputki ja laakeri on tavallaan listalla, mutta ei kovin aktiivisella.
Finjectorilla osa toimintaa on näemmä lähettää vaihdetut osat pussissa takaisin. Sinänsä en niillä mitään tee, mutta luohan se avoimuutta toimintaan, kun harva varmaan sitten purkaa suutinta tarkistaakseen työn tuloksen
Pariin viikkoon kun kolmesti jumppaa suuttimia, ei siinä paljoa jää raportoitavaa. Kylmäkäynnistys ainakin pelaa oikein, lämpösenä tunnin seissyttä en ole päässyt koittamaan. Mutta eiköhän se kunnossa ole.
Kaveri vinkkas RECin sulakkeestakin. Mä kyl muistin, mutta mielsin sen jotenki porrasperien ongelmaksi. Kunnon karvapersejuotokset vaan sormet kohmeessa...
Päälle vulkanoivaa teippiä, ja se vielä jesarilla piiloon. Ei kaunis, mutta eikai tuota ulkonäön takia tehdäkkään.
Moniuraromppeet alkoi mukavasti, kun nuo muoviset 10 mm mutterit olivat hitsautuneet niin jumiin, että kannat napsahtivat poikki. Nooh, itseporautuvia ruuveja vaan vaseliinilla marinoituna tilalle...
Tämmösen Klunssin kertoman erikoistyökalun tuo kiristin vaati, tosin jälkikäteen ajateltuna olis se räikkäki mahtunut tonne väliin kampeamalla konetta sivulle. Ja sitä konetta kuitenki piti rautakangen kanssa vääntää jotta sen kiristimen sai pujoteltua pois. Noh, ensi kerralla sitten.
Remmihän oli ihan priimaa ja kiristimen laakerikaan ei rohissut tai mitään.
Ja siellä ne Gatesin uudet osat nyt kiiltävät.
Vaikka toi vähän paska homma olikin (kolmepyttyseen Astraan verrattuna), oli tässä positiivinen yllätys rullien vähyys. Femman hihnaa pujotellessa melkein tartti aina ohjekirjasta kiertoreitti tarkistaa, mutta tää kolme pyörää + kiristinrulla oli aika simppeli
Termostaatti oli helppo. Jäähdytysnestettä tuli n. 2,9 litraa syylärin hanasta ja termostaattikotelosta imemällä reilu puoli litraa. Plus mitä sieltä meni lattialle. Hetken jo kirosin koko koteloa, mutta tuohan on superhelpos paikas (vaikka femmaan verrattuna) kun vaan löysi tarpeeksi pikkuräikkään jatkopaloja
Tuota vanhaa katsellessa ei ole ihme, jos vähän lämpöviisari roikkui...
Eilenki ajoin Nokialta Laviaan saakka, että nousi puoleen väliin. Ja nousi siis Salen pihaan pysäköidessä, ei ajossa. En kyllä Techillä koskaan jaksanut lukemaa katsoa, luotin vain, että viisarin tarttis nousta. Aikasemmilla kokemuksilla termari vaikuttaa kulutukseenki, eli plussaa siitä.
Motonetin halpa ei-minkään-merkkinen on näemmä pari milliä liian pieni. Tosin eiköhän toi silti tiivisty tonne. Luvattiin kyllä jo, että saa viedä takasi ja vaihtaa edes jonkin merkkiseen termariin jos on vähänki ongelmia. Sinänsä tietty tää oli tiedostettua riskinottoa, kun se orkkis olis maksanu 50 € enemmän
Nyt kun auto on huollettu valmiiksi Muonion ratapäivää varten, voisikin tehdä yhteenvedon kuluista. Eli:
-Osto
-Moottoriöljyt+suodatin
-Ilmansuodattimet kone+kabiini
-Vaihteistoöljyt
-Tulpat
-Moniuraroinat
-Xenon-polttimot, hooseiskat, peruutuspolttimot, tasoanturi
-Käytetyt vanteet, uudet talvirenkaat
-Katsastus
-Termari ja jäähdytysnesteet (toki vain n. puolet vaihdettu)
-Suuttimien huolto
Yhteensä siis 1197,10 € rassauksiin ja itse auton ostoa 3600,00 €. Touhutonni ei ihan riittänyt tälläkään kertaa, etenkään jos pakoputken ja laakerin viä laskee päälle
Finjectorilla osa toimintaa on näemmä lähettää vaihdetut osat pussissa takaisin. Sinänsä en niillä mitään tee, mutta luohan se avoimuutta toimintaan, kun harva varmaan sitten purkaa suutinta tarkistaakseen työn tuloksen
Pariin viikkoon kun kolmesti jumppaa suuttimia, ei siinä paljoa jää raportoitavaa. Kylmäkäynnistys ainakin pelaa oikein, lämpösenä tunnin seissyttä en ole päässyt koittamaan. Mutta eiköhän se kunnossa ole.
Kaveri vinkkas RECin sulakkeestakin. Mä kyl muistin, mutta mielsin sen jotenki porrasperien ongelmaksi. Kunnon karvapersejuotokset vaan sormet kohmeessa...
Päälle vulkanoivaa teippiä, ja se vielä jesarilla piiloon. Ei kaunis, mutta eikai tuota ulkonäön takia tehdäkkään.
Moniuraromppeet alkoi mukavasti, kun nuo muoviset 10 mm mutterit olivat hitsautuneet niin jumiin, että kannat napsahtivat poikki. Nooh, itseporautuvia ruuveja vaan vaseliinilla marinoituna tilalle...
Tämmösen Klunssin kertoman erikoistyökalun tuo kiristin vaati, tosin jälkikäteen ajateltuna olis se räikkäki mahtunut tonne väliin kampeamalla konetta sivulle. Ja sitä konetta kuitenki piti rautakangen kanssa vääntää jotta sen kiristimen sai pujoteltua pois. Noh, ensi kerralla sitten.
Remmihän oli ihan priimaa ja kiristimen laakerikaan ei rohissut tai mitään.
Ja siellä ne Gatesin uudet osat nyt kiiltävät.
Vaikka toi vähän paska homma olikin (kolmepyttyseen Astraan verrattuna), oli tässä positiivinen yllätys rullien vähyys. Femman hihnaa pujotellessa melkein tartti aina ohjekirjasta kiertoreitti tarkistaa, mutta tää kolme pyörää + kiristinrulla oli aika simppeli
Termostaatti oli helppo. Jäähdytysnestettä tuli n. 2,9 litraa syylärin hanasta ja termostaattikotelosta imemällä reilu puoli litraa. Plus mitä sieltä meni lattialle. Hetken jo kirosin koko koteloa, mutta tuohan on superhelpos paikas (vaikka femmaan verrattuna) kun vaan löysi tarpeeksi pikkuräikkään jatkopaloja
Tuota vanhaa katsellessa ei ole ihme, jos vähän lämpöviisari roikkui...
Eilenki ajoin Nokialta Laviaan saakka, että nousi puoleen väliin. Ja nousi siis Salen pihaan pysäköidessä, ei ajossa. En kyllä Techillä koskaan jaksanut lukemaa katsoa, luotin vain, että viisarin tarttis nousta. Aikasemmilla kokemuksilla termari vaikuttaa kulutukseenki, eli plussaa siitä.
Motonetin halpa ei-minkään-merkkinen on näemmä pari milliä liian pieni. Tosin eiköhän toi silti tiivisty tonne. Luvattiin kyllä jo, että saa viedä takasi ja vaihtaa edes jonkin merkkiseen termariin jos on vähänki ongelmia. Sinänsä tietty tää oli tiedostettua riskinottoa, kun se orkkis olis maksanu 50 € enemmän
Nyt kun auto on huollettu valmiiksi Muonion ratapäivää varten, voisikin tehdä yhteenvedon kuluista. Eli:
-Osto
-Moottoriöljyt+suodatin
-Ilmansuodattimet kone+kabiini
-Vaihteistoöljyt
-Tulpat
-Moniuraroinat
-Xenon-polttimot, hooseiskat, peruutuspolttimot, tasoanturi
-Käytetyt vanteet, uudet talvirenkaat
-Katsastus
-Termari ja jäähdytysnesteet (toki vain n. puolet vaihdettu)
-Suuttimien huolto
Yhteensä siis 1197,10 € rassauksiin ja itse auton ostoa 3600,00 €. Touhutonni ei ihan riittänyt tälläkään kertaa, etenkään jos pakoputken ja laakerin viä laskee päälle
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Heinä 05, 2013 13:34
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Asiallista tekemistä, kyllä kelpaa ajella. Ei pahat käyttöönottokulut, kun sisältää myös vanteet ja uudet renkaat.
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ei ollut pahat ei. Iso positiivinen yllätys oli kyllä jakopäävikaisen auton jakopääviattomuus Ainoa negatiivinen asia, johon en varautunut, oli nuo suuttimet, mutta lopulta niidenkin hinta oli niin pieni, että en siitä numeroa tee. Jos siis korjatut kestää tän auton osalta Saabien taivaaseen saakka.
Toisaalta nyt on jo sellainen fiilis (tähän autoon liittymättömistä syistä johtuen), että jos joku tuo 4797,10 € tilille tai käteen, niin saa viedä auton pois. Kyllä se neliveto olis kuitenki neliveto, vaikka lisämuuttujia lottoarvontaan tuleekin siinä sivussa Toki näiden romujen kanssa on se hauska puoli, että myymällä tekee aina tappiota, niin ruovutellaan nyt vain tällä ensi talven yli. Ja toivottavasti seuraavankin
Toisaalta nyt on jo sellainen fiilis (tähän autoon liittymättömistä syistä johtuen), että jos joku tuo 4797,10 € tilille tai käteen, niin saa viedä auton pois. Kyllä se neliveto olis kuitenki neliveto, vaikka lisämuuttujia lottoarvontaan tuleekin siinä sivussa Toki näiden romujen kanssa on se hauska puoli, että myymällä tekee aina tappiota, niin ruovutellaan nyt vain tällä ensi talven yli. Ja toivottavasti seuraavankin
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
No nyt se sitte hajos. Lisäsin paisariin vettä puoli senttiä eilisen ilmailuoperaation päätteeksi. Paisarin korkki jäi käteen, pihdeillä se sisuskalu sitte ylös. Oli kynsi murtunut. Noh kontaktiliimalla kasaan.
Tuon sisuskalunhan varmaan kuuluisi pyöriä, sillä se on kahdella o-renkaalla tiivistetty ja tuo korkki vain liikuttaa sitä pystysuuntaisesti. Laitoin Teboil Diamondia luikkariksi o-renkaisiin ja ruuvasin paikalleen. Välillehän tuo ei jätä, sillä jos tuon vielä joskus joutuu avaamaan, niin hajotessaankin pihdeillä sen sisustan saa kaivettua ylös.
Motonetissä uus korkki olis maksanu alle kympin, mutta kun pakko tuo oli korjata, jotta edes sinne Motonettiin pääsisi, niin nyt se on ihan hyvä.
Aikaisemmin tuo olikin vähän nihkeä liikkeissään. Olisi pitänyt jo ekalla kankealla avauskerralla suosiolla voidella o-renkaat. Mutta samapa tuo. Ei muuta kuin iloisia kilometrejä.
Tuon sisuskalunhan varmaan kuuluisi pyöriä, sillä se on kahdella o-renkaalla tiivistetty ja tuo korkki vain liikuttaa sitä pystysuuntaisesti. Laitoin Teboil Diamondia luikkariksi o-renkaisiin ja ruuvasin paikalleen. Välillehän tuo ei jätä, sillä jos tuon vielä joskus joutuu avaamaan, niin hajotessaankin pihdeillä sen sisustan saa kaivettua ylös.
Motonetissä uus korkki olis maksanu alle kympin, mutta kun pakko tuo oli korjata, jotta edes sinne Motonettiin pääsisi, niin nyt se on ihan hyvä.
Aikaisemmin tuo olikin vähän nihkeä liikkeissään. Olisi pitänyt jo ekalla kankealla avauskerralla suosiolla voidella o-renkaat. Mutta samapa tuo. Ei muuta kuin iloisia kilometrejä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Se olis sitten operaatio dvd-levyn pelastus. Eli navi aina käynnistäessä ruksuttaa levyä (ärsyttää) ja aikansa ruksutettuaan toteaa, että Nav DVD Read Error, joka tietenki pitää kuitata pois (ärsyttävää). Hommahan alko lukemalla WISonlinen eli ritilä pois ja sitten radio pois. Helppoa! Tosin... Ritilä oli inan piukka, niin sain päällikköidean kammeta nappipaneelin pois edestä, jotta saisi avustettua sormin sieltä takaa. Ja se nappipaneelihan räjähti.
Saabcentralin perustella en ole ainoa nolo, ja osa nappien painintassuista katosi. Yksi todistetusti penkin kiskon alle.
Vajaan tunnin etsimisen jälkeen luovutin. Ja Facesta löytyikin ostoilmoituksella uusi n. tunnissa. Häpeänkö? En. Vituttaako? Pikkusen. Mutta se radio irtosi lopulta!
Sen kanssa saikin hetken raapia päätään, kunnes YouTubesta löytyikin helpolla purkuvideo, joka alkaa ihan ton näytön kippaamisella (mulla ei siis toimi sekään).
Sitte vaan hässäkkä atomeiksi.
Ja DVD-asema irti. Tässä kohtaa työpistekin oli siirtynyt siten, että pääsi katsomaan Ryhmä Hauta sivusilmällä.
Ja levyn irroitus.
Kun tässä ei selvästikään toimi DVD ja CD:kin pätkii aika pahasti, putsasin pumpulipuikolla ja hengitysilman kosteudella noi lukijat, laserit, mitkä ovatkaan. Kun ei siinä tässä tapauksessa mitään häviä...
Täähän on tää klassisin, tosin pianko ton purki uudestaan ja laitto oikein...
Ja sehän toimii pura ja kasaa -operaatiosta huolimatta!
Kunnes ruksutiruksutiruksuti
Eli omat päätelmät tästä värkistä:
-Näytön kippaus ei toimi
-Näytön kippausyrityksessä jokin sorvaa ja pahasti
-DVD-vika tullee asemasta, ei itse levystä, eli sekään ei toimi
-CD joo vikaa siinäki
Ostin jo Biltemasta piuhoja ja vedän tuosta AUXin. Tosin purkaessa huomasin, että myös mankan liittimissä on AUX eli ehkä sen voisi ranettaa sinne, niin ei tarttis johtoa tuoda puhallinritilän läpi tohon etupaneelin jackille? Se vanha oli kyllä paljo parempi, kun AUX oli keskikyynärnojan alla. Niinku Insigniaski. Vihaan johtovirityksiä, jotka ovat näkyvillä
Ilta meni taas Saabia rassates, tosin ei tätä. Isä hitsasi innoissaan eläkepäivien ratoksi kolkin kaaret, ja mulle jäi viimeistely. Taas kyllä muistuu mieleen, että miksi peltityöt maksaa... Jopa huonosti teetettynä. Tuo kittaushomma kun on ihan sieltä itsestään ja vie aikaa.
Näistä halpismaaleista on yksi aikaisempi kokemus, huono sellainen, mutta säästöt mielessä annoin uuden mahdollisuuden.
Ja kai siitä tonnin vastaleimattuun autoon ihan hyvä tuli. Joka ei teippirajaa kestä, korjatkoon taikka hakekoot jostain muualta. Mua ei kiinnosta. Etenki kun tääki "nopea pikkuhomma" venähti siinä määrin, että oli n. klo 3 yöllä takasi kotona Et sellanen pikkujoulu täällä päin.
Saabcentralin perustella en ole ainoa nolo, ja osa nappien painintassuista katosi. Yksi todistetusti penkin kiskon alle.
Vajaan tunnin etsimisen jälkeen luovutin. Ja Facesta löytyikin ostoilmoituksella uusi n. tunnissa. Häpeänkö? En. Vituttaako? Pikkusen. Mutta se radio irtosi lopulta!
Sen kanssa saikin hetken raapia päätään, kunnes YouTubesta löytyikin helpolla purkuvideo, joka alkaa ihan ton näytön kippaamisella (mulla ei siis toimi sekään).
Sitte vaan hässäkkä atomeiksi.
Ja DVD-asema irti. Tässä kohtaa työpistekin oli siirtynyt siten, että pääsi katsomaan Ryhmä Hauta sivusilmällä.
Ja levyn irroitus.
Kun tässä ei selvästikään toimi DVD ja CD:kin pätkii aika pahasti, putsasin pumpulipuikolla ja hengitysilman kosteudella noi lukijat, laserit, mitkä ovatkaan. Kun ei siinä tässä tapauksessa mitään häviä...
Täähän on tää klassisin, tosin pianko ton purki uudestaan ja laitto oikein...
Ja sehän toimii pura ja kasaa -operaatiosta huolimatta!
Kunnes ruksutiruksutiruksuti
Eli omat päätelmät tästä värkistä:
-Näytön kippaus ei toimi
-Näytön kippausyrityksessä jokin sorvaa ja pahasti
-DVD-vika tullee asemasta, ei itse levystä, eli sekään ei toimi
-CD joo vikaa siinäki
Ostin jo Biltemasta piuhoja ja vedän tuosta AUXin. Tosin purkaessa huomasin, että myös mankan liittimissä on AUX eli ehkä sen voisi ranettaa sinne, niin ei tarttis johtoa tuoda puhallinritilän läpi tohon etupaneelin jackille? Se vanha oli kyllä paljo parempi, kun AUX oli keskikyynärnojan alla. Niinku Insigniaski. Vihaan johtovirityksiä, jotka ovat näkyvillä
Ilta meni taas Saabia rassates, tosin ei tätä. Isä hitsasi innoissaan eläkepäivien ratoksi kolkin kaaret, ja mulle jäi viimeistely. Taas kyllä muistuu mieleen, että miksi peltityöt maksaa... Jopa huonosti teetettynä. Tuo kittaushomma kun on ihan sieltä itsestään ja vie aikaa.
Näistä halpismaaleista on yksi aikaisempi kokemus, huono sellainen, mutta säästöt mielessä annoin uuden mahdollisuuden.
Ja kai siitä tonnin vastaleimattuun autoon ihan hyvä tuli. Joka ei teippirajaa kestä, korjatkoon taikka hakekoot jostain muualta. Mua ei kiinnosta. Etenki kun tääki "nopea pikkuhomma" venähti siinä määrin, että oli n. klo 3 yöllä takasi kotona Et sellanen pikkujoulu täällä päin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
^ mutta onneksi oli pikkujoulun punainen niin sai hiukan enempi jouluisaa tunnelmaa pikkutunneille
Sininen Saab 9-3, '99
Re: MY08 9-3 SC BioPower
No se on kyl totta. Ja oli silleen pikkujouluinen reissu, et Honkajoella oli jo ihan vähä valkoista väriä maassa. Ei nyt talveks voi sanoa, mut edes jotain
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kun tää romu ei vaan kulje, niin kävin nyt Techin kanssa ajamassa lappu lattiassa. Kolmosvaihteella 98E5 tankissa näyttää tältä. Veto #1:
Ja #2:
Bilteman mukaan tämä on 175 hp, Wikipedian mukaan pitäisi olla 200 hp. Täällä jossain oli, että stage 1 pitäisi olla ilmamassa reilu tuhat. Eli onko tämä nyt 175 hp noilla ilmamassoilla?
JC Performancen myynti-ilmotuksessa mainostetaan:
Ja #2:
Bilteman mukaan tämä on 175 hp, Wikipedian mukaan pitäisi olla 200 hp. Täällä jossain oli, että stage 1 pitäisi olla ilmamassa reilu tuhat. Eli onko tämä nyt 175 hp noilla ilmamassoilla?
JC Performancen myynti-ilmotuksessa mainostetaan:
Jos tää on jo nyt tuo 200 hp, niin aika turhaa stagettaa tonne 210 tasolle... Toisaalta viinallakin voisi ajaa, mutta tää on "liian hyvä" auto sillä hajotettavaksi. Se tonnin ruoska oli se ja sama, mutta tätä ei viittisi tuhota viinan kanssa pätkäajollaB207E/L: 210hv/340Nm bensa, 225hv/360Nm E85 (vakiokytkimellä kannattaa rajoittaa 330Nm)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Mistä tollasta bullshittiä oot keksiny, että viina hajottaa auton? Ite oon femmalla vasta 6 vuotta ja 150tkm ajanu ilman ainuttakaan etanolipolttoaineesta johtuvaa vikaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ihan orkkistehoinen tuo näyttää olevan. Reilu 800mgc pyynti ja toteumatkin hyvin lähellä niin sitä saat mistä maksat. Tuo tarkoittaa 260Nm bensalla joten se 175hp toteutuu kyllä. Jos konetyyppi oli tuossa B207L niin se on oikein.
Softalla se reilu tonni ilmamassoja ja huipputehot 210hp molemmin puolin onnistuu ja väännöt 320-340Nm riippuen juurikin noista JC:n luettelemista rajoitteista.
Softalla se reilu tonni ilmamassoja ja huipputehot 210hp molemmin puolin onnistuu ja väännöt 320-340Nm riippuen juurikin noista JC:n luettelemista rajoitteista.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ja eikös se mainittu 200 hv lähde vakiokoneesta nimen omaan viunalla, bensalla sitten se 175 hv?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Unohdin jo että tämähän oli alunperinkin jo Biopower .... Oikeassa olet mutta kun JP_Vette on niin jääräpää että ajaa vaan bensalla niin tarvitaan softan päivitys jos haluaa enemmän kuin tuon 260 Nm käyttöön.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ai niin joo, tää on tää Saabien touhu kun on varsinaisen vääntölukeman lisäksi hetkellistä yliahtoa ja tehon nimissä vielä viherkannustetta
Mä vaan siis olen elänyt kuvitelmassa, että tuo kilometrin tuuppaus on todella huonoa autolle ja vielä huonompaa jos viinalla rällästää. Toisaalta vaikka siirtyiski viinaan 200 hp nimissä, niin jää siinä edelleen se ongelma, että Kangasalan keikan jälkeen olisi vielä enemmän kulkupuoli kunnossa Mut joo, on toi 175 hp niin kesy, et pitää pohtia jos tekis kytkinrempan ja siitä sitte valohoitoon... Tai kai toi 175 hp riittäiski, mut kun työautossaki (Toyota) on enemmän tehoa
Mä vaan siis olen elänyt kuvitelmassa, että tuo kilometrin tuuppaus on todella huonoa autolle ja vielä huonompaa jos viinalla rällästää. Toisaalta vaikka siirtyiski viinaan 200 hp nimissä, niin jää siinä edelleen se ongelma, että Kangasalan keikan jälkeen olisi vielä enemmän kulkupuoli kunnossa Mut joo, on toi 175 hp niin kesy, et pitää pohtia jos tekis kytkinrempan ja siitä sitte valohoitoon... Tai kai toi 175 hp riittäiski, mut kun työautossaki (Toyota) on enemmän tehoa
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09