MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei kai siinä viinalla pätkän ajamisessa muuta ole kuin että rikastuksen vuoksi kulutus voi olla aika huima ja öljyt laimenee hyvään tahtiin, eli tiuhaa vaihtoväliä litkuille vaan. Ei se kone siitä viinasta muuten kärsi.

Mut tietty kannattaa tehdä laskelmat siitä miten nopsaan saat muksut päiväkotiin 175, 200 ja 210 hevosella. Ja jos oikein kiire tulee niin kai ne voi sillä urheilutojotallakin käydä viemässä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo ei kyl se kiinnosta, et tarttis vähän väliä öljyjä vaihtaa. Sais samat mössöt konees pyöriä vaikka vappuun saakka. Toki muistan senki ajan, kun öljyjä sai vaihtaa joka toinen kuukausi, mutta se oli silloin sellasta.

Tojotalla ei lapsia kuskata. Siihen ei tartte edes laskelmia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Facebook on ystävämme. Tai ainakin aikakauttamme... Tuossa kuukausi takaperin kaivoin edellisen omistajan Traficomilta selvittääkseni sitä käynnistysvikaa, että onko sitä diagnosoitu tai onko sille mitään tehty. Ja Facestahan löytyi kysymys tästä autosta :D

Kuva

Viikon vai kaksi tuon jälkeen auto olikin siirtynyt sinne Levorannan romulaanille. Noh, viat on selvitetty mutta samalla kysyin myös mahdollista huoltohistoriaa Suomessa, ja kun Face tunnetusti lykkää outojen viestit vähän piiloon, niin nyt kuukausi myöhemmin tuli vastaus. Eli on huollettu asiallisesti Suomessa ollessaan. Se siitä, vaikka ei arkeeni sinänsä vaikutakkaan. Ja perushuoltojen lisäksi on jarrupalaa ja takajousia vaihdettu, eli ei ihan heitteillejätettynä ole ollut :)

Tänään oli vuorossa nuo Biltemasta ostetut aux-roinat. En sitte jaksanu alkaa tutkiskelemaan mahdollista kytkentää suoraan mankan johtoihin, vaan vedin helpoimman kautta. Ja olen allerginen kaikille ympäri ohjaamoa meneville johdoille, joten pitää jotain tehdä toisin.

Kuva

Näiden nitinati-romujen purkaminen on helppoa, kun kaikki irtoavat vain nyppäämällä. Ja sen takia radion kaksi ruuvia tuntui ylivoimaiselta. Aito-Saabissa tähän pisteeseen olis varmaan tarvinnu jo irrotella pitkää, lyhyttä, keskipitkää, ihmeellistä ja kaikkia muita ruuveja kojetaulusta, mutta tässä ei.

Kuva

Sitten vain puhallinräppänän räjäytys.

Kuva

Ei mahdu ei...

Kuva

Paitsi voimalla...

Kuva

Jos joku muu erehtyy näitä purkaan, niin älkää hukatko näitä jousia! Räppänä ei toimi ilman noita.

Kuva

Eli noiden pystypalkkien taakse..

Kuva

Pimeessä autossa kun näitä osia purkaa, niin tommoset hukkuu helpolla... Mistäkö tiedän? :lol: Mutta molemmat tallella ja kaikki on hyvin.

Sitte Leathermannilla reikä, kun porakone oli viiden metrin päässä (liian kaukana).

Kuva

Vedonpoistosolmu, ettei isin pikku kultamussukat koko autoa pasko tapellessaan tabletista.

Kuva

Ja johto siistille kiepille. Riittää tohon alle puhelimelle ja tarvittaessa taakse tabletille leffahetkiin.

Kuva

Ja tollanen siis jäi näkyville. Ei allergiaa, siisti ku sika pienenä.

Kuva

Ja miksi ei Bluetoothia? No koska ne ovat pääsääntöisesti ihan sieltä itsestään. Lisäksi mediakäytössä jostain kumman syystä ääni helposti menettää synkkansa. Ehkä tuota poikaani, vajaa 2 v, se ei haittaa, mutta kun itse en pysty katsomaan ollenkaan väärässä synkassa kulkevaa kuvaa ja ääntä, niin en sitä myöskään lapsilleni halua tarjota.

Insigniaan ostin halvan Bluetoothin, ja se on periaatteessa toimiva, mutta enemmän sitä saa räplätä mitä tämmösen yhden johdon tökkäyksessä menee aikaa. Langaton maailma ei ole vielä valmis...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Facen kuvaan viitaten... En ihmettele yhtään että auto ei toimi oikein, jos akun napa on irroitettu ja laitettu takaisin paikoilleen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos akun navan irroittaa akunkengästä, niin ei siitä kovin pahaa vahinkoa pitäisi päästä käymään :wink:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Maailmassa on paljon ihmetyksiä. Aux-roinia ostaessa en malttanut ostaa puhelimelleni adapteria, koska oli liian kalliilta tuntuva.

Kuva

Tollanen rimpula, jossa vielä lukee Biltema, ja hintaa 13,90 €.

Tänään Verkkiksessä tutkailin hyllyjä, ja silmään pisti tämmönen

Kuva

Orkkis Applen tekele 9,99 € :roll: Miksi ostaa tarviketta, jos orkkis on halvempi?

Sillainhan olisi pitänyt ostaa tarvike, jolla saa myös ladattua puhelinta, mutta kun äänen ulostulo on vain harvakseltaan käytössä ja toisaalta vihaan piuhoja, on tarkoituksena laittaa langaton latausalusta tonne lokeroon. Tai sitten pultata laturillinen teline johonki niitä harvoja hetkiä varten, kun tarttee navigoida. Mutta niiden hinnat on kans sen verran suolaiset, etten ole vielä malttanut. Toki fiksu tutkailis eBaystä, mutta jotenkin olen tympiintynyt kaiken halpispaskan tilaamiseen...

Mut niin tai näin, nyt on tappelutabletin lisäksi mahdollisuus myös musiikin kuunteluun, vaikka tabletti jäisikin työautoon.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Miten muuten se suutinvika ilmeni?
Ja onko nyt toiminut?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kylmäkäynnistykses vähän röpötti hetken aikaa, siis sekunteja, joka viittasi rikkaalla käymiseen. Isompi murhe oli kuitenki puolentunnin - muutaman tunnin seisotuksen jälkeen ei millään käyntiin. Bensaki haisi ja toisaalta bensapumpun ruksuttelu virta-avaimella tai Techillä ei vaikuttanut, eli painetta oli tukissa varmasti.

Halvin ja helpoin diagnoosi oli nypätä bensanpaineensäätimeltä letku pois ja YouTubesta mallivideo, eli auto käynnissäkään ei tullut bensaa yhtään läpi. Sitten suuttimien kimppuun. Periaatteessa näkyvää vikaa niissä ei kovin varmalla diagnoosilla ollut, mutta tarkoitus oli niitä paineistaa Techin kanssa, mutta kun se yksi suutin jumitti poteroonsa ja bensat lävähti käsille, ja toimiva suutinsettiki oli vieressä odottamassa, niin itsevarmana vaihdoin paikalleen kädet ristissä ja niissähän se vika olikin.

Bensanpaineensäätimenvikaa pohdein siltäki kantilta, että voiko YouTube olla oikea kanava vai ei sellasen tutkailuun, mutta klunssin kolkista kun nypättiin letku irti, niin sieltä lensi ihan kaaressa bensaa. Ja toki siinä oli vielä pahempi käynnistymisongelma, kun sitä sai sitten ihan tosissaan sahata.

Ja onko toiminut? No AZP sen jo kertoi heti ensimmäisessä viestissään :mrgreen:
AZP kirjoitti:
Ma Marras 02, 2020 14:25
ton valohimmelin kuntoon ja unohdat pikkunitinät, niin tuut vielä pettymään. Käy meinaan niin kuin siinä Inkussa, eli ei ole paljoa harrastettavaa, vain huolettomia kilsoja :D
Eli joo. On toiminut ja niin tylsä käyttöauto, että Inkkukin jää kohta kakkoseksi. Ja hyvä se edellinenkin kolkki oli, T7-lähtökohdasta huolimatta. Ja tämä on jopa niin tylsä, että oon tosissani pohtinut hakevani jännitystä elämään tämmösellä:

Kuva

Selviäis yhdellä softauskeikalla, kun laakista tekis sen mitä pikkurahalla on tehtävissä :roll: Kiirettä vaan pitää, et ehtii tilaan ennen sumusaarten kauppasaartoa... Tai sit oon fiksu, ja ostan purkupaskan, josta siirrän osia ja myyn loput pois.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiköhä turboille aina kysyntää löydy jossei jaksakaan asentaa :wink:

Joko se vuoden vaihteessa siirtyy sopimuksettomaan tilaan...

Ootko jo vanhemman punasen hukannu, ei topiikissa tainnu mitään olla mainittu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kannattaa tilata tosi nopeasti, jos tilata aikoo. Ei näemmä Sumujen saarelta pääse rekatkaan pois enää suit-sait-sukkelaan
Kuva (is.fi)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nooh saa sen turbon myytyä tai ei, mut rehdisti sanottuna eniten ostoa rajottaa harrastekassa :lol: Siis joo 400€ ahtimen saa, mut softa päälle niin 600€ ja sit sarja puolia kun pätkii niin 800€ menny. Ja jos sumusaaret onki kii, niin 1000€. No kun kone saa happea, bensaa ja kipinääki, niin kytkin meni ja 1500€ kasas...

OG9-3 odottaa osien asennus ja leimausta. Vikalista haettu ja kyl se myyntiin tulee ehkä jo ens viikolla :) Tonnilla saa edelleen hakea, jos ite vaihtaa jousen ja leimaa...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja McStadey »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Joulu 15, 2020 11:00
Nooh saa sen turbon myytyä tai ei, mut rehdisti sanottuna eniten ostoa rajottaa harrastekassa :lol: Siis joo 400€ ahtimen saa
Mitä sitä tulevia kustannuksia tässä vaiheessa murehtimaan, tuleehan niitä kuitenkin :wink:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Heh. Neolta pukkas just viestii et ois avoon takatuikkuu tyrkyl niin pitihä sellane tilata ku taas pelotellaan :mrgreen:
No onneks ei ole kiire, joutaa rekat jonottelee...

Hyvä jos suuttimet vaihtamalla tuli kuntoon, tuosta kuumana käynnistymättömyydestä tuli ihan vanha satku k-jetillä mieleen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Tähän saa hakata paljo rahaa et sais saman kulkupuolen, mitä siinä Jyväskylän V6:ssa olis ollu valmiina :roll: Eli jos sittenki myis tän ja hakis Holdenin tilalle :P Toisaalta tää on melkein 300 tkm ajettu ja Aero-lahkolaisekki kiertää kaukaa, niin kukapa tästä muutamaa tonnia enempää maksais... Eli persneton hinnalla virittäiski hiukan. Paras pitää vakiona vaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kuis paljon olisi vakuutusten ja verojen ero ? Siis verrattuna tuon Holdenin ja nykysen ritsan välillä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vastaa Viestiin