MY08 9-3 SC BioPower

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^On se surkeeks menny, jos kaikki koristeet on vain koristeita ilman tarkotusta :roll: Toisaalta on Saabeiski dummy-antenneja :lol:

^Joo ei kolkkiin saa ränniä satasella. Tai jostain ulkomailta voi saada, mutta joissain asiois maksan mielelläni kotimaan lisää siitä ilosta, että kun myyjä vaikka myiki vahingos pikkutankilliseen menevän putken tai muuten vaan laadultaan ihan sitä itteensä, niin sen voi joko jättää maksamatta heti tiskillä tai sit palauttaa kun on virheen asennushetkellä huomannut :) On parit oppirahat maksettu jo ulkomailta tilateski...
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 20574
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Oliko tuo tyyning made in finland?
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu FennoSteelin osia kaikki Motonetistä.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Klunssi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2017 21:45
Paikkakunta: Vaasa

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Klunssi »

Näin muodikkaasti voidaan puhua lähituotannosta, ainakin Pirkanmaalla. Parkanossa väännettyä putkea ainakin tuohon pöntölle asti, vaimentimen alkuperää en lähde arvailemaan. Luultavasti joku näppärä pikkupoika sen hitsannut jossain ilman maskia ja paljain jaloin.
9-3 1.8t SC 2007
Lada 2107 1700i 1996
#7333
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei toi halpa RST-takapönttö kyllä ole RST. Meinaan se kohta, jota käsittelin porakoneen "teräsharjalla" erinomaisen hitsaustartunnan saavuttamiseksi on nyt umpiruosteessa. Tavallaan en kyllä yllättynyt, mutta siinä mielessä kyllä yllätyin, että mihin se RST viittaa jos se onkin van RST look-a-like :roll:

Kuva

Tankatessa hain myös jännitystä elämään ja tietysti jutuntynkää tänne foorumille. Nimittäin valitsin sinisen pistoolin :)

Kuva

No muuten se meni hyvin ja etanoliprosenttiki pomppas laakista lukemaan 60, mutta auto pätkii täyskaasulla. Aina ei, useimmiten kyllä. Tankkauksen jälkeen oli tosi paha, mutta helpottui yhdellä uusintakäynnistyksellä. Lukasin vikakoodit, eikä tullut uusia, eikä missfireäkään ole kerääntynyt (tosin en tiedä mikä tuon laskurin nollaustahti on).

Kuva

Puolia mä veikkaisin, mutta voihan tossa olla muutakin. Kaverilta on tulossa jonkin sortin puolasatsi vaihtovertailuun, mutta toki niissäkin tökkii se ajatus, että entä jos onkin muuta... Jos sittenkin vain siirtyisi bensaan.

Sinänsä puolihuoletta tällä uskaltaa viinalla ajaa, kun huollot on tehty BioPowerin ohjelman mukaisesti, eli tuskin tää heti porsii karstan takia. Vaikka eihän näistä vanhoista Saabeista koskaan tiedä...
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Avatar
YlimysN
"Ruisku"
Viestit: 149
Liittynyt: Pe Loka 04, 2019 16:40

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja YlimysN »

JP_Vette kirjoitti:
To Tammi 07, 2021 08:27
Ei toi halpa RST-takapönttö kyllä ole RST. Meinaan se kohta, jota käsittelin porakoneen "teräsharjalla" erinomaisen hitsaustartunnan saavuttamiseksi on nyt umpiruosteessa. Tavallaan en kyllä yllättynyt, mutta siinä mielessä kyllä yllätyin, että mihin se RST viittaa jos se onkin van RST look-a-like
Rosteri ei tarkoita immuunia ruosteelle, se ruostuu kyllä erityisesti tuollaisen käsittelyn jäljiltä. Esim. työmailla joissa käsitellään rosteria on ihan erilaiset työkalut kuin niillä, joissa käsitellään tavallista paskarautaa. Lyöt porausmerkin tavallisella pistepuikolla rosteriin niin viimeistään viikon päästä se puskee ruostetta siitä kohdasta.

Rosteripajoilla ei saisi oikeasti käyttää edes normaaleja rälläkän laikkoja koska ne saa aikaan ruostumista. Stainless laikat ja muut työkalut, hitsauslangat ja lisäaineet sunmuut on erikseen

Kun rosterikappaleita hitsataan niissä menetelmissä on omat ammattilaisensa ja saumat pitänee käsitellä peittaushapolla jos haluaa ettei materiaalit siitä ala pilaantumaan. Tässä tapauksessa tosin peittausaineistakaan ei olisi hyötyä koska kiinnitetty kappale ei ole rosteria vaan korkeintaan sinkittyä peltiä.

Kyseessä ollessa pakoputken pää, johon kohdistuu jatkuvasti korkea lämpötila ja valtava määrä kosteutta on päivänselvää että tuollainen kohde ruostuu.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Aaaa joojoo, mä oon luullut et rosteri on umpiläpeensä immuunia kamaa. No aina oppii uutta :D Ja joo, kyl toi on ihan mustaa rautaa mustalla langalla, joka tohon on räkästy. Sen sauman kestävyydestä tiesin kyl et on mallia rane^2 mut toi teräsharjalla hinkkaus oli täysin uutta oppia mulle :)
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Klunssi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2017 21:45
Paikkakunta: Vaasa

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Klunssi »

Niin ja rosteria hitsatessa lisäksi jo pelkkä lämpö saattaa aiheuttaa raerajakorroosiota.
Käytännön kannalta merkityksellisin raerajakorroosion muoto on ruostumattomilla teräksillä ns. herkistymisilmiön seurauksena tapahtuva raerajakorroosio. Lämpökäsittelyn tai esimerkiksi hitsauksen yhteydessä raerajoille muodostuu kromikarbidia, johon sitoutuu runsaasti kromia raerajojen läheisyydestä. Karbidin viereen muodostuu tällöin hyvin kapea kromiköyhä vyöhyke. Olosuhteissa, joissa ruostumaton teräs normaalisti passivoituu, kromiköyhät alueet eivät muodosta passivaatiokerrosta. Tällöin syntyy tilanne, jossa anodisen alueen pinta-ala on hyvin pieni verrattuna katodiseen alueeseen ja raerajat syöpyvät nopeasti. Itse kromikarbidi ei syövy.
Tuon löysin aiheesta pikaisella googlauksella, kaikkea ei muistanut mutta termi oli tuttu tekun materiaalitekniikan tunneilta.
9-3 1.8t SC 2007
Lada 2107 1700i 1996
#7333
Avatar
Tooni
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Täytyy sekaantua itsekin tuohon putkiprojektiin, omaan ng kolkkiin tehtiin kesällä ihan perus bilteman 2,5" putkesta etuputkesta asti rööri ja yhdellä bilteman (muistaakseni 40cm pitkä) pyöreä 2,5" vaimennin johon hitsattii putkenpää olisko ollut 3" vai 4" ulostulo, maalattiin se kuumankestomaalilla mustaksi kokonaisuudessaan(paitsi putkenpää) pariin kertaan, josko kestäis paremmin, äänet ei ainakaan omasta mielestä ole "kauheat", sellainen matala ja murea mörinä, joku toinen voi olla tietysti toista mieltä :mrgreen: sisälle ei ainakaan juurikaan pidä häiritsevän kovaa ääntä. Ulkonäöllisesti se nyt jäi vähän vinoon (jdm) tyyppisesti, mutta eipä se mikään näyttelyauto olekkaan :lol: vielä pitäisi aikaseks saada downpipe+cat tehtyä uusiksi, niin olisi koko rööri tehty 8) ja v-bandeja tuli käytettyä liitoksissa.
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kun noita vaimentimia yhden illan opiskeli Googlella, niin ilmeisesti mörinän tasoon ja laatuun vaikuttaa tosi paljo ulostulon halkasija ja putken pituus vaimentimen jälkeen. Tällä mun vaimentimella ulostulo oli ehkä sen 10cm 4" hormina, eli sekä lyhyt että iso... Jos taas sulla on 2,5" vaimennin ja sen perään viä säntillinen ulostulo, niin on pitkähkö ja pienehkö pilli. Mullaki on avos 2,5" vaimennin ja sen jatkeena n. 15cm pitkä 3" ulostulo ja äänet on tosi hyvät. Paljo paremmat kuin täs kolkis nyt.

Tilasin Neolta sarjan orkkispuolia tähän. N. 200€ setti oli mut en tiä miten noiden tullaus sit menee. Jos on ostettu viime vuoden puolella varastoon, niin olettaisin olevan tullivapaata kamaa vaikka oliski EU:n ulkopuolella valmistetut. Tosin myönnettäköön, että mun ymmärrys sumusaarten tulleista on Iltasanomien uutisoinnin ymmärtämisessä ja jäi mielikuva, et kahta kertaa ei tartte tullata EU:lle ja toisaalta jos on made in EU tai made in sumusaaret, niin sillonkaan ei tartte murehtia. Mut niin tai näin, vaikka tuliski tulli ja alvi maksettavaks, oli ne siltiki halvat.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Voihan säästötavote. Ne puolat... FedEx ylpeänä ilmotti, että toimitus 12.1. klo 18 mennessä. Klo 18 muuttui "päivän päätteeksi" tms. Ja 13.1. "Odottava"...

Katoin seurannan, niin paketti on lähtenyt Neolta ja seuraavana päivänä, eli torstaina, jämähtänyt Dartfordiin. Siä se on nyt viikon maannu.

Katoin pikasesti FedExin toimitustiedotteet ja joo, koronan vuoksi on hitautta sekä kankeutta, mutta Suomi ei ole kieltolistalla jne. Jotenki tuli mieleen, et koronahitaus olis luokkaa päivän kaks, mut toi viikko on kyl sitä tasoa, että onneks puolavammasella autolla ei tartte työkseen ajaa, vaan oleellisin ajo on sitä tarharallia aamusin :roll:

Sillainhan säästö on merkittävä, että ei harmita odottaa, mutta oli kyllä taas opettava kokemus kansainvälisen kaupan autuudesta. Etenki jos on kiire.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Pee
"Hirsch"
Viestit: 715
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pee »

No ei ole ihan normi ajat käsillä...
9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
McStadey
"Hirsch"
Viestit: 974
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kun on korona x brexit niin taitaa viiveetkin olla potenssiin kaksi tai kolme :roll: Tilailin ite fillariin osia ja työkaluja ja jätin sumusaarten kaupat suosiolla väliin vaikka hyviä hintoja siellä olisi ollutkin :roll: Ja tulliasioita en yhtään jaksanut lähteä selvittämään
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10884
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä tilasin 2.1. Urbanistalta nappikuulokkeet, verkkokauppa lupaili kolmen päivän toimitusaikaa. Kama lähti kuitenkin matkaan Saksasta vasta 6.1. ja saapui Suomeen vasta eilen eli viikko lähettämisestä. Tänään se on lajiteltu Helsingissä, joten toivoa voisi olla että on huomenna noudettavissa, mutta katotaan nyt. Melko hitaasti kulkee siis pienempikin tavara tällä hetkellä ja nykyistenkin EU-maiden sisällä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3799
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eilen paketti siirtyi Hollantiin, eli kai se sieltä ensi viikolla tulee tänne asti. Toivoa on :)
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Vastaa Viestiin