Jo vain!
MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Jos kepin jäykkyys on lähinnä sivusuunnassa niin johtuu tuossa mun kuvassa vaihdetornin takana poikittain alhaalla olevasta liitoksesta. Siel on muoviholkki jonka alla alumiini hapettuu ja turvottaa tuon. Korjaussarjana myydään holkkii ja pulttii.
Edit. https://www.ebay.com/itm/NEW-Repair-Kit ... 634-2357-0
Saattaa löytyy myös trollpartsilta.
Vaihdetorni saattaa olla nelikossa eri..
Edit. https://www.ebay.com/itm/NEW-Repair-Kit ... 634-2357-0
Saattaa löytyy myös trollpartsilta.
Vaihdetorni saattaa olla nelikossa eri..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Jos siellä on nivomatit vielä, niin ne lie entiset. Jos taas laitettu esim. jotkut bilsteinin b4 alkuperäisillä jousilla, niin ne xwd:n omat jouset on liian löysät tavallisille iskareille. Silloin tosin peräkin roikkuu selkeästi.JP_Vette kirjoitti: ↑Su Elo 15, 2021 23:02Sellanen huomio kyllä edelleen tuntuu korostuvan, että tuo peräpää ei ole mitenkään jousitukseltaan etupään veroinen. Ihan jäätävä pompottaja. Vai onko se sitte iskunvaimennus, en tiedä. Mutta joko siellä on jotain totaalisen sopimatonta, loppuunajettua tai vaan huonolaatuista kamaa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
^^Tuon katoinki äsken, joo Maptunilla ainaki vaihdetornissa lukee ettei sovi XWD. Tosin en sitte ettiny, mikä XWD:hen sopis, mut kai ne pultit ja puslat on samoja eli tilaan korjaussarjan (kunhan neliveto on korjattu). Kiitos vinkistä!
^Tuo on hyvä pointti. Pitääki tutkia nuo iskarit ja jouset tarkemmin kun saan sen nosturille. Perä on kyllä oikealla korkeudella, mutta heti kun oli ne talvirenkaat kontissa, niin aika alhaalla se viisti. Eli ei se mitään kuormaa kestä.
Akun jännite oli huikea 12,2 V, joten ei se täys ole. Toisaalta en tiä pitäiskö sen varmaan tyhjästä täyteen noustakaan vajaan tunnin ajolla. Noh, loppu mikä loppu. Tähän asti on periaate ollut, että en huonolla akulla lähde riskin kanssa talvea vasten harmittelemaan satasen säästöä, mutta tällä kertaa nyt kuitenki elvytän CTEKillä ensin
Akku kuulostaa joltain, jonka rinnalla Motonetin Snaideriki kotkankuvineen on pro, mutta lukee siinä sentään Exide
Ei sekään toki oletettavasti useita syväpurkauksia romulaaneilla kestä...
Tässähän oli monta päivää poutaa, mutta eihän se ole ranerassaaja eikä mikään joka ei sitten kaatosadetta vasten ala sähkölaitteita virittelemään
Sitä eLSD:n palikkaaki sitte vähän kaivelin taustatyöksi, niin ei se tuon kummempi ole. Tosin WISsin mukaan perä tarttee tiputtaa, et saa vaihdettua. Eli vaihdetaan nyt öljyt ensalkuun
^Tuo on hyvä pointti. Pitääki tutkia nuo iskarit ja jouset tarkemmin kun saan sen nosturille. Perä on kyllä oikealla korkeudella, mutta heti kun oli ne talvirenkaat kontissa, niin aika alhaalla se viisti. Eli ei se mitään kuormaa kestä.
Akun jännite oli huikea 12,2 V, joten ei se täys ole. Toisaalta en tiä pitäiskö sen varmaan tyhjästä täyteen noustakaan vajaan tunnin ajolla. Noh, loppu mikä loppu. Tähän asti on periaate ollut, että en huonolla akulla lähde riskin kanssa talvea vasten harmittelemaan satasen säästöä, mutta tällä kertaa nyt kuitenki elvytän CTEKillä ensin
Akku kuulostaa joltain, jonka rinnalla Motonetin Snaideriki kotkankuvineen on pro, mutta lukee siinä sentään Exide
Ei sekään toki oletettavasti useita syväpurkauksia romulaaneilla kestä...
Tässähän oli monta päivää poutaa, mutta eihän se ole ranerassaaja eikä mikään joka ei sitten kaatosadetta vasten ala sähkölaitteita virittelemään
Sitä eLSD:n palikkaaki sitte vähän kaivelin taustatyöksi, niin ei se tuon kummempi ole. Tosin WISsin mukaan perä tarttee tiputtaa, et saa vaihdettua. Eli vaihdetaan nyt öljyt ensalkuun
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Lienee joku exiden halpamerkki, näyttääkin ihan samalta, mitä nyt värit ja merkki eri. Mallissakin on peräti ensimmäisen kirjaimen verran eroa..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Jos ei pumppaamalla (joko koukun päällä hyppimällä tai ajamalla muutama sata metriä) perä nouse, niin vahva veikkaus rikkinäisille nivomateille.
Omaan laitoin takapäähän Bilstein B6 ja Eibachin kynäjouset. Vähän jää perä roikkumaan, mutta jämäkkä on. Korotuspaloilla saisi perän oikealle korkeudelle. Tai vaihtoehtoisesti keulapuolelle vähän lyhemmät jouset. :)
Maptunin coilover-setti kyllä kiinnostaisi, mutta ei irtoa nyt taaloja siihen.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Punaisen biopowerin uusi omistaja ilmoittautuu. Ostettiin se vaimon kanssa tylsäksi käyttöautoksi, jota ei tarvitse puunata. Jarruremontin yhteydessä kotiväki kuitenkin vaati ruosteisen jarrusatuloiden maalaamista keltaiseksi
https://photos.app.goo.gl/sGZQoxNCdo96Kf4v7
https://photos.app.goo.gl/sGZQoxNCdo96Kf4v7
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Ei tarvitse puunata? Siinähän ei sitte oo juurikaan pesujen jäljiltä hankausjälkiä kun edellinen Iltalehden kansikuvatyttö sen oli kai myllyttäny ja taas mun käytössä ei pesua juurikaan harrastettu, niin sitte niitä pesunaarmujakaan päässyt tulemaan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Olen elänyt pitkään virheellisessä kuvitelmassa, että NG9-3:ssa konsernimankan myötä, "kun radio on vaihdettavissa suoraan", myös vahvistinhässäkät olisivat siirtyneet sinne mankan sisälle. Mutta väärin meni. Onhan tuossakin hinnat alkaen -rammarissa erillinen vahvistin takakontissa.
Ja radion mykkänä oloonkin löytyi sitten syy:
Eli taas kuuluu merisää. Sitten vain kädet ristissä toivomaan, että tämä Hannu Hanhimainen tuuri vikojen kanssa jatkuu myös nelivedon osalta Maptunilta tuli jo suodatin ja tiiviste noudettavaksi lähikauppaan, mutta Autodocilta tulevat öljyt ovat edelleen Tanskassa. Mutta onhan tässä vielä kaksi päivää aikaa ennen viikonlopun rassausmahdollisuuksia...
EDIT: Tunti sitte on päivittyny sijainti Turkuun. Eli eiköhän ne tänne perjantain aikana saavu
Ja radion mykkänä oloonkin löytyi sitten syy:
Eli taas kuuluu merisää. Sitten vain kädet ristissä toivomaan, että tämä Hannu Hanhimainen tuuri vikojen kanssa jatkuu myös nelivedon osalta Maptunilta tuli jo suodatin ja tiiviste noudettavaksi lähikauppaan, mutta Autodocilta tulevat öljyt ovat edelleen Tanskassa. Mutta onhan tässä vielä kaksi päivää aikaa ennen viikonlopun rassausmahdollisuuksia...
EDIT: Tunti sitte on päivittyny sijainti Turkuun. Eli eiköhän ne tänne perjantain aikana saavu
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Näyttää kyllä kovasti samalta kun mun Preeeeeemium150 -paketin pääte aikoinaan. Eli katohan nyt vaan silmällä, tai oikeestaan korvalla tarkemmin, että möliseekö se auto etuovista ja/tai kojetaulun keskikohdalta - ehkei sittenkään ookkaan hinnat alkaen -audio, vaan se seuraava pykälä.JP_Vette kirjoitti: ↑Ke Elo 18, 2021 21:09Olen elänyt pitkään virheellisessä kuvitelmassa, että NG9-3:ssa konsernimankan myötä, "kun radio on vaihdettavissa suoraan", myös vahvistinhässäkät olisivat siirtyneet sinne mankan sisälle. Mutta väärin meni. Onhan tuossakin hinnat alkaen -rammarissa erillinen vahvistin takakontissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Seitsemän kaiutinta Speedpartsin mukaan ja rammarina se naviton. Onko niitä sitte viäki halvempia ollu? Kun sitte on viä se subbarillinen ja sitä kalliimpana Bose
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Minulla oli ex 9-3:ssa sama, ns. "Premium 150" jos oikein muistan. Ei se ihan sysipaska ollut. Hinnat alkaen malli on kait "Premium 70".
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
Joo, Premium70 oli 4 ämyrin satsi. Oot vahingossa ostanu ökysterkka-auton vaikka kulimallia tavottelit.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
^^Joo tuo lienee sama kuin punases oli. Kyl sillä pärjäs tämmöses tarharakettikäytös Oon kyl liian laiska edes pohtimaan noiden orkkiksien upgradetusta vaikka toisinaan tekis mieli.
^Voihan lisävarustelista. Ensin eLSD ja nyt viä popit. Kattoikkuna ja automaattilaatikko, Holdenin konetta unohtamatta, ei kyl siltikään taida löytyä enää edes yllärinä
^Voihan lisävarustelista. Ensin eLSD ja nyt viä popit. Kattoikkuna ja automaattilaatikko, Holdenin konetta unohtamatta, ei kyl siltikään taida löytyä enää edes yllärinä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)
^Joo noi varmaan kyllä huomais aika herkästi
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla