MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ajatukset etenee, mutta työ ei. Mittasin tänään sen vaihteiston tilavuuden vedellä.

Kuva

Tuossa on kuusi litraa. Sitten kun ottaa huomioon tämän laatikon muodot ja kolot, eli tämmöset:

Kuva

Niin en jokaista koloa täyttänyt. Ja vaatimus on elementti oikein päin 8,5 litraa. Eli hihavakiolla kun kääntää elementin ympäri, täyttää loputki kolot vedellä ja vielä huomioi viimeisetkin desit kun laittaa akryylimuovipeitteen laatikon ulkopuolelle, tulee litrat varmasti täyteen :D Sitte vain arpomaan, että käykö Bauhaussissa heti vai hetken päästä...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Talvi alkaa 1.10. ja se on vakio vuodesta riippumatta. Kävin työautoon vaihdattamas talvirenkaat sen kunniaksi eikä Vianorilla ainakaan vielä ollut sesongista tietoakaan. Ehkä olin sitten vain ajoissa liikenteessä? Hetken jo epäilin tuota 1.10. ainoana totuutena, mutta Motonet sen vahvisti. Kanta-asiakkaat sai tämmösen kaupantekijäisenä:

Kuva

Nuuka saabistihan hyppii tasajalkaa tosta, sillä en ole ikinä, siis ikinä kertaakaan laittanut autooni kesänestettä. Aina on menty laihalla talvinesteellä, vaikka tiedän kyllä, että kesäneste pesee paremmin ötököitä jne :D Mutta jos sitä nestettä menee se säiliöllinen kesässä, niin ei vaan jaksa...

Motonetissa oli muutenki tänään erinomainen palvelu. Saabin levyt olivat hyllyssä ja tuli varoitus, että ne on kaikilta (heidän) toimittajilta loppu, eli jos mun XWD kaipaa takalevyjä nopealla aikataululla, niin kannattaa hakea. Ja minähän kiitin varoituksesta ja hain maailman viimeiset Saab Select -levyt :D

Kuva

Muuten kyllä ihmettelen, että miksi ihmeessä kukaan jaksaa panostaa paketin graafiseen ulkoasuun. Se levy myydään hämyisestä varastosta, nakataan auton takakonttiin, sit se pyörii korjaamon lattialla ja lopuksi menee roskiin. Ihan oikeasti...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siis toki ymmärrän mielikuvien myynnin, että jos panostamalla 10 snt paketin painatuksiin saa lyödä 10 € lisää katetta ja viä myyntiki laukkaa "laadukkaan oloisin paketin myötä", niin onhan se järkevää. Mutta muuten kyllä vähän tuntuu ylilyönniltä, vaikka Saab onkin ollut markkinoiden premium-valikoimaa :D

Talvea odotellessa kaivoin myös kaksi käytettyä itseporautuvaa ruuvia, jotta sain sisälämppärin paikalleen.

Kuva

Kuva

Menin puhtaasti riskillä ja oletin, että en poraa mihinkään kriittiseen paikkaan. Painelin toki tuota paineelia, että tyhjää oli takana, mutta voi siä silti joku johtosarja mennä. Tiedän ton olevan vain yhdellä ruuvilla kiinni, mutta päästäkseen ruuviin käsiksi olisi pitänyt irroittaa lastenistuimen vyöt ja ajaa sähköpenkkiä taakse päin. Ihan hirveä vaiva...

Lämppäriki on sitten taas Calix. Pitää varmaan etsiä tohon uus luukku, ettei muuraudu jäästä ja lumesta umpeen ja tietty oikosulkuun laukomaan vikavirtasuojaa.

Kuva

Öljyvuodon osalta tämän foorumin vanhoista viesteistä löytyi tämmönen, joka luokitellaan ehkä jopa tyyppiviaksi.

Kuva

Tuohon saa pelkän tiivisteen tai sitten vaihtaa koko pumpun, kun ilmeisesti pumpun runko vääntyy ajan myötä. Otin riskin, ja tilasin pelkän tiivisteen... Mun tuurilla se on hukkaan heitettyä rahaa, mutta haluan silti koittaa.

Subbari ei etene, mutta tein hukkalevystä ensimmäisen harjoituskappaleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Periaatteessa siitä tuli ihan hyvä:

Kuva

Mutta tän osalta heräsi ajatus, että pitäisikö laittaa lopullisessa kokeilussa kaksi levyä päällekkäin ja toinen siis korokepalaksi, jolloin saisi lisää tilavuutta ja tuonkin osuuden rehdisti ilmatilaksi.

Kuva

Tuokin osui hieman hassuun kohtaan kylmiltään :lol:

Kuva

Mut joo, en mä tosiaan vieläkään ole päättänyt, että tuleeko tästä nyt kotelo vai jonkun tonnarin laatikko. Kaikki on auki ja mikään ei etene. Mut auto sentään käy ja kukkuu, vaikka jarrut onki loppu ja alipainepumppu vähän falskaa 8)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

saako motonetista saab select osia ?

kiva yllätys onko hintataso sama ku marmorilla ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Saa ainaki tilaamalla erikseen. XWD:n levyis on isompi keskireikä eikä sitä ihan joka tarvikelevyvalmistaja tee (ainaki MTECiltä saa), niin sillä tuli orkkikset.

Hintatasosta en tiä, mut nää levyt makso 119,80 €/pari.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli ei lista tavaraa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jarrulevyt ja -palat odottavat edelleen kontissa asentajaa. Alipainepumpunki tiiviste odottaa asentajaa. Ja taas on tullut hankittua lisää osia, joita en tartte:

Kuva

Kokonainen NG9-5:n perä :heart_eyes: Muutenhan en tuolla mitään tee, mutta siinä on hyvät elsd:n putket, jotka ovat samalla osanumerolla kolkin kanssa. Eli tää on vakuutus siihen, että ne ruosteiset eivät ruostu puhki saakka, sillä nyt kun on valmiit vaihto-osat, niin sillain ei käy. Ilman tuota se hajois heti ja sitte ooteltais osia eBaystä ja hakattais päätä seinään tullauksen kanssa.

Sinänsähän tuo varaperä on hassu, että myyjä ei tiennyt mikä on vikana. Auto on herjannut nelivedon huoltotarvetta ja kun ei öljynvaihdolla korjaantunut, niin myytiin sitte koko perän vaihto uuteen. Kai siä jotain vikaa sit täytyy olla, mutta sen selvitys mahdollisia muita purkuosia varten on vähän hataralla pohjalla. Mut noiden putkien takia mä ton hankin, vaikka varmaan siitä saa kytkinlevyjä ja muita kuluvia osia 300 tkm ajettuun vaihdettua, jos siltä näyttää :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Kerrohan miten tuo pumppu alkaa pelkillä tiivisteillä pelaamaan, itellä kans vuotaa ja ajattelin kokeilla pelkillä tiivisteillä ja liimamassalla laittaa aluksi kasaan :roll: eipä se uus pumppukaan skandixilla maksais kuin 110e+toimitus.kokeilaan eka tiivisteillä :mrgreen:
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo mä kerron jahka kerkeen kokeileen. Nyt kun tuli toi toinenki 9-3 SC pihaan, niin on sitte kaks harjotuskappaletta. Ja alan jo oleen sitä mieltä, että ei tää nelikon pumppu oikeastaan edes vuoda, vaan lähinnä tihkuu, jos vertaa tohon uuteen tulokkaaseen :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tooni kirjoitti:
Ti Loka 12, 2021 07:06
Kerrohan miten tuo pumppu alkaa pelkillä tiivisteillä pelaamaan, itellä kans vuotaa ja ajattelin kokeilla pelkillä tiivisteillä ja liimamassalla laittaa aluksi kasaan :roll: eipä se uus pumppukaan skandixilla maksais kuin 110e+toimitus.kokeilaan eka tiivisteillä :mrgreen:
Hyvin pelaa. Molemmat tiivisteet vain pitää vaihtaa! Pumpun sisällä on toinen tiiviste o-rengas, joka jää usein vaihtamatta. Lisäksi kannattaa tasotiivisteessä käyttää liimaa, jottei se jää vuotamaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Pakari kirjoitti:
Ti Loka 12, 2021 08:27
Hyvin pelaa. Molemmat tiivisteet vain pitää vaihtaa! Pumpun sisällä on toinen tiiviste o-rengas, joka jää usein vaihtamatta. Lisäksi kannattaa tasotiivisteessä käyttää liimaa, jottei se jää vuotamaan.


^No hyvä tietää, laitanpa trollpartsille siis tilauksen 8)
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^Vaihdoin tuohon mummularakettiin sen o-renkaan plus tän muotoon puristetun tämmösellä liimamäärällä, ja parin päivän jälkeen näyttäis edelleen pitävän. Eli halpaa remonttia verrattuna koko pumpun vaihtoon :)

Kuva

Eilen oli tarkotus rykästä tän auton tekemättömiä töitä takajarrujen ja vaihdetornin korjauksen kanssa. Jostain syystä jarrunestesäiliö oli täpötäynnä, niin ensialkuun poistin sieltä desin nestettä, jotta ei sitten tulvi yli kun painaa männät sisään 8O

Kuva

Kuva

Tässä kohtaa alkoi paljastua, miksi poljin on hassu, kun ulomman palan sai ihan hakkaamalla hakata irti paikoiltaan.

Kuva

Sitte tää homma otti sen arvioidun tunnin sijaan kolme, kun jokanen työkalu lekasta e-torxeihin oli hukassa ja ettimiseen meni aikaa. Lisäksi carrierinki pultti oli niin hassus paikas, että piti samaan aikaan vääntää kallistuksen vakaajaa harjateräksellä kun sovitti työkaluja paikalleen.

Kuva

Lopulta kun carrier oli irti ja levyä naputeltu varovasti 15 min, ettei napa vain hajoaisi, paljastui takaa ruostetta niin paljo, että sitä rasvaa ei kyllä ole asennuksessa käytetty. Tosin pakko paljastaa, että minäkään en ole ikinä ennen laittanut, ennen kuin Pakari valisti, miksi se sinne kuuluu...

Tää toinen puoli sitte vaati jo vähän viilaaki...

Kuva

Kuva

Kun tää homma alkoi vähän tökkimään, niin kuvailut jäi sivurooliin :lol:

Ai niin, tämäki vastusti, tosin ei tarvinnut porata vaan sai ranella auki :D

Kuva

Levyt oliki perinteitä kunnioittaen varastorasvassa eikä siinä nykyaikaisessa maalissa :o

Kuva

Ja kello taisi olla 23:55 kun jarrut oli kasassa ja pyörät paikoillaan. Ei edes paha. Ja liukutappien kumien sisällä on niin paljo jarrukumirasvaa, että varmana ei jumita ainakaan sieltä :lol:

Kuva

Nyt käsijarru ottaa aina alhaalta ja jarruihin tuli tuntumaa. Eli ei turhaa remonttia ei. Mutta nyt jarrupoljin ottaa hiukan ylhäältä, sitte on pitkään sellanen, ettei tapahdu mitään, kunnes alkaa taas ottamaan. Eli olisko etujarrut sitte kans jumissa... Tosin se on nopea operaatio, kun ei tartte kuin liu'ut irrottaa ja nostaa satula pois :P

Eli seuraavalla kerralla etujarrujen herkistelyä, vaihdetornin korjausta ja tietty sitte se alipainepumppu pitäis tiivistää jahka saan sen tiivisteen. Ja tietty akun lepojännite on edelleen 12,2 V, niin kai sillekki tarttis jotain tehdä ennen kylmää kautta.

Ja juu, neliveto pelaa edelleen ilman herjoja!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tää menee jo vähän ohi aiheen, mutta olen tyttärelleni luvannut korjata tämän jo reilun vuoden ajan. Eilen kuitenki sydäntä riipaisi, kun taas kysyttiin, että koska korjaan sen, niin kyllä, yötä vasten sitte laitoin kuntoon!

Kuva

Tästähän siis hajosi liukukytkin, jolla saa päälle 6 h ajastimen tai sitten pysyvästi. Huomatkaa kaunis katkaisija yksisarvisen päässä :D

Kuva

Ja se syy, miksi tämän tänne postaan, on tämä. Katsokaa mikä juotos! Neliön johto sovitettu kahden karvan varassa suoraan mikropiirin jalkaan!

Kuva

Ja koska tuo sitten myös toimi, niin kuumaliimalla on suoritettu sinetöinti, jolle voi antaa ikuisen takuun. Joku femman tai tonnarin releen juottaminen on ihan pala kakkua tän rinnalla :D

Kuva

Mut joo. Eilen oli kova tuuli, tänään kiva sää ja huomiseks on luvattu vettä. Ja koska haluan liimailla alipainepumpun kylmään koneeseen ja antaa sen myös kuivua rauhassa, niin nyt oli sitten se hetki, kun kaivettiin roskiin menevät Ikean sohvatyynyt esiin. Eli yksi auton alle ja toinen työtasoksi. Ettei ole yhtä haastava kokemus, kuin mummularaketin korjauksessa...

Kuva

Kuva

Jos mummularaketin pumppu oli yltäpäältä öljymoskassa, niin tämä oli melko kuiva.

Kuva

Kuivuuden selittänee parhaiten se, että se tavallinen o-rengas oli tässä ihan kimmoisa kun taas mummularaketissa kivikova. Toisaalta mummularaketista sai sen muotoon valetun tiivisteen ehjänä pois ja se hajosi vasta kädessä, kun taas tässä se irtosi viidessä vai kuudessa palassa pienen kaivamisurakan päätteeksi. Eli molemmat pumput olivat huonot tiivisteiltään, mutta kuitenkin tavallaan toistensa vastakohdat :D

Kuva

Tällä kertaa en yrittänyt säästää laittamalla tavallista o-rengasta tuohon uraan, joten silikonia on vain ulkoreunalla eikä tietenkään sitten tuossa uran pohjalla.

Kuva

Ikean tyynyn imukyky ei ollutkaan paras mahdollinen, joten kun avasin tuon vekottimen, tulvi sieltä öljyä hieman polvellekin. No vaatteet meni pesuun joka tapaukses, joten vahinko ei ollut suuri.

Kuva

Kuva

Tämmöstä vahinkoa ei ole vielä kertaakaan käynyt rassausikäni aikana, että housut olisivat öljystä kastuneet, mutta paidan hihoja olen ajalta ennen nosturia kastellut moottoriöljyn vaihdossa. Ja jos se tunkki oli oppiraha siitä, että joskus voi säheltää, niin tämäkin oli lähestulkoon sellainen. Luojan kiitos merinovillakalsarit eivät marinoituneet öljystä, joten loppu hyvin kaikki hyvin. Ehkä jatkossa voisi kattella huonomman alusvaatekerraston jos kunnolla joutuu pukeutumaan...

Sillain toivon koko ranetushengessäni, että tiiviste pitää, sillä uusi pumppu maksaisi vain 139 €.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/238342/ ... aab-18T20T

Toisaalta jos korjaus pitää, niin säästihän tässä kahteen autoon sitten yhteensä vajaa 250 €. Eli jää tästä jo ns. palkoille ihan rehdisti.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Mun tekis mieli tuoda sulle kahvipaketti tai suklaalevy. Jäbä ropaa SAABia pihalla ja minä täällä haaveilen, että josko sitten hankkis harrasteauton kun on talli. Gold Wingiä olen huoltanut puusuulissa vanerilevyn päällä, mutta se on kuitenkin vain mopo.Työasennot on siis varsin helppoja.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

^vie mieluummin kunnon tunkki saatesanoilla "piä tunkkis" :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No eihän tuo mitään ropaamista ole. Konepelli auki, neljä pulttia auki, pumppu käteen, kolme ruuvia auki, o-rengas pois, o-rengas paikalleen, kolme ruuvia paikalleen, tiiviste pois, tiiviste paikalleen, silikonia nättiä rantu tiivisteen viereen, pumppu pois kädestä, neljä pulttia paikalleen ja konepelli kiinni. Reilu varttin homma.

Muistan kyllä sen ajan, kun Turun Yo-kylässä asuessa korjasin autoa parkkiksella. Tonnariin tuli lämppärin kennoki vaihdettua :lol: Nykyään en sellaseen enää kykenisi, koska on lämmin halliki vaihtoehtona ja toisaalta rivitalossa osakkaana en edes kehtaisi. Tää alipainepumpun tiivistys menee sillä selityksellä, kun molemmat autot merkkaavat reviirinsä ja noilla merkkaaminen vähenee. Ja toivottavasti myös loppuu...

Ja itse asiassa Nokian kaupungin ohjeita (vai määräyksiä) kun tulkkaa tarpeeksi ahdasmielisesti, niin eihän täällä pihassa saisi edes autoa pestä. Itse olen vähän oikassut sen suhteen, sillä kyllähän jo vesisateella tulee ne samat moskat kuitenki alas asfaltille ja kaivon kautta metikköön, mitä pesussakin, kun eihän täällä nyt mitään moottoria pestä. Ja luojan kiitos muitakin osakkaita pesee autonsa, niin sitä ei tartte hävetä...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin