MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Varo vaan ettei mee ilmavirrat pilalle, ku blokkaa grilliä tollai tehokkaasti. Ei mee ilmaa konehuoneeseen niin ku tehdas on suunnitellu! Ooks miettiny et kestääkö viisari vaakatasossa, ku se oli niin pyhä se vaakataso? :lol: Entäs jos viisari nousee nyt nopeammin kuin tehdas on suunnitellu? Mitäs sit? :mrgreen: Nysse o rikki! :wink:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 16:37
Tuo kiinnike menee tuolla kiskossa aika vapaasti.
Pitäiskö / kannattaisiko tuossa olla sillai millin(?) pidempi ruuvi, joka kiilaisi kiinnikkeen kiinni kiskoon pysymään paikalleen?
Pakari kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 18:24
Varo vaan ettei mee ilmavirrat pilalle, ku blokkaa grilliä tollai tehokkaasti. Ei mee ilmaa konehuoneeseen niin ku tehdas on suunnitellu!
Tehdas on ottanut huomioon sen, ettei ilmavirta konehuoneessa mene pitkittäin, kun kerran autokin on tehty ajettavaksi poikittain.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuo pidempi ruuvi olis kyllä kieltämättä helpoin. Erinomainen vinkki :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oon nyt tutkaillu tuota kuuran peittämää lisävaloa. Se sulaa samas tahdis halogeenivalojen kanssa. Ja kun aikansa polttaa paikallaan, on se rehdisti lämmin. Mutta se ero normaaliin ledipötköön... Niin sulaako ne kuinka nopsaa kuurasta? Lämpenevätkö lasistaan käytännös ollenkaan?

Kuva

Muutenhan nelivetokelit alkoi nyt. Pakkasta on yli kymmenen, luntaki luvattu ja paikat on liukkaat. Normaalisti siis saa keskittyä kaupaskäyntiin, mummolareissuihin ja tarharalliin kuten tähänki asti. Poikkeuksena toki se, että tarhan pihasta nouseva jyrkkä ja kiillotettu tie ei tuota enää tuskaa, kun ei siellä lasten keskellä oikeen vauhtiakaa voi siihen mäkeen ottaa :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sulla on liian hyvät renkaat :mrgreen:

Ei vaiskaan, se vaan on niin että neliveto ei korvaa takavetoa silloin kun talvilelua pitää valita :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Äh joku ehti lukea ennen kuin mun itsesensuuri isku :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Harmin paikka, niin tais käydä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tänään nyt sitte kun on kymmenen astetta pakkasta, tuli pakottava tarve päästä ropaan autoa ilman hanskoja. Toimenpiteenähän toi on nopea, kun vetää vaan suoraan sulakeryöstäjällä alipainepumpun sulakepaikalta ja tommosella valmiilla kutistejatkolla homma kotiin. Oli sen verran tuuria, että tuo vain yksin päin sopiva ryöstäjä sopi kerrasta oikein päin.

Kuva

Tosin kun en ole koskaan ennen tommosta käyttänyt ja loppui usko ton sukan kärventämisessä Portasolin kaasukolvilla, päätin vetää sen oletetun tinaklöntin kasaan ja lopuks vulkanoituvaa teippiä koko hässäkän yli. Ei varmaan liitoksen laadulla ole kauheasti väliä parin ledin polttamisessa... :roll:

En jaksanut myöskään reitittää johtoa sen kummemmin, joten vedin sen vaan kannen välistä. Ei toi varmaan enää veteen upotusta kestä, mutta kun en perinteisesti konetilaa koskaan pese, niin en keksi tuosta mitään haittaakaan koituvan.

Kuva

Nyt on niin jonne, että tuli ainaki stage 1 -teho ilman softausta ja lisävalo sai double up -toimintoa vastaavan valotehon, vaikka rajotinkarva onkin edelleen kiinni 8) Ja juu... Tuo on siis nyt virtalukon takaa. Eli valokytkin 0-asennossa palaa tuo jonneparkki, vaikka muut valot ovatkin pois päältä. Tosin nythän voin esittää, niinku toi olis muka DRL-valo :lol:

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

-
Viimeksi muokannut JP_Vette, La Joulu 11, 2021 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onkos ihan täystöpseli tuo e-Mokka?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu on. Olin pitkään sitä mieltä, et ei sähköä mulle "koska mummulareissut ilman pysähdystä", mutta sainki ahaa-elämyksen, että töpselillä ajaa kesät talvet kaikki muut reissut paitsi Turun mummulareissut, ja sinne taas kulkee aina mukana myös koira, jolloin jo tilantarpeen takia on oltava sitten fossiilisilla kulkeva Saab. Eli ehkä loppu onkin sitten historiaa... Tai sitten viimenen tinkiminen ei mee läpi ja jatkan nelivedolla :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

^toi on just se ”ahaa”, mikä monelta jää puuttumaan. Kahden auton taloudessa sen kalliimman/uudemman/hienomman ei tarvi olla se jolla lähdetään sinne kauas kerran pari vuodessa. Jos töpselirange ahdistaa niin sinne voi ajella sillä kakkosruoskalla, kun taas arkiajossa suurin osa kilsoista rullaillaan edullisesti kotoa ladattavalla sähköllä.

Tai sitten vaan otetaan sillä pitkällä reissulla se stoppi lataamiseen, kun lopulta ei sielu anna periksi lähteä sillä ruoskalla kauas :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Olen luullut olevani krooninen joskin pikkuhiljaa toipuva autokuumeilija, mutta näitä eri foorumilaisten käänteitä seuratessa täytyy todeta että en ole vissiin koko ilmiöstä kuullutkaan. :lol:

Suunnittelin ittekin käyttäväni Sitikan huoltoajan viikon päästä hyödyksi käymällä koeajamassa Teslaa, mutta totesin että taitaa Sitikan loput kilometrit* tuntua mukavammilta kun jätän koeajot tekemättä. :)

*340tkm mittarissa ja 400tkm tähtäimessä, nykytahdilla menee parisen vuotta :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyl Tesla mullekki kelpais, mut €€€ ajaa halvempia kohti ja tehdastakuu suoraan uusien valikoimaan :)

On muuten tosiaan toi lataus tehty vaikeesti lähestyttäväks. Joka ABCilla on kyl nykyään laturi, mutta ABC mobiili ei kyl niitä näytä. Ehkä ne on sitte viä ilmasia :roll: Muuten kyl tiän, että on viittä palvelua ja kaikilla oma ohjelma/lätkä/joku, mut mä ajattelin keskittyä kahteen eli bonusten keräilyynn ja Lidlin kaupantekijäiseen. Eilen näytti ABC:n hinta olevan 20 snt/kWh hitaalla ja 25 snt/kWh nopeella. Ihan ok hinta, kun seuraavat 12 kk saan kotitöpselistä 15 snt/kWh...

Semmosta en muuten huomioinu laskuissani, että luopumalla bensasta myös S-bonus voi mennä ensimmäistä kertaa ~kymmeneen vuoteen alle 5 %. Se heijastuu myös ruokakunnan Prismailuun :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Joulu 10, 2021 08:36
Joka ABCilla on kyl nykyään laturi, mutta ABC mobiili ei kyl niitä näytä. Ehkä ne on sitte viä ilmasia :roll:
Se menee juurikin näin. Ennen kuin näkyvät ABC-mobiilissa, niin käyttö on ilmaista (kunhan laturit ovat päällä). Ja lähinnä sijainti täytyy tietää, ABC ei niitä erikseen markkinoi, mutta toimivat laturit löytyvät mm. Latauspisteet-appiksen kartoista. Aiheesta on Facebookin Latausverkosto - Nyt! -ryhmässä ollut asiaa.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Vastaa Viestiin