onnistuu esim näillä ohjeilla https://www.vwwatercooled.com.au/forums ... 94276.htmlJP_Vette kirjoitti: Tästä on taidettu jo koodata S&S pois. Uudellakin akulla herjaa, että virrankulutus on liian suurta. Ymmärtääkseni se viittaa siihen, että jotain jänniterajaa on nostettu. Kai sen VCDS:llä sais kaivettua esiin, jos jaksaa.
MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Piti oikein kelata taaksepäin et mitä tohon laatikkoon oli tehty... Mekatroniikka 2k€, oliks nuo löysät/puuttuvat pultit ja lukitusrenkaat sitä perua vai onks joku kuittien ulkopuolelta fiksaillut laatikkoa noin menestyksekkäästi
Hyvä et tuli kuntoon, vähän liian helposti, joudut viel hankkimaan sen RS-ocun talveksi jos tätä vauhtia ongelmat poistuu
Hyvä et tuli kuntoon, vähän liian helposti, joudut viel hankkimaan sen RS-ocun talveksi jos tätä vauhtia ongelmat poistuu
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mekatroniikan kans ei tiputeta laatikkoa. Sen teorian vahvistaa myös kuitin työn osuus, joka oli pari sataa tms.
Veikkaan kyllä sitä, että tuota on ns. kuittien ulkopuolella fiksailtu. Se, että onko kuitti hukattu edellisen omistajan toimesta vai myyjäliike unohtanut sen omaan mappiinsa, on pelkkää arvailua. Ottaen huomioon ranetuksen tason, niin mun päälimmäinen veikkaus on se, että auto on viety pajalle ja siellä on tullut tuomio, että kytkinakseli heiluu niinku hullun m****u ja käsky on tullut lyödä takasi paikalleen halvalla ja nopeasti ja auto on viety suoraan vaihtoon. Se kun rohisi pääasias vain kylmänä... Ja mulla nyt sattu olemaan tuuria, etten ajanut sitä rikki asti ja toinen tuuri (olettaen, että auto kestää) tuli siinä, että jos se nyt tulikin kuntoon kun hoksasin avata vaihteiston päädyn
Heitin tuolla aamulla lapset tarhaan ja ei se vieläkään hajonnut. Toisaalta mun järkeen ei kyllä mahdu, että millä ihmeellä se lukitusrengas on irronnut kytkimeltä. Se kun puristetaan sisäkehaltä eli mitä lujempaa kone pyörii, sitä lujemmin se puristuu koloonsa. Veikkaan, että tämä mystiikka ei koskaan selviä, kun edellinen omistajakaan ei silloin pääsiäisenä vastannut puheluun eikä viestiin. Ainoa tuuri on ehkä siinä, että omistaja tai tutun tuttu lukee tätä foorumia ja kannustaa avaamaan tätä mysteeriä, koska mä voin rehellisesti sanoa, että mulla ei ole mitään reklamoitavaa tästä autosta.
Se öljy- tai alipainepumpun putputus kylmänä on hassu. Se kuulu eilen ja toissapäivänä kylmällä koneella, tänä aamuna ei. Ehkä en tee asian eteen yhtään mitää... Ja huomenna saan kylmäainetta lisää, niin on sitte hyvä mennä kohti kesää
Veikkaan kyllä sitä, että tuota on ns. kuittien ulkopuolella fiksailtu. Se, että onko kuitti hukattu edellisen omistajan toimesta vai myyjäliike unohtanut sen omaan mappiinsa, on pelkkää arvailua. Ottaen huomioon ranetuksen tason, niin mun päälimmäinen veikkaus on se, että auto on viety pajalle ja siellä on tullut tuomio, että kytkinakseli heiluu niinku hullun m****u ja käsky on tullut lyödä takasi paikalleen halvalla ja nopeasti ja auto on viety suoraan vaihtoon. Se kun rohisi pääasias vain kylmänä... Ja mulla nyt sattu olemaan tuuria, etten ajanut sitä rikki asti ja toinen tuuri (olettaen, että auto kestää) tuli siinä, että jos se nyt tulikin kuntoon kun hoksasin avata vaihteiston päädyn
Heitin tuolla aamulla lapset tarhaan ja ei se vieläkään hajonnut. Toisaalta mun järkeen ei kyllä mahdu, että millä ihmeellä se lukitusrengas on irronnut kytkimeltä. Se kun puristetaan sisäkehaltä eli mitä lujempaa kone pyörii, sitä lujemmin se puristuu koloonsa. Veikkaan, että tämä mystiikka ei koskaan selviä, kun edellinen omistajakaan ei silloin pääsiäisenä vastannut puheluun eikä viestiin. Ainoa tuuri on ehkä siinä, että omistaja tai tutun tuttu lukee tätä foorumia ja kannustaa avaamaan tätä mysteeriä, koska mä voin rehellisesti sanoa, että mulla ei ole mitään reklamoitavaa tästä autosta.
Se öljy- tai alipainepumpun putputus kylmänä on hassu. Se kuulu eilen ja toissapäivänä kylmällä koneella, tänä aamuna ei. Ehkä en tee asian eteen yhtään mitää... Ja huomenna saan kylmäainetta lisää, niin on sitte hyvä mennä kohti kesää
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Auto kävi tänään ilmastoinnin täytössä. 150 g puuttu (kokonaismäärä 500 g) ja nyt tulee kylmää
Vääristä täyttömääristä sun muista on täällä ennenki keskusteltu, mutta en hoksannu pyytää sitä paperitulostetta mukaan. Kai sinne suunnilleen oikeat aineet oikeella määrällä ja oikeella öljyllä höystettynä sitten meni.
Vaihdoin raitisilmasuodattimenki. Youtubesta pikavideo ja toihan on helppo. Hanskalokero auki, kaks klipua pohjaan, hanskalokero kippaa, kolme klipua suodattimen kannesta. Ja sormilla sai kaiken auki, ei tarvinnu työkaluja.
Tosta imasin viä imurilla pahimpia pois ja joo, löyty sieltä paksun pöly- ja moskakerroksen alta valkostaki.
Suodatin tosiaan makso 6,87 € joten on jännäs paikas säästetty... Kun tommoseen kuntoon on päässy... Tuskin on joka vuosi vaihdettu...
Nollailin eilen VCDS:llä vikakoodit. Vähän joka purkki herjas punasta ja paljon oli jänniteherjaa ym. Nyt sitten päivä ajelujen päätteeksi katsoin, mitkä on uusiutuneet, niin vain yksi. Ja sekin ajoittuu ilmastointihuoltoon. Eli kai tää kutakuinki kunnos on myös valohoidoltaan. Esimerkiks siinä XWD:ssä oli ostaessa se joku vajaa 30 koodia, joista vain yksi oli "oikea", eikä ne muut koskaan uusiutuneet, niin ei näistä vissiin kannata stressata.
Kaivelin myös millä tapaa tästä on S&S otettu pois, niin näemmä lämpötilavaatimuksia koplaamalla. Jännä, että silti se herjaa virrankulutusta, jonka takia se ei ole käytössä, vaikka S&S:n jännitevaatimukset oli tehtaan mukaiset. Mutta eipä tuo mua siis häiritse, koska itsekin olisin sen heti ensitöikseni koodaillut pois
Vääristä täyttömääristä sun muista on täällä ennenki keskusteltu, mutta en hoksannu pyytää sitä paperitulostetta mukaan. Kai sinne suunnilleen oikeat aineet oikeella määrällä ja oikeella öljyllä höystettynä sitten meni.
Vaihdoin raitisilmasuodattimenki. Youtubesta pikavideo ja toihan on helppo. Hanskalokero auki, kaks klipua pohjaan, hanskalokero kippaa, kolme klipua suodattimen kannesta. Ja sormilla sai kaiken auki, ei tarvinnu työkaluja.
Tosta imasin viä imurilla pahimpia pois ja joo, löyty sieltä paksun pöly- ja moskakerroksen alta valkostaki.
Suodatin tosiaan makso 6,87 € joten on jännäs paikas säästetty... Kun tommoseen kuntoon on päässy... Tuskin on joka vuosi vaihdettu...
Nollailin eilen VCDS:llä vikakoodit. Vähän joka purkki herjas punasta ja paljon oli jänniteherjaa ym. Nyt sitten päivä ajelujen päätteeksi katsoin, mitkä on uusiutuneet, niin vain yksi. Ja sekin ajoittuu ilmastointihuoltoon. Eli kai tää kutakuinki kunnos on myös valohoidoltaan. Esimerkiks siinä XWD:ssä oli ostaessa se joku vajaa 30 koodia, joista vain yksi oli "oikea", eikä ne muut koskaan uusiutuneet, niin ei näistä vissiin kannata stressata.
Kaivelin myös millä tapaa tästä on S&S otettu pois, niin näemmä lämpötilavaatimuksia koplaamalla. Jännä, että silti se herjaa virrankulutusta, jonka takia se ei ole käytössä, vaikka S&S:n jännitevaatimukset oli tehtaan mukaiset. Mutta eipä tuo mua siis häiritse, koska itsekin olisin sen heti ensitöikseni koodaillut pois
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Reilu 1000 km menty ja edelleen näyttää viatonta vikalistaa. Ei huono saavutus tämmöselle romuautokauppiaan helmelle
Oon palauttamassa VCDS:n takasi kaverille, niin tuli kiire vaihtaa polttoainesuodatin. Se kun on kans toimenpide, joka ei onnistu ilman sitä tai jotain muuta kapulaa. Jotkut fiksut autot pyörittelee siirtopumppua vaan sytytysvirtaa tarjoamalla, mutta mk7 Golf ei... Suodatin kyl oli kivas paikas, siitä ei voi valittaa!
Hetken aikaa etsein vedenpoistohanaa, mutta en löytänyt. Korjaamokirjassa on malleja semmosella ja ilman ja tässä sitä ei ole. Suodattimen vaihtoki oli mallia avaa kansi, vaihda suodatin, sulje kansi, ilmaa testerillä, niin mähän sitten tein kuten ohje sanoi. Jälkikäteen ajateltuna kai se vesi kerääntyy ton suodatinkipon pohjalle, joten ehkä sen olis voinu imasta tyhjäks, mutta tällä kertaa nyt sitten näin. Kai noi VAGin insinöörit on tän suunnitellu mun puolesta.
Avasin pohjan muovisuojanki, jotta näen vuotaako laatikko. Ei vuoda, eli yksi kivi tippui sydämeltä. Ei tartte jumpata laatikkoa, jotta sais sen päätykannen uusittua joka pitäs uusia joka avaamisen jälkeen. Hyvä näin, tykkään ilosista uutisista.
Öljyäkään tää ei syö, vaan edelleen on 1700 km jälkeen maksimissa. Tosin eikai näiden koneiden pitänykkää syödä, mutta mainitsin silti.
Jakopään hihnaski on pikavilkasulla hampaat koko leveydeltä ehjänä, niin mikäs tässä ajaellessa. Hihnalla tais olla ikää 50 tkm ja 3 v, niin ei sen pitäiskää olla viä vaihtolistalla. Toki jos sen kampuran stefan vaihtaa, niin samalla tonki uusii. Ei oo hätähommaa...
Ostettuja osia on vielä jarrut joka nurkkaan sekä moniurahihna kiristimineen. Et eiköhän tää tästä valmistu. Mitään akuuttia ei mikään noista ole, niin rassaan kun kerkeen.
Oon palauttamassa VCDS:n takasi kaverille, niin tuli kiire vaihtaa polttoainesuodatin. Se kun on kans toimenpide, joka ei onnistu ilman sitä tai jotain muuta kapulaa. Jotkut fiksut autot pyörittelee siirtopumppua vaan sytytysvirtaa tarjoamalla, mutta mk7 Golf ei... Suodatin kyl oli kivas paikas, siitä ei voi valittaa!
Hetken aikaa etsein vedenpoistohanaa, mutta en löytänyt. Korjaamokirjassa on malleja semmosella ja ilman ja tässä sitä ei ole. Suodattimen vaihtoki oli mallia avaa kansi, vaihda suodatin, sulje kansi, ilmaa testerillä, niin mähän sitten tein kuten ohje sanoi. Jälkikäteen ajateltuna kai se vesi kerääntyy ton suodatinkipon pohjalle, joten ehkä sen olis voinu imasta tyhjäks, mutta tällä kertaa nyt sitten näin. Kai noi VAGin insinöörit on tän suunnitellu mun puolesta.
Avasin pohjan muovisuojanki, jotta näen vuotaako laatikko. Ei vuoda, eli yksi kivi tippui sydämeltä. Ei tartte jumpata laatikkoa, jotta sais sen päätykannen uusittua joka pitäs uusia joka avaamisen jälkeen. Hyvä näin, tykkään ilosista uutisista.
Öljyäkään tää ei syö, vaan edelleen on 1700 km jälkeen maksimissa. Tosin eikai näiden koneiden pitänykkää syödä, mutta mainitsin silti.
Jakopään hihnaski on pikavilkasulla hampaat koko leveydeltä ehjänä, niin mikäs tässä ajaellessa. Hihnalla tais olla ikää 50 tkm ja 3 v, niin ei sen pitäiskää olla viä vaihtolistalla. Toki jos sen kampuran stefan vaihtaa, niin samalla tonki uusii. Ei oo hätähommaa...
Ostettuja osia on vielä jarrut joka nurkkaan sekä moniurahihna kiristimineen. Et eiköhän tää tästä valmistu. Mitään akuuttia ei mikään noista ole, niin rassaan kun kerkeen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Eilen oli taas yöhommia. Sain jarrut joka nurkkaan laitettua ja alkohan nää jo oleen siinä ja siinä, että kehtaako sipasta reunat rälläkällä ja uudet palat. Mutta kun nuo Aeromotorssin myymät takalaikat oli jo aika halpoja, niin pistin sitte suosiolla uutta Taakse meni hintatietoisen valintaa ja eteen Boschia eli Aeromotorssin halvimmat Valio-speksatut.
Muuten remontti meni hyvin, mutta onnistuin heti ekan pultin nysvään. Mutta ei se kauaa ottanu, kun teki isolle tasapäämeisselille uran.
Takajarruja en sitte ruuvannu moottorin kotelon sisältä. VCDS auki ja ettimään takajarrujen avausta ja en sitte löytäny millään. No kaveri vinkkas, että voi niitä silti koittaa pyöritellä käsin sisään ja niin vain ne meni perinteisesti männästä kiertämällä En mä kyllä ymmärrä, kun mulla on ollut 100 % vahva mielikuva siitä, että ne tarttee ajaa sähköllä, että männän voi painaa. Taas oppi uutta.
Säästän tässä myös vajaa 100 € nelipyöräsuuntausta tekemällä itte. Ratti on vinossa, mutta auraus tontilla. Lopputulema oli, että 1,9 mm pitäs kääntää renkaita, mutta jokanen varmaan jo sisimmässään nauraa tässä kohtaa, että siirto pitäis mitata raidetangon kohdalta eikä vanteen kehältä No tekemällä oppii, ei muuta kuin haitaritunkkia esiin ja ruuvailemaan hihavakiolla kolme varttia takasi
Muuten remontti meni hyvin, mutta onnistuin heti ekan pultin nysvään. Mutta ei se kauaa ottanu, kun teki isolle tasapäämeisselille uran.
Takajarruja en sitte ruuvannu moottorin kotelon sisältä. VCDS auki ja ettimään takajarrujen avausta ja en sitte löytäny millään. No kaveri vinkkas, että voi niitä silti koittaa pyöritellä käsin sisään ja niin vain ne meni perinteisesti männästä kiertämällä En mä kyllä ymmärrä, kun mulla on ollut 100 % vahva mielikuva siitä, että ne tarttee ajaa sähköllä, että männän voi painaa. Taas oppi uutta.
Säästän tässä myös vajaa 100 € nelipyöräsuuntausta tekemällä itte. Ratti on vinossa, mutta auraus tontilla. Lopputulema oli, että 1,9 mm pitäs kääntää renkaita, mutta jokanen varmaan jo sisimmässään nauraa tässä kohtaa, että siirto pitäis mitata raidetangon kohdalta eikä vanteen kehältä No tekemällä oppii, ei muuta kuin haitaritunkkia esiin ja ruuvailemaan hihavakiolla kolme varttia takasi
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Aika rapeeseen kuntoon oli kyl takalaikat päässeet. Ei noista varmaan enään hyviä pelkällä laikkauksella olis saanu
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Joo ei olis ei. Ja noi makso 35 €/pari... Et jos Saabien kans on tottunu johonki halpaan hintatasoon osien kans, niin tää alittaa viä senki. Ei tietysti mua haittaa
Käytin ruokatunnin ulkoillessa. Raidetankoja pääsi ruuvaan kun vaan käänsi renkaat linkkuun. Aurausta pitäs olla X minuuttia Y sekuntia plusmiinus jotain. Ei kerrota milleinä vannehalkasijoittain niinku Saabin WISsis... No pianko ne minuutit muutti verrannolla Saabin WISsin pohjalta ErWinin milleiks ja lopputulema oli 1,2 mm aurausta +-1,2mm
Sitte vaan katuharjaa vasten mitta (osuu suunnilleen vanteen linjalle) ja laskeskelemaan.
Muutaman säädön tuo vaati, ja mun järjenjuoksulla se pitää piirtämällä avata.
Jos joku muuki erehtyy taistelemaan noita 100 € maksavia säätöjä vastaan, koska se nyt vain on tyhmää maksaa 100 € puolen tunnin työstä, niin autan nää perusmoat pois alta. Eli säätö pitää muistaa puolittaa, koska säätö siirtää molempia puolia vanteesta ja kun supertarkkaa säätöä tekee mittaamalla raidetangon jengan nousun mukaan pyörittelyään, se puolitus pitää vielä puolittaa, koska raidetanko pökkää kutakuinki navan ja vanteen kehän puolesta välistä
Siirsin ensin eiliset ranet, eli kävin molemmilla puolilla. Sen jälkeen siirsin ensin harituksen auraukseen vasemmalta (ratin vinoudesta tein johtopäätöksen) ja sen säädön jälkeen jäi vielä ratti vähän vasemmalle, ja aurausta piti lisätä 0,2 mm, niin sen säädin oikealta. 12 astetta piti pyöräyttää raidetankoa. On niin pieni nykäsy, et meni varmaan 24 astetta, mut niin tai näin siihen lopetin mittaamisen ja olen tyytyväinen lopputulokseen.
On se ratti viä inan vasemmalle kallellaan, mutta auto kulkeen kuin juna ja toi alkaa oleen niin pientä hieromista, että annan olla. Rullamitalla ei oikeasti voi mitata tuota 0,2 mm tarkkuutta, niin se on nyt tontilla ja ratin vinous ei enää häiritse. Tein itse ja säästin, erinomaisella lopputuloksella.
Käytin ruokatunnin ulkoillessa. Raidetankoja pääsi ruuvaan kun vaan käänsi renkaat linkkuun. Aurausta pitäs olla X minuuttia Y sekuntia plusmiinus jotain. Ei kerrota milleinä vannehalkasijoittain niinku Saabin WISsis... No pianko ne minuutit muutti verrannolla Saabin WISsin pohjalta ErWinin milleiks ja lopputulema oli 1,2 mm aurausta +-1,2mm
Sitte vaan katuharjaa vasten mitta (osuu suunnilleen vanteen linjalle) ja laskeskelemaan.
Muutaman säädön tuo vaati, ja mun järjenjuoksulla se pitää piirtämällä avata.
Jos joku muuki erehtyy taistelemaan noita 100 € maksavia säätöjä vastaan, koska se nyt vain on tyhmää maksaa 100 € puolen tunnin työstä, niin autan nää perusmoat pois alta. Eli säätö pitää muistaa puolittaa, koska säätö siirtää molempia puolia vanteesta ja kun supertarkkaa säätöä tekee mittaamalla raidetangon jengan nousun mukaan pyörittelyään, se puolitus pitää vielä puolittaa, koska raidetanko pökkää kutakuinki navan ja vanteen kehän puolesta välistä
Siirsin ensin eiliset ranet, eli kävin molemmilla puolilla. Sen jälkeen siirsin ensin harituksen auraukseen vasemmalta (ratin vinoudesta tein johtopäätöksen) ja sen säädön jälkeen jäi vielä ratti vähän vasemmalle, ja aurausta piti lisätä 0,2 mm, niin sen säädin oikealta. 12 astetta piti pyöräyttää raidetankoa. On niin pieni nykäsy, et meni varmaan 24 astetta, mut niin tai näin siihen lopetin mittaamisen ja olen tyytyväinen lopputulokseen.
On se ratti viä inan vasemmalle kallellaan, mutta auto kulkeen kuin juna ja toi alkaa oleen niin pientä hieromista, että annan olla. Rullamitalla ei oikeasti voi mitata tuota 0,2 mm tarkkuutta, niin se on nyt tontilla ja ratin vinous ei enää häiritse. Tein itse ja säästin, erinomaisella lopputuloksella.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Takajarruista vielä… Minä olen irroittanut sähkömoottorin ja sieltä takaa pyörittänyt avaimella mäntää sisään. Saako mäntää pyöritettyä siis ulkopuoleltakin perinteiseen Saab-tyyliin? En ole edes katsonut mäntää, olen vaan liikutellut ja herkistellyt niitä.
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kyl mäki luin noita moottorin pyörittelyjä, mutta kun siinä männässä oli ne pyöritystyökalun kolotki, kokeilin laiskana oikasta Ja siis juu, sillä tavallisella mäntien sisäänpyörityspainotyökalulla sen homman tein.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ei muuten ole männän pyörittelyä varten ne kolot siinä. Se olisi tarkoitus ihan vain painaa sisälle jahka moottori on ajettu sisälle ensin. Kuulemma missään nimessä ei saisi pyörittää, mutta hyvä jos toimii
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ei se pyörittely voimaa vaatinu ja käsijarruki pelaa, niin eikai siinä mitään sitte hajonnu
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Itelläkin 7 sarjan Golf niin kiinnoistaisi kuulla miksi mäntää ei saisi pyörittää suoraan sisään.
Ja mistä se männän sisäänajo löytyy VCDS:n kautta?
Ja mistä se männän sisäänajo löytyy VCDS:n kautta?
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mekanismin rakenne on sillä lailla erilainen, että mekaanisella käsijarrulla varustetussa satulassa se käsijarruun vaikuttava osa pääsee mäntä pohjassa pyörimään vapaasti. Eli siis mäntä pohjassa pitäisi sitä mäntää pystyä pyörittämään äärettömyyksiin asti.
Sähkösatulalla taas ei, jolloin jos mäntä on jo pohjassa ja sitä vielä pyörittää, niin silloin on mahdollista särkeä ne hammasrattaat, hihna tai millä ikinä se moottorin pyörimäliike onkin välitetty siihen satulaan.
En muista oliko 7 golffissa enää omaa ohjainlaitetta käsijarrulle. Jos ei, niin sitten se on integroitu ABS jarruihin ja löytyy sen ohjainlaitteen kautta. Väittäisin, että adaptations välilehdestä, mutta saattoi se olla basic settings tai output testikin
Sähkösatulalla taas ei, jolloin jos mäntä on jo pohjassa ja sitä vielä pyörittää, niin silloin on mahdollista särkeä ne hammasrattaat, hihna tai millä ikinä se moottorin pyörimäliike onkin välitetty siihen satulaan.
En muista oliko 7 golffissa enää omaa ohjainlaitetta käsijarrulle. Jos ei, niin sitten se on integroitu ABS jarruihin ja löytyy sen ohjainlaitteen kautta. Väittäisin, että adaptations välilehdestä, mutta saattoi se olla basic settings tai output testikin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Auttaisko Ross-Techin sivulla olevat ohjeet ?
Working on the Electro-Mechanical Parking Brake (EPB)
Working on the Electro-Mechanical Parking Brake (EPB)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79