MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

^se on kyllä kumma juttu, että sama kiertopalkinto saattaa kiertää puolen vuoden aikana sen 3-5 kertaa ja aina löytyy se selkärangaton, joka myy ehjänä ja toisaalta uuvatti, joka ostaa. :evil: Varsinaista voittajaa tuossa leikissä ei ole (jos nyt ei Santtua, Sveaa, BigBankia tms. Ei-niin-ronkelia rahista lasketa).
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nyt on valkoseenki uutta osaa. Aeromotors lähetti taas päivää nopeammin mitä arvio oli, eli pisteet siitä, kuuluvat ne sitten Aeromotorssille tai logistiikkapuolelle :) Mutta joskus näitä vaan jaksaa nauraa, kun jotain jauhelihaaki jo tyhjiöpakataan kuljetus- ja pakkauskulujen nimissä, ja sitten tämmönen puolikkaan peukalon kokoinen osa tulee tälleen :lol:

Kuva

Tässähän oli jo tilatessa vähän jännitystä, että mitä tulee, kun numerot eivät täsmää.

Kuva

Ja kun mulla ei ole noita ammattimyyjien ohjelmia varaosanumeroiden jäljittämisestä, niin luotin siihen, että pakko sen on sopia kun Aeromotorssin sivuilla Volkkarin numerot täsmäs, vaikka Boschin numeroissa oli yhden heitto. Ja tosta nopea asennus ja eilen kävin Tampereen ytimessä, niin ei se ainakaan vielä herjannut vikaa. Sen maffin vois varmaan kans vaihtaa "varmuuden vuoksi", kun tuskin nekään ikuisia ovat. Tosin se sitten maksaa jo muistaakseni luokkaa 70 €, eli silleen ei viittis huvikseen vaihtaa, vaikka se näis tietty oleellista onki, että anturit antavat varmasti oikeaa tietoa.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kansa vaatii tarinalle nopeasti jatkoa! :D
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Haza »

En kyllä lähtis itse vaihtamaan lasia. On varsin tympeää hommaa keskinkertaisillakin työkaluilla, puhumattakaan jos yrittää jollain puuilon 10€ rimpuloilla.
Lasinvaihto on likimain ainoa homma jota en itse tee omille autoille..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja aero »

Yhden liimalasin olen vaihtanut, enkä sitäkään yksin. En kyllä kellekkään tuota hommaa varsinaisesti suosittele, vaikka saattasin itte tehdäkin uudestaankin jonkun aivopierun tuloksena. Lähtökohtasesti työnnän kyllä rahaa kouraan tuulilasifirmalle minäkin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Komppaan edellisiä puheenvuoroja. Veikkaan, että lasi maksaa jotain 200€, saisko vaihdettuna 350-400€? Ja tulee suoraan ja tiiviiksi jne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Haza »

Olisko hinnastossa lasi ja vaihtotyö alkaen sen 175€ siihen päälle
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En tiä. Mut pakko sen on kyllä olla k*setusta, kun kattoo muuta tuosta firmasta:
100€ lahjakortti omavastuuosuuden maksuun Koodilla: Talvi23
Eli laskuttavat vakuutusyhtiöltä ekstraa, jonka antavat sitten asiakkaalle "lahjakorttina". Ei tommonen kestä päivänvaloa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos Saabbi porsi pyöränlaakerin muodossa viime viikolla, niin tällä viikolla oli Golfin porsimus maximus. Kunnon rahinan saattelemana piti kaivaa työkalut esiin, kun edelleenkään ei ole kunnon tunkkia ja Ryobin akkuki on kuollu.

Kuva

Sitte vaan ylimääränen paino pois.

Kuva

Ei se onneks ollu ehtiny mitään uraa vanteeseen tehdä.

Kuva

Kaikkea sitä näkeeki :lol: Noh, pitää muistaa poistaa toiseltaki puolelta ennen leimaa, niin sillä siitä selviää. Jos siis nykyäänki noi saa poistaa, kuten ennen vanhaan. Toinen olis sitte jotkut 18" RS Octavian vanteet, niin olis tonki mahtunu tökkiin pois irrottamatta rengasta. Nyt raidetangon, jarrulevyn ja vanteen sisäkehän pyhä kolminaisuus oli niin ahdas, ettei se ilman väkivaltaa olis tuolta poistunu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Voipi olla että olen jo muualle tämän muistellu mutta yhen asiakkaan pihalle oli levitetty jotaki hienompaa mursketta josta yksi pienen pieni kivi onnistu loikkaamaan kuskin puolen etujarrulevyn ja kilven väliin ko olin lähössä pihasta. Ei kait siinä muuten mitään mutta se ujellus mikä siitä lähti olis nykyjään ihan täyttä tiktokkia eikä tietenkään mitään työkaluja matkassa koska taksi. Kravattineulala ei kovin kummosia remppoja tehä eikä töitä viittiny lopettaa koska yö oli vasta alussa. Ajelin sitten Tapionkylästä Rovaniemelle talliin jossa oman Saabin kontista löytyy työkaluja riittävästi (koska Saab) irrottamaan rengasta että pääsi kunnola murjomaan jarrukilpeä.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyllä toi polkupyöräilijöiden kehuma "tappajasepeli" napsahtaa täälläki herkästi kilven ja levyn väliin. Pääsääntöisesti metrin peruutus riittää ja kerran oon tainnu lumiharjalla painella kilven reunuja kunnes on tippunu kivi pois. Tosin nyt kun muistelen, niin tän Golfin kans ei oo tainnu olla ongelmia, mut XWD:llä sai harva se päivä pakitella kadulla. En tiä viskoko kitkarengas sitte johki sisälokariin, josta kimmokkeella aina levyyn vai mitä siinä tapahtu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin