MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Oliko sulla joku suurempi ajatus kun otit sähköt akunkengältä etkä konetilan sulakerasian päästä olevista lähdöistä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Perinne Kyl mä niitä sulakerasian lähtöjäki kattelin, mut ne näytti niin halmuilta et ekana mietein, mistä niistä vois ottaa, jos onki jotain älyä takana. K Astras oli kisko yhtä puuta, josta kaikki lähti, mutta täs näytti sen verran epävarmalta, et pelasin varman päälle ja otin akulta. Lisäks kun se virranmittaus tms. on miinusnavan puolella, niin en nähny riskiä plussaan kajoamises.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Sain maalattua helmaan toisen maalikerroksen ja nukuin siis yöni hyvin. Mutta tuo lisävaloreleen "ei tarvi erillistä sulaketta" tuli siinä määrin uniin, että ruuvasin 16A sulakkeen paikalleen
Samalla heräsin siihenki ajatukseen, että mulla on (tavallaan) aika arvokas auto, jonka kontis kulkee millon mitäki öljysestä autonosasta mahdollisesti pissaavaan koiranpentuun, mutta ei ole tommosta Aeromotorssin pahvilaatikkoa kummempaa suojana.
Vanhan liiton ruutukuvioitu kuminen kuramatto olis tietty sopinu ton sulakkeen kans samaan sarjaan, mutta otin nyt kuitenki vajaa 20€ maksaneen palan kuramattoa. Sävy ruskehtava, niin ei tartte niin usein siivota kuraa ja savea. Pohja on kumia, jolloin ehkä sekä öljy että pissa siihen sitte pysähtyy. Laitoja tos ei oo, mut sen kans voin elää.
Olishan orkkismatto ollu hieno, mutta en kyllä jaksa sellaseen sijottaa eurojani, kun tuskin tää auto mun käsis kauaa on Se Alltrack kun olis aika jees. Tosin niis sit on lisää huolettavaa plus tietty kulutus pomppaa vajaa pari litraa.
Samalla heräsin siihenki ajatukseen, että mulla on (tavallaan) aika arvokas auto, jonka kontis kulkee millon mitäki öljysestä autonosasta mahdollisesti pissaavaan koiranpentuun, mutta ei ole tommosta Aeromotorssin pahvilaatikkoa kummempaa suojana.
Vanhan liiton ruutukuvioitu kuminen kuramatto olis tietty sopinu ton sulakkeen kans samaan sarjaan, mutta otin nyt kuitenki vajaa 20€ maksaneen palan kuramattoa. Sävy ruskehtava, niin ei tartte niin usein siivota kuraa ja savea. Pohja on kumia, jolloin ehkä sekä öljy että pissa siihen sitte pysähtyy. Laitoja tos ei oo, mut sen kans voin elää.
Olishan orkkismatto ollu hieno, mutta en kyllä jaksa sellaseen sijottaa eurojani, kun tuskin tää auto mun käsis kauaa on Se Alltrack kun olis aika jees. Tosin niis sit on lisää huolettavaa plus tietty kulutus pomppaa vajaa pari litraa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mulla on toi kompressorikylmälaukku ollut jo vuosia ja sen kanssa on tullut kirottua autoja, joissa ei tule virtaa takakonttiin auton ollessa parkissa. Toyotassa ei tule, Saabeissa ei ole tullut, mutta Opelit ovat olleet päteviä! Volkkari veti kans huonon kortin, eikä virtaa tullut. Mutta Google... Tuo mahtava hakuarpoja, paljasti sellasen seikan, että lälläslää, sinne saakin virtaa Voi olla, että tämä lukisi myös ohjekirjassa, mutta se puhuu saksaa. Ja Saabien osalta en ole selvittänyt koskaan. Volkkarissa on siis sulake, jonka voi asentaa joko antamaan virtaa tupakinsytyttimille virta-avaimen tahtiin tai jatkuvana. Eli tuota ympyröityä sulaketta kun liikutta ylös-alas, niin on eri vaihtoehtoja:
Tää oli aivan mahtava yllätys ja kesäreissujen kylmäkuljetukset on pelastettu
Oon tuota kampiakselin tihkuvaa stefaa naureskellut jo pari kuukautta. Kuitenki tietooni alkoi tulla sellanen seikka, että se ei ole naurun aihe, koska ei olisi ensimmäinen EA288, josta moottoriöljy on tuhonnut jakohihnan Eli jos nokkapyörä ei kulu sileäksi ja auton loru siltä osin lopu, niin vuotava stefa sitte hoitaa homman kotiin. Eli sen kanssa tuli sittenkin ns. kiire. Ei muuta kuin Motonetista stefa ja kampuran pultti ostoskoriin ja hommiin. Ja juu vuotaahan se.
Täähän on näitä perinteisiä hommia, johon olis ihan oma työkalukin olemassa, mutta koska budjettiranettaja, niin kaikki tarttee tehdä itse. Tai no myönnetään, isä ton teki.
Muutenki tartti vähän apuvoimia, kun pultti ei auennut. Onneksi isän tutulta sai käydä pummimassa vähän isomman mutterimopon, jolla sen sitten sai siististi auki.
En tiedä näenkö näkyjä vai haluanko vain kuvitella, mutta tuo ehkä vuoti sittenkin öljypohjan ja tiivistekannen välisestä saumasta, ei akselilta. Mutta vaihtoon vaan silti... Huomatkaa myös edellisen ranen jäljet. Eli tuota koneen äänenvaimenninta (?) on runnottu, jotta pultteihin on päästy käsiks. Olishan tos vieres ollu klipsuki, jolla sen vaimentimen olis saanu laskettua pois tieltä... Orkkisosa oli paikallaan, joten en tiedä onko vanhaa vain yritetty kiristää vai laitettu uutta orkkista tilalle.
Ja kukkuluuruu siellä se öljypumpun ikuinen öljykylpyhihnakin kylpee. Ei se näyttänyt kuluneelta ja toisaalta nettitiedon mukaan nuo eivät (ainakaan kovin usein) hajoa, joten ehkä tolla vois nitkutella seuraavaan jakopääremonttiin asti. Eli eiköhän se vesipumppu ala 50 tkm päästä vuotamaan, kun on jo 50 tkm takana.
Jakopäälle en siis tehny mitään, vaan merkkailin perinteisesti tussilla oikean paikan remmille ja laitoin samat romut takasi.
Hallissahan oli lämmin. Ja hyttysiä. Mutta onneksi tuuletin piti homman jotakuinkin järjellisenä eli karkotti hyttysiä ja haihdutti hikeä. Jossain näillä kohtia sitten iski ukkosmyrsky päälle ja sähköt meni poikki. Onneksi nosturi jäi kivalle korkeudelle
Siinä ukkosen jyristessä huomasin, että tämäkään stefa ei ole sellainen perinteinen, joka naputellaan paikalleen, vaan pelkkä alikokoinen lipare, joka venytetään paikalleen. Tällehän löyty siis ihan ohjekki laatikosta.
Eli älä öljyä, älä runno väkisin, anna asettua neljä tuntia! No onneksi tommosta työkalua ei ollut saatavilla juuri nyt. Akselin päästä ei siis ole kuvaa, mutta siinä on varmaan puolen millin pykälä, minkä yli toi piti vetää. No Youtubessa muutkin ranettavat, joten pistin hiukan luikkaria sisäpinnan puolelle ja lykkäsin sen paikalleen... Tehdään sitte uusiksi oppirahoina, jos menee pieleen. Neljän tunnin asettumisaika vähän aiheutti harmaita hiuksia klo 20:30 tienoilla, mutta eipä se eka kerta olisi, kun autoja rassaan yötä vaste
Niin tai näin, siellä se nyt on.
Virallinen ohjehan kertoo, että öljypohja pois, stefan vaihto ja öljypohja takasi. Mutta Youtuben ranettajat kertovat, että sen voi kiristää tolleenki vaan irrottamatta öljypohjaa. No tein ton helpomman kautta, tosin riskinähän tossa on, että pintoja puhdistaessa kökköjä tippuu öljyn sekaan. Jos vuotaa, niin tiedän mitä teen toisin ensi kerralla.
Silikonia pistin varmaan milli kertaa milli kokosen klöntin ja tasottelin sen sormella tasaseks. Menin niin minimimäärällä kuin mahdollista, koska korkea kasahan olis menny asentaessa ton muovikotelon edellä öljypohjan puolelle, joten nyt ehkä sain sen pidettyä hiukan ilmassa ja siten tasasen tiivistepinnan aikaseksi. Öljypohjan pulteilla oli kaksivaiheinen kiristys, joten pistin ekan märälle silikonille ja toisen sitte tunnin päästä, kuten tuubin ohje sanoo.
Lopuks vielä pistin uuden moniurahihnan ja kiristimen, joten noilta osin huolto on sitten kans tehty. Vanhassa hihnassa ei näkyny ainuttakaan murtumaa, joten taisi olla sinänsä "turhaa" remonttia, mutta eipä nää Volkkarin osat oo kyllä hinnoilla pilattu... Samaa mieltä olin siis Saabienki osista, kunnes ostin Volkkarin
Vauhtipyörä- ja laatikkoremontissa oli ihan jees tekemisen meininki, mutta tää homma kyllä tökki ja pahasti. Olis pitänyt olla kasa erikoistyökaluja, niin homma olis sujunu paremmin. Kampuran pultin avaamiseen olis oma työkalut, sitte toi hihnan taiteilu tussimerkein on aina yhtä kamalaa, jakopääki piti sählätä moottorin tukirauta paikoillaan, koska ukkonen vei sähköt ja sen takia ei päässy tunkilla tukemaan konetta öljypohjasta jne. Jakopään kiristimen momentinki tein kiintoavaimella siten, että vieres oli toises pultis momenttiavain josta sitte silmät kii keskittyen otin joka toisen naksauksen momentilla, ja mielessäni kopioittin saman vääntövoiman sitte siihen kiintoavaimeen. Kun ei se momenttiavain mahtunut paikalleen, koska se moottorin tukirauta oli paikallaan. Sitte päälle vielä hyttyslauma, reilu 30 asteen helle ja tukalan painostava ukkosta edeltävä ilma.
No, tää on tätä harrastamista. Kai tosta touhutonnilla olis selvinny, jos sen muualle olis vieny.
Tää oli aivan mahtava yllätys ja kesäreissujen kylmäkuljetukset on pelastettu
Oon tuota kampiakselin tihkuvaa stefaa naureskellut jo pari kuukautta. Kuitenki tietooni alkoi tulla sellanen seikka, että se ei ole naurun aihe, koska ei olisi ensimmäinen EA288, josta moottoriöljy on tuhonnut jakohihnan Eli jos nokkapyörä ei kulu sileäksi ja auton loru siltä osin lopu, niin vuotava stefa sitte hoitaa homman kotiin. Eli sen kanssa tuli sittenkin ns. kiire. Ei muuta kuin Motonetista stefa ja kampuran pultti ostoskoriin ja hommiin. Ja juu vuotaahan se.
Täähän on näitä perinteisiä hommia, johon olis ihan oma työkalukin olemassa, mutta koska budjettiranettaja, niin kaikki tarttee tehdä itse. Tai no myönnetään, isä ton teki.
Muutenki tartti vähän apuvoimia, kun pultti ei auennut. Onneksi isän tutulta sai käydä pummimassa vähän isomman mutterimopon, jolla sen sitten sai siististi auki.
En tiedä näenkö näkyjä vai haluanko vain kuvitella, mutta tuo ehkä vuoti sittenkin öljypohjan ja tiivistekannen välisestä saumasta, ei akselilta. Mutta vaihtoon vaan silti... Huomatkaa myös edellisen ranen jäljet. Eli tuota koneen äänenvaimenninta (?) on runnottu, jotta pultteihin on päästy käsiks. Olishan tos vieres ollu klipsuki, jolla sen vaimentimen olis saanu laskettua pois tieltä... Orkkisosa oli paikallaan, joten en tiedä onko vanhaa vain yritetty kiristää vai laitettu uutta orkkista tilalle.
Ja kukkuluuruu siellä se öljypumpun ikuinen öljykylpyhihnakin kylpee. Ei se näyttänyt kuluneelta ja toisaalta nettitiedon mukaan nuo eivät (ainakaan kovin usein) hajoa, joten ehkä tolla vois nitkutella seuraavaan jakopääremonttiin asti. Eli eiköhän se vesipumppu ala 50 tkm päästä vuotamaan, kun on jo 50 tkm takana.
Jakopäälle en siis tehny mitään, vaan merkkailin perinteisesti tussilla oikean paikan remmille ja laitoin samat romut takasi.
Hallissahan oli lämmin. Ja hyttysiä. Mutta onneksi tuuletin piti homman jotakuinkin järjellisenä eli karkotti hyttysiä ja haihdutti hikeä. Jossain näillä kohtia sitten iski ukkosmyrsky päälle ja sähköt meni poikki. Onneksi nosturi jäi kivalle korkeudelle
Siinä ukkosen jyristessä huomasin, että tämäkään stefa ei ole sellainen perinteinen, joka naputellaan paikalleen, vaan pelkkä alikokoinen lipare, joka venytetään paikalleen. Tällehän löyty siis ihan ohjekki laatikosta.
Eli älä öljyä, älä runno väkisin, anna asettua neljä tuntia! No onneksi tommosta työkalua ei ollut saatavilla juuri nyt. Akselin päästä ei siis ole kuvaa, mutta siinä on varmaan puolen millin pykälä, minkä yli toi piti vetää. No Youtubessa muutkin ranettavat, joten pistin hiukan luikkaria sisäpinnan puolelle ja lykkäsin sen paikalleen... Tehdään sitte uusiksi oppirahoina, jos menee pieleen. Neljän tunnin asettumisaika vähän aiheutti harmaita hiuksia klo 20:30 tienoilla, mutta eipä se eka kerta olisi, kun autoja rassaan yötä vaste
Niin tai näin, siellä se nyt on.
Virallinen ohjehan kertoo, että öljypohja pois, stefan vaihto ja öljypohja takasi. Mutta Youtuben ranettajat kertovat, että sen voi kiristää tolleenki vaan irrottamatta öljypohjaa. No tein ton helpomman kautta, tosin riskinähän tossa on, että pintoja puhdistaessa kökköjä tippuu öljyn sekaan. Jos vuotaa, niin tiedän mitä teen toisin ensi kerralla.
Silikonia pistin varmaan milli kertaa milli kokosen klöntin ja tasottelin sen sormella tasaseks. Menin niin minimimäärällä kuin mahdollista, koska korkea kasahan olis menny asentaessa ton muovikotelon edellä öljypohjan puolelle, joten nyt ehkä sain sen pidettyä hiukan ilmassa ja siten tasasen tiivistepinnan aikaseksi. Öljypohjan pulteilla oli kaksivaiheinen kiristys, joten pistin ekan märälle silikonille ja toisen sitte tunnin päästä, kuten tuubin ohje sanoo.
Lopuks vielä pistin uuden moniurahihnan ja kiristimen, joten noilta osin huolto on sitten kans tehty. Vanhassa hihnassa ei näkyny ainuttakaan murtumaa, joten taisi olla sinänsä "turhaa" remonttia, mutta eipä nää Volkkarin osat oo kyllä hinnoilla pilattu... Samaa mieltä olin siis Saabienki osista, kunnes ostin Volkkarin
Vauhtipyörä- ja laatikkoremontissa oli ihan jees tekemisen meininki, mutta tää homma kyllä tökki ja pahasti. Olis pitänyt olla kasa erikoistyökaluja, niin homma olis sujunu paremmin. Kampuran pultin avaamiseen olis oma työkalut, sitte toi hihnan taiteilu tussimerkein on aina yhtä kamalaa, jakopääki piti sählätä moottorin tukirauta paikoillaan, koska ukkonen vei sähköt ja sen takia ei päässy tunkilla tukemaan konetta öljypohjasta jne. Jakopään kiristimen momentinki tein kiintoavaimella siten, että vieres oli toises pultis momenttiavain josta sitte silmät kii keskittyen otin joka toisen naksauksen momentilla, ja mielessäni kopioittin saman vääntövoiman sitte siihen kiintoavaimeen. Kun ei se momenttiavain mahtunut paikalleen, koska se moottorin tukirauta oli paikallaan. Sitte päälle vielä hyttyslauma, reilu 30 asteen helle ja tukalan painostava ukkosta edeltävä ilma.
No, tää on tätä harrastamista. Kai tosta touhutonnilla olis selvinny, jos sen muualle olis vieny.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kyllä on taas ollu ihan harrastamisen meininkii
Yleensä viel kun hyttysii huitoo niin äijäki on aina musta kuin entisajan nokikolari
On kyl erikoine toi tiiviste
Yleensä viel kun hyttysii huitoo niin äijäki on aina musta kuin entisajan nokikolari
On kyl erikoine toi tiiviste
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Joo on se vähän omalaatuinen. Ja samanlainenhan oli myös siinä vaihteiston päätykopas, tosin siinähän laitoin saman vanhan takasi eikä se vielä ainakaan ole niin paljoa vuotanu, että vauhtipyörän alla olevasta reiästä tulis öljyä. Täytyy tuo jakopään puoleinen nyt tarkistaa kun taas käyn nosturilla. Sen mitä peilillä katoin yläkautta, niin ei se ainakaan näyttänyt vuotavan, mutta varmistuksen saa sitten nosturilla käsin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Tää projekti on vissiin muutenki vähä uuden opiskeluu, pysyy moti tjsp.
Sivulta 49 näemmä alkoi tän tarina ja silloin n.150tkm mittarissa. Onko tähä kerenny kilsoi kertyy jo vai alkaako niitten kerryttäminen vast ny ku rupee oleen iskussa?
Sivulta 49 näemmä alkoi tän tarina ja silloin n.150tkm mittarissa. Onko tähä kerenny kilsoi kertyy jo vai alkaako niitten kerryttäminen vast ny ku rupee oleen iskussa?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Tällä viikolla pyörähtää 157 tkm mittariin Himmailin vauhtia ainoastaan vauhtipyörää odotellessa, muuten tällä on vain ajettu. Ja juu, onhan tää ihan jees vaihtelua mones mieles, jos nyt vertaa vaikka noihin kolkkifarkkuihin, joita tuli ostettua kolme samanlaista putkeen tyyliin vuoden sisällä
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Joko muillaku Saabeilla tai Saabin tekniikalla varustetuilla autoilla alkaa kohta päästä osallistumaan tapahtumiin?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
onhan tapahtumissa nähty volvoa , volkkaria ,skodaa , mersua jne jne monen merkkistä...
mut jos tarkoitat mahdollista letka ajoa rataolosuhteissa ni tee aloite...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Turhaa hommaa se aloitteiden teko, kun asiasta ei edes viitsitä äänestää.
No mutta asiaan, niin pitäshän se nähdä se kolhvin iskukyky radoilla. Onhan se merkittävästi uudempaa tekniikkaa.
No mutta asiaan, niin pitäshän se nähdä se kolhvin iskukyky radoilla. Onhan se merkittävästi uudempaa tekniikkaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
muistaakseni äänestettiin taisin itsekkin olla paikalla vantaalla silloin muutama vuosi takaperin.
no juu
no juu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ei siitä äänestetty. Pakarin mieltä vaivaa se, että äänestys skipattiin, koska käsi pystyyn -menetelmällä todettiin, että ei tartte äänestää, kun kädet jakautu tyyliin kaks vastaan "loput sata". On tolle menetelmälle joku hieno termiki kokousmaailmassa, mutta en vaivaudu kaivamaan sitä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
jos mä oon käteni ylös nostanu olen silloin äänestänyt
oisin nostanu molemmatkin mut toises oli olut tölkki hahahah
oisin nostanu molemmatkin mut toises oli olut tölkki hahahah
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ei nyt kuulu mitenkään tähä topiikkiin mut joo äänestettiin kyllä.
Äänestys olis voinu olla vähemmän rökäletappio jos paikalle olisi tullut joku muukin kuin minä esittelemään asiaa kun olin vaan lähinnä ollu taustakuorossa
En itekkään ihan satasella oo sitä mieltä että lähtökohtaisesti pitäisi hyväksyä muita merkkejä radalle.
Lähinnä ehkä sellainen vähemmän tiukka lähestymistapa et jos rata on jäämässä tyhjäksi ja joku klubilaine on tullut muunmerkkisellä paikalle niin voisi käydä kokeilemassa.
Mitä oon nyt lähivuosina ollu ahvenistolla niin sinne ei olis mahtunut nuita sekaan.
Kauempana on sitä vastoin ollu tilanteita jolloin rata on ollut pitkät tovit tyhjillään.
Mä ite tykkään käydä tapahtumissa lähinnä tapaamassa muita saabisteja ja rata-ajelu on vaan plussaa.
Valitettavasti oon huomannu et nykyään meitä keski-ikäisiä/2000-luvun alkupuolella klubiin liittyneitä näkyy enää aika harvoin radalla.
Että meitä klubilaisia edelleen kokoontuisi ratatapahtumiin niin jotain porkkanaa tuohon voisi yrittää keksiä.
Yleensä ensimmäinen vastaväite asiaan on että muita ratapäiviä on mille mennä mutta kun haluaisin ite tavata saabisteja niin ei tule lähdettyä.
Muita kerhoja on käsittääkseni kysytty kimppaan mutta niillä ei ole rahkeita lähtee...
Yhtä vaihtoehtoa oon miettinyt et jos klubin ratapäivä jaettaisiinki maksuttomaan/maksullisiin vuoroihin
Maksullisiin vuoroihin saisi sitten osallistua millä vaan kuhan jäsenyys kunnossa.
Eikä vuoroja tarttis olla ees fifty fifty.
Vaikka hidas ja nopee saab, muut. Ajatuksena et vois saabistina käydä vähän kokeilees et miten sen arkiajokin ajonvakautus tai yleensäki ääritilanteessa toimii.
Tai no ei ehkä millä vaan, ainakin liikennevakutuus pitäisi olla kaikilla voimassa.
Äänestys olis voinu olla vähemmän rökäletappio jos paikalle olisi tullut joku muukin kuin minä esittelemään asiaa kun olin vaan lähinnä ollu taustakuorossa
En itekkään ihan satasella oo sitä mieltä että lähtökohtaisesti pitäisi hyväksyä muita merkkejä radalle.
Lähinnä ehkä sellainen vähemmän tiukka lähestymistapa et jos rata on jäämässä tyhjäksi ja joku klubilaine on tullut muunmerkkisellä paikalle niin voisi käydä kokeilemassa.
Mitä oon nyt lähivuosina ollu ahvenistolla niin sinne ei olis mahtunut nuita sekaan.
Kauempana on sitä vastoin ollu tilanteita jolloin rata on ollut pitkät tovit tyhjillään.
Mä ite tykkään käydä tapahtumissa lähinnä tapaamassa muita saabisteja ja rata-ajelu on vaan plussaa.
Valitettavasti oon huomannu et nykyään meitä keski-ikäisiä/2000-luvun alkupuolella klubiin liittyneitä näkyy enää aika harvoin radalla.
Että meitä klubilaisia edelleen kokoontuisi ratatapahtumiin niin jotain porkkanaa tuohon voisi yrittää keksiä.
Yleensä ensimmäinen vastaväite asiaan on että muita ratapäiviä on mille mennä mutta kun haluaisin ite tavata saabisteja niin ei tule lähdettyä.
Muita kerhoja on käsittääkseni kysytty kimppaan mutta niillä ei ole rahkeita lähtee...
Yhtä vaihtoehtoa oon miettinyt et jos klubin ratapäivä jaettaisiinki maksuttomaan/maksullisiin vuoroihin
Maksullisiin vuoroihin saisi sitten osallistua millä vaan kuhan jäsenyys kunnossa.
Eikä vuoroja tarttis olla ees fifty fifty.
Vaikka hidas ja nopee saab, muut. Ajatuksena et vois saabistina käydä vähän kokeilees et miten sen arkiajokin ajonvakautus tai yleensäki ääritilanteessa toimii.
Tai no ei ehkä millä vaan, ainakin liikennevakutuus pitäisi olla kaikilla voimassa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992