Taas oli sitten rassausilta. Joka venyi yöksi... Ilmaputsari oli selvästi alan liikkeestä ostettu
Raitisilmakotelos oli melkonen yllätys, että se ei ollut täynnä mujua eikä tuo suodatinkaan nyt "paha" ollut. Eli tälle autolle on selvästi joskus tehty jotain. Aina ei ole ollut se fiilis vanhojen käytettyjen kanssa...
Tulppia vaihtaessa sitten alkoi tökkimään... Ruuvit olivat piukassa ja yksi sanoi näin:
No ei siinä, pora laulamaan...
Sitten hokasinki, et jos sen vain naputtelis pois.
Paikallaan oli ökymallin tulpat. Tilalle meni 4,90 € maksavat normaalimmat, joilla toki vaihtoväli taitaa olla lyhyempi kuin noilla ökyillä.
Sitten vain luukku kiinni. Peltikaton tiivisteprikka tuli korottamaan pulttia ettei pohjaa
Haldexin täyttö oliki vähä jännempi. Onneksi maharuokintaletkusta sai askarreltua sopivan pätkän, jolla litkut sai sisään.
Laitoin sisään reilu 2 dl öljyä ja propusta tuli 1 dl ulos. Eli kyllä se väärä täyttö on aikalailla liian vajaa ottaen huomioon, että se tilavuus on kuitenki joku vajaa 7 dl tms... Tosin niin tai näin, edelleen se herjaa vikakoodia siitä liian pienestä paineesta
Nyt sitten ollaan oikeasti vakavan kysymyksen äärellä: hajosiko moottori huollon yhteydessä vai onko se vain rikki. Purin tuon moottorin imusihdin pois putsaukseen ja siellä sisällä oli joku mäntähäristin ja prikka. Kasasinko sen väärin päin? Tippuiko sieltä jotain muutakin pois?
Korjaussarja (käytännössä hiilet ja laakerit) maksaa joku 30 €, uusi tarvikemoottori tais olla 300 € tms ja orkkiksen toki saa sitten vajaalla tonnilla. Ja teki tolle mitä tahansa, niin sitte tarttis taas pistää purkillinen öljyäki siinä sivussa. Tosin sen oikeaoppinen täyttö on jo kantapään kautta tullut opittua