Töpselihybridi menis teillä kaikki ajot, jos yhdellä aikoisi pärjätä. Toisaalta mitä on täältä ja muualta kokemuksia kuullut, ei siinä täyssähköilyn hyödyistä aina kaikilla keleillä pääse nauttimaan. Pitäisi siis hyvin tietää mitä ostaaja asennoitua sitten sen mukaan.
Toi sun ajosuorite tarkoittaa kuitenkin keskimäärin 60 km päivässä, joten jos jatkaisi sähkiksellä, ja vieläpä niin että puoliso ajaa ensin töihin ja itte jatkat siitä illalla moponettiä yms. 30 km niin hidaslataus voi tehdä tiukkaa.
Mokan kanssa on hyvä että on miettimisaikaa, ettei tunne mokanneensa, eh (nousee ja ottaa takkinsa)
Näin sivusta seuraten on selvää että oikea kombinaatio olis Sähkömokka ja keliveto-
, mutta toki se XWD on noista käyttiksistä se jolla on käypää arvoa... Pelimies laittaa molemmat myyntii ja kattoo kummasta pääsee kivemmin eroon
JP_Vette kirjoitti: ↑La Joulu 11, 2021 11:16
Tuota ei kukaan ole miettinyt. Ainoastaan sen, että jos yhtiö asentaa latureita, niin kuormanhallinta siihen täytyy laittaa jos niitä alkaa oleen useita. Ja isännöitsijä on sanonut jo heti alkuun, ettei näistä mitään tiedä.
Eli joo, hyvä kun tääkin on otettu puheeksi täällä, niin voi sitten tehdä linjauksen ennen ensimmäistäkään laturia, että pääsulakekokoa ei saa muuttaa tms. Täytyyki pyytää isännöitsijää konsultoimaan joku konsepti.
Mun mielestä toi on kokonaisuuden kannalta helpoin vaihtoehto, että jokainen peuhaa oman mittarinsa takana. Tuohonhan voisi myös hakea ara-tukea,
tosin nyt vain 35 %, jos viisi asukasta kerrallaan lähtisi tekemään latauspistettä oman huoneiston eteen. Ehtona tuossa on että latauslaite tulee yhtiön omistukseen, mutta se onnistuu siis osakasvähemmistön hankkeena niin, että vain ne maksaa joille laite tulee. Silloin voidaan myös vaikuttaa siihen latauslaitteeseen ja saadaan keskenään samaa kieltä puhuvia laitteita niin parkkipaikalle kuin talon seinään.
Sitten jos alkaa sulakkeet ahistaa, tehdään yhtiökokouksessa periaatepäätös huoneistojen pääsulakkeiden korottamisesta. Samalla linjataan mitä tehdään siinä kohtaa jos yhtiön liittymästä loppuu paukut. Siinähän kulut voisi periaatteessa jyvittää vain niille jotka ne aiheuttaa, mutta käytännössä siitä tulisi vain hirveä himmeli, joten käytännössä on järkevää pitää yhtiön asiat yhtiöllä ja osakkaan asiat osakkaalla.
Vielä pienenä sivuhuomautuksena: taloyhtiön kannattaa aina harkita erillisen latauskartoituksen tekemistä, koska kaikki vakuutusyhtiöt vaativat suojeluohjeissaan sellaista. Voivat muuten evätä korvauksen kiinteistövakuutuksesta. IF vaatii myös palovaroittimen talleihin, en muista katoksista.