Se oli sit sellanen päivä, et auto halliin ja pumppu vaihtoon. Sitten kun WISsistä lukee nopsaa, mikä sulake sammuttaa bensapumpun, niin muistakaa et konehuonees on kaks sulakerasiaa vieretysten, joista toinen akkukotelon alla piilossa. Ja molemmissa on myös sulake nro 2
Ja molemmilla sammuu autoki... Toisella vaan laakista, oikealla vähä hitaammin...
Mut joo. Ei vieläkään tullut tarvetta vaihteistonosturille, kun tuo levynostinki ajaa asiansa.
Ei tosiaan oo huoltoluukkua ei. Väristä päätellen lähivuosina on kyllä joku reikä, mut osuuko pumpun kohdalle on sitten lottoarvontaa. Veikkaan, että ei.
Siitä huolimatta, että sulava lumi nostatti mielialaa eikä muutaman euron työkaluakaan tullut ostettua polttoaineliitinten availuun (avasin siis hitaasti ja huolellisesti, ettei hajoa...), tähän pisteeseen pääsy otti aikaa vain vajaa pari tuntia. Eli tankin pudotus ei ollutkaan niin paha rasti kuin pelkäsin. Tokihan femman huoltoluukku on oma lukunsa työn helppoudessa, mutta tääkin on ihan tehtävissä. Vaikkakaan tätä ei kyl viiitti Ylioppilaskylän parkkiksella suorittaa... Niinku eräänä syksynä 2014 tms...
Maalimerkinnöistä päätellen tänne on päätynyt purkuauton osia tms. Kuitteja ei ole, vaikka muuten on tarkka kirjanpito tallessa, joten vähän yllätyin.
Jos huoltoluukku vei femmas voiton, niin täs kyl aukasu oli yhtä juhlaa. Rehtiä metallia ja Knipex yhdistettynä pienen naputukseen avasi kiinnitysrenkaan
Toki se muovipaskaki aukee ehjänä kunhan ensin rakentaa työkalun jne
Tää vahvistaa edellistä ranettajaa: letku on kiinni klemmarilla ja pumppuki muutaman millin liian alhaalla tai sitte orkkista lyhyempi.
Pro Parts Swedenin perintö alkaa näkyä tässä kohtaa. Toi y-haara on meinaan 180 astetta vääräs asennos
Silleen aika nolo homma, kun siihen tulee kiinni täyttöputken ilmaletku ja se on mallia jäykkä ja muotoon taiteltu...
Ja koska sen kohon kiinnitysklipsinki korvasin jo tämmösellä, päätin jatkaa ranelinjalla...
Ja se rane on Suolingon paketti vuodelta 2014
Eli tein putkeen notkean jatkon, jotta saan korjattua tuon y-haaran aiheuttaman ongelman kiertämällä putki toista kautta.
Ja koska homma ei tietenkään mee kuten pitäis, ehdein asentaa tankin vain todetakseni, että uupuu 5 cm... Nooh löyty viä yks pätkä, ja sen sai asennettua kun laski tankin päätyä hieman.
Sitte vain auto käyntiin ja tankki täyteen.
Eli summasummarum:
-Pro Parts Swedenin letkun liitin oli väärin
-Pro Parts Swedenin moan takia ranetin kaksi jatkoa täyttöputken ilmarööriin
-Pro Parts Swedenin paskalaatusesta ämpäristä hajos kohon klipsi ja samalla menetin palautusoikeuden
-Pro Parts Swedenin kohoki on valmiiks aina kuutta litraa näyttävä (Tech)
-Koko tää Pro Parts Swedenin kans sähläys vei viitisen tuntia aikaa, plus matkoihin neljä
-Joudun ottaan auton taas nosturille, jotta voin joko asentaa vanhasta ämpäristä kohon ton Pro Parts Swedenin paskan tilalle tai sitte heivaan koko Pro Parts Swedenin osan häpäsemästä mun autoa
Ihan oikeesti mua ei hirveästi kiinnosta onko Pro Parts Sweden pelkkä pakkaaja vai ei. Eikä sekään, mitä säästin ostamalla sitä paskaa. Ton ämpärin vaihto on ihan perseestä, kamalas työasennos, ja vie vielä aikaa siirtoajoineen. Opettaa ostaan tarvikeosia... Orkkis olis voinu sentään toimia kerrasta.
Mut joo. Jos ei tullu selväks, niin oli viimenen Pro Parts Sweden mun autoihin.