MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Joulu 10, 2021 08:36
Kyl Tesla mullekki kelpais, mut €€€ ajaa halvempia kohti ja tehdastakuu suoraan uusien valikoimaan :)
Ittellä puolestaan sekä työ (kohteesta riippuen 40…90km/suunta + työajot päälle) että vapaa-aika (1-2 kertaa/kk Tampereelle 230km/suunta + harvakseltaan reippaasti pidemmät reissut) rajaa jo pois hinnat alkaen Model 3:sta halvemmat vaihtoehdot, ja muut merkit samaan rahaan ei kiinnosta tippaakaan. :D Berliinin tehdas ja kasvava tuotanto yhdessä akkukehityksen kanssa alentanevat aikanaan hintaa, toivottavasti ennemmin kuin myöhemmin.

Tesla on myös melkeinpä ainoa sähköautonvalmistaja joka tekee normaaleja henkilöautoja, muiden valikoima tuntuu rajoittuvan linjalle kauppakassit - mukamaasturit - isot mukamaasturit.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojuu tuos on kyl pointtia, et Teslalla se kauppakassilinja puuttuu kokonaan. Muuten en kokoon osaa ottaa kantaa kun en koskaan Teslaa ole koeistunut. Ja Teslas kyl tosiaan myös se konservatiivinen ulkonäkö nostaa pisteitä... Corsaki on ihan nätti (jos ei perää laske), mut Mokka menee vähän ufoks, etenki perästään. Mut semmosta se on.

Ei oo vieläkää tullu vastausta mun tinkimiseen. Ehkä Länsiauton taskulaskin ei taivu ja mä hiljaa vaa jatkan nelivedolla ajamista :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Meillä pisimmät reissut lienevät 3-400 km/suunta ja niitä sattuu vuoteen todennäköisesti yksi. Sitten on varmaan yhden käden sormilla laskettava määrä 1-200 km/suunta -reissuja. Muuten pyöritään ihan paikallisesti. Näihin ei ole laskettu harrasteautolla ajettavia reissuja. Siinä mielessä valinta oli aika helppo tehdä, varsinkin kun ei ole loppupeleissä rahallisesti isoakaan eroa, ajaako plugarilla vai täyssähköllä.

Jos rahasta ei olisi ollut kiinni, niin valinta olisi ollut Polestar 2. Nyt tosin tuli se pienempiakkuinen malli, joka olisi häthätää mennyt budjettiin halutuilla varusteilla, mutta Hynkky oli jo ehditty tilata. Toisaalta tykkään Hynkyn retrosta muotoilusta. Tuntuu, että löydän viitteitä useampaan 70-80-luvun automalliin. Keulassa jopa Saabiin. Eipä sillä, kyllä Polestakin enemmän Saab kuin Volvo tulee mieleen.

Tällä hetkellä meidän talous menee 1,5 autolla, kun avo on vain kesällä liikenteessä ja Pösö lähti uuteen kotiin. Nykyinen hybridimalli työssä poistaa aika paljon kakkosauton tarvetta. Juniorilla menee vielä reilu puolenkymmentä vuotta ennen kuin on ajokortti-iässä. Silloin pitää harkita jotain manuaalivaihteista opetuskäyttöön. Manuaalit harventuu, mutta pidän sen hanskaamisen osaamista tärkeänä. Lieneekö Suomi ainoa maa, jossa inssi pitää suorittaa manuaalivaihteisella, jos sellaisella mielii ajaa?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noni puhelimes on sit kätelty Mokka-E Innovationina ja lisävarusteina kumimatot, 3-vaihelaturi ja matriisivalot. Viimeset jäi viimeks "turhana" pois, mut jälkikäteen olin sitä mieltä, et säästin väärin. Olkootki, etten ole koeajanut niitä ja huhujen mukaan Astran mielestä aina oli liian valosaa et pitkät syttyis ja jos oli pimeetä, niin kameran kohdalta lasi sit oli huurus. Mut tää onki sisimmiltään pösö, niin ehkä ne toimii...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Isot onnittelut. Tuo on kyllä erittäin tyylikäs peli!

Sen verran vauhtia ollut tässä, että mikäs siihen nyt meni vaihdossa, XWD? Katselinko oikein, että myös toinen farkku sulla oli myynnissä? Herättikö XWD muuten minkäänlaista kiinnostusta nettiauton kautta?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos! Ei menny vaihdossa kuin allekirjotus. Ostin nollakäsirahalla :D Mutta XWD on kyllä edelleen myynnissä eikä oo kukaan kyselly vielä. Mummularaketti taas oli myynnissä, kun piti siirtyä yhden auton talouteen, mutta se on sen verran halvempi ruoska, että se saa jäädä tuon rahotusyhtiön raketin kaveriksi. Eli kun otin tuon Opelin nyt nollakäsirahalla, niin tarttis saada nopeeta käteistä tosta nelikosta irrotettua :roll: Ja juu, en edes tyrkyttäny vaihdos, koska tiedän kyllä realiteetin siitä, että kahden tonnin hyvityksellä auton hinta nousee varmaan kolme :lol: Ja tein sen heti selväks, että ostan autoa ja rahotusta, en tuo mitään paskaa muodollisesti koeajettavaks.

En kyllä ihan tajua tuota Länsiauton logiikkaa, kun viimenen tinki oli, että matriisivalot kylkeen ja nimi paperiin, niin se sopi, mutta paluupostis tuli tarjous, jossa oli 600 € pienempi hinta plus ne matriisit. Moneen kertaan tarkistin et missä on virhe, ja niin se oli, että alennus oli vain isompi ja loppusumma pienenmpi ja rahotuksenki halvennus täsmäs. Muuten kyllä sopparin vertailu, tai auton hinta, on vaikeaa, tai "vaikeaa", kun aikani olin marissu kusetussoppareista sun muista ja kehunu heidän rahotustaan Huittisten Pelttariinki verrattuna puolta halvemmaks, niin mulla oli selvästi siirretty luoton kustannuksia auton hintaan, jotta se puoli näyttää paremmalta. Mut niin tai näin, kokonaistyytyväinen olen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onnea hankinnalle! Mites nopeesti tollasen sähkökahvin saa?

Ei auta omaan kuumeeseen kyllä yhtään että foorumilla kaikki sähköistää itteään ja mä päristelen Mitsulla pakkasilla hirmusilla bensankulutuksilla :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos! Neljästä kuukaudesta myyjä puhu, mut painotti myös heti perään, ettei mitään voi luvata ja maailma on mikä on...

Älä nyt viä kateellisena seuraa. Tällä kertaa koeajoin auton viä huonommin mitä Astraa ostaes. Ja Astraki näytti huonot puolensa viikos. Peruutustutkat kyl testasin tällä kertaa...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Täällä taas sellanen ralli foorumilla ollut autojen vaihtojen kanssa, että pyysin paristakin liikkeestä vale-Citikasta vaihtotarjousta 2007 mallien X5:seen ja Pajeroon :!:

Innostumisen taustalla oli laskelma, jossa 1ke perushuoltoon ja jakopäähän, 0.5ke lohkariin ja sisätilan pistokkeeseen sekä 0.5ke uusiin kesägummeihin. Eli 2ke. Noh, tarjoukset palauttivat sen verran maan pinnalle, ettei tuo 2ke tunnu missään. Mikä on harmi, olen Cla:lla ajanut jo 5kk ja uutta tunnetta olisi taas vailla :D

Kyllä se taitaa nyt vain olla niin, että yksityisliisari vuoden diilillä olisi mulle sopiva. Joka tarkoittanee sitä, että pitää jallittaa vaino ottamaan seuraavaksi liisariksi joku nelivetoinen ja vetokelpoinen Kia tai Hyundai, jolloin vale-Citikan voisi myydä pois ja siirtyä yksityisliisareiden pariin.

Hmmmmmmm.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Yksityisliisareita mäki tutkailin, mutta kun niihin syöttää 25 tkm vuosisuoritteen, niin eivät ne enää ole realistisia...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Johan on rallit päällä, tosiaan. Onnea tännekin ! Meikä on ihan koomassa moneen muuhun verrattuna, saatte alkaa etsimään uusia vertauksia kohtapuoliin. Vaan eipä sillä, itellä on vähän sähköinnostus laantunut noita kylmien akkujen pakkaskokemuksia lukiessa toisella foorumilla. En tiedä jaksanko laskeskella niin kauheesti, "itselataava" on aika kätevä. Toisaalta mun ajot on ollut pari viime vuotta niin minimissä, että melkeen vois mennä kävellen joka paikkaan.

Työmatka-ajoon halpa sähkövatkain a´la Leif kyllä houkuttais, Accordia pojilta lainaan jos tarttee pitemmälle, niille varmaan kelpais sähkövatkain sen aikaa, kun iskä käy kaverin luona Treella tms. Oon yrittänyt löytää järkevää farkku-plugaria, mutta kaikki tuntuu olevan sarjaa "pelkällä bensalla" talvikausi. Uusi Astra vaikutti nätiltä, mut se on Pökötin sukua ja joku just toisaalla kiroili, että bensalla mennään eikä sähköä ole viime aikoina apuna ollut, vaikka kuin on plugari.

Mutta hyvä kun te muut touhuatte, niin voi itse vaan hämmästellä sivusta !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos! Kyl toi 32 tonnia pätkää Opelista on melko raju, mutta eiköhän tää takuun aikana lähde. Eli meni miten meni, niin kai tää hyvin menee. Corolla Trek jäi koeajamatta, vaikka pitkään olinki sitä mieltä, että siinä on seuraava auto. Toivottavasti elämä sähkön kanssa sujuu hyvin, bensan hinta raketoi ja sähköä saa edelleen jatkossa halvalla :mrgreen:

Ei vaiskaan, tiedän kyllä sen, että bensan hinnan nousu heijastuu muuten joka ikiseen asiaan tässä yhteiskunnassa... Ei naurata... Niinku heijastuu sähkönki hinta moneen muuhunki kuin töpseliautoilijaan. Jollain tää munki rivarikämppä lämpiää ja se ei ole kivihiili tai polttoöljy... Silti ihanan tunteellista, että jatkossa en kattele kun mummulareissuun menee vajaa 50 € bensaa. Melkein vois vaikka joka päivä käydä, etenki kun siä pääs pappa betalar saa imasta sähköt paluumatkalle :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^^

Jotta voi nähdä tulevaisuuteen, pitää nähdä historiaan. Toisin sanoen, tästä on vielä monta sukanvaihtoa muilla edessä, ennen kuin pääsemme edes kruununperijöiksi.

Toveri Mikansaabit on kyllä vetänyt hyvää settiä, kun aloitti lokakuussa ja nyt pihassa vissiin viisi premium-kiesiä:

Joitakin vuosia VAG leirissä "viihtyneenä" tuli mitta täyteen ja merkin vaihto eteen

viewtopic.php?f=29&t=199789

^

Katselin lisää Mokan kuvia ja speksejä. Perkule, tuollainenhan herättää omistamisen halua. Kävin joskus vuosia sitten ajamassa sitä edellisen sukupolven Mokkaa ja pidin kovasti. Kaupat olisi olleet tosiasia, jos siihen 1.4 bensaturboon olisi nelivedon kaveriksi saanut automaatin. Tuolloin olin vahvasti sitä mieltä, että NG93 vaihtuu vain automaattiin ja mieluusti nelariin. No, sehän vaihtui siihen Capturiin, joka ei sinänsä ollut vikatikki, että taloudellisesti ei tullut takkiin jeniäkään.

Perkule, mitenhän tän autokuumeen saisi pois. Vale-Citikkaan on jo ajat sitten hankittu helvetin iso kromikarjapuskuri joka odottaa edelleen asennusta. Se tuskin riittää. Tänään myös laitoin vaihteistosta sportin päälle ja 4wd lock asetuksen ja sladittelin risteyksissä ja liikenneympyröissä. Mutta ei auta. Hmph. Btw. Citikassa on muuten todella kiva ajonvakautus ja luistonesto, antaa oikeasti ajaa tiettyyn järkeen asti, on siis oikealla tavalla salliva ja hieman parempi kuin NG93.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7348
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Valjastat sen citikan kärryn eteen niin totuus ei unohdu :lol:

Mä meinasin et ittel kävi säädöt aika hätäseen mut kyl Juho oli viel nopeempi :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No oli tää joo hätänen. Niinhän se Astraki oli. Vähän iski jo ostokrapula (vaikkei nimeä olekaan paperissa) kun varmaan reilun tonnin lisäpanostuksella olis saanu Executiven... Mut noh, raja pitää vetää johonki. Vakiovarusteita kun kattoo, niin sillä lisäpanostuksella olis saanu isomman telkkarin häikimään aurinkoa, alcantara-verhoilun ( :P 8) ) ja 18" vanteet isommilla rengaskuluilla ja tietty epämukavemmalla kyydillä unohtamatta kovempaa melua. Eli ehkä näin hyvä. Ja toisaalta oli tääkin jo 4200 € kalliimpi kuin mitä alunperin menin koittamaan, eli hinnat alkaen -Corsa :roll: Siinä kun tinkailin ja jahkailin, niin myyjäki jo kysy, et kumman mä nyt haluan, niin rehellinen vastaus oli, että Mokan, mutta kun Corsa on halvempi ja tiedän sen tuskan, että aina lyömällä muutaman tonnin lisää sais vähä paremman ja johki pitää lopettaa, niin Corsa riittää. Mutta muutin kuitenki mielen. Ja nostin varustetason Africa Exportista tuulipuku-Innovationiin, koska keskikyynärnoja maksaa "lähes saman mitä koko varustetason nosto" :facepalm_man:

Nojoo, niin tai näin, ei mulla oikeasti mitään ostokrapulaa ole. Pitäs vaan saada XWD hukattua ja sitte tuskailla vappuun asti, et joko joko joko :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin