MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Onnittelut, ei autosta vaan siitä, että pääsit tuolla yhdistelmällä näillä keleillä kotiin. Kovin suurta ajovirhettä, ennakoimattoman tilanteen aiheuttamasta väistöstä tai jarrutuksesta puhumattakaan, tuolla paketilla ei fysiikan lakien mukaan olisi ollut mahdollista tiealueen sisällä tehdäkään :D

Mutta tämäkin osoittaa saman mitä itse huomannut veneitä ja vähän kaakkejakin kiskoessa, että nykyautot on vaan aivan hiton hyviä vetureita. Toki muistikuvat ovat hataria, mutta 80-luvun lopun Sunnyn perässä n. 500kg paketti (Sun Buster ja pikkutraikku) vei autoa enemmän kuin 2500kg paketti (Seiskari 242 ja isotraikku) Tiguanin perässä. Toki on telitraileri jne, mutta silti.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hienon kuutamokuvan lisäksi tämänkertaisen matkatarinan sykähdyttävin tieto oli jakopään tekeminen isän Hiaceen. Siinä on monta tärkeää ja hienoa asiaa muutaman sanan matkalla.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jaa kiitos! Se on semmonen monen Hiace-miehen (vai henkilön) märkä uni. 2007 neliveto, samalle kylälle uutena ostettu ja vajaa 20 tkm ajettuna isä sen osti. Olisko tinkiny ensihuollon ensiomistajan piikkiin. Nythän siinä on jo joku 250 tkm (ulkoa heitettynä), mut se ei oo mikään putkimiesten kolhima ja ruostesuojaus on tietysti teetetty ja sisälokarit ostettu. Ilmastointi luonnollisesti toimii ja ajovalotki on kirkkaat, kun se ei oo varmaan yhtäkään yötä viettäny taivasalla sen jälkeen, kun maahantuojan laanilta on omistajalle asti päätynyt :D
Viimeksi muokannut JP_Vette, To Tammi 05, 2023 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joo, iso käsi ja onnitellut perille pääsystä, kuvista päätellen oot käyny ihan tossa melkein naapurissa hakemassa Ocua. :D

Tästä tuli jotenkin mieleen, kun about 15 vuotta sitten käytiin kaverin kanssa hakemassa pahimpaan talvikeliin päiväseltään umpimallin rallitraileri Oulusta Chevy Vanilla. Suoritus kesti jokseenkin 06-23 sen p*skan jenkkiveturin takia.. Ei koskaan enää. :facepalm_man:

Mikäs on projektin todo-lista? Laatikon korjaus, moottorille ensiapua ja motor flushia?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Vanha sanonta, "se oli rikki jo kun sen sain" eli eihän tossa ole kuin voitettavaa ja jos ei korjaannu niin uutta keppiä tilalle. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2831
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

^^^
Toihan vika naarmu ja ties jotain muutakin ovat voineet syntyä vaikka viimeisimmän myyntiaktin yhteydessä. Tuli vaan mieleen, kun taannoin edellisen ässän vein vaihtoon ja Vehon myyjä tyrkkäsi kaksi konttiin mahtumatonta nastarengasta sellaisenaan suoraan takapenkin vaalealle nahkasisustalle.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

JP_Vette kirjoitti:
To Tammi 05, 2023 21:56
Jaa kiitos! Se on semmonen monen Hiace-miehen (vai henkilön) märkä uni. 2007 neliveto, samalle kylälle uutena ostettu ja vajaa 20 tkm ajettuna isä sen osti. Olisko tinkiny ensihuollon ensiomistajan piikkiin. Nythän siinä on jo joku 250 tkm (ulkoa heitettynä), mut se ei oo mikään putkimiesten kolhima ja ruostesuojaus on tietysti teetetty ja sisälokarit ostettu. Ilmastointi luonnollisesti toimii ja ajovalotki on kirkkaat, kun se ei oo varmaan yhtäkään yötä viettäny taivasalla sen jälkeen, kun maahantuojan laanilta on omistajalle asti päätynyt :D
Tämä sun kirjoitus ei ainakaan yhtään orastavaa Hiace-kuumetta vähentänyt, kuten varmaan tuolta mun omasta ketjusta huomaat :D
Terveisiä isälle ja foto helmestä Hiacesta vois olla kiva !

Muutenhan Octavian suhteen näyttää positiiviselta, alkuperäisen kuvauksen negatiivisuuteen verrattuna lähtö näyttää paljon valoisammalta. Lähdetään siitä, että luvassa on antoisaa ruuvausta ja iloisia yllätyksiä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

JP_Vette kirjoitti:
La Joulu 31, 2022 19:44
Sellanen kerros sitte putsatulle pinnalle.

Kuva

Kiristin tuota kiinnikettäki muutaman millin.

Kuva
Kyllä se nyt sitten korjaantu. Auto seiso pari vuorokautta ja ulkolämpötilan ollessa joku -11 astetta lämmitin hohkas neljä tuntia :D Lopputulema oli jäähdytysnesteen lämpötila 6,8 astetta ja öljyn 28,3 astetta. Sitä toki tarina ei tule kertomaan, että oliko vika tahnassa vai siinä, että koko lämmitin saatto olla irti öljypohjasta kun kanitti siitä johdosta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja sitten Hiacen kuvia!

Muistin kilsat väärin. Niitä oliki alle 200 tkm. Auto on ollu raksa-autona viime vuosiin saakka, eli työkaluja kuskattu. Ja koska maaseutua, niin aina pitkää siivua eikä mitään keskusta-ajoa. Nykyään tolla käydään kalas ja hirvimettällä, eli silleen kivaa ajoa, et aina kuitenki tulee kunnolla lämpöseks eikä oo jämähtäny nurkkaralliin.

Kuva

Ihan hyvin sisusta kestäny käyttöä.

Kuva

Kuva

Kuva

Akut on sitte tehtaan jäljiltä... :roll:

Kuva

Koriltaan toi on ihan jees. Toki pieniä alkavia ruosteita siä tää. Just semmosia, joita Porvoos sais kuntoon. Eli ei mikään loputon suo. Edes on joku joskus nosturilla sählänny ja kuskin ovesta on otettu yks ruoste kii. Eikä toi auto nyt uus ole, mutta kuvat kertokoot osansa. Olisko toi 2010 ruostesuojattu.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sillainhan omena on tippunu kauas puusta, että mulla autovalinnat on nykyään lähinnä mitä huonompi sitä houkuttelevampi. Isällä taas just naapurilta ostettu muutaman vuoden ikäinen Hiace ja tos muutama vuosi sitte osti itselleen (tai no vaimon työmatkakulkineeks) Mauri Kunnaksen entisen XC70:n joku 100 tkm ajettuna. Muutamaa ruoskaa käytiin kattomas (olis kuumees ostanukki, mut mä kielsin) mutta tuo yksilö sitte oli sellanen, ettei siinä ollu mitään sanottavaa. No kertoo jotain seki, että Volvon merkkiliike piti tommosta vajaa kymmenen vuotta vanhaa vaihdokkiaan vaihtoautorivis, eikä siis ollu hukannu sitä naapuriin Kamuxille.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mites hiasen jakopää? Siinä ei tainnut ihmeempiä olla?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Konepelli auki
Skoopin kaks pulttia ja skooppi irti
Vesiputkesta kaks pulttia ja kääntää sen ylös
Vesiputken kannake yks pultti
Johtosarjan kiinnikepultti vmäises paikas plus johtosarjan ylempi klipu
"Pohjapanssarin" neljä pulttia ja panssari irti
Alhaalta joku anturin johto ruuvarilla irti kiinnikkeestään, ylhäällä jonkun anturin nippuside poikki
Olikohan itse jakopään kotelos kuus pulttia
Kiristin kaks pulttia ja rulla yks pultti

Merkkaa tussilla remmin asento, kopioi merkit uuteen remmiin, asennus, kiristimet, pyöritä konetta, kasaus käänteises järjestykses.

Työkaluina tais olla 10, 12 ja 13 mm hylsyt, kone tais pyöriä 22 mm hylsyllä, nokka 19 mm lenkillä ja kiristimen rulla 10 mm kuusiokololla.

Eli joo. Helppohan toi oli. Tosin noviisina autoa sai hinkata ylös alas aika paljo, et nosturi kyl autto.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin