MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Lähetetty: Ma Marras 02, 2020 13:49
Vanha kolkki alkoi tuntua huonolta. Se toimii yllättävän hyvin, mutta totaalisella ruoskalla ajamista ei enää jaksa. Kaikkea aikansa... Kallista autoa en halua, mutta toisaalta en mahdotonta projektiakaan. Visio oli sinänsä selvä, ett 9-3 SC on saatava. Tavallaan femma olisi parempi, mutta ei nyt tällä kertaa sellaista. Semmosella on jo riittävästi hakattu päätä seinään.
Viikon aikana kuume nousi nousemistaan. Yleensä autoja kiertäes budjetti nousee, mutta mun tapauksessa meniki toiste päin eli kiloeuroina 10 -> 8 -> 7 ja lopulta 4
Auto oli myynnissä Sastamalas Auto-Iirolla tms, mutta kauppakirjaa laatiessa myyjäksi paljastui Levorannan autoliike eli tuo Auto-Iiro on sen talon sivukonttori, jossa myydään kaikki varsinaiselle Levorannalle kuulumattomat ruoskat.
Myyjä tiesi selvästi mitä myi, kun tingitty hinta oli 4000 € ja kehuttuaan kiinalaisia nastoja yhtä hyviksi kuin muut, sanoin, että 3500 € ja saa pitää takakontis olevat Nankangit. 3700 € ehdotti mutta riita puoliks ja 3600 € ilman koronakättelyä.
Mitä tolla rahalla sai?
-MY08 BioPower
-275 tkm
-Perussiisti sisältä ja ulkoa
-Tavallaan perustoimiva
-Laiska ku mikä eli lienee vakio
-Uskottavat huoltoleimat n. 15 tkm huoltovälistä alusta saakka yksittäisin poikkeuksin
Auto on tuoto Ruotsista vuosi sitten ja tollanen nippu sinänsä ihan uskottavia kuitteja hanskalokeros:
En jaksa noita tutkia, mutta tää pisti silmään. Museoautokelpoinen selvästikki
Auto on sinänsä ihan toimiva, mutta hieman projekti. Kiroan aina näiden rassaamista, mutta se on silti kivaa vaihtelua harmaaseen arkeen hakata päätä seinään ja avautua tänne Ehkä se on sitä saabismia aidoimmillaan sitte.
No se projektiosuus. Mittaristos on heti tervetuloilmoitus:
Mun Tech ei tykkää taas vaihteeksi toimia, niin toi on arvoitus. Samasta viasta on tullu jo katsastukses vajaa vuosi sitte korjauskehotus. Selvitellään aikanaan...
Koneen kylmäkäynnistys oli vähä rahisevaa/resonoivaa mallia. Ääni loppui kun kylmäkäynnistyksen korotettu tyhjäkäynti loppu. Ääni jakopäälle, vaikka onkin 70 tkm sitte tehty.
Kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja pieni naputus kuuluu tyhjäkäynnillä kunnes painaa kytkimen pohjaan. Eli lienee kaksoismassavauhtiksella... Mut kytkin ei luista ja tiän autoja, jolla pienellä naputuksella on ajettu 100 tkm...
Joku pelli rämisee, lienee pakoputkesta.
Piiiiitkä startti puolilämpösenä. Kylmänä ja lämpösenä normaali.
Pientä yleistä irtoamaisillaan olevasta peilistä alkaen
Hain Motonetistä öljynsuodattimen, ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen ja ajelen illalla isän hallille. Siellä hieman tutkin mitä tulikaan ostettua ja vaihdan noi osat. Edellisestä öljynvaihdosta on leiman Ruotsin ajalta n. 30 tkm sitte... Samalla sitte jos saan selvyyttä sivuäänistä teen lopullisen tuomion, että korjaanko vai myynkö osina. Todennäköisesti korjaan joka tapaukses.
Korjaus on kerranki sillain rentouttavaa, että vanha kolkki riviin, niin on vara-auto jos (ja kun) tätä ei saa kerralla nippuun per rassausreissu.
Ja ei. Vaikka saisin tän kuntoon, en ensimmäisenä aja Suokolle softattavaksi. Laiska on ja sen kans elän. Tämmösestä saa pelkkää harmia kun alkaa voimaa ottaan lisää. Viinallahan tää kulkee jo nyt, eli sekään ei kannusta.
Viikon aikana kuume nousi nousemistaan. Yleensä autoja kiertäes budjetti nousee, mutta mun tapauksessa meniki toiste päin eli kiloeuroina 10 -> 8 -> 7 ja lopulta 4
Auto oli myynnissä Sastamalas Auto-Iirolla tms, mutta kauppakirjaa laatiessa myyjäksi paljastui Levorannan autoliike eli tuo Auto-Iiro on sen talon sivukonttori, jossa myydään kaikki varsinaiselle Levorannalle kuulumattomat ruoskat.
Myyjä tiesi selvästi mitä myi, kun tingitty hinta oli 4000 € ja kehuttuaan kiinalaisia nastoja yhtä hyviksi kuin muut, sanoin, että 3500 € ja saa pitää takakontis olevat Nankangit. 3700 € ehdotti mutta riita puoliks ja 3600 € ilman koronakättelyä.
Mitä tolla rahalla sai?
-MY08 BioPower
-275 tkm
-Perussiisti sisältä ja ulkoa
-Tavallaan perustoimiva
-Laiska ku mikä eli lienee vakio
-Uskottavat huoltoleimat n. 15 tkm huoltovälistä alusta saakka yksittäisin poikkeuksin
Auto on tuoto Ruotsista vuosi sitten ja tollanen nippu sinänsä ihan uskottavia kuitteja hanskalokeros:
En jaksa noita tutkia, mutta tää pisti silmään. Museoautokelpoinen selvästikki
Auto on sinänsä ihan toimiva, mutta hieman projekti. Kiroan aina näiden rassaamista, mutta se on silti kivaa vaihtelua harmaaseen arkeen hakata päätä seinään ja avautua tänne Ehkä se on sitä saabismia aidoimmillaan sitte.
No se projektiosuus. Mittaristos on heti tervetuloilmoitus:
Mun Tech ei tykkää taas vaihteeksi toimia, niin toi on arvoitus. Samasta viasta on tullu jo katsastukses vajaa vuosi sitte korjauskehotus. Selvitellään aikanaan...
Koneen kylmäkäynnistys oli vähä rahisevaa/resonoivaa mallia. Ääni loppui kun kylmäkäynnistyksen korotettu tyhjäkäynti loppu. Ääni jakopäälle, vaikka onkin 70 tkm sitte tehty.
Kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja pieni naputus kuuluu tyhjäkäynnillä kunnes painaa kytkimen pohjaan. Eli lienee kaksoismassavauhtiksella... Mut kytkin ei luista ja tiän autoja, jolla pienellä naputuksella on ajettu 100 tkm...
Joku pelli rämisee, lienee pakoputkesta.
Piiiiitkä startti puolilämpösenä. Kylmänä ja lämpösenä normaali.
Pientä yleistä irtoamaisillaan olevasta peilistä alkaen
Hain Motonetistä öljynsuodattimen, ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen ja ajelen illalla isän hallille. Siellä hieman tutkin mitä tulikaan ostettua ja vaihdan noi osat. Edellisestä öljynvaihdosta on leiman Ruotsin ajalta n. 30 tkm sitte... Samalla sitte jos saan selvyyttä sivuäänistä teen lopullisen tuomion, että korjaanko vai myynkö osina. Todennäköisesti korjaan joka tapaukses.
Korjaus on kerranki sillain rentouttavaa, että vanha kolkki riviin, niin on vara-auto jos (ja kun) tätä ei saa kerralla nippuun per rassausreissu.
Ja ei. Vaikka saisin tän kuntoon, en ensimmäisenä aja Suokolle softattavaksi. Laiska on ja sen kans elän. Tämmösestä saa pelkkää harmia kun alkaa voimaa ottaan lisää. Viinallahan tää kulkee jo nyt, eli sekään ei kannusta.