MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Pee
"Hirsch"
Viestit: 895
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Pee »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Touko 03, 2022 08:19
kun 30 gigan paketin sai ladattua
Kait tuossa nolla on liikaa 8O
Jos ei niin sisältää varmaan koko galaksin kartan :)
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kansanautokonsernin Euroopan kartat ovat luokkaa 16-32 Gt eivätkä ole ajantasaisia vaan oikeasti pari vuotta vanhoja. Tuo vuosi ei ole kuin julkaisu.
Tarkemmin kun pakettia katsoo (ainakin Skodalla) niin sieltä itse asiassa löytyy kaikkien merkkien kartat ja koko vaihtelee sen mukaan mikä navigaattori on kyseessä. Ne, joita käytetään suoraan SD-kortilta ovat tuon kokoluokan alapäästä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vähän liiottelin, olisko ollu 27,9 gigaa tms. Tää on Discover Pro ja kortilta vain päivitettiin, eli kartat tallentuu koneen sisälle. Tuo valmiiks vanha aineisto ehkä hiukan latisti tunnelmaa, mutta on täs sentään oma kotiosote ja Tampereen rantatunneli, niin sillä pääsee jo pitkälle :) Tosin en kyl navia käytä kuin kerran kuukauteen. Viimesimmät olleet autokauppoja, joita ei ehkä nyt tartte hetkeen kiertää? Samoja nurkkia kierrän kuukaudesta toiseen ja seuraava varma tarve on siskon luona käynti, kun en uuteen osotteeseen muista reittiä ulkoa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kato kun pitkätukkaisia jymäytetään aina....

Joo, ei ole kartantuotannon prosessit kunnossa kansanautokonsernilla. Tosin, sinun tapauksessasi parannus lienee huomattava vaikka olisivat 2020 tai 2021-tasoisia karttoja.
Uudemmissa malleissa karttapäivitykset tulevat OTA, joten ainakin periaatteessa karttojen pitäisi olla paremmin ajan tasalla. En tiedä sen tarkemmin kun ei ole tarvinnut perehtyä asiaan sattuneesta syystä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo eipä tuo tieverkko kovin nopeaan päivity... Et pari vuotta vanha on kyllä jo ihan ok. Lisäksi ei nuo uudet valtion väylätkään sinne navigaattorikarttatoimittajien ainestoon samana päivänä mene kun ministeri saksii nauhan poikki :)

Eka satsi varaosia tuli haettua noutopisteistä. En ole ikinä ennen laatikkoa irrottanut autosta päin tarkoituksena laittaa se vielä takaisin. Eli ihan syvällistä perusterapiaa sinänsä, että ei voi aivot narikassa ruuvata :D

Kuva

Se on vähän kun Saabia haukutaan Opeliksi osien takia, niin tosiaan pätee se sukurutsaus täällä VAG-leirissäkin sitten samana osatotuutena.

Kuva

Akkuhan tuli tälleen vaan tyylikkäästi pakattuna. Toisaalta tuohan on AGM, niin sama kai se on kyljellään kuljettaa.

Kuva

Laitoin akun lataukseen:

Kuva

Samalla sitten huomasin vaurion kiinnikkeessä :facepalm_man:

Kuva

Tuo nyt lienee vain kosmeettinen, mutta laitoin silti myyjälle kyselyä, että vaikuttaako tuo käyttöön ja/tai takuuseen. Säästihän täs muutaman kympin, mutta Motonetin hyllyltä ottaessa olisi saanut valita kerrasta ehjän. Noh kunhan tuo vauhtipyörä sitten olisi ehjä, niin olisi tää säästökiintiön negatiivinen puoli kuitattu tuon akun osalta. Huomenna varmaan tulee loput osat, eli hyvällä tuurilla perjantain voisi pitää töistä vapaata ja koittaa sitte sovitella osat paikoilleen.

Bensaki (98E5) makso tuolla yhdellä perähikiän kylmäasemalla jo 2,4XX €/l, joten tämmönen diesel-pihi peruskauppakassi tulee ihan hyvään saumaan. Iltapäivälehdistön jutuissa jo ennustetaan maanantaille, tai mikä se paraatipäivä olikaan, synkkiä pilviä, niin täytyy nyt ainaki tankata molempien autojen tankit täyteen viimestään sunnuntaina.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei tuo akku nyt menny ihan nappiin. Kuljetusvaurio tai ei, niin Ctek näytti punasta ja jännite oli yön yli odottelun (ilman laturia) 11,13 V tms. Lähetin takasi samalla kolhitulla laatikolla jolla tulikin... Ja kun semmoseen teipillä fiksattuun löysään pahvilaatikkoon lykkää tommosen akun, niin ei se ihme oo jos saa vähän hittiä tai vaikka putoilee matkalla. Ilmotin myyjälle, että haluan palauttaa etämyynnin ihanuutena enkä kerkeä odottamaan uutta. Auton akkuja ei ole tehty postin kuljetettavaksi "paljaaltaan" pahvilaatikossa.

Aeromotors toimitti taas lisää osia. Nyt alkaa olla viikonlopuks puuhailtavaa yllin kyllin. Ja Classic Motorshow'n naapuriosasto myi mulle työkalusarjan, jotta saan vaggilaisen pultit auki.

Kuva

Tää DSG:n ihmeellinen elämä on aika hemmoteltua, kun näihinhän myydään kokonaisia 60 tkm huollon settejä proppuineen päivineen :D Oletin huoltosetin olevan vain valmis varaosalistaus, mutta sehän on omassa laatikossaan. 95,22 € tuo makso.

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Henri S »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Touko 03, 2022 08:19

Kuva
Hyvin pitkälti saman näkönen karttapohja ko Mercedes-naveissa. Ei varmaan tuollakaan alalla ole auton valmistajilla loputtomasti vaihtoehtoja.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Wikipediasta:
HERE (1986–2008 NAVTEQ, 2008–2011 Ovi Kartat ja 2011–2012 Nokia Kartat) on Audin, BMW:n ja Daimlerin tuottama ilmainen karttapalvelu.
Eli kai Volkkari sen konsernin sisäisenä yhteistyönä sitte hankkii, eikä kanna rahaa kilpailijan taskuun :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Pakari vinkkasi nuukille sopivaa akkua. Eli MTX!

Kuva

Kai toi jonkun ison talon teippaama akku on. Niin tai näin, täs oli jännitteen mukaan n. 70 % varaus. Eli ei ollu valmiiks rikki niinku se Yuasa. Tällä mennään toivottavasti toiset kahdeksan vuotta.

Ajoin auton isän hallille. Aamulla pitäs alkaa vauhtista vaihtamaan. Classic Motorshow toi töihin sen verran miinustunteja, että yks Golfin rassaus ei tunnu enää liukumasaldon tuskassa. Sain ekan rehdin koeajon ja muutama omituisuus jäi mieleen. Eka on sisävalot

Kuva

Tosta paneelista saa takavalot, apukuskin lukuvalon ja kaikki valot. Mutta ei kuskin lukuvaloa. Ei se nyt iso asia ole, mutta joskus kun lapset nukkuu takapenkillä on se pelkkä kuskin lukuvalo ollut ihan jees.

Toinen ihmetys on sitten valot

Kuva

Pelkkää takasumuvaloa ei saa päälle. Pitää aina olla myös etusumuvalot 8O

Sitte toinen on toi Auto-asento, jossa ei kikkailematta pysty käyttämään pitkiä käsin. Inkus sai pitää automatiikalla aina ja pitkien automaatti laitettiin tuplatökkäyksellä. Täs taas tuplatökkäyksellä laitetaan pitkät... Ei tuokaan ole iso asia, mutta Saabien kanssa on tottunut siihen, että valokytkimeen ei kosketa oikeastaan ikinä.

Seuraava ihmetys on toi kone. Ei toi raketti ole parisataa heppasiin Saabeihin tottuneena, mutta ohitellessa kuitenki mietin et miks oon edes harkinnu niitä ykskutosia, joissa veto loppuu satasen paikkeilla :lol:

Ja viimenen on toi klassinen ryömintä...

Kuva

Isän halliin on jyrkkä kynnys. Ja se on korkea. Ei voi tulla vauhdilla etenkään uudella autolla, kun ei tiedä nappaako pohjasta kii. Pakittelin kunnon kytkin haisee -metodilla (jos olis kuivakytkin) ja oikein pysähdyin sekä etu- että takapyörillä kynnystä vasten, jotta mitään ei hajoa. DSG:llä tulee tunnetusti kenguruloikka näis hommis. Niin kaikki tietää. En tiä mitä tein väärin, mutta ei tää eronnut mitenkään momentinmuunninlaatikolla peruuttamisesta. Eli tää vastas myös Pakarin kyselyyn Top Gearin mäkitaskuparkista: olis aika tylsä pätkä muuten menevään ohjelmaan.

Siitä sitte aamulla paperinippu kouraan ja hallille :)

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
To Touko 05, 2022 23:15
Pelkkää takasumuvaloa ei saa päälle. Pitää aina olla myös etusumuvalot 8O
Ihan perinteistä vaggilaisissa. Minusta tuo on väärtepäin - en ole koskaan kohdannut keliä, jolla kaipaisin sumaria eteen mutten taakse, mutta monestikin kyllä kelejä, joilla olen kaivannut sumaria taakse mutten eteen.
JP_Vette kirjoitti:
To Touko 05, 2022 23:15
Isän halliin on jyrkkä kynnys. Ja se on korkea. Ei voi tulla vauhdilla etenkään uudella autolla, kun ei tiedä nappaako pohjasta kii. Pakittelin kunnon kytkin haisee -metodilla (jos olis kuivakytkin) ja oikein pysähdyin sekä etu- että takapyörillä kynnystä vasten, jotta mitään ei hajoa. DSG:llä tulee tunnetusti kenguruloikka näis hommis. Niin kaikki tietää. En tiä mitä tein väärin, mutta ei tää eronnut mitenkään momentinmuunninlaatikolla peruuttamisesta. Eli tää vastas myös Pakarin kyselyyn Top Gearin mäkitaskuparkista: olis aika tylsä pätkä muuten menevään ohjelmaan.
Hyvä niin! Aina parempi jos odottaa vähän ikävää ja saakin mukavan kuin toistepäin :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Eikös nämä valitukset kuulu Aatu foorumille.
Ei saab foorumille.jos on ostanut vw tuotteen otan osaa.🙈
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Toi dq250 on varmaan kehittyneempi kuin toi 200 noissa ominaisuuksissa. Eikä toi kuivakaan töksäyttele kun sille antaa aikaa suunnanvaihdoksissa sen 2s :roll:

Tämä on vaan Internetin paras autofoorumi, :saab: illa oli(on?) tutkitusti fiksuimmat omistajat 8)
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:
To Touko 05, 2022 23:15
Sitte toinen on toi Auto-asento, jossa ei kikkailematta pysty käyttämään pitkiä käsin. Inkus sai pitää automatiikalla aina ja pitkien automaatti laitettiin tuplatökkäyksellä. Täs taas tuplatökkäyksellä laitetaan pitkät...
Mulla on sellainen hämärä mielikuva, että tuon valoautomagiikan saa koodaamalla muistamaan missä asennossa se oli autoa sammutettaessa
JP_Vette kirjoitti:
To Touko 05, 2022 23:15
Seuraava ihmetys on toi kone. Ei toi raketti ole parisataa heppasiin Saabeihin tottuneena, mutta ohitellessa kuitenki mietin et miks oon edes harkinnu niitä ykskutosia, joissa veto loppuu satasen paikkeilla :lol:
Koitas muuttuko kulku kun polkaisee oikeasti pohjaan. Jos on samanlainen kuin itäiset konsernisisaruksensa niin sieltä pohja-asennosta löytyy sellainen "naksahduksen" takana oleva ihan oikeasti kaasun pohjaan laittava. Mulla meni neljä vuotta ennen kuin keksin sen olemassaolon.

Toinen on sitten, että tuo kaasupoljin on kohtuullisesti "vaimennettu" pumppauksia varten ja kun laittaa sporttimoodin päälle niin kaasupolkimen käytös muuttuu merkittävästi. Tosin minulla on se ajotilan valinta....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:
To Touko 05, 2022 23:19
JP_Vette kirjoitti:
To Touko 05, 2022 23:15
Pelkkää takasumuvaloa ei saa päälle. Pitää aina olla myös etusumuvalot 8O
Ihan perinteistä vaggilaisissa. Minusta tuo on väärtepäin - en ole koskaan kohdannut keliä, jolla kaipaisin sumaria eteen mutten taakse, mutta monestikin kyllä kelejä, joilla olen kaivannut sumaria taakse mutten eteen.
Myös PSA:lla ja ainakin Relluissa (ja sitä myöden Dacioissa) sama juttu.

Tuon Volkkarin vedettävän (sumu)valokatkaisijan ideaa en muuten ole oikein koskaan sisäistänyt, tuntuu todella oudolta ratkaisulta Saab-tyyppisten painonappien sijaan. Ei sillä, edellämainituissa ranskalaisissahan valoihin liittyvät asiat on ahdettu kahteen pyöritettävään kytkimeen vilkkuviiksessä. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja aero »

Volkkarin kierto-veto -kytkimen suureksi plussaksi laskettaankoon se, että se vetäytyy pituussuunnassa nollatasoon kun sen kääntää nolla-asentoon. Eli auto-asentoa edeltävissä volkkareissa ei jäänyt sumarit vahingossa millään päälle, vaan ne piti aina laittaa erikseen kun auton käynnisti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin