Palkki tuli sitten vielä eilen illalla Postin kuskaamana. Mukana oli myös liittimelle vastakappale, vaikka tuotekuvauksessa sitä ei mainittukaan. Se oli pelkästään positiivinen ylläri, sillä ostettavaksi jäi vain vastuksella oleva rele. Normaali olis ollu omasta takaa, mutta kun sinne vastuksellinen kuuluu, niin sellasen myös laitoin. Maksokohan 3,99 € Motonetis...
Alunperin meinasin tehdä kiinnikeraudat tonne maskin taakse ihan itse, jotta saa valot juuri oikealle korkeudelle.
Mutta lopulta luovutin ja vääntelin isän valosetissä tulleen kilvenalustelineen keulan muotoon... Ei vaan jaksanu tehdä kuten ajattelin...
Nostin hässäkkää sen verran ylemmäs, että kilven alareuna on ton puskurin aukon tasalla, eli nousi muutaman sentin. Samalla kilvenalustelineestä tuli revittyä myyjän mainos pois, mutta itse tuo teline kuitenkin jäi kiinnityskäyttöön.
Ylätuet sitten paikalleen.
Ylätukien modausta...
Muodikas vinoasennus (joka lopulta oli huono, kun noi ei "lukitu" sivusuunnassa valoon).
Rajotinkaapeli pysyvästi kiinni. Olenkohan Suomen ainoa, joka kytkee tuon? Perustelut myöhemmin...
Sitte kunnon kylmäjuotostinaklönttivulkanoituvateippijajesariviritykset ja maadotus korimutterin alta.
Ja tättärää!
Kolmannella säädöllä valo meni oikeisiin säätöihin. Sillain tuo on haastava, kun kilvenalus on väännetty väärin ja valo ottaa puskuriin kiinni raudoistaan. Eli samalla kun tuota säätää korkeussuunnssa, pitää myös kammeta sivusäätöä hiukan. Mut sain sen lopulta.
Nää kuvat eivät oikein edusta todellisuutta, mutta laitan ne silti. Ennen kauhistusrefleksiä kuvailen tämän sanoin:
-Lyhkäset ovat just niin hyvät kuin ennenki.
-Omat pitkät ovat just niin hyvät kuin ennenki.
-Lisäpitkät jatkavat valokuviota ilman rajoja, läiskiä tai varjoja sekä eteen että sivuille.
Kuvissa tuo H7:n kellerrys erottuu ja lisävalot näyttäisivät kauhean ylös, mutta ei se todellisuudessa tuollainen ole. Todellisuudessa mulla on
riittävän huonotehoinen jatke, jolla koko valokuvio on
yhtä tasaista mattoa. Ja kun vaihdan lyhkäsille,
ei sen valomaton kirkkaus muutu, ainoastaan lyhenee huomattavasti. Eli ei, en edes halua vetää sivuleikkureilla sinistä johtoa poikki ja koittaa, tulisko enemmän valoa sillä. Nyt mulla on yhtä jumalainen valokuvio kuin Astras oli kolmella Bilteman kattilalla. Tää vaan on pidempi ja leveämpi
Eli lyhkäset, pitkät, lisäpitkät. Valotus on lukittu kännykällä muistaakseni omille pitkille. Kuvas taitaa olla pieni ylämäki auton alla, kun nuo valot ampuu liian ylös. En kokenu niitä viime yön siirtymällä huonosti suunnatuiksi ja vetokoukun päällä hyppimällä ei myöskään nousseen juurikaan ylemmäksi.
Parkit jäi viä asentamatta. Sähköt saa viivanapin sulakkeelta sulakehaaroittimella, mutta heräte pitäis viä keksiä. Ei viittis rosvolla ottaa omilta parkeilta... Virtalukon taakse ne sais helposti sulakehaaroittimella, mut edes ajovalojen ohjaamaks ei, kun ajovalojen sulakkeen takana on myös vilkut ja muut.
Ja joo, pistin ton nyt kuitenki "oikein päin" eli en kääntäny. Oon ledipalkkeja haukkunu ikäni, mutta kyllä täs oli melko täydellinen vastine 200 € sijotukselle. Toki Optibeam Commanderin sais melkein satasen halvemmalla, mutta siinä on jonnesininen sävy eikä lämmitystä.