MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja silti Tampereen potkut on josain takapajulan apsilla, vaikka kunnon potkupaikkojaki olis tarjolla. Noh, ilmankos en niis kekkereis oo käynykkää kuin kerran :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vai niin, no käyppäs joku torstai ilta pyynikillä vaikka kesäisin. Mihinkä saadaan Saabit parkkiin? Kadunvarsi kun on sakkopaikkoja täynnä. Pöydät täynnä, jottei sekaan sovita.

Menneinä vuosina paikkaa on koitettu vaihtaa, mutta koska tämäkin päätös on demokraattinen niin aina on palattu takaisin Lahdesjärvelle. Siellä kun on tilaa niin ihmisille, kuin autoillekin. Lisäksi se on keskellä kaikkea, eikä tarvitse keskustan ruuhkaan mennä kiroilemaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kevättä rinnassa ja Nangkangia alle 8) Pintaa on viä viitisen milliä per nurkka, niin kai noilla mennään tää kesä, vaikka edellinen köyhä onki laittanu 10 mm liian kapeat renkaat, nuukuuksillaan kai. Samalla tietty vanteiden kehät on tullu tyrkylle ja ne on sitte mallia kolhitut... Mutta samapa tuo, menee tämmöses ruoskas silti ja ens kesäks jotain järkevämpää kokoa alle.

Laiskana vaihdoin tunkin kanssa. Ei jaksanu nosturia käyttää.

Kuva

En sitte yhtää ollu kattonu säätiedotusta ennen vaihtoreissua, mutta yöllä kun lähin kotia kohti, niin tie näyttiki tältä:

Kuva

Sitte innostuinki kattomaan jo sadetutkaennustetta, ja mun reitti on löyhästi tossa punasella viivalla...

Kuva

Oliki hauska kotimatka. Lisäksi lunta tuli pääsääntöisesti niin lujaa, että näkyvyys oli sen max viisi metriä. Sillain oli kyllä helppoa, että yöllä ei muuta liikennettä ollut, niin riitti kun jolkotteli viittä kymppiä keskellä tietä :|

Kotiin selvisin ja jo Murhasaaren sillalla sitte alkoi hellittämään siinä määrin, että sai nostettua marssivauhdin kolmenumeroiseen sarjaan.

Muuten kyllä fiilis noista 17" vanteista kebab-renkaineen on sellainen, että en ymmärrä miksi kukaan tommosia autoonsa laittaa. Aikasemmin meni auto suoraan ja oli jees ajaa, nyt jokanen hiekotussepelin murunen tuntuu selkään asti ja vähäki jos on heittoa tai uraa, niin auto kampeaa itseään miten sattuu. Lisäks noi on niin avonaiset, että täs parin päivän aikana on jo monta kertaa lentäny joku murunen jarrulevyä vasten, ja ainoa lääke on pakittaa metrin verran. Ihan järjetön rengaskoko jos multa kysytään.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Toimivaa konetta ei kannata korjata. Se halpa ja hyvä BioPowerin bensapumppu... Nyt se jo jurisee niin kovaa, että kuuluu tyhjäkäynnilläki sisälle asti :roll: Uutta ei saa tilalle ilmaiseksi, vaan pitäisi tilata uusi ja palauttaa vanha. En jaksa tätä pelleilyä. Ruuvaan vanhan takasi paikalleen, palautan vanhan, toivon saavani rahat takaisin ja jatkan bensalla. Muuten vois jaksaa viinan voimin, mutta ei jaksa ottaa riskiä, että pumppuna onkin jokin ei viinaa kestävä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mitä Vette nyt taas... :facepalm_man:

Uusi pumppu sinne, eikä vanhaa. Innovoice on kaveri ja Coltilta uus pumppu. Problem solved ajoneuvon eliniän ajaksi. Todennäköisesti kaivat sen käytetyn pumpun pois sieltä hajoamisen takia melko pian... Ja taast tuli tehtyä työtä jolla oli tarkoitus.

Ite oon oppinu kantapään kautta näiden Saabien kanssa, ettei osakokonaisuuksia kannata korjata. Kaikki ja koko paska kerralla kuntoon vaikka kirpaseekin, koska se vituttaa kun pitää uudestaan tehdä sama asia koska joku osa jäi laittamatta kuntoon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyl se kolmannella kerralla menee jo niin rutiinilla, ettei kannata murehtia. Korkeintaan sen Suokon vuosia sitte myymän Henkon sinne vois sit ruuvata, niin pääsis taas vähintään 100tkm, niinku femmallaki taannoin ja kai se siä edelleen tankis hurisee Coltin korjaamoraketis :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mulla oli 2 henkoa, joista toinen kesti 13kk ja toinen 7kk...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Onko tämä pa-pumpun hajoaminen yleistäkin sitten viinalla ajettaessa? Itsellä mittaritaulussa nyt 315tkm ja en usko että pumppua on vaihettu, voin olla toki väärässäkin... Nyt viinalla ajeltu about pari öljynvaihtoväliä melkein eli n.25-30tkm,ei ainakaan vielä ole oireillut, muutakuin kovilla pakkasilla täyskaasulla nypytteli pari kertaa kiihdyttäessä :?: ja joo ei ole sama auto kuin projektina, kysyin kuitenkin :lol:
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Onhan Saabien bensapumppuja manailtu jo ajalta ennen etanolin yleistymistä, mut kyl ymmärtääkseni tuo E85 vaatii pumpulta enemmän mitä tavisbensa. Tosin veikkaan silti sitäki ongelman syyksi, että kun se orkkis on kuollu kunniallisesti 20 vuotta vanhas autos, niin tilalle on menny milloin halpista ja milloin kalliin halpiskopiota. Eli ehkä silläkin on syynsä, tai sitten ei.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Cona »

Itse olen taasen tasan yhden pumpun vaihtanut sen takia, että meni mykäksi. Ja ajoa bensalla viinalla ja niiden erilaisilla sekotuksilla jotain 150tkm. Nytkin ajelen käytettynä ostetulla orggis-pumpulla, joka tuli väliaikaiseen käyttöön persaukisena. :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Cona kirjoitti:
Pe Touko 14, 2021 21:29
... väliaikaiseen käyttöön persaukisena. :mrgreen:
Täs kans uus harrastus on imenyt rahaa siinä määrin, että pääsin toteuttamaan tuota samaa ongelmaa :lol:

Eli tää bensapumppuhomma. Se PPS:n tekele tosiaan hajos jo purkaessa, tämä ei.

Kuva

Koska tavallaan pelkäsin Pakarin ennustusta siitä, että tää kuitenki hajoaa, ja toisaalta mulla on paikallaan jotenkuten raksuttava pumppu, päätin yrittää ran... retrofitata tähän sen Suokon vuosia sitten myymän Henkon, joka on persaukisen näkökulmasta maksettu jo vuosia sitten ja tavallaan siis ilmainen varaosa tähän autoon :D Eli ensimmäisenä piti irrottaa suodatin ja tavallaan tuon irroittamisessa sinetöin sen kohtalon, että pumppu on vaihdettava, koska toi keskellä oleva tappi meni poikki, johon siis suodatin lukittuu.

Kuva

Se tappi piti sitte poistaa pienellä poranterällä. Aika helppo homma sinänsä, vaikka vähän se otti aikaa kun huolellisesti toimi ettei suodatin hajoa.

Kuva

Vähän oli jämptiä, mutta tuli se sieltä. Toki sähköliittimen irrottamalla olisi ollut lisää tilaa, mutta oli niin jumissa, ettei kiinnostanut.

Kuva

Edellinen retrofittaaja oli sitten laittanut Walbron.

Kuva

Sitte vain uus pumppu koloonsa ja letkun uusita sekä johtoihin jatkos vanhojen jatkojen perään :D

Kuva

Sitte viä tankki alas ja ämpärin vaihto. Melko nopsaahan tuo nyt toisella kertaa meni. Ensimmäinen elonmerkki, eli bensamittari toimii!

Kuva

Kun pumpusta ei kuulunut ääntä, epäilin jo ettei toimikaan, mutta olikin vain hiljainen. Kun koko auto ei kaikunut sitä rohinaa, joka vanhasta lähti... Eli ei se sitten ton kummempi ollut vaihtaa tehtaan BioPoweriinkaan.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eli summa summarum: Tarpeeton operaatio kokonaisuudessaan. Walbro kestää tunnetusti E85:ttä erinomaisesti. Nyt Walbron tilalla on siis omien kokemusten mukaan n. vuoden kestävä Henko. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juurikin noin. Tarpeeton operaatio, kertaa kaks, kun ensin piti asentaa se PPS:n romu "ennakoivana huoltona". Toisaalta siitä ei ole mitään tietoa, että oliko se Walbro pyöriny siä 10, 100 vai 200 tkm...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nyt kun kolkissa ei ole mitään vikaa tiedossa, päätin helliä sitä joku viis vuotta varastos säilötyllä Autoglymin punaisella. Ja kun sain kaverin avuks, niin glymitettiin kerrasta kolme autoa :D

Kuva

Mä oon tätä edellisen omistajan tarraa nauranu vähän väliä

Kuva

Nyt pestes vasta hoksasin, et ehkä edellinen omistaja oli ton kans tosissaan. Niitä hienoja pesunaarmuja ei täs ollu juurikaan, eli tää on varmaan myllytetty josain välis. Sit taas kun katto tota Inkkua ja mustaa Kolkkia, niin ne oli semmoset ns. perinteisemmän näköset. Eli positiivinen ylläri, vaikka tokikaan ei tää punanenkaa nyt virheetön auto ole!

Kuva

Silleen kyl oli onnistunu pikafiksi, et aamullaki auto oli edelleen puhdas. Lisäks kun heitin aamulla muksut tarhaan, oli matkalla nähtävis harmaan, mustan ja valkoisen kaikki sävyt eri likaisuusasteilla, mutta mun jälkikasvu pääsi parhaan värisessä ja puhtaassa autossa alottamaan viikon :D Onneks huomenna voi jo olla maanläheisempi ja tutumpi fiilis, vaikka tokikaa se ei sitä poista, että mun auto taitaa olla kulmakunnan ainoa, joka on jonkun järkevän värinen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tämän auton tarina sitten päättyi tähän. Lähti seuraavalle. Sillain ajoin tän sopivasti loppuun, että jarruissa ei ollut vikaa vielä eilen, mutta koeajolla sitten alkoi rahina :mrgreen:

Sitte pitääki pohtia seuraavaa "käyttöharrastetta". Joku pervo into sitä Kangasalla olevaa TK Autotalon "peltoautoprojektia", eli ihan susipaskaa XWD:tä kohtaan on ja kai sitä sitte pitää mennä tinkiin heti ens viikolla...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin