MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kulkee kulkee. Päivä kerrallaan. Jopa paljon haukuttu Posti kuljettaa paketteja nopeammin kuin FedEx...

Kuva

Muuten auto kyllä käy ja kukkuu. Tänään pohdein pätkäajon sivuhaittoja, joten laitoin varmuuden vuoksi akun lataukseen. Ei siis ole merkkejä hiipumisesta, mutta parempi näin kuin todeta joku kerta, että ei enää :)

Kuva

Muutenhan tää on tylsä auto. Vähä niinku Insignia. Ainoat vikavalot ovat keltaisia, ja niistä selviää muutaman minuutin korjauksella. Kunhan tilillä on katetta. Noh, hyvä näin. Ehtiihän tääkin vielä kokea porsimus maximuksen :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

On vaan viisasta ladata akkua silloin tällöin. Itse pyrin siihen, että lataisin vähintään 2kk välein omia akkuja erikseen laturilla useamman tunnin. Ehkä järkevintä olis ostaa joku Defan ylläpitolaturi joka lataa aina kun lämmittää lohkoa. Kesällä voisi vastuksen piuhan ottaa vain irti, niin ei turhaan korvenna vettä..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja automies »

Muutama vuosi sitten, kun hommasin nykyisen Saabini, siinä oli Calixin lohkolämppäri valmiina. Samalla kun hommasin sisäpistokkeen otin myös kiinteän ylläpitolaturin. Siinä vaiheessa hinta kerran kirpaisi, mutta minuuttiakaan en ole katunut. Kyllä se on niin hyvä.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja willbst »

DEFA 1204 ylläpitolaturi on meidän 9-5:ssä, se on kytketty lohkolämppäriin, aamuisin noin tunnin päällä ja töissä iltapäivällä noin kaksi. Jollei tätä olisi niin maksimissaan nafti tunti per päivä kun ajan töihin ja kotiin.
EDIT: kyseinen Defa oli autossa kun sen ostin.
Viimeksi muokannut willbst, Pe Tammi 22, 2021 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ite laskeskelin että kiinteän laturin hinnalla ostaa kaksi akkua, niin en jaksanut investoida. Ajatus ei ole kuitenkaan ikuisesti pitää tuota klonkswagenia pihassa. Asiaan vaikutti myös se, että tuohon olisi saanut pelkän säteilylämmittimen, niin en nähnyt lämppäriä tarpeellisena kun webasto kuitenkin on.

Toisaalta kyykähtänyt akku ei tee hyvää autolle eikä aikatauluille, joten parempi että toimii. Ekana talvena en ladannut ollenkaan, kävin vaan välillä heittämässä puolen tunnin lenkin ykköstiellä. Vasta koronakeväänä muistin, että olin moottoripyörää varten joskus ostanut halvan laturin, Nyt taas pakkasjakson jälkeen lataillessa laturi vilkutti toisiksi alinta palkkia hetken lataamisen jälkeen, joten yhtään liian aikaisin en ollut lataamassa :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojuu munki mielestä nuo kiinteät laturit on sinänsä aika hintavia. Ja kertaakaan ei vielä ole akku kyykännyt latauksen puutteen takia. Okei, voi olla, että kiinteällä laturilla saa lisää elinikää akulle, mutta eipä täälläkään nuo autot niin kauaa nurkissa happane, että tarttis yleensä edes toista akkua ostaa. Ja pääsääntöisesti ostetuissa autoissa on niin sohlot akut ollu alunperin, että niitä on saanut surutta uusia ennen kylmää kautta. Säästyy mielipahalta kun huoltaa ennakkoon. Itse latailun hyödyllisyyteen en ota kantaa. En kyllä itse "huvikseen" noita jaksa latailla. Laiska mikä laiska :)

Tänään laskin toisen tankillisen E85:ttä tankkiin. Täyskaasuvedon nykyminen väheni huomattavasti, eli olisko siellä puolien lisäksi sitten myös jotain omituisuuksia ihan vain softassa kun etanolipitoisuus on tietyllä alueella kahden ääripään välimaastossa? Puolasettihän makaa edelleen Turussa, eli niiden suhteen ei paniikkia. Mutta bensapumppu alkaa jo pelottaan, kun kuittipinon perusteella se on orkkis. Joku aikoja sitten Suokolta ostettu Henko on kyllä valmiina, mutta näiden BioPowerien osalta se on tuntematonta ranetusta, että sopiiko vai ei. Toisaalta ei jaksais koittaa, mutta melko hintava se Speedpartsinki setti on jos vertaa vuosia sitten valmiiksi maksettuun "ilmaiseen" :roll: Ja tietty se suodatinki on arvoitus, että onko pelkkä verkko, jonka voi putsata helposti itse vai olisko se syytä oikeasti sitten vaihtaa koko setti kerralla suodattimineen. Kertokaa, jos joku on avannut ja tietää. Netistä en ainuttakaan kuvaa ole löytänyt :lol: Toisaalta vois sitä itse olla ensimmäinen, joka siitäkin himmelistä kuvat jakaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

T8:iin eivät T5/T7:an pumput sitten sovi... edes se itse pumppuyksikkökään. Että sen Henkon laittamisen voit suosiolla unohtaa. :mrgreen:

Ja sitten kun puolat laitat uudet, niin uudet tulpat menevät myös samalla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos! Eli se siitä. Enkä tiä onko intoa autoa roikottaa nosturilla. Toki kun vanha jää jalkoihin pyöriin, vois sen tietty purkaa ja tiedon jakaa :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oliko tuo Henkon sopimattomuus tieto vai veikkaus? Ainakin tavalliseen 9-3:een Maptun myy samaa pumppua OG-satkusta alkaen. Siitä BioPowerista en sitten edelleenkään tiedä, mutta käänteisellä päättelyllä, jos se Henko sopii OG-femmaan, niin Maptunin pumpusta päätellen se sopii myös NG9-3:een :roll: Eli pitäsikö sittenkin olla rohkea, ja pudottaa tankki alas toivoen parasta?

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pohdin tätä samaa asiaa, kun omaan kolkkiin vaihdettiin polttoainepumppu. Olisin halunnut laittaa saman Walbro 255:sen kuin femmassa on. Minulle kuitenkin sanottiin yksiselitteisesti kokeneen Pirkanmaalaisen Saab korjaamon toimesta, ettei se ole mahdollista. Perusteluita en muista tähän hätään, että miksi se ei sovi paikalleen.

Merkillistä kyllä, RXP:n pumppu on samalla tuotenumerolla T8:siin ja T7:aan. Huomattavaa kyllä, että Walbron 255:sta Maptunkaan ei kerro sopivaksi molempiin autoihin.

Femmassa meni Walbro 255:nen suoraan Henkon tilalle ilman mitään muutoksia, joten miksi Henko kävisi T8:siin? Jos Walbro 255 ei käy T8:iin, niin miksi RXP käy? Mitä eroa niissä on, jotta ne sopivat ristiin?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eikai se auta kuin tyhjätä tankki ja tiputtaa se alas. Onneks tankkasin sen just, niin ei ehkä ensi yönä ole ohjelmassa :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vaihat nyt vaan ensin ne puolat ja tulpat... Turhaa työtä se tankin ropaaminen ennen sitä on...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mut kun puolapaketti on edelleen Turussa ja sormet syyhyää rassattavaa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Paljonko lasket odotusajalle euroa per tunti? Kannattiko siis tilata ulkomailta? Merkkiliike tai Motonet olisi toimittanut sinulle alkuperäiset puolat 1-2 arkipäivän toimitusajalla. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En euroakaan, kun eipä tuo viivästys aiheuta kuluja tai edes vähennä tuloja.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin