MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Onnittelut, ei autosta vaan siitä, että pääsit tuolla yhdistelmällä näillä keleillä kotiin. Kovin suurta ajovirhettä, ennakoimattoman tilanteen aiheuttamasta väistöstä tai jarrutuksesta puhumattakaan, tuolla paketilla ei fysiikan lakien mukaan olisi ollut mahdollista tiealueen sisällä tehdäkään
Mutta tämäkin osoittaa saman mitä itse huomannut veneitä ja vähän kaakkejakin kiskoessa, että nykyautot on vaan aivan hiton hyviä vetureita. Toki muistikuvat ovat hataria, mutta 80-luvun lopun Sunnyn perässä n. 500kg paketti (Sun Buster ja pikkutraikku) vei autoa enemmän kuin 2500kg paketti (Seiskari 242 ja isotraikku) Tiguanin perässä. Toki on telitraileri jne, mutta silti.
Mutta tämäkin osoittaa saman mitä itse huomannut veneitä ja vähän kaakkejakin kiskoessa, että nykyautot on vaan aivan hiton hyviä vetureita. Toki muistikuvat ovat hataria, mutta 80-luvun lopun Sunnyn perässä n. 500kg paketti (Sun Buster ja pikkutraikku) vei autoa enemmän kuin 2500kg paketti (Seiskari 242 ja isotraikku) Tiguanin perässä. Toki on telitraileri jne, mutta silti.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Hienon kuutamokuvan lisäksi tämänkertaisen matkatarinan sykähdyttävin tieto oli jakopään tekeminen isän Hiaceen. Siinä on monta tärkeää ja hienoa asiaa muutaman sanan matkalla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Jaa kiitos! Se on semmonen monen Hiace-miehen (vai henkilön) märkä uni. 2007 neliveto, samalle kylälle uutena ostettu ja vajaa 20 tkm ajettuna isä sen osti. Olisko tinkiny ensihuollon ensiomistajan piikkiin. Nythän siinä on jo joku 250 tkm (ulkoa heitettynä), mut se ei oo mikään putkimiesten kolhima ja ruostesuojaus on tietysti teetetty ja sisälokarit ostettu. Ilmastointi luonnollisesti toimii ja ajovalotki on kirkkaat, kun se ei oo varmaan yhtäkään yötä viettäny taivasalla sen jälkeen, kun maahantuojan laanilta on omistajalle asti päätynyt
Viimeksi muokannut JP_Vette, To Tammi 05, 2023 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Joo, iso käsi ja onnitellut perille pääsystä, kuvista päätellen oot käyny ihan tossa melkein naapurissa hakemassa Ocua.
Tästä tuli jotenkin mieleen, kun about 15 vuotta sitten käytiin kaverin kanssa hakemassa pahimpaan talvikeliin päiväseltään umpimallin rallitraileri Oulusta Chevy Vanilla. Suoritus kesti jokseenkin 06-23 sen p*skan jenkkiveturin takia.. Ei koskaan enää.
Mikäs on projektin todo-lista? Laatikon korjaus, moottorille ensiapua ja motor flushia?
Tästä tuli jotenkin mieleen, kun about 15 vuotta sitten käytiin kaverin kanssa hakemassa pahimpaan talvikeliin päiväseltään umpimallin rallitraileri Oulusta Chevy Vanilla. Suoritus kesti jokseenkin 06-23 sen p*skan jenkkiveturin takia.. Ei koskaan enää.
Mikäs on projektin todo-lista? Laatikon korjaus, moottorille ensiapua ja motor flushia?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Vanha sanonta, "se oli rikki jo kun sen sain" eli eihän tossa ole kuin voitettavaa ja jos ei korjaannu niin uutta keppiä tilalle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
^^^
Toihan vika naarmu ja ties jotain muutakin ovat voineet syntyä vaikka viimeisimmän myyntiaktin yhteydessä. Tuli vaan mieleen, kun taannoin edellisen ässän vein vaihtoon ja Vehon myyjä tyrkkäsi kaksi konttiin mahtumatonta nastarengasta sellaisenaan suoraan takapenkin vaalealle nahkasisustalle.
Toihan vika naarmu ja ties jotain muutakin ovat voineet syntyä vaikka viimeisimmän myyntiaktin yhteydessä. Tuli vaan mieleen, kun taannoin edellisen ässän vein vaihtoon ja Vehon myyjä tyrkkäsi kaksi konttiin mahtumatonta nastarengasta sellaisenaan suoraan takapenkin vaalealle nahkasisustalle.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Tämä sun kirjoitus ei ainakaan yhtään orastavaa Hiace-kuumetta vähentänyt, kuten varmaan tuolta mun omasta ketjusta huomaatJP_Vette kirjoitti: ↑To Tammi 05, 2023 21:56Jaa kiitos! Se on semmonen monen Hiace-miehen (vai henkilön) märkä uni. 2007 neliveto, samalle kylälle uutena ostettu ja vajaa 20 tkm ajettuna isä sen osti. Olisko tinkiny ensihuollon ensiomistajan piikkiin. Nythän siinä on jo joku 250 tkm (ulkoa heitettynä), mut se ei oo mikään putkimiesten kolhima ja ruostesuojaus on tietysti teetetty ja sisälokarit ostettu. Ilmastointi luonnollisesti toimii ja ajovalotki on kirkkaat, kun se ei oo varmaan yhtäkään yötä viettäny taivasalla sen jälkeen, kun maahantuojan laanilta on omistajalle asti päätynyt
Terveisiä isälle ja foto helmestä Hiacesta vois olla kiva !
Muutenhan Octavian suhteen näyttää positiiviselta, alkuperäisen kuvauksen negatiivisuuteen verrattuna lähtö näyttää paljon valoisammalta. Lähdetään siitä, että luvassa on antoisaa ruuvausta ja iloisia yllätyksiä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kyllä se nyt sitten korjaantu. Auto seiso pari vuorokautta ja ulkolämpötilan ollessa joku -11 astetta lämmitin hohkas neljä tuntia Lopputulema oli jäähdytysnesteen lämpötila 6,8 astetta ja öljyn 28,3 astetta. Sitä toki tarina ei tule kertomaan, että oliko vika tahnassa vai siinä, että koko lämmitin saatto olla irti öljypohjasta kun kanitti siitä johdosta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ja sitten Hiacen kuvia!
Muistin kilsat väärin. Niitä oliki alle 200 tkm. Auto on ollu raksa-autona viime vuosiin saakka, eli työkaluja kuskattu. Ja koska maaseutua, niin aina pitkää siivua eikä mitään keskusta-ajoa. Nykyään tolla käydään kalas ja hirvimettällä, eli silleen kivaa ajoa, et aina kuitenki tulee kunnolla lämpöseks eikä oo jämähtäny nurkkaralliin.
Ihan hyvin sisusta kestäny käyttöä.
Akut on sitte tehtaan jäljiltä...
Koriltaan toi on ihan jees. Toki pieniä alkavia ruosteita siä tää. Just semmosia, joita Porvoos sais kuntoon. Eli ei mikään loputon suo. Edes on joku joskus nosturilla sählänny ja kuskin ovesta on otettu yks ruoste kii. Eikä toi auto nyt uus ole, mutta kuvat kertokoot osansa. Olisko toi 2010 ruostesuojattu.
Sillainhan omena on tippunu kauas puusta, että mulla autovalinnat on nykyään lähinnä mitä huonompi sitä houkuttelevampi. Isällä taas just naapurilta ostettu muutaman vuoden ikäinen Hiace ja tos muutama vuosi sitte osti itselleen (tai no vaimon työmatkakulkineeks) Mauri Kunnaksen entisen XC70:n joku 100 tkm ajettuna. Muutamaa ruoskaa käytiin kattomas (olis kuumees ostanukki, mut mä kielsin) mutta tuo yksilö sitte oli sellanen, ettei siinä ollu mitään sanottavaa. No kertoo jotain seki, että Volvon merkkiliike piti tommosta vajaa kymmenen vuotta vanhaa vaihdokkiaan vaihtoautorivis, eikä siis ollu hukannu sitä naapuriin Kamuxille.
Muistin kilsat väärin. Niitä oliki alle 200 tkm. Auto on ollu raksa-autona viime vuosiin saakka, eli työkaluja kuskattu. Ja koska maaseutua, niin aina pitkää siivua eikä mitään keskusta-ajoa. Nykyään tolla käydään kalas ja hirvimettällä, eli silleen kivaa ajoa, et aina kuitenki tulee kunnolla lämpöseks eikä oo jämähtäny nurkkaralliin.
Ihan hyvin sisusta kestäny käyttöä.
Akut on sitte tehtaan jäljiltä...
Koriltaan toi on ihan jees. Toki pieniä alkavia ruosteita siä tää. Just semmosia, joita Porvoos sais kuntoon. Eli ei mikään loputon suo. Edes on joku joskus nosturilla sählänny ja kuskin ovesta on otettu yks ruoste kii. Eikä toi auto nyt uus ole, mutta kuvat kertokoot osansa. Olisko toi 2010 ruostesuojattu.
Sillainhan omena on tippunu kauas puusta, että mulla autovalinnat on nykyään lähinnä mitä huonompi sitä houkuttelevampi. Isällä taas just naapurilta ostettu muutaman vuoden ikäinen Hiace ja tos muutama vuosi sitte osti itselleen (tai no vaimon työmatkakulkineeks) Mauri Kunnaksen entisen XC70:n joku 100 tkm ajettuna. Muutamaa ruoskaa käytiin kattomas (olis kuumees ostanukki, mut mä kielsin) mutta tuo yksilö sitte oli sellanen, ettei siinä ollu mitään sanottavaa. No kertoo jotain seki, että Volvon merkkiliike piti tommosta vajaa kymmenen vuotta vanhaa vaihdokkiaan vaihtoautorivis, eikä siis ollu hukannu sitä naapuriin Kamuxille.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Maalis 07, 2023 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mites hiasen jakopää? Siinä ei tainnut ihmeempiä olla?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Konepelli auki
Skoopin kaks pulttia ja skooppi irti
Vesiputkesta kaks pulttia ja kääntää sen ylös
Vesiputken kannake yks pultti
Johtosarjan kiinnikepultti vmäises paikas plus johtosarjan ylempi klipu
"Pohjapanssarin" neljä pulttia ja panssari irti
Alhaalta joku anturin johto ruuvarilla irti kiinnikkeestään, ylhäällä jonkun anturin nippuside poikki
Olikohan itse jakopään kotelos kuus pulttia
Kiristin kaks pulttia ja rulla yks pultti
Merkkaa tussilla remmin asento, kopioi merkit uuteen remmiin, asennus, kiristimet, pyöritä konetta, kasaus käänteises järjestykses.
Työkaluina tais olla 10, 12 ja 13 mm hylsyt, kone tais pyöriä 22 mm hylsyllä, nokka 19 mm lenkillä ja kiristimen rulla 10 mm kuusiokololla.
Eli joo. Helppohan toi oli. Tosin noviisina autoa sai hinkata ylös alas aika paljo, et nosturi kyl autto.
Skoopin kaks pulttia ja skooppi irti
Vesiputkesta kaks pulttia ja kääntää sen ylös
Vesiputken kannake yks pultti
Johtosarjan kiinnikepultti vmäises paikas plus johtosarjan ylempi klipu
"Pohjapanssarin" neljä pulttia ja panssari irti
Alhaalta joku anturin johto ruuvarilla irti kiinnikkeestään, ylhäällä jonkun anturin nippuside poikki
Olikohan itse jakopään kotelos kuus pulttia
Kiristin kaks pulttia ja rulla yks pultti
Merkkaa tussilla remmin asento, kopioi merkit uuteen remmiin, asennus, kiristimet, pyöritä konetta, kasaus käänteises järjestykses.
Työkaluina tais olla 10, 12 ja 13 mm hylsyt, kone tais pyöriä 22 mm hylsyllä, nokka 19 mm lenkillä ja kiristimen rulla 10 mm kuusiokololla.
Eli joo. Helppohan toi oli. Tosin noviisina autoa sai hinkata ylös alas aika paljo, et nosturi kyl autto.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09