MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY08 9-3 SC BioPower
No nyt se nousi tohon asti. Tankis siis n. 55 l ainetta...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
On sitä ennenki ajettu tripin mukaan
Onko dte kans sekasin et joutuuko heti huome tilaamaan orkkiksen?
Onko dte kans sekasin et joutuuko heti huome tilaamaan orkkiksen?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Nousi itse asias kauppareissulla jo yli puolen tankin... Käytin akun kengänki irti, mut ei korjannu. Täytyy melkein seurata jos tos on vain yläpää kuollut tms
Dte menee ton mittarin mukaisesti. Mut ihan täysin mittarin varas se ei mee, kun mittari oli koko eilisen kotimatkan paikallaan mut dte laski uskottavasti. Ja lopulta kehotti tankkaan ja lopulta tais näyttää vain viivaa.
En nyt viä tilannu orkkista. Tein reklamaation Skruvatille ja kysyin miten tän kans edetään. Jos sieltä tulee uus ämpäri, niin taidan vaihtaa vanhan takasi ja myydä sen uuden... Tai sit laitan uuden. En tiä. Kiinnostus on aikalailla nollas nyt. Seat Mii irtois romutuspalkkiolla 18 k€
Dte menee ton mittarin mukaisesti. Mut ihan täysin mittarin varas se ei mee, kun mittari oli koko eilisen kotimatkan paikallaan mut dte laski uskottavasti. Ja lopulta kehotti tankkaan ja lopulta tais näyttää vain viivaa.
En nyt viä tilannu orkkista. Tein reklamaation Skruvatille ja kysyin miten tän kans edetään. Jos sieltä tulee uus ämpäri, niin taidan vaihtaa vanhan takasi ja myydä sen uuden... Tai sit laitan uuden. En tiä. Kiinnostus on aikalailla nollas nyt. Seat Mii irtois romutuspalkkiolla 18 k€
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Eiks miitä myyty 15tonniin toissa syksynä?
Toivottavasti korvaavat jotain..
Toivottavasti korvaavat jotain..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Julkasus tais olla 16 000 € kaikkien tukien (valtio + maahantuoja) jälkeen. Nythän se on sen 20 000 € hankintatuen kans ja siitä viä 2 000 € romutuspalkkiolla. Sitä en tiä, et onko varusteet muuttunu tms vai onko vaan hilattu hintaa ylös.
Seatin kans varmaan kuume laskee nopsaa kun sovittaa noi lastenistuimet takapenkille. Ja kyl tää kuume muutenki nopsaa hellittää, kun ottaa sen tutun ja turvallisen ajatusmallin, et vitutuskäyrän noustes muutaman tonnin Saabin voi paalata melko surutta. Seatin tapukses pitäs myös samalla miettiä, millä maksaa loppulaina pois et saa paalausvaltuuden ja Kuusakosken tilauksen läpi
Seatin kans varmaan kuume laskee nopsaa kun sovittaa noi lastenistuimet takapenkille. Ja kyl tää kuume muutenki nopsaa hellittää, kun ottaa sen tutun ja turvallisen ajatusmallin, et vitutuskäyrän noustes muutaman tonnin Saabin voi paalata melko surutta. Seatin tapukses pitäs myös samalla miettiä, millä maksaa loppulaina pois et saa paalausvaltuuden ja Kuusakosken tilauksen läpi
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
On nää Saabit jänniä vehkeitä. Tai oikeastaan Pro Parts Swedenin osat. Eli se kuusi litraa, niin se taisi olla oikea lähtötaso tankatessa. Tosin siinä mielessä väärä, että tankkasin päälle 44 litraa, eli 62 litran tankki olisi kutistunut 12 litraa. Mutta se ei ole pointti, vaan se, että täydellä tankkauksella mittari ei herännyt ennen kuin oli kulutettu ainetta n. neljännestankki. Ja sen jälkeen homma pelitti "uskottavasti". Tänään menin tankille tämmösellä lukemalla:
Lorotin kahdella naksauksella täyteen, ja taas jäi tankkausta edeltävään asentoon:
Kunnes 8,5 km ajon päätteeksi näyttikin tältä:
Ja ei, en tankannut auto käynnissä tms. Ja lähti hitaasti nousemaan, pitkään pysyi ajoa edeltävässä tilassa. Jotain häikkää tossa on, mutta luotan itsekorjautumiskykyyn sen verran, että ilmotin Skruvatille pistäväni reklamaationi tauolle. Eli seuraan tilannetta. Kun JOS toi nyt sattuis heräämään henkiin, niin en mä sitä ala vaihtamaan uuteen.
Lorotin kahdella naksauksella täyteen, ja taas jäi tankkausta edeltävään asentoon:
Kunnes 8,5 km ajon päätteeksi näyttikin tältä:
Ja ei, en tankannut auto käynnissä tms. Ja lähti hitaasti nousemaan, pitkään pysyi ajoa edeltävässä tilassa. Jotain häikkää tossa on, mutta luotan itsekorjautumiskykyyn sen verran, että ilmotin Skruvatille pistäväni reklamaationi tauolle. Eli seuraan tilannetta. Kun JOS toi nyt sattuis heräämään henkiin, niin en mä sitä ala vaihtamaan uuteen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Auto raksutti pakkasen kunniaks tyhjäkäyntiä vartin verran tarhan pihas ja nyt mittari näyttää jo näin:
Mystinen vekotin
Mystinen vekotin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Jooh. Henkinen varaus tankin tiputtamiseen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Samantapaista oireilua oli femmassa kun viimeksi vaihoin benssapumpun. Aluksi teoretisoin että loiskelevy olis irronnu kanittamaan anturia kun sieltä kuuluu epämääräisiä ääniä mutta enää niitä ääniä ei kuulu ja mittarin uskottava toiminta palasi jo ennen kuin äänet loppu. Tuomosta jumittelua suuntaan ja toiseenkin. Tätä sinun juttua lukiessa tupsahti mieleen ajatus että voiko tuossa mennä joku kalibrointi tmv pitkän ajan daatta ketuilleen kun anturista nypätään johto irti? Toisaalta en muista että meän femman aikasempaan pumpun vaihtoon olis liittyny mittarin häröilyä, mutta siitä onkin jo vissiin kolme tai neljä vuotta aikaa
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ettei se koho kuitenkin jumita johonkin siellä tankin sisällä?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kertooko tekki kohon asentoa? Se varmaan kertoisi aika suoraan, jos on jostain kalibraatiohässäkästä kyse.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY08 9-3 SC BioPower
En mä oikeen tiä itsekään. Sitä teoriaa itsekin pohdein, että koho vaatii muutaman edes-takasin liikkeen jotta vanhat varastorasvat poistuvat tms, mutta renkkasinhan mä sitä ees taas tuossa pöydälläki.Henri S kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 09:39Samantapaista oireilua oli femmassa kun viimeksi vaihoin benssapumpun. Aluksi teoretisoin että loiskelevy olis irronnu kanittamaan anturia kun sieltä kuuluu epämääräisiä ääniä mutta enää niitä ääniä ei kuulu ja mittarin uskottava toiminta palasi jo ennen kuin äänet loppu. Tuomosta jumittelua suuntaan ja toiseenkin. Tätä sinun juttua lukiessa tupsahti mieleen ajatus että voiko tuossa mennä joku kalibrointi tmv pitkän ajan daatta ketuilleen kun anturista nypätään johto irti? Toisaalta en muista että meän femman aikasempaan pumpun vaihtoon olis liittyny mittarin häröilyä, mutta siitä onkin jo vissiin kolme tai neljä vuotta aikaa
Tuota itsekin epäilin, kun se ei noussut, mutta nyt kun se tippu täydeltä tankilta nollille, niin mihin se jumittais? Tosin lukema korjaantui seuraavalla käynnistyksellä.
Ainakin litramäärän kertoo. Voiski sitä tutkailla tossa kun kerkeän.
Muutenhan kaikki liitinviat ym. ovat vähän kaukaa haettuja, kun tankin päälle liitin napsautettiin ja vielä laitettiin lukitusklipu. Siitä valmista reittiä tankin etupuolelle, jossa on sellainen perinteisen Saab-mainen liitin mallia sytkäkasetti. Ja toisaalta jos sähkö pätkisi, niin luulisi mittarin olevan jommassa kummassa ääripäässä.
Noh toisaalta jos tota nyt alkais taas avaan ja tsekkaan tuplana, niin ei se tankin tiputus toisella kertaa kauaa vie. On vaan sillain hankalaa, kun sulava lumi tippuu koko ajan niskaan ym. Ja toisasalta liittimetkin saa availla surutta ilman putsausta, kun ainoa lika on lunta. Eli sekin nopeuttaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Tosiaan Neo Brothersin puolat saapuivat 14.1. Turkuun ja siellä ovat olleet siitä saakka. Laitoin mailiakin perään, mutta ei kuulunut. Facebookissa joku tiesi vinkata, että FedEx lykkää pakettinsa TNT:lle ja siitä tulee katkos kuljetusketjussa No mailiin ei vastata ja puhelinpalvelukin on mallia 17 snt/min tms, ja chättikin on poissa käytöstä, niin aloin sitte tosissani tehtailemaan sähköposteja. Ja tulihan vastaus. Tullaustahan se odottaa. Ystävällisesti tarjosivat 16,12 € palkkiolla, että täyttäisivät laput itse. Joo, ei kiitos. Ei muuta kuin Tullin sivuille. Pari kertaa olen sitä tehnyt, eli sinänsä ei uutta eikä ihmeellistä. Mutta...
Se Tullin selvityshän alkaa seurantakoodilla. FedEx toimitti erikseen saapumisilmoituksen ja siitä lapusta ei yksikään koodi suostunut toimimaan FedExin eikä TNT:n koodina Tullille, joten lähti manuaalikäsittelyyn. No sillä nyt ei ole väliä, kiirehän tällä ei ole. Kuitenkin jouduin raapimaan tosissani päätäni, kun en meinannut mistään löytää lähetysmaata. Se Iso-Britannia kun oli sujuvasti lyöty listan viimeiseksi, vaikka muuten nuo vaikuttivat olevan aakkosjärjestyksessä. Kerrassaan nerokasta systemaattiselle ihmiselle.
Iskumäntämoottorien osina nuo sitten klikkailin, niin tollanen loppulasku tuli.
Ja kaunis kuittaus manuaalikäsittelystä.
Eli ehkä noi voisi saada jo helmikuussa asennettua?
Se Tullin selvityshän alkaa seurantakoodilla. FedEx toimitti erikseen saapumisilmoituksen ja siitä lapusta ei yksikään koodi suostunut toimimaan FedExin eikä TNT:n koodina Tullille, joten lähti manuaalikäsittelyyn. No sillä nyt ei ole väliä, kiirehän tällä ei ole. Kuitenkin jouduin raapimaan tosissani päätäni, kun en meinannut mistään löytää lähetysmaata. Se Iso-Britannia kun oli sujuvasti lyöty listan viimeiseksi, vaikka muuten nuo vaikuttivat olevan aakkosjärjestyksessä. Kerrassaan nerokasta systemaattiselle ihmiselle.
Iskumäntämoottorien osina nuo sitten klikkailin, niin tollanen loppulasku tuli.
Ja kaunis kuittaus manuaalikäsittelystä.
Eli ehkä noi voisi saada jo helmikuussa asennettua?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Mites noi ilma-aluksen moottorin osat olis käyttäytyneet? Jos on pienempi tullausprosentti niin kai in osat menis sinnekin
Sori, en voinut vastustaa
Sori, en voinut vastustaa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Jaa et 5,37 € sijaan olis saanu vaikka alle vitoseen tingittyä? En kyl jaksanu paljoa kaivaa, kun alvit tos maksaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09