MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY08 9-3 SC BioPower
no joo, tarttui vaan tuo ”muut kuin ilma-alusten moottorin osat” silmään
Itellä ei oo niillä harvoilla kerroilla kun jotain on fedexillä tullut ollut mitään ongelmia, mutta se on ollut ennen brexittiä se
Itellä ei oo niillä harvoilla kerroilla kun jotain on fedexillä tullut ollut mitään ongelmia, mutta se on ollut ennen brexittiä se
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ei tosta tullauksesta tule mitään. TNT:n tai FedExin dokumenteista ei tule selville MRN-numeroa (tai mikä olikaan) ja ilman sitä ei Tulli anna viedä eteenpäin. Ja kysymykseen eivät vastaa, varmaan tarttis maksaa se 16 € heille tullauksesta. Noh soitan huomenna Tulliin, en varmana maksa senttiäkään kuriirille jos heidän papereista ei löydy oikeita numeroita.
Tänään syttyi oranssi vikavalo, sellainen bensakannun kuva. WIS sanoo, että 10 litraa jäljellä. Tankkasin 39,50 l eli 10 l sijaan ainetta olikin jäljellä 22,5 l. Olettaen tietty, että tankkiin saa täyden satsin eikä esim kallistus vaikuta. Yleensä tankkaan pian valon sytyttyä ja olen tankkaillut pääsääntöisesti 49-51 l satseja eli vanha koho oli tarkempi. No niin tai näin, ainakin mittariin voi luottaa. Toimi ihan jees mutta tankatessa ei taaskaan noussut ylös. Eli olisiko se koho sitten vain yli asteikon, eli perussäätö vääntynyt? Ämpärin väärään asentoon en usko, kun se on vain sileää pohjaa vasten jousivoimalla. Ei siellä tankissa ole mitään koloa tms.
Nyt kylmien kelien tultua kulutuskin oli maltilliset 14,74 l/100km. Sinänsä ei yllätä, kun auto louskuttaa tyhjäkäyntiä puoli tuntia aamun tarhareissuilla. Ja siitä tulikin mieleen, että miksi ihmeessä valtavirran ostajat arpovat ostokuumeensa lämpötilan ajokilometrien perusteella. Kuinka vähän ajetut ovat niin hyviä. Kun mullaki keskinopeus on noissa aamun ajoissa n. 2 km/h Ja taas sitä litrasta Astraa hyljeksittiin siksi, että sillä oli ajettu paljon. Ja ainoa lötköttelyvauhti oli kertaluonteisesti Tukholman mateluruuhkassa. Muuten sillä lötköteltiin maantievauhtia.
Tänään syttyi oranssi vikavalo, sellainen bensakannun kuva. WIS sanoo, että 10 litraa jäljellä. Tankkasin 39,50 l eli 10 l sijaan ainetta olikin jäljellä 22,5 l. Olettaen tietty, että tankkiin saa täyden satsin eikä esim kallistus vaikuta. Yleensä tankkaan pian valon sytyttyä ja olen tankkaillut pääsääntöisesti 49-51 l satseja eli vanha koho oli tarkempi. No niin tai näin, ainakin mittariin voi luottaa. Toimi ihan jees mutta tankatessa ei taaskaan noussut ylös. Eli olisiko se koho sitten vain yli asteikon, eli perussäätö vääntynyt? Ämpärin väärään asentoon en usko, kun se on vain sileää pohjaa vasten jousivoimalla. Ei siellä tankissa ole mitään koloa tms.
Nyt kylmien kelien tultua kulutuskin oli maltilliset 14,74 l/100km. Sinänsä ei yllätä, kun auto louskuttaa tyhjäkäyntiä puoli tuntia aamun tarhareissuilla. Ja siitä tulikin mieleen, että miksi ihmeessä valtavirran ostajat arpovat ostokuumeensa lämpötilan ajokilometrien perusteella. Kuinka vähän ajetut ovat niin hyviä. Kun mullaki keskinopeus on noissa aamun ajoissa n. 2 km/h Ja taas sitä litrasta Astraa hyljeksittiin siksi, että sillä oli ajettu paljon. Ja ainoa lötköttelyvauhti oli kertaluonteisesti Tukholman mateluruuhkassa. Muuten sillä lötköteltiin maantievauhtia.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Paskan möivät, eihän tuosta muuta voi sanoa. Aika homma on lähteä purkamaan ja palauttelemaankaan
Muista sit varata käteistä kun tuut hakemaan sitä osaa tullista, kun ei ne kuitenkaan saa sitä sieltä minnekään enää tässä vaiheessa
Kaupungissa nysvätessä sitä bensaa kyllä palaa. Mäkin oon saanu Turkasen viemään rapeat 11l/100km nyt pakkasilla. Webasto on käynyt varmaan yhtä paljon kuin autokin. Parin edellisen tankillisen keskinopeus on ollut noin 20km/h
Muista sit varata käteistä kun tuut hakemaan sitä osaa tullista, kun ei ne kuitenkaan saa sitä sieltä minnekään enää tässä vaiheessa
Kaupungissa nysvätessä sitä bensaa kyllä palaa. Mäkin oon saanu Turkasen viemään rapeat 11l/100km nyt pakkasilla. Webasto on käynyt varmaan yhtä paljon kuin autokin. Parin edellisen tankillisen keskinopeus on ollut noin 20km/h
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Mä väsyin tähän tullauksen väsytysleikkiin. Tullin aspas ohjattiin olemaan yhteydessä FedExiin. No siellä sähköposti lienee pannassa, mutta kalliista aspasta autettiin. Eli Tullin ohjeilla olisi päässyt eteenpäin muuten, mutta mrn-numerossa on isoja kirjaimia, jotka tietenki täytyy kirjottaa pieninä
FedExille kuitenki jotain positiivistaki, kun lupasivat hoitaa tullauksen ilmaseks jos en saa sitä läpi.
Eli 6.1. paketti noudettu Neolta
14.1. Brexit-raja selätetty ja paketti Hollannissa
18.1. Turkuun
Ja tänään 19.2. tullauslaput toimitettu eli kai ne vielä tän kuun aikana saa paikalleen.
Toisaalta olis tehny mieli käydä tuo sähköpostiväsytyskeskustelu loppuun saakka. Et koska ne olis palauttanu paketin tms, olis saanu nostaa paskamyrskyn kun mailit on todisteena, et kaipaan pakettia ja olen yrittänyt asiaa edistää
FedExin aspa kyl selitti, et härdelli johtuu nimenomaan Tullin päästä, kun Brexit pisti homman sekasi, mut en sit tiä. Oli kenen syy tahansa, mut kyl noi kuriirit ensimmäisenä homman ryssi kun paketti elää pimennossa eikä helpolla edes pääse tullaan, ellei ite kysele perään.
Ai niin. Se FedExin 17 snt/min palvelunumero oliki alv0%...
FedExille kuitenki jotain positiivistaki, kun lupasivat hoitaa tullauksen ilmaseks jos en saa sitä läpi.
Eli 6.1. paketti noudettu Neolta
14.1. Brexit-raja selätetty ja paketti Hollannissa
18.1. Turkuun
Ja tänään 19.2. tullauslaput toimitettu eli kai ne vielä tän kuun aikana saa paikalleen.
Toisaalta olis tehny mieli käydä tuo sähköpostiväsytyskeskustelu loppuun saakka. Et koska ne olis palauttanu paketin tms, olis saanu nostaa paskamyrskyn kun mailit on todisteena, et kaipaan pakettia ja olen yrittänyt asiaa edistää
FedExin aspa kyl selitti, et härdelli johtuu nimenomaan Tullin päästä, kun Brexit pisti homman sekasi, mut en sit tiä. Oli kenen syy tahansa, mut kyl noi kuriirit ensimmäisenä homman ryssi kun paketti elää pimennossa eikä helpolla edes pääse tullaan, ellei ite kysele perään.
Ai niin. Se FedExin 17 snt/min palvelunumero oliki alv0%...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Fedex.....
Meillä tulee firmalle tavaraa Fedexillä Pohjois-Irlannista. Tullin mukaan homman pitäisi olla business as usual mutta eikös Fedex onnistunut sähläämään asian sellaiseksi, että tavara seisoi tullattavana piitkäään..... Lähtöpää oli ilmeisesti tehnyt paperit paikallisen Fedexin ohjeiden mukaan mutta silti ne eivät olleet oikein. Tosin lopullista syytä sotkuun en ole kuullut kun en itse hoida noita juttuja.
Tullilta on saatu todella hyvää, selkeää ja nopeaa palvelua koko ajan.
Eli epäilen sylttytehtaaksi kuitenkin Fedexiä....
Meillä tulee firmalle tavaraa Fedexillä Pohjois-Irlannista. Tullin mukaan homman pitäisi olla business as usual mutta eikös Fedex onnistunut sähläämään asian sellaiseksi, että tavara seisoi tullattavana piitkäään..... Lähtöpää oli ilmeisesti tehnyt paperit paikallisen Fedexin ohjeiden mukaan mutta silti ne eivät olleet oikein. Tosin lopullista syytä sotkuun en ole kuullut kun en itse hoida noita juttuja.
Tullilta on saatu todella hyvää, selkeää ja nopeaa palvelua koko ajan.
Eli epäilen sylttytehtaaksi kuitenkin Fedexiä....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Epäilen kans FedExiä, kun ne sitä pakettia alko pimennos hilloon muutenki.
Puolasatsille jäi hintaa 258,33 € ja tietty FedExin palvelunumerosta jokunen euro päälle. Eli oli tuo Neo edelleen ihan kilpailukykyinen vaihtoehto. Ja kai se tullaushommeliki järkeistyy ajan myötä.
Puolasatsille jäi hintaa 258,33 € ja tietty FedExin palvelunumerosta jokunen euro päälle. Eli oli tuo Neo edelleen ihan kilpailukykyinen vaihtoehto. Ja kai se tullaushommeliki järkeistyy ajan myötä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
^Missäs olis euroopan toisiksi halvimmat puolat, jos ei halua loordienmailta tilata ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Mä en enää muista lopputulosta mut pianko noi vakiopuljut kahlaa läpi. Tulppien suhteen olin maanläheinen ja hankin Motonetistä. En tiä oliko euron kalliimmat tai halvemmat, mut nopea toimitus ja jos väärät niin helppo palauttaa
Ja nyt kelpaa kaasutella. Silleen puolavammanen oli hyvä auto, et kun vika ei ollut varma, niin ajelin pintakaasulla. Taas tietää, et ohitukset, ramppivedot ym. menee sit lusikka lattias ja kohta saa tilata Coltilta uutta sarjaa renkaita. Noh, oma valinta. Bensalla laiskistuu kummasti jos siltä tuntuu...
Ja nyt kelpaa kaasutella. Silleen puolavammanen oli hyvä auto, et kun vika ei ollut varma, niin ajelin pintakaasulla. Taas tietää, et ohitukset, ramppivedot ym. menee sit lusikka lattias ja kohta saa tilata Coltilta uutta sarjaa renkaita. Noh, oma valinta. Bensalla laiskistuu kummasti jos siltä tuntuu...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kävin Pyynikin näkötornissa. Ihan hyvin nuo tuulipukuautojen harmaan miljoonat sävyt navettuvat Suomen harmaaseen luontoon. Oli pieni ylpeys, että tuli taas valittua Laser Red väriksi Plussaa viä siitä, että jopa pesin auton pari päivää sitten!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Heh. Hyvin erottoo joukosta ja näköalakin komea
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kävitkö samalla munkkikaffella vai onko kahvila kiinni ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Juu kyl munkkikahvilla tuli käytyä Viä pari päivää kerkee, sit se kai sulkeutuu.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ko. kahvilan tapauksessa voi ihan erikseen mainita, että on maan parhaat munkit. Nimimerkillä työmaa kivenheiton päässä monta vuotta, ja hetkellisesti kämppäkin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kyllä!!
Muutaman kerran on pitäny Vantaalta saakka ajaa kaffeelle ja munkeille (huom, munkit monikossa ). Samalla keikalla toki Tammelan torin kautta...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: MY08 9-3 SC BioPower
On hyvät eväät juu! Niitä saa (ainakin viime kesänä sai) myös Tanpereen Kauppahallista pussikaupalla
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.