MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ootko JP ikinä miettinyt, jos tän kaiken energian ois käyttänyt esim. Cabben virittämiseen? :wink:

No ei se nyt ihan noin ole mennyt itselläkään. Nimimerkki just rakensin halvan etupuskuri-vammaisen MY06 Avensiksen leimalle ja ajoon ja sillä ajelin "handeliin" tänäänkin tyytyväisenä :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oon useinki miettiny. Mut jostain syystä siitä puuttuu se ns. inspiraatio. On puuttunu jo vuosia. Huomenna on mummulakeikka, niin täytyyki muistaa vaihtaa kosteuskeräimien suolapussit :)

Heinäkuus muuten taitaa tulla kymmenen vuotta täyteen avon kans. Sit kun isona on rahaa, niin sen vois konvertoida sähköautoks tai jotain :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Luopuminen on vaikeata. Mäkin seisotin erästä tipunkeltaista B-Asconaa about 5 vuotta mökin pihassa ennenkuin ymmärsin laittaa sen eteenpäin. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Kesä 03, 2022 20:00
Sähköt pitää askarrella. Tohon vissiin ehkä vois saada VCDS:llä suoraan ohjauksen, eli €€€. Tää muutenki meni aikalailla €€€ edellä, kun ruuveja myöte on Saabista kaikki siirretty :D Motonetis tietty myydään CAN-yhteensopivaa relesarjaa ja heräte olis tos kyl hyvällä hollilla muutenki, et saatan alentua myös pitkien varjostimen johdon katkasuun ja etenen sitte sitä kautta. Mut se on sitte toinen tarina, ei oo tän illan juttu :)


Mulla on lisävalon ohjaus otettu BCM:n vapaasta pinnistä korjausjodolla ja aktivoitu VCDS:llä ko. pinni. Eli bcm:ltä tuleva johto ohjaa ihan tavallista diodillista relettä.

Tosin mulla olisi vähän käytetty XBB:n rele ylimääräisenä, jolla heräte saadaan johtoja rikkomatta jos sattuu kiinnostamaan. Oli Octaviassa kiinni mutta tähän nykyiseen rakentelin tuon yllä olevan ohjauksen.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Ei kyse ole luopumisen tuskasta. Myymällä siitä saa varmaan nykykunnossa kaikkine vikoineen pari tonnia. Kuluja siitä ei mulle juurikaan ole ja mä en sitä paria tonnia mihinkään tarvi tässä ja nyt. Sit jos haluan avoauton joskus hankkia, niin sillä parilla tonnilla en mitään saa, mut n. tonnilla saan kyl ton omani liikenteeseen.

^Olikos se kallis rele? On kyl tuttu kampe. Mullaki on semmonen, mut se on nyt asennettuna isän XC70:n lisävaloa ohjaamassa :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

Taisi se XBB:n rele olla aikoinaan olla pitkälti toistasataa jurpoa uutena mutta käytettynähän hinta on se mitä joku suostuu siitä.maksamaan.
laita yv:tä jos.kiinnostaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

129€ makso kesällä 2017 :)

No nyt on vesikipot tyhjätty ja suolat lisätty. Ei ollu vieläkään homeessa sisältä, eli olkoot viä kuudennen kesän tämmösellä ylläpidolla :roll: Pitäs vaan haalia jostain sytkäkasetti, et sais käymään ton neljällä, niin vois ajaa lämpöseks.

Kuva

Hammeritet vedin ruosteiden yli arviolta 2013 konttiin ja pari vuotta myöhemmin koukkuun. Ei pukkaa ruoste vieläkään läpi!

Kuva

Kuva

Arviot perustuu niinki tarkkoihin mielikuviin, kuin että luukun maalasin Yo-kylän parkkiksella ja puskurit säilöin Littoisis asues, niin noille ajoille ne osuu. Nopeeta se aika menee ja tarkat vuodet hämärtyy :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onko sulla aito suomi-auto, kun on toi metrotyttöjen ja -poikien badge luukussa? :D

Toi ng900 cab takakansi on kyllä suunnittelun kukkanen. Itse kaivoin siihen aikanaan läpireiän alakanttiin ja tilasin silloin länsiautosta kolkin luukun jonka asensin vanhan tilalle. Hieman jännitti porailla luukkuun reiät spoilerille... :mrgreen:

Seuraavaks projektina olis DP jumppa, sen 19T:n taidan vaihtaa myöhemmin... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Aito Suomi-auto, myyty kuitenki EU:n ulkopuolelle uutena eli vähän eksotiikkaa. Kolkin luukku löytyy tehtaan laatikosta multaki, mut on vaan asennus edelleen kesken. Jälkiviisaana olis pitäny aikanaan kaikki muutki luukut haalia, kun ovetki makso tyyliin 150 €/kpl. Puhumattakaan Incoista, jotka oli reilu 200 €/kierros :roll:

DP on jo mallia mossemies, mut en tiä misä kunnos katti on kun jouduin ajaan kolmella pytyllä 20 km :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Pakari »

JP_Vette kirjoitti:
La Kesä 04, 2022 13:50
No nyt on vesikipot tyhjätty ja suolat lisätty. Ei ollu vieläkään homeessa sisältä, eli olkoot viä kuudennen kesän tämmösellä ylläpidolla :roll: Pitäs vaan haalia jostain sytkäkasetti, et sais käymään ton neljällä, niin vois ajaa lämpöseks.
Kaupasta saa: https://www.motonet.fi/fi/tuote/101333/ ... kuperainen

Ja jos haluat poiketa tehtaan linjoista, nii mulla on aitoja SEM:miläisiä T7 kasetteja itellä useampi vähän ajettu...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja torque »

Aito Suomi-auto, myyty kuitenki EU:n ulkopuolelle uutena eli vähän eksotiikkaa.
Hieno kesäajo auto! Onkohan tuo kangaskatto alkuperäinen kun näyttää säilynyt ehjänä vuosien jälkeen? Tallissa/katoksen alla pidetty?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Ennen uuden ostamista pitää varmistua viasta. Kerran se jo toipu tulpilla, joten veikkaan kasettia enkä esimerkiks venttiilivikaa... Kasetti on jo kymmenisen vuotta vanha, vaikkaki vähän ajettu. Eikai noi ikusia sit oo...

^Kiitos! EU:n ulkopuoli on sit täs tapaukses Ahvenanmaa :mrgreen: Oletan katon olevan alkuperäinen, kun lasin liimavammaki oli tehtaan linjojen mukainen. Kerran sen oon Renovolla tms. värjänny (oli ihan jees, lähinnä tekemisen ilosta tein) ja ei se tosiaan kulahtanu oo. Sitä en sit tiä, et miltä näyttää kun vuosia muhineet lintujen jätökset siivoo pois. Sama ylläri toki on maalipinnanki kans... Pressun virittelin kattotuolien alle aika pian, kun linnut hengaili niitten päällä, mut kyl ne lentäessäänki hoitaa tarpeitaan :cry:

Mulla auto oli yhden tai kaks kesää taivasalla, muuten se on viimeset kymmenen vuotta ollu katoksis ja kylmäs hallis. Edellinen omistaja oli sen verran kroisoksen oloinen, että ei se autojaan tainnu pitää taivasalla. Muuten ei mitään tietoa.

Tässähän alkaa avoilukuume nouseen kun tästä kirjottelee :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja Pakari »

JP_Vette kirjoitti:
La Kesä 04, 2022 19:52
^^Ennen uuden ostamista pitää varmistua viasta. Kerran se jo toipu tulpilla, joten veikkaan kasettia enkä esimerkiks venttiilivikaa... Kasetti on jo kymmenisen vuotta vanha, vaikkaki vähän ajettu. Eikai noi ikusia sit oo...
Mulla on Femmassa varakasettina n. 130-140tkm ajettu TK3.6 vuodelta 2005. Pelaa ongelmitta 1500mg/c ilmamassoilla. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kestää joillaki T7:n jakopääki yli 200 tkm. Yksilöitä kaikki :D Mut tosiaan toi jo kerran toipu tulpilla kunnes toisella käynnistyksellä taas kävi kolmella... Et sähköpuolen vikaan uskon sen perusteella.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä nyt sitten hain tämmösen Puuilosta:

Kuva

Makso 34,90 € ja ei tartte edes sulaketta. Säästöä kaikki. Tuo piti sitte ranettaa X-Visionin johtosarjaan, joten ei muuta kuin kolvi tulille ja tinarulla esiin. Mutta ei, se on vissiin jäänyt isän hallille. Ja Tokmannilla ei enää myydä tinaakaa, niin on tää maailma ihmeelliseks menny :roll: Edellisen rullan siis hain sieltä. Mutta onneksi maailma menee eteenpäin ja mä siinä mukana, niin ostin kutistesukkatinaklönttejä laatikollisen. Ja ei kun Portasol kuumaks!

Siitä tuli ihan sikahieno johtosarja. Huomatkaa läpi sulaneet karvat. Ja mun mielestä noi on kyllä melkosia pintajuotoksia... Näiden kans kädet ristis käryytellään kutistesukkaa ja tina ehkä leviää, ehkä ei. Ihan old school -kolvaamisella kun lanka on lämmin, hulahtaa sinne sisään tinaa just niin paljo ku jaksaa työntää. Eli liitos on mun mielestä varmempi. Mutta näillä tällä kertaa...

Kuva

Ja jotta toi "elektroninen, ei tartte sulaketta" boksi ei polta koko autoa, niin pistin sitte karvat suojaan vulkanoituvalla teipillä ja päälle sähköteippiä.

Kuva

Netti kerto, että pinni 11 olis bi-xenonin varjostimen solenoidin. Ja yleismittari vahvisti tiedon.

Kuva

Ja koska teen kerrasta hyvän, niin herätteen otin ainoalla oikealla tavalla, jota kaikki itseään kunnioittavat ranet kumartavat :D Jatkaa siis samaa laatusarjaa noiden huuhaajatkoskutisteiden kans. Huomatkaa vedonpoisto :wink:

Kuva

Akkukengän pultti ja mutteri kävi tietysti hankalaks.

Kuva

Ja koska rivitalo-olosuhteet, ei varastos ollut ainuttakaan tohon sopivaa mutteria tai edes eri kierteen pultti- ja mutteriyhdistelmää. Piti sitte alkaa korjaamaan kierteitä... Ensin jenkatapin teko.

Kuva

Ei auttanu. Piti käyttää porakonettaki.

Kuva

Ja kun tuohon oli urhannu kaks pulttia miljoonalaatikoiden pohjilta jenkatapeiks, ja aikaaki oli menny, niin sain kuin sainkin sen vielä kerran kiinni.

Kuva

Taas meni tähän varttin hommaan varmaan kaks tuntia aikaa, mutta niin tai näin, nyt tässä on pitkät valot.

Kuva

Ja huomatkaa sanavalinta, pitkät valot. Ei lisäpitkät. Autossa kun ei ole pitkiä. Ne on niin surkeat. Referenssejä en vaivautunut laskemaan, mutta rajotinjohto on edelleen paikallaan ja jonne-parkit kytkemättä :) Sitte vaan joku yö suuntaamaan.

Tosiaan Inkkuhan opetti mulle, että pieni massan lohkeama helmassa kehittyy kahdessa talvessa metrin mittaiseksi koloksi, niin tän kanssa otin homman tosissaan. Eli tommoset lähtökohdat, taidettu nosturin kans kolhia. Tunarit... Tai ne ranet, jotka ei osaa edes vaihteiston pultteja laittaa takasi :roll:

Kuva

Kuva

Sitten vähän puukolla kaivelua ja pellissä kiinni olevan massan rajan etsimistä. Huomatkaa tuo alareunassa oleva sauma. Ai että siitä kun suolakura lähtee etenemään eteen ja taakse, niin muhii hienosti. Ja tuossa saumassa tuskin on mitään estettä, vaan siellä se vesi sitten lilluu kaikessa rauhassa :roll:

Kuva

Mä nyt skippaan vielä tänä iltana kotelosuojaöljyt ja muut hifistelykamat. Peitän nyt pellin ensin sillä ainoalla oikealla, vaativien Saabienkin kanssa hyväksi todetulla ruosteenestomaalilla eli Hammeritella 8)

Kuva

Se on vähän niinku hammaslääkäri sano kiilteen eroosiosta, että sen pystyy oikealla hoidolla vielä pysäyttämään. Ja tämän kauniin maalauksen ainoa tarkoitus on pysäyttää tuo ruostepeikon eteneminen :D Parin tunnin päästä vielä toinen kerros, niin saa nukkua yönsä rauhassa.

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin