Sivu 78/85

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: La Tammi 07, 2023 14:34
Kirjoittaja IC1970
Kiitos Hiace-pläjäyksestä. Pikku fiksillä isäsi auto olisi Suomen hienoin tuon ikäinen, ylipäätään tuota faceliftiä nelivetona ja alle 200 tkm ajettuna ei löydy kuin alle 10 yksilöä. Noilla kilsoilla ja tuossa kunnossa tuosta oikea pyynti olisi 16900-17900 euroa ihan yksityisenäkin. Että aika hyvin on hintansa pitänyt. Joskus voisitte helmat puhdistaa, teippiraja ja kotelosuojaa tai helmamassaa kerros, niin pysyy roiskeläppien väli kunnossa. Kotelosuojalla kerran vuoteen syksyisin, puolen tunnin homma. Pohja on semmoisessa kunnossa, että sen voisi joskus pestä kunnolla ja vetäistä niinikään ihan kotelosuojaa kerran vuoteen kerros, niin ei tulisi koskaan ongelmia sen suhteen. Meinaan jos on tarkoitus ajaa maailman tappiin tuolla ja miksei olisi, ei noita enää valmisteta ja isäsi auto ei taida olla edes elinkaaren puolessa välissä vielä kun hyvin pitää.

Skodasta sanon vain saman mitä autokin, eli "Welcome on board". Astu laivaan, vai miten se meni :lol:

Sen verran huomioin, että öljynsuodatin näytti olevan paikassa, missä se suorastaan huutaa, että vaihda minut. Mä rankkaan nykyään autot öljynsuotimen sijainnin mukaan. Mitä helpommassa paikassa, sitä isommat pisteet.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: La Tammi 07, 2023 15:15
Kirjoittaja AZP
IC1970 kirjoitti:
La Tammi 07, 2023 14:34
tuota faceliftiä nelivetona ja alle 200 tkm ajettuna ei löydy kuin alle 10 yksilöä.
Niin siis niitä on Nettiautossa 9 kpl, eiköhän niitä vannoutuneilla haisumiehillä ole moninkertaisesti enemmän, ja vannoutuneet haisumiehethän niitä ei Nettiautoon laita :mrgreen:

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: La Tammi 07, 2023 15:31
Kirjoittaja nalleolut
ja jos rupeaa ärsyttämään ni mustat miehet ajaa afrikassa loppuun

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: La Tammi 07, 2023 16:45
Kirjoittaja IC1970
AZP kirjoitti:
La Tammi 07, 2023 15:15
IC1970 kirjoitti:
La Tammi 07, 2023 14:34
tuota faceliftiä nelivetona ja alle 200 tkm ajettuna ei löydy kuin alle 10 yksilöä.
Niin siis niitä on Nettiautossa 9 kpl, eiköhän niitä vannoutuneilla haisumiehillä ole moninkertaisesti enemmän, ja vannoutuneet haisumiehethän niitä ei Nettiautoon laita :mrgreen:
Siis juuri näin, noitahan on ajossa valtavasti, koska aika moni ei halua luopua vaan ajaa hamaan hautaan saakka.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: La Tammi 07, 2023 17:03
Kirjoittaja torque
vannoutuneilla haisumiehillä ole moninkertaisesti enemmän, ja vannoutuneet haisumiehethän niitä ei Nettiautoon laita
Siis juuri näin, noitahan on ajossa valtavasti, koska aika moni ei halua luopua vaan ajaa hamaan hautaan saakka.
tuohan kuullostaa hieman saabismilta :lol:

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Tammi 08, 2023 10:35
Kirjoittaja Cona
En halua yhtään laskea Porvoon automyynnin ja muiden Hiace-kuumetta, mutta empiirisen kokemuksen perusteella ko. automalli ei ole enää jokaisen sähkö- ja putkimiehen unelmamalli. Toki maaseudulla voi olla tilanne ihan toinen. :D

Mutta ajat muuttuu ja henkilöautomaisemmat pakut valtaa markkinaa. Eikä siinä, huhut kertoo, että esim. Sprinterien moottorit on huonoja, Transitin koneissa on ongelmia, Relluista, Vivaroista jne ei tarvitse varmaan edes puhua. Se joka ajaa suht vähän, arvostaa luotettavuutta eikä halua pitää montaa kymppiä työkalussa kiinni arvostaa edelleen Hiace-laatua. 8)

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Tammi 08, 2023 12:39
Kirjoittaja IC1970
^Viimeinen lause osuu nappiin. Siksipä Hiacet ovat vähitellen siirtymässä viimeiseen elämänkaareensa kalastajien, metsästäjien, wannabe-metsurien ym. yksityishenkilöiden harrastevälineiksi, silloin kun eivät päädy raksaprojektin ajaksi ajoon.

Ja nyt lakkaan sotkemasta Juhon tallia Hiace-fantasioillani, odotamme siis kieli pitkällä Skoda-reportaashille jatkoa.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Tammi 08, 2023 15:30
Kirjoittaja JP_Vette
Ei Hiace mun mielestä kamala ole. Toki ei pärjää Sprinterille, joita tuli ajettua takseina 2010-2015, mutta kyllä se käy ja kukkuu. Nokia - Kotka - Nokia on kans tullu ajettua saman päivän aikana ja se oli aika jännä reissu ergonomialtaan, mutta hyvin sillä motaria lasketteli menemään. Ehkä ne 500 tkm ajetut sitten ovat vaan loppu, vaikka kulkevatkin sekä eteen että taakse ja saavat vielä vuosittain 12 kk laillista ajoaikaakin?

Oikeastaan toi maailman meneminen eteenpäin ja vanhojen paskojen ihannointi koskettaa kyllä muitakin autoja. Alkaen vaikka Saabeista. Tai en mä ainakaan keksi ainuttakaan järkisyytä, miks joku NG9-3 tai OG9-5 olis parempi kuin mk7 Golf. Jostain OG900:sta tai tonnarista puhumattakaan. Kuupat vapaakytkimineen voidaan unohtaa täs yhteydes, kun semmosta en oo koskaan ajanu.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2023 16:53
Kirjoittaja JP_Vette
Tuolla kun Porvoon ketjussa kehutaan lasinpyyhkijöiden jääkaukaloa, niin voin yhtyä siihen tuskaan. Mutta se nyt on normisettiä näis aerodynaamisis autois, joissa viimenenki päästögramma viilataan koteloimalla ulokkeet pois pyörteilemästä ilmavirtaa. Mutta nää kahvat :twisted:

Kuva

On sitte tuskaa. Etenki kun lämmittää yöllä sataneet lumet sisätilanlämppärillä, niin se kerääntyy kahvojen alle. Oli ng-kolkin GM:n kahvatki samalta näyttävät, mutta ne sentään toimivat eivätkä jumittaneet. No saa näiden kanssa elettyä ja nyt taas tulee loppuviikon vettä, niin ei tartte harmitella.

Muutenhan musta tuli taas jonne. En malta uusia xenoneita poltella aamuisin kahdessa 900 m siirtymässä, niin sumareista on tullu tutut :D

Kuva

Tarttis vaan suutausta nostaa ina, niin noilla vois sitte sumullaki nähdä jotain. Nyt ne näyttää ehkä kaks metriä...

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2023 17:38
Kirjoittaja viggen
Onkohan tuo neliveto noin arvokas Hiacessa, että tupla hinta :?:
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... 8&mys=2010

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2023 17:58
Kirjoittaja kaseva
Sen verran mitä oon Hiaceilla ajellu niin vahva IMHO, että kyllä on. Kaksvetosella säästyy talvella reilusti polttoainetta kun ei sillä pysty ajamaan. Tai ei ainakaan halua. :P

edit/disclaimer: Ylläoleva mielipide perustuu pitkälti siihen, että kuulun siihen kansanosaan joka ei vaan tajua Hiacea. :D

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2023 18:17
Kirjoittaja IC1970
^^^Onks noi nyt ne kauhukahvat ?

Ja kyllä, takaveto-Haisulla ei vaan pääse mihinkään. Se on ihan eri auto kuin neliveto. Kahden sentin lumisade pelotti ja kesällä märkä nurmikko... Ellei lastaa taka-akselin päälle tonnia tavaraa ja eihän sillä takapaksilla sitten tee yhtikäs mitään.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2023 18:29
Kirjoittaja 2.polvi
IC1970 kirjoitti:
Ke Tammi 11, 2023 18:17
^^^Onks noi nyt ne kauhukahvat ?

Ja kyllä, takaveto-Haisulla ei vaan pääse mihinkään. Se on ihan eri auto kuin neliveto. Kahden sentin lumisade pelotti ja kesällä märkä nurmikko... Ellei lastaa taka-akselin päälle tonnia tavaraa ja eihän sillä takapaksilla sitten tee yhtikäs mitään.
Onkos muuten empiiristä kokemusta Haieissi vs. Transit, jos vertailussa 90-luvun mallit? Ensimmäisellä olen ajanut vain ehkä pari sataa kilsaa, jälkimmäisellä ehkä pari tuhatta. Molemmat olivat pikkubussiversioita (eli takana painoa jo penkkienkin takia)ja molemmat huonoja etenemään liukkaalla. Mutta omien muistikuvien mukaan Transit ei ollut pelkästään huono, vaan toivoton. Jäin sillä mm. tasaiselle, toki jäiselle, alustalle kiinni, vaikka kuormaa oli satoja kiloja takana ja alla 2000-luvun alun uudet Hakkapeliitat.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2023 19:19
Kirjoittaja IC1970
^Ovat kumpikin ihan toivottomia. Mulla taisi viimeisenä työautona olla 95 tai 96 mallinen Transit. Liukkaalla se oli vaarallinen, kuutiomaisen muodon takia tuuli otti hyvin ja on kokemus esim. jäisellä motarilla, kun tuuli puskee autoa pari metriä sivulle vaikka pyörät on suorassa. Yksi Transit meni meiltä romuksi, kun syksyllä kuski ajoi metsäosuuden jälkeen aukealle ja oli kova sivutuuli ynnä mustaa jäätä, samalla kun tuuli osui kylkeen lähti Transit "lentoon" ja katon kautta pari kertaa ympäri.
Meille asennettiin taka-akselin päälle muutama sata kiloa lyijypainoja silleen siististi, se auttoi sen verran että pärjäsi joten kuten myös talvella. Helppohan sillä oli ajaa näyttävästi ns. kahva edellä, mutta jos ei ollut kokemusta takavedoista, niin kävi huonosti. Sen takia varmaan olin yksi eniten Transitilla ajaneista kuskeista, kun takavetoisilla tuli nuoruudessa ajeltua aikas paljon, eikä sillä ajamiseen ollut sellaista kynnystä, kuin monella muulla. Transitilla piti kyllä talvella aina tarkkaan miettiä, millaiseen paikkaan ajaa ja laatia 50/50 paikoissa pakosuunnitelma, muuten jäi keikat ajamatta.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2023 19:36
Kirjoittaja JP_Vette
IC1970 kirjoitti:
Ke Tammi 11, 2023 18:17
^^^Onks noi nyt ne kauhukahvat ?
Jaa mitkä? Varmaan joo, vaikken ole ennen kuullut kauhukahvasta (pl. ne sisällä olevat) :D

Ainaki mk4 Transit takavetona oli kamala. Isällä oli sellanen varmaan 10 vuotta (ennen neliveto-Hiacea) ja siinä oli toki viä huonot talvirenkaatki. Hiekkasäkkejä siinäki oli painona ja silti omat muistikuvat on just se, että sentin lumeen jäi kiinni ja mä en ainakaa osannu ajaa sillä edes näyttävästi, kun se sit pyörähti saman tien. Kyllähän sillä siis pääsi, mut vaati todella paljon keskittymistä ja rauhallisia otteita. Viäki mieles on se helinä ja jyskytys, kun perä alko pomppimaan sutiessaan ja romut sitte rämisi kontis :roll:

Toisaalta korostan sitä, että tuohon aikaan renkaat ajettiin loppuun ja kesäks sitte nypittiin viä nastatki, et sen loppuunajetun sai ajaa kunnolla loppuun. Ehkä mielikuva vois olla eri, jos renkaisiin suhtautuminen olis ollu sitä mitä mulla on nyt.