MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Saadaanko tähän jatkoksi projektitopic? :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Projekti tai paalaus. En viä tiä kumpi :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Onnea uuteen projektiin. Jos punainen oli tylsä niin ehkä tuon kanssa pääsee kiroilemaan auton alla yön pimeinä tunteina kädet kyynärpäitä myöden öljyssä :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13206
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä jo meinasin tuosta kuvasta, että auto on myyty muualle ja nyt jäi harmittamaan.

Mutta ehkä se sitten selviää tulevaisuudessa mikä harmittaa ja kuinka paljon :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
saabcabrio
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 05, 2013 13:34

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja saabcabrio »

Onnittelut :D Mielenkiinnolla odotan millaiseksi elo tämän kanssa muodostuu
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

Alotetaan ilosista:
-Vettä lattialla oliki kaatunut suolakuivainkippo tahmeudesta ja sinisistä läikistä päätellen
-Perä nousi ylös kun kiinatinat otti pois kontista (jäi myyjälle osana tinkimisprosessia) ja korokerenkaista päätellen Nivomatit on heivattu pois
-eLSD 8)
-XWD:n hoivatarpeesta ilmottavasta herjasta huolimatta joka nurkka ruopii

Techillä kaivoin 25 vikakoodia, joista yks oli nelivetoon liittyvä, eli eiköhän päivä tähänki risukasaan viä paista. Vähä niinku se yks jakopäävikanen punanen, jossa ei ollutkaan jakopäävikaa. Pessimisti ei pety :mrgreen:

Kuvia ja tarkennusta myöhemmin jahka kerkeen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Onnea uudelle projektille!
Opel Astra H wagon 1.6 2011
mttm
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja mttm »

Onnittelut, minäkin luulin että joku muu luki tätä keskustelua ja kävi nappaamassa sinun nenän edestä.
Mutta mielenkiintoista luettavaa varmasti tulevaisuudessa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13206
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Elo 11, 2021 14:46
Sanoin, et kun puhelimes luvattiin 6000 € ja perä maksaa Maptunilla 2000 €, niin tarjoan 4000 €.
Hieman epäselväksi jäi, että oliko toi 4k nyt se hinta millä irtos?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

4600 €, tosin eLSD maksaa kahden tonnin sijaan kolme, eli tavallaan maksoin tonnin liikaa :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ei oo kyllä hinnalla pilailtu silti.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13206
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Varsinkin jos perä kaipaa vain hellyyttä, rakkautta, uutta öljyä ja tiivisteitä :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

No nyt on kyllä rohkea veto!

Jos pelkkä perushuolto ei auta, niin aina voi viedä auton katsastukseen ja toivoa, että testaavat jarrut kaksivetoisille soveltuvassa jarrupenkissä :D Näitä on vissiin ihan enemmänkin rikottu konttorien toimesta lopullisesti.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ensinnäkin kiitos kaikille, jotka ovat toivottaneet onnea projektista jne! Siinä ei ole mitään salattavaa, että tämän foorumin henkinen tuki niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin on se, miksi näitä romuja jaksaa ostaa. Tämä käyttöautoiluharrastus on oikeasti terapeuttista, vaikka tämänkin ketjun kommentoijista irl-tuttuja on kourallinen. Väittäisin, että muita en edes tunnistaisi näöltä vaikka vastaan kävelisi :)

Hommahan tosiaan lähti aamulla lapasesta. Työpäivä oli sellainen, että pystyin irtautumaan liukumavapaalle kesken kaiken, joten aloitin aamun soittamalla Kangasalle, että miten se toimarin tsekkaama tarjous meni. Pienen keskustelun jälkeen se oli sitten 4600 € ja auto olis mun. Joten matkaan mars!

Koko päivän positiivinen vivahde alkoi tästä rampista:

Kuva

Tuo on siis jyrkkä. Siinä on aika tiukka nopeusrajoitus (50 vai 60, en edes muista) ja siinä saa helposti ESP-valon vilkkumaan. No mä päätin koittaa kuinka Nangkangit pitävät mutkassa ja löin kolmosella kaasun pohjaan. Aika pian tuli mieleen tämmönen Saabin mainospätkä:

Kuva

Eli se, kun Saabin PTU osoittaa väännön Haldex-kytkimen kautta suoraan sinne, missä sitä tarvitaan. Eli kyseessä ei ole pelkkä liikkeellelähtöavustus talvella, vaan oikeasti olennainen osa ajonvakautusta. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun ajan tämmöstä hi-techia ja se tunne oli oikeasti se, että se näkymätön Saab-jumalan (olkoot vaikka Thor sitten) käsi alkoi kääntää autoa. Ei mitään ESP-paskaa, vaan se auto kääntyi. Eli totta tosiaan, se neliveto pelasi. Ihan niinkuin se teki vajaa vuosi sittenki koeajolla...

No siitä sitte meninki suoraan testaamaan soraläntille ja kyllä, myös takapää veti 8O

Kuva

ESP oli pois päältä ja tuo pahiten ruopiva oli vasen etupyörä, joka pomppas kiveltä montun yli ja siinä kohtaa kierrokset ryntäs. Mutta siis takapääki vetää, molemmin puolin.

Ei siinä sitte auttanut kuin vetää äkkiä Tech kiinni ja tutkimaan. 25 vikakoodia, ei edes paha :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä kohtaa pimeät polttimot ja toimimattoman radion oikosulut eivät paljoa kiinnostaneet, vaan kaivoin sen XWD:n koodin ulos:

Kuva

No nyt alkoikin selvitys. Eli onko tämä sittenkin eLSD:llä? No onhan se. Ja Speedpartsin sivusto sen vahvisti, kun vain Cruorin avustuksella hokasin mikä rivi sieltä pitää katsoa.

Kuva

No siitähän se riemu sitten repesi kun ostin nelivetovikaisen homeisen auton, jossa ei olekaan (ehkä) ihan totaalisen porsimus maximusta kokenutta nelivetoa ja toisaalta se vesikin siellä lattialla olikin vain kaatunut vesikippo. Lattiamatto oli kuiva ja pesinkin kumimatolta suolamössön pois :D

Kuva

Viime syksynä myös tuomitsin tämän tasonsäätövammaseks, mutta tähän onki konvertoitu normi-iskarit ja korkeus oli vain taakse kuormattujen renkaiden syytä.

Kuva

Kuva

Nuo jousien alla olevat holkit näyttävät tutulta, eli liittyvät siihen iskarikonvertointiin kait. Joskus niitä googlasin ja jäi muistiin tahra tommosista.

Muutenhan tää on ihan perussiisti auto. Siistimpi kuin edellinen. Penkki lähes ehjä, päälle näkyvää ruostetta vain takakaarissa minipienet läiskät, takapuskuris vähän lakka irtoo... Vois se huonompiki olla 291 tkm ajettuna 12 vuoden jälkeen?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten se remonttilista, tai ainaki huonot puolet:
-Jakopää orkkis
-Kytkimestä ei tietoa, mut ei luista
-Turbo ehkä vähän viheltää isolla ahdolla, en tiä onko vain normia tälle R-koneelle
-Boing boing boing kuuluu kääntäes
-Akku varmaan loppu kun seissy vuosia laanilla
-Se radio tosiaan ei toimi

Nuo nyt ainaki tuli mieleen. Muuten muistin väärin, eli on tätä loppuaikoina harvakseltaan elvytetty Haldexin öljyillä huoltokirjan mukaan. Mutta nyt mulla on focus siinä, että tutkin saako tuon eLSD:n solenoidin putsattua vai ei ja kun neliveto toimii, niin sitte alan vasta muita osuuksia rassaan. Seuraavaks lähen hakemaan Norppaa korjaamolta FinSaabia varten, viikonloppu meneeki siä FinSaabis ja sen jälkeen alan haaliin niitä Haldexin litkuja. Eli toistaiseksi tää seisoo parkkiksella ja lapset kävelee/pyöräilee tarhaan. Rikkinäisellä autolla en hupiajoa aja, vaan nilkutan sen suoraan isän hallille...

Alla olevat kuvat mielessä sitten odottelemaan koska pääsee sotkemaan käsiä nosturin alla 8)

Kuva

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin