Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva
Kaikki vinkit ja vika mahdollisuudet otetaan vastaan, tosiaan kaasuläppä vaihdettu, magneettiventtiilit mitattu ja vaihdettu päikseen, liittimet puhdistettu ym. Mitenhän tilannetta lähtisi purkamaan?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11468
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisikohan tuolla apuja:
http://saabwisonline.com/ --> 9000 1985 - 1998 --> Refer to the PDFs --> 2 Engine --> 2:5 Traction -->
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kiitos, pitää opiskella, ja tutkia lisää. :saab:
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Päivä tutkittu ja eri napoja mittailtu, LH liitin napa 3 pitäisi näyttää joutokäynti asennossa 0.5v ja täys kaasulla 11v. Minulla ei anna kuin 0.5v koko ajan ja epäilen että auto ei lähde limpistä ilman ISAT laitetta.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Joutokäynti asento näyttää 0.5v kun painan läppää tai kaasua kuuluu hanskalokeron electronic Throttle releestä naksahdus jonka jälkeen jännite tilttaa 1,4v eikä liiku siitä mihinkään.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

saa ehdotella keneltä voisi löytyä tuo TCS/ETS boksi tonnariin 41 59 182 HELLA. korjaamo-oppaan mittauksien jälkeen oppaassa käsketään koittaa ehjää ets ecua :?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva

Pystäri satkuun uusi pyöränlaakeri, jarrujen korjaussarjat, levyt ja jarruputket.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Omaan viistokeula satkuun uusia osia. Koko kytkin putkia asetelmia myöten siis uusi. Oikeastaan kaikki mikä vaan voi parantaa autoa on laitettu uutta silloin kun löytää jotain harvinaista tai kohtuu hintaan. Laskeskelin yksi päivä että 100€ autoon olen laittanut noin +3000€ osia joista pakollisia katsastukseen liittyviä osia ei ole kuin muutama satanen huvin vuoksi ja harrastukseen liittyvää hankintaa kaikki. Välttämättä ei mitään järkeä mutta on ainakin autoa pitkäksi aikaa kun ostaa halvalla ja laittaa kaiken uutta niin voi saada paremman yksilön kuin suoraa tuolla hinnalla.
Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

tonnariin ostettiin toiselta puolen maapalloa ets boksi, vikatila hävisi poljin keventyi ja tehot palasi, tcs valo vielä palaa, pitääkö kalibroida? miten?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Yksi ets alipaine letku menee vesiputkien vierestä ns tuulilasipyyhiimien tienoille ja on siellä täysin irtonaisena enkä löydä paikkaa missä sen pitäisi olla, kuvissa putkessa lukee "Full vacuum to turbo gauge and sensors under dash kuvan löytää esim kuvanhausta, osaako joku kertoa mihin letku pitäisi mennä.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja mestari »

tarkoitatko alipaineletkua joka tulee mittaristoon kiinni
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Ahtopainemittari yms toimivat, enkä löydä mihin tämä kyseinen alipaineletku tulee, lähtee kaasuläpän alipaineletkujen y haarasta menee vesiletkujen läpiviennistä sisään ja irtonainen letku on siellä tonnarin boksien luona.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Meninpäs sanomaan liian aikisin, ei ahtopainemittari liiku eli sen letku se on en vain löydä nippaa sille
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja mestari »

luulisi ahtopainemittarissa sellasen olevan. korjatkoon tietävämmät
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Tonnari antoi vikakoodin 429B0pysyvä eikä antanut ohjelmoida ETS ää. Tech2
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Vastaa Viestiin