Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Isä on ollut kuskina ja itse olen maannut jo useaan otteeseen jo takakontissa valitettavasti ei selkeää vikaa löydy, siitä pyöränkaaren seutumilta se rämisee, iskarit on uudet mutta vielä tarkistellaan kiinnityksiä toistamiseen.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Miten ääni suhtautuu aikajanalla iskarien vaihtoon?
Oliko ääni olemassa ennen vaihtoa ja muuttuiko se vaihdon yhteydessä?
Tuliko ääni samalla kun iskarit vaihtui?
vai
Onko ääni ilmestynyt iskarien vaihdon jälkeen ja jos kyllä, niin kuinka pian?
Vanha viisaus tietää etsiä vikaa ensinnä sieltä minne on viimeksi koskettu, toinen vanha viisaus tietää että uusikaan osa ei aina ole ehjä, joten silmäisin iskareihin epäilevän mulkaisun, patsi jos ääni on ollut olemassa jo ennen iskarien vaihtoa eikä muuttunut homman yhteydessä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Kajari/piuhat?
Antennijohto sulla taitaa mennä oikeelta? Muuten sekin voisi olla yksi. Johtosarjaa menee ainakin cc:ssa tuolla vasemman pyöräkotelon ja kontin välissä. Näkyy olevan itsellä ainakin sellainen roikkuva piuhanippu siellä.
Äänieristematto irvistää ja rämisee?
Antennijohto sulla taitaa mennä oikeelta? Muuten sekin voisi olla yksi. Johtosarjaa menee ainakin cc:ssa tuolla vasemman pyöräkotelon ja kontin välissä. Näkyy olevan itsellä ainakin sellainen roikkuva piuhanippu siellä.
Äänieristematto irvistää ja rämisee?
Juuri nyt ei SAABia
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Joo sen tekee vaikeaksi kun ääni on kuulunut jo jonkin aikaa en muista minkä osan vaihdon aikana on alkanut, äänieriste matot oli kaikki paikallaan, Antennin piuha ja johtosarja menee kaikki alkuperäistä reittiä mutta käytin nekin ulkona peltien välistä mutta eivät nekään olleet kolinan aiheuttaja. Aero sanoi kyllä hyvin ettei uuteenkaan osaan voi aina luottaa. Illaksi olisi mahtava päästä ajelemaan satkulla juhannus ajoja mutta hiemanhan kolina pilaa fiilistä
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Vikalöytyi!!! Kiitos kaikille vinkkejä antaneille. Se tanko (en muista nimeä) ilmeisesti reaktio tangoksi sanotaan joka on takana pitkittäin, sen pultti oli toisesta päästä auennut, ja Aero oli oikeassa tämän osan käytin auki, maalasin noin 1kk sitten ja huolimattomuuttaan jäänyt auki, vika ei taaskaan ollut satkun syytä
Hyvät juhannukset Saabisteille!
Hyvät juhannukset Saabisteille!
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Panhard-tanko siis. Hyvä että löytyi
Juuri nyt ei SAABia
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Noniin nyt tiedän tuonkin virallisen nimen
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Panhard-tanko on autossa poikittain taka-akselin yläpuolella. Reaktiotangot molemmin puolin autoa taka-akselin takapuolella auton pituussuunnassa.
Reaktiotangot osa numero 4, panhard 10.
Reaktiotangot osa numero 4, panhard 10.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Tuota 4 tarkoitin sen pultti oli irti korin päästä. Kiitos Jus info kuvasta.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Joo vielä kun opin lukemaan joku päivä niin hyvä. Pitkittäinhän tuolla lukikin aiemmin
Juuri nyt ei SAABia
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Mitäpä nuista pää asia että saatiin saab juhannukseksi ajoon.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Tämä ei tainnut olla esillä Wanhan Woiman päivillä..
Mielestäni olisi sopinut hyvin joukkoon!
Mielestäni olisi sopinut hyvin joukkoon!
Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen
Kiitos kehuista, siellä on vuosimalli raja -86 niin en kehdannut kysyä saako tuoda, vaikka on sielä uudempiakin näkynyt... Tein kaikki esittely laputkin valmiiksi. Lauantain iltacruisingissa ajettiin i8 silla letkassa piipsjärven ympäri. Vähän harmittaa ettei autoa tullut tuotua mutta oli sen verran kuuma että olisin pelännyt kaiken aikaa ettei minun ehjä koelauta pääse halkeamaa vaikka suojelenkin sitä auringon valolta erillaisin keinoin
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV