Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja jus »

https://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/ind ... bID=158054
The fault code refers to a three pin contact in the near vincinity of the DI/APC box. Two of the three pins (2 and 3) should have a jumper wire IF the car is equipped with traction control (TCS). If not, none of the three pins should be connected.
Check so that the jumper wire is there (TCS equipped) or not there for non TCS car.
Onkohan autoa yritetty auttaa toimimaan ilman TCS:ää jumpperilla?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Ei tietääkseni, mitä tämä tarkalleen ottaen tarkoittaa? Siellä apc laatikon läheisyydessä on kaksi 3 napaista liitintä jotka eivät ole kytkettynä mihinkään.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja jus »

Mielenkiintoista tuon 42B90 osalta on, että tuo koodi kerrotaan lähinnä liittyvän 91-autoon, jossa on B202 ja LH 2.4. Silloin kuuluisi olla jumpperi kolminapaisessa liittimessä ETS-autossa niin, että DI/APC:n napa 1 saa akkujännitteen. Muissa 91 - 93 -autoissa napa 1 ei saa olla maadoitettu eikä kytketty akkujännitteeseen eli ei kuulu olla jumpperia.

Onkohan autossasi siihen kuuluva oikea DI/APC-boksi? Poimintoja kirjasta 2:6 DI/APC M 1988-93:
Kuva

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Tuossa minun autossa oleva boksi on ,7859747 eli ilmeisesti oikea mutta ei jumpperia.
Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Voisikohan tuo koodi tulla siitä että tuo ETS boksi on luultavasti 2.0L autosta, numerosarja on kylläkin sama ets boksissa kuin vanhassakin mutta techissä on mahdollisuudet ohjelmoida ets boksi 2.0 ja 2.3 mutta emme saaneet sitä ohjelmoitua vaikka yritimme.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Saabismi iskee jo joululahjoihin
Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva
Päivitän varman tänne jatkossa kuvat tästä autosta.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva
Onko kellään vastaavaa merkkivaloa mikä tossa ylempänä on. Tuommoinen on meijän -97 femmassa ilmaisee toimiiko peräkärryssä vilkut eli tuo vilkkuu jos peräkärryn vilkku vilkuttaa. Auto on ollut uutena saksassa muutaman vuoden.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja tturku »

Näyttäis sekä penkinlämmittimen kytkin että tuo merkkivalo olevan jälkiasennuksia. Olisin itse olettanut että tuo valo näyttäisi jos persgrilli on päällä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Tuon penkinlämmitin kytkimen asensin itse viime kesänä, saa edestä kytkettyä takapenkin lämmittimen päälle. Kun vaihdoin mittarin valot niin katsoin tuotakin, oli niin siisti asennus ja johdot ja liittimet näytti samalta kun muutkin saabissa, että tuskin mikään ihan nyrkki paja tuota on asentanut :) mutta aika mielenkiintoinen minusta, tuossahan on ihan vetokoukun kuva joka ei kuvasta oikein erotu.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Baas900
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Voisiko olla jo tehtaan linjalla laitettu koukku valmiiksi, ja tuo merkkivalo olisi tullut samalla?

Harvinainen varuste kyllä.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Tuossa on irroitettava alkuperäinen vetokoukku josta löytyy saabin ohjelappukin.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kai siinä ohjelapussa kerrotaan jos moinen valo olisi asennettava.

tiedän yhden tonnarin joka oli uitettu saksasta ei sammunu jos vaunu oli kytkettynä koukkuun.

liekkö gyntherin oma rane vai tehtaan... en tiedä enkä muista. mut diodi sinne rasiaan piti asentaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin