Sivu 5/27

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: La Maalis 13, 2021 20:16
Kirjoittaja nalleolut
Klubin rahamiehet ei valita

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 08:23
Kirjoittaja PM99
nalleolut kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 20:16
Klubin rahamiehet ei valita
klubiinhan tuota pitäisi itsekkin isäukon kanssa liittyä lähi aikoina.

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 08:25
Kirjoittaja PM99
kulutus tuli laskettua ja matka ajossa 7-7,5l ja kaupungissa kympin molemmin puolin, ennen suuttimien vaihtoa ja ruisku osien puhdistusta ei todellakaan mennyt näin vähällä.

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 09:37
Kirjoittaja tetammi
Suuttimien vaihto meni aiemmin ohi. Tsekkasitko sumut ennen vaihtoo?
Olen useammasta kjetista noita ihmetellut ja aina on joku pissaava suutin joukossa, varsinkin just pienellä kaasulla. Voi kuvitella et käy vähän rikkaalla siinä kohtaa :roll:
Osa on tokentunut kun on päästelly täysillä jonkin aikaa mut vikaan finkkuun muistaakseni valittin kolmest sarjast parhaat et sain siedettävät :mrgreen:

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 11:21
Kirjoittaja PM99
tetammi kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 09:37
Suuttimien vaihto meni aiemmin ohi. Tsekkasitko sumut ennen vaihtoo?
Olen useammasta kjetista noita ihmetellut ja aina on joku pissaava suutin joukossa, varsinkin just pienellä kaasulla. Voi kuvitella et käy vähän rikkaalla siinä kohtaa :roll:
Osa on tokentunut kun on päästelly täysillä jonkin aikaa mut vikaan finkkuun muistaakseni valittin kolmest sarjast parhaat et sain siedettävät :mrgreen:
Joo tsekkasin ja samalla kylmäkäynnistyssuutinkin tuli katottua. Vuoti pahasti ja tiiras 3 suutinta. Uudet pelaa hienosti ja täsmällisesti. :saab:

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 12:53
Kirjoittaja mestari
miten toteutit suuttimien stekkauksen?

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 13:39
Kirjoittaja PM99
mestari kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 12:53
miten toteutit suuttimien stekkauksen?
Alfamerin ja muiden korjausoppaiden mukaisesti suuttimet pulloihin polttoainepumpun rele ohitettu ja ilmamäärä mittarin kantta nostamalla katsomaan että miltä kuviot näyttää ja lopuksi tarkistaa että bensa määrä pulloissa on juuri sama. Sitten katsoin että vuotaako suuttimet. En sitä enää muista miten se meni mutta ei uusilla suuttimilla tullut yli 15 sekuntiin tippaakaan ja edelliset kusi pyttyihin oikein huolella :) . Nyt on toiminut kuin unelma :saab:

Kylmäkäynnistys suuttimen asensin menemään vasemman valon kautta ja kun laittoi valot päälle kytkeytyi kk suutin ja kun sammuti näki jäikö vuotamaan näin kirjat opetti sen tsekkauksen. Lämpöaika kytkin on uusi ja pienten mittausten perusteella toimiikin.

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 14:58
Kirjoittaja mestari
paljonko kulutu pieneni tuolla manööverillä?

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 15:35
Kirjoittaja tetammi
Noin mäkin ne suurinpiirtein oon tsekannu. Vuotava kylmäsuutin tosiaan saattaa vaikuttaa reilusti kulutukseen. Perinteinen kjet yleensä tukehtuu mut tässä on saattanu lambda vielä pelastaa.

Omissa suurin ero ollu kaasuun reagoinnissa ja just pikkukierroksilla kakomisessa.

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Su Maalis 14, 2021 16:01
Kirjoittaja mestari
onneksi tulee ajeltua kaasari satkulla niin eipä ole ongelmiakaan :D

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Ma Maalis 15, 2021 09:52
Kirjoittaja PM99
tetammi kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 15:35
Noin mäkin ne suurinpiirtein oon tsekannu. Vuotava kylmäsuutin tosiaan saattaa vaikuttaa reilusti kulutukseen. Perinteinen kjet yleensä tukehtuu mut tässä on saattanu lambda vielä pelastaa.

Omissa suurin ero ollu kaasuun reagoinnissa ja just pikkukierroksilla kakomisessa.
Joo monet ei oo kehunu tuota lambda versiota mutta ite oon erimieltä. Auto toimii erittäin hyvin käy sievästi lähtee pakkasellakin käyntiin ja on tehokkaan tuntuinen verrattuna kaasutin versioihin. Mutta luotto on varmasti Kaasutin vehkeeseen suurempi. Oon kyllä ollu tyytyväinen. Kulutus pieneni muutaman litran. Oon nyt laitellu auton ulko muotoa kun kone toimii niin hyvin ettei ole ollut murheita. Eikä ole egr tai muita systeemejä :)

https://drive.google.com/folderview?id= ... o6s4skewZX

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Ma Maalis 15, 2021 15:43
Kirjoittaja Henri S
En yhtään epäile k-jetin toimivuutta. Yhen hyväkuntoisen semmosen omistin lyhyen aikaa ja oli positiivinen yllätys. Tuntu paljon lukuja tehokkaammalta. Onko tuo pakosarja alkuperäinen? Harvemmin nähny noita valettuja vapareissa..

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Ma Maalis 15, 2021 16:20
Kirjoittaja PM99
Henri S kirjoitti:
Ma Maalis 15, 2021 15:43
En yhtään epäile k-jetin toimivuutta. Yhen hyväkuntoisen semmosen omistin lyhyen aikaa ja oli positiivinen yllätys. Tuntu paljon lukuja tehokkaammalta. Onko tuo pakosarja alkuperäinen? Harvemmin nähny noita valettuja vapareissa..
Joo on alkuperäinen yksi saabisti kaveri ihmetteli kanssa tuota. Peltisessä ehkä hienommat äänet mutta tykkään tuon ulkonäöstä ja ehkä helpompi irroittaa tuosta pultit jos irroittaa pakoputken.

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Ma Maalis 15, 2021 16:23
Kirjoittaja nalleolut
Kasattu ma aamuna jämäosista hi

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Lähetetty: Ma Maalis 15, 2021 16:26
Kirjoittaja PM99
nalleolut kirjoitti:
Ma Maalis 15, 2021 16:23
Kasattu ma aamuna jämäosista hi
Tiedäppä sitä, onhan nuita oudompiakin yhdistelmiä tehtaalta tullessaan nähty :D