Og satkun ropausta
Re: Og satkun ropausta
Nyt tulee pikkusen yli 9 litraa. Vois kyllä koittaa lisätä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
pitäs riittää ellei tuule
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Og satkun ropausta
Ok. Ei tuolla tallissa aivan niin vinkka käy, että haittais.
Ja saa tosiaan antaa vinkkejä ja mielipiteitä ylipäätään mihin vaan tässä projektissa.
Ja saa tosiaan antaa vinkkejä ja mielipiteitä ylipäätään mihin vaan tässä projektissa.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Tänään lähti ropaukset liikkeelle tälle viikkoa ja kuskin puolen kontin kulma oli alueena. Ensin tuumailut miten lähteä eteneen. Tässähän on mennyt kolmea peltiä päällekkäin tehtaalta lähtiessä. Nyt "järkeilin" homman kahteen kerrokseen. Ei tule turhaan limikerroksia missä korroosion pirulainen pääsisi jyllään. Yhdellä kerroksella ei olis ehkä tullut kunnollista korjausta ainakaan minun taidoilla.
Pienempi paikkopala ensin lokasuojan kaaren sivuun.
Edelliseen liitettynä kontin puolen pala.
Viimeisenä tukipalkin päätyyn pala reilulla kiduksella.
Pitää tuumailla tarvisko kiduksen suuaukkoa pienentää hieman?! Tuommosena ei menis ainaakaan tukkoon kovin herkästi. Pelkääjän puolella oli kans reilumpi kidus takana kuin edessä.
Lokasuojan ulompaan sivuun pitää vielä tehdä paikko ja kiinnittää kontin puolelle pohjalevyn tukirauta takaisin. Sitten olis kuskin puoli näillä näkymin valmis korin osalta.
Pienempi paikkopala ensin lokasuojan kaaren sivuun.
Edelliseen liitettynä kontin puolen pala.
Viimeisenä tukipalkin päätyyn pala reilulla kiduksella.
Pitää tuumailla tarvisko kiduksen suuaukkoa pienentää hieman?! Tuommosena ei menis ainaakaan tukkoon kovin herkästi. Pelkääjän puolella oli kans reilumpi kidus takana kuin edessä.
Lokasuojan ulompaan sivuun pitää vielä tehdä paikko ja kiinnittää kontin puolelle pohjalevyn tukirauta takaisin. Sitten olis kuskin puoli näillä näkymin valmis korin osalta.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Viime viikko jäi kiireiden vuoksi yhteen ropauspäivään niin josko tällä viikolla sais kurottua pikkusen kiinni.
Kuskin puolen takaloksun takasivu työn alle.
Lähtökohtaa
Reikä + paikko
Kuskin takakaari seuraavana. Uutta peltiä kaipaa tämäkin.
Ennen putsausta ja jälkeen etureuna ulko- ja sisäpuolelta.
Takareuna saattaisi mennä hyvällä putsauksella jopa.
Aukasin pellille asti kehän reunan ulkoa ja sisältä. Saa suojattua sen sitten kunnolla ehjistäkin kohdista.
Seuraavalla kerralla tuon etureunan kimppuun. Se onkin mielenkiintoinen tehdä suorasta tavarasta. Saapa nähä miten onnistuu. Toki suurin osa jää listan alle, mutta yritän saada mahdollisimman hyvän.
Kuskin puolen takaloksun takasivu työn alle.
Lähtökohtaa
Reikä + paikko
Kuskin takakaari seuraavana. Uutta peltiä kaipaa tämäkin.
Ennen putsausta ja jälkeen etureuna ulko- ja sisäpuolelta.
Takareuna saattaisi mennä hyvällä putsauksella jopa.
Aukasin pellille asti kehän reunan ulkoa ja sisältä. Saa suojattua sen sitten kunnolla ehjistäkin kohdista.
Seuraavalla kerralla tuon etureunan kimppuun. Se onkin mielenkiintoinen tehdä suorasta tavarasta. Saapa nähä miten onnistuu. Toki suurin osa jää listan alle, mutta yritän saada mahdollisimman hyvän.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Tuli työkiireiden vuoksi muutama viikko ropaustaukoa. Joku varmaan luuliki jo, että kesken jäi.
Vaan tänään nytkähti yks paikko etiäpäin. Kuskin puolen takakaareen sain tehtyä jonkinlaisen paikon. Ei voi kyllä hyväksi kehua vaan ei nyt aivan onnetonkaan.
Lähtökohtaa
Aukastuna
Paikkopala
Valmis mykyt tasoiteltuna ulkopuolelta. Yllättävän hyvin osui linjaan joka suunnasta.
Kuskin puolen takanen nyt valmis ja pääsin siirtyyn pelkääjän puolelle.
Hieroskelin paikkoja auki ja tekasin aukon seuraavalle kerralle. Etureunaan tällekki puolen saa näköjään tehä paikon vaan reilusti kuiten pienempi ku toisella puolen.
Putsausta
Ja aukastuna ulko- sekä sisäpuolelta. Pitää ens kerralla tutkia vielä tarkemmin jos aukasee vielä himpun lisää.
Vaan tänään nytkähti yks paikko etiäpäin. Kuskin puolen takakaareen sain tehtyä jonkinlaisen paikon. Ei voi kyllä hyväksi kehua vaan ei nyt aivan onnetonkaan.
Lähtökohtaa
Aukastuna
Paikkopala
Valmis mykyt tasoiteltuna ulkopuolelta. Yllättävän hyvin osui linjaan joka suunnasta.
Kuskin puolen takanen nyt valmis ja pääsin siirtyyn pelkääjän puolelle.
Hieroskelin paikkoja auki ja tekasin aukon seuraavalle kerralle. Etureunaan tällekki puolen saa näköjään tehä paikon vaan reilusti kuiten pienempi ku toisella puolen.
Putsausta
Ja aukastuna ulko- sekä sisäpuolelta. Pitää ens kerralla tutkia vielä tarkemmin jos aukasee vielä himpun lisää.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Hommat edenny himpun rauhallisemmin, mutta edenny kuitenki.
Tänään sain loppuun edellisessä postauksessa aloitetun paikon.
Kidus näkyy tuossa hyvin. Siloittelin saumat ennen päälypeltiä.
Aloittelin alapuolisen viidakon perkuuta.
Leikkelyä ja putsausta. Tuota pitää vielä aukasta vasemmasta alareunasta lisää kun pehmeetä löyty massan alta
Onhan nämä vähän tylsää luettavaa, kun saman tyyppisiä kohtia paljon, vaan jospa tämä jossain välissä etenis sitten muihinkin laitteluihin.
Tänään sain loppuun edellisessä postauksessa aloitetun paikon.
Kidus näkyy tuossa hyvin. Siloittelin saumat ennen päälypeltiä.
Aloittelin alapuolisen viidakon perkuuta.
Leikkelyä ja putsausta. Tuota pitää vielä aukasta vasemmasta alareunasta lisää kun pehmeetä löyty massan alta
Onhan nämä vähän tylsää luettavaa, kun saman tyyppisiä kohtia paljon, vaan jospa tämä jossain välissä etenis sitten muihinkin laitteluihin.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Tuosta tulee kyllä hyvä! ja laadukkaita kuvia, selkeentyy varmasti monelle hieman miten lähteä peltiä taittelemaan ja samalla myös sinulle itselle tulee kokemusta ja vinkkejä. Seuraan innolla projektin jatkoa.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Og satkun ropausta
Hyvä ja hyvä vaan josko kohtuudella ehjä.
Sain loppuun etualakulman. Kuus pikku paikkopalaa se vaati minun taidoilla. Alapuolisen taitteen reikä pitää vielä aukaista toisellekki puolen peltiä.
Sain loppuun etualakulman. Kuus pikku paikkopalaa se vaati minun taidoilla. Alapuolisen taitteen reikä pitää vielä aukaista toisellekki puolen peltiä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Melko jännän näköistä saumaa tulee. Hitsauskohdat näyttää värimuutosten peeusteella kyllä lämmenneen ja muutamassa kuvassa näkyy hitsauskohdan taustapuoltakin, on ehkä tunkeumaa riittävästi. Aioitko hioa saumat matalaksi - minkähän verran jää tartuntaa hionnan jälkeen?
Amatöörihitsari täällä vaan noita ihmettelee ääneen - toivottavasti saumat ovat hyvät. Harva on kuvia hiomattomista saumoista jakanut.
Amatöörihitsari täällä vaan noita ihmettelee ääneen - toivottavasti saumat ovat hyvät. Harva on kuvia hiomattomista saumoista jakanut.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Og satkun ropausta
Pikkusen parani hitsattavuus kun lisäsin suojakaasun syöttöä. Eihän nuo hirveän hääviä jälkeä ole vaan ehjää käyttöäautoa tarkoitus tehä. Saumat tasoittelen sitten kun kaikki hitsuut tehty. Samalla korjailee jos ja kun tarvii. Suunnitelmissa vetää laivauretaania ulkopinnoille sinne missä ei ole näkyvää maalipintaa. Kattoo sitten tarkemmin miten onnistuu siisteimmin. Ja ML ruosteenestoa ruiskulla kaikkialle piilossa oleville pinnoille minne sitä vain saa vedettyä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Ai se on suojakaasulla hitsattua ? Arvelin mielessäni ydinjäte-langaksi.
Laita kaasua ainakin kolminkertainen määrä, jotain 8~15 litran välillä jos tallissa hitsailet. Jos ei parane niin vuotaa se kaasu sinne syöttökaapeliin tai muualle.
Laita kaasua ainakin kolminkertainen määrä, jotain 8~15 litran välillä jos tallissa hitsailet. Jos ei parane niin vuotaa se kaasu sinne syöttökaapeliin tai muualle.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Og satkun ropausta
10,5 on tällä hetkellä. Vois koittaa nostaa vaikka 12. Josko huomenna kerkeen talliin niin infoan lisää. Kiitokset vinkeistä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
muuten näyttää kyllä ihan hyvältä eteneminen ja peltien suunnittelu, en usko että hitsarissa kovinkaan vikaa joku säätö tai vika koneessa eikä sillä niin väliä on kuitenkin 100% ja pysyy varmasti kiinni, hyvää jälkeä verrattuna moniin muihin näkemiini, jännä kyllä miten näyttää että liian vähän kaasua vaikka luulisi jo piisaavan .
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Og satkun ropausta
voisi kokeilla vesilasiin langans 0 ja painaa liipasina ja katsoo millainen kaasupurkaus tulee eri arvoilla ja arvioi tuleeko se kaikki sieltä päästä edes
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,