Og satkun ropausta
Re: Og satkun ropausta
Kävin hyväksi koetusta maaliliikkeestä ostamassa 2K laivaepoksimaalia ulkosuojaushommiin sekä raptorin 1K epoksia paukkupullossa sisätiloihin. Sitten ku liikeni mukavasti muutama joutohetki niin talliinhan se nenä osoitti. Ohimennen kävi yksi saabisti koodauttamassa hälyn mykäksi viirufemmasta kun patterit ilmoitti olostaan.
Kävin ostamassa itelle joululahjoja.
Konehuoneesta ja keulasta ylimääräiset tieltä.
Pukit pääsikin heti käyttöön. Tuosta on vara nostaa vielä noin 10 senttiä ylemmäs.
Kuskin puolen sivukotelossa huomiota vaativaa. Ja sama kohta koneen puolelta.
Kuskin puolen vetarintunneli yllätti. Tuo ei tarvinne kuin putsausta sekä yläreunan kaaren oikasun. Toki epoksia niskaan.
Pelkääjän puolella on sitten senkin eestä. Näyttäis äkkiseltään sille että joutuu tuon pitkittäis palkin irrottaan että saa kunnolla tehtyä.
Kaverin kans laitettiin fosforihappoa tilaukseen niin pääsee liuottaan pienempiä osia. Nyt og onkin valmiina tositoimiin kun tallinkin sain siivottua sille mallin että mahtuu tuusaamaan. Joulun jälkeen sitten lisää. Hyvää joulua siis kaikille.
Kävin ostamassa itelle joululahjoja.
Konehuoneesta ja keulasta ylimääräiset tieltä.
Pukit pääsikin heti käyttöön. Tuosta on vara nostaa vielä noin 10 senttiä ylemmäs.
Kuskin puolen sivukotelossa huomiota vaativaa. Ja sama kohta koneen puolelta.
Kuskin puolen vetarintunneli yllätti. Tuo ei tarvinne kuin putsausta sekä yläreunan kaaren oikasun. Toki epoksia niskaan.
Pelkääjän puolella on sitten senkin eestä. Näyttäis äkkiseltään sille että joutuu tuon pitkittäis palkin irrottaan että saa kunnolla tehtyä.
Kaverin kans laitettiin fosforihappoa tilaukseen niin pääsee liuottaan pienempiä osia. Nyt og onkin valmiina tositoimiin kun tallinkin sain siivottua sille mallin että mahtuu tuusaamaan. Joulun jälkeen sitten lisää. Hyvää joulua siis kaikille.
Viimeksi muokannut Mikki2, Ke Joulu 23, 2020 07:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
ai niinku tähän tyyliin
https://aijaa.com/wIfDvf
sekä
https://aijaa.com/ybp0wt
huomaa katsastussedän erikoistyökalu asemassaan
https://aijaa.com/wIfDvf
sekä
https://aijaa.com/ybp0wt
huomaa katsastussedän erikoistyökalu asemassaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Og satkun ropausta
Kyllä vain juurikin tuohon tyyliin.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Eilen ja tänään pääsi pikkuisen og:tä jo tuusaamaan.
Tässä lähtökohtaa.
Ja parit ekat paikat. Saumoja vois siistiä vielä.
Tässä lähtökohtaa.
Ja parit ekat paikat. Saumoja vois siistiä vielä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
mahtavaa minähän näkisin että se on kohta kunnossa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Og satkun ropausta
Hienostihan se etenee.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Og satkun ropausta
Hiljalleen etenee. Vaatinee vielä muutaman hitsisauman ja uutta peltiäki tueksi. Tänään kerkesin pari tunti tuusata.
Tässä pieni kompromissi pala.
Tuohon pieni kolmio niin saa suoran alareunan. Yläkuvassa näkyy aukko.
Tunnelin yläreuna missä vahvikerauta vaati huomiota myös.
Sitte vielä kuva kauempaa.
Tunnelin pohjan alatukivarren etu- ja takapulttien väliin sain jo melkein leikottua ja muotoiltua loppuun. Sitä sitten seuraavaksi.
Tässä pieni kompromissi pala.
Tuohon pieni kolmio niin saa suoran alareunan. Yläkuvassa näkyy aukko.
Tunnelin yläreuna missä vahvikerauta vaati huomiota myös.
Sitte vielä kuva kauempaa.
Tunnelin pohjan alatukivarren etu- ja takapulttien väliin sain jo melkein leikottua ja muotoiltua loppuun. Sitä sitten seuraavaksi.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Hommat pääsi jatkumaan. Tunnelin pohjalevy paikoillaan ja muodossa. Piti alatukivartta käyttää paikoillaan että sai oikeat kohdat minkä mukaan naputella taitokset kohilleen.
Ja ulompi poski paikoillaan. Pohjan ja tämän tein 1,2 mm pellistä. Ei ollu niin isoa palaa että olis saanu tehtyä ohuemmasta yhellä palalla. Yllättävän paljon jämäkämpi taitella ja työstää kuin 1,0 mm mistä tein muut palat. Onnistu joten kuten tuon vetarin aukon taitoskin tehtyä.
Saumojen siistimistä ja pari pientä sauman pätkää vielä ja tuo olis valmis. Sitte putsailua ja epoksia pensselillä suojaksi.
Ja ulompi poski paikoillaan. Pohjan ja tämän tein 1,2 mm pellistä. Ei ollu niin isoa palaa että olis saanu tehtyä ohuemmasta yhellä palalla. Yllättävän paljon jämäkämpi taitella ja työstää kuin 1,0 mm mistä tein muut palat. Onnistu joten kuten tuon vetarin aukon taitoskin tehtyä.
Saumojen siistimistä ja pari pientä sauman pätkää vielä ja tuo olis valmis. Sitte putsailua ja epoksia pensselillä suojaksi.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Kyllä nyt on tekijämies asialla.
Olikos tässä muita yhtä happamia paikkoja vai selviääkö jatkossa vähemmällä migittämisellä?
Olikos tässä muita yhtä happamia paikkoja vai selviääkö jatkossa vähemmällä migittämisellä?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Og satkun ropausta
epäilen että lanka palaa viel hetken ennenkuin auto on käyty ympäri
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Og satkun ropausta
uteliaana kysyn miksi ei käytetty korjauspaloja vaan tehtiin ns.suorasta ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Og satkun ropausta
No siitä tekijästä niinkään tiedä mutta yritystä ainaki on. Ja mestari osu aivan oikeaan eli lankaa palaa vielä aika paljon. Miksi en käyttänyt valmiita korjauspaloja niin itseäni tässä haastan. Hitsauskone ollut tallissa lie kuinka kauan niin aattelin opetella sen metkut paremmin sekä saada tuusaamisen kautta kokemusta metallin työstämisestä. Tuon tunnelin kohalla jo hoksas jälkeen päin missä olis voinu tehä korjauspalan hieman eri lailla, mutta ihan ok tuosta kuitenki muovaantu.
Tänään taas himpun etiäpäin. Taka-akselin tipautin edestä pois. Pohja muuten näyttää aivan ok:lle ainaki äkkivilkaisulla.
Cona kysyi happamista paikoista niin tässä seuraava eli kuskin puolen takalokasuoja etureunasta. Lähtötilanne tämmöinen.
Ja pikku leikkelyn jälkeen.
Tähän antoi myyjä kohtuu hyvän korjauspalan. Sitä todennäköisesti käytän ainakin osittain kun kaarevaa pintaa on kahessa kerroksessa. Saapa nähä miten tuo tuosta lähtee eteneen.
Tänään taas himpun etiäpäin. Taka-akselin tipautin edestä pois. Pohja muuten näyttää aivan ok:lle ainaki äkkivilkaisulla.
Cona kysyi happamista paikoista niin tässä seuraava eli kuskin puolen takalokasuoja etureunasta. Lähtötilanne tämmöinen.
Ja pikku leikkelyn jälkeen.
Tähän antoi myyjä kohtuu hyvän korjauspalan. Sitä todennäköisesti käytän ainakin osittain kun kaarevaa pintaa on kahessa kerroksessa. Saapa nähä miten tuo tuosta lähtee eteneen.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
näyttää normi setiltä
kiva muotoilla ja leipoa isoja peltejä ja vielä kivempaa on saada se paikoilleen ja sitten huomata että sehän istuukin vallan mainiosti paikalleen.
englanninpyörällä muotoilu helpottaa kummasti asiaa.
Sellainen tuli aikoinaan tehtyä kun oli paksua rhs palkkia jouten ja rullat sai sorvailla cnc sorvilla ja karkaisukaan ei ihmeitä maksanut.
tosin lakerit yläpyörään löytyi yllättäen saabista
trapetsi kierre taasen sattui kouraan keittiömaailmasta. säätö kierre muhveineen irtosi eräästä suurkeittiö pöytäromusta
kiva muotoilla ja leipoa isoja peltejä ja vielä kivempaa on saada se paikoilleen ja sitten huomata että sehän istuukin vallan mainiosti paikalleen.
englanninpyörällä muotoilu helpottaa kummasti asiaa.
Sellainen tuli aikoinaan tehtyä kun oli paksua rhs palkkia jouten ja rullat sai sorvailla cnc sorvilla ja karkaisukaan ei ihmeitä maksanut.
tosin lakerit yläpyörään löytyi yllättäen saabista
trapetsi kierre taasen sattui kouraan keittiömaailmasta. säätö kierre muhveineen irtosi eräästä suurkeittiö pöytäromusta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Og satkun ropausta
Normi settiäpä hyvinkin. Englanninpyörä olis kyllä näppärä olla.
Tänään taas yks paikko etiäpäin. Kuskin takakaaren etureunaa aloin nyt työstään. Sisäpuolelle tuli paikko mihin tulee kiinni kaareva tuki.
Sitä kaarevaa tukea sain kans alulle. Korjauspala mikä tuli mukana oli sittenki sen verran hapero, että oli sama aloittaa terveestä pellistä muokkaus. Toki sitä on hyvä käyttää mallina.
Tänään taas yks paikko etiäpäin. Kuskin takakaaren etureunaa aloin nyt työstään. Sisäpuolelle tuli paikko mihin tulee kiinni kaareva tuki.
Sitä kaarevaa tukea sain kans alulle. Korjauspala mikä tuli mukana oli sittenki sen verran hapero, että oli sama aloittaa terveestä pellistä muokkaus. Toki sitä on hyvä käyttää mallina.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Tänään sain sen tukikaaren tehtyä loppuun ja näpättyä paikoilleen.
Irtileikattu ja korjauspala. Sattuivat väärin päin vaan kuvaan. Viidestä eri palasta piti omilla taidoilla tuo tehdä.
Ihan ok tuli. Pikkusen joutuu kaarevan osan reunapeltejä taivuttelemaan kunhan saa päälypellin tehtyä sisäpuolelle, että tukevat toisiaan. Silmämääräisesti ei kuitenkaan kaukana ole nuinkaan. Pikkusen pitää vielä mikkiä näyttää tuolle sekä siistiä samoja.
Irtileikattu ja korjauspala. Sattuivat väärin päin vaan kuvaan. Viidestä eri palasta piti omilla taidoilla tuo tehdä.
Ihan ok tuli. Pikkusen joutuu kaarevan osan reunapeltejä taivuttelemaan kunhan saa päälypellin tehtyä sisäpuolelle, että tukevat toisiaan. Silmämääräisesti ei kuitenkaan kaukana ole nuinkaan. Pikkusen pitää vielä mikkiä näyttää tuolle sekä siistiä samoja.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#