Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

No ehkä mul on ollu ne paremmin toimivat yksilöt....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Sain aikaiseksi päivän päätteeksi pestä Saabin, vaikka jo vähän laiskottikin. Kai sen on puhtaana mukavampi sijoillaan köllötellä pääsiäisen yli !?
Kuva

Toistaiseksi saa olla ulkona, kunnes saan renkaanvaihdot tehtyä ja jätän Saabin varmaan viimeiseksi, eli vahaan muut autot ensin. Sitten pääseekin niin kauaksi aikaa talliin, että olen saanut fiksattua itseäni häiritsevät kauneusvirheet pois häiritsemästä.

Palataan asiaan joskus kesällä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vapaat/loma päällänsä, joten Saabinkin kanssa on tehty kaikenlaista. Ei ole jaksanut sen kummemmin dokumentoida, ideana on käydä auto 360-astetta läpi ja kun kierros on päätöksessä, ei kiveniskemiin, pieniin rupiin tai suojaukseen ole tarpeen palata ennen ensi kevättä jos silloinkaan.

Dremel on kyllä kätevä laite, edelleen. Voi tehdä noita täsmähiontoja aika hankaliinkin paikkoihin. Mitään isompaa projektia ei ole, koko auto ja paljon pieniä täsmähommia.

Akun otin irti ja siistin alusen ja ympäristön, auton alta katsoessa näytti siistiltä, mutta ei yläpuolelta. Hioin koneellisesti ja käsin pienet pintaruosteet ja rapsuttelin vanhoja suojauksen jämiä pois ja sitä rataa. Kun ei tuon kummemmaksi ollut mennyt 33 vuodessa, niin eiköhän tällä taas päästä eteenpäin tovi. Siellä kauempana näkyvä ruskea on tietenkin kotelosuojaa. Mulla on sellaisia hammasharjan tapaisia raaputtimia, messinkiä, terästä jne., niillä oli hyvä poistaa kuonaa ja epäpuhtauksia syylärin tienoilta ja lopuksi ruiskutella kotelosuojaa joka paikkaan. Alhaalle on tulossa annos, joten otetaan homma haltuun joka puolelta.
Kuva

Akun luonnollisesti pesin epäpuhtauksista ja "huolsin" myös pidikepellin ja kepit, nyt ovat hyvässä rasvassa. Akkukin on vaihteeksi kiinni oikein kunnolla, kuten kuuluukin.
Kuva

Lattiamatot tuli pestyä myös kunnolla, varsinkin etumatoissa oli jotain smäidää, joka ei meinannut lähteä irti millään, otin lopuksi avuksi karkean vanneharjan, niin johan alkoi puhdistua. Ikkunat pesin sisäpuolelta, nyt niistä näkee läpi ekaa kertaa kunnolla. Minä vähän luulen, että kattoverhouksen remontissa on liimahöyryä tms. tiivistynyt lasien sisäpinnoille, sen verran omituinen kerros niissä oli. Varsinkin, kun autossa on siellä täällä sellaisia kovia klönttejä maalipinnassa, taustapeilissä, niitä kun olen raaputellut pois, niin sanoisin, että on kovettunutta liimaa.

Kuskin jalkatilassakin tuli teutaroitua solmussa joku aika, rasvailin vähän kytkintä yms., kun tuntuu, että pientä käytön puutteesta johtuvaa narinaa aiheutui sieltä täältä, tuttuja paikkoja. Vaikutti siltä, että tokenivat toistaiseksi.

Ovet olen mennyt läpi metodilla, että ensin Bräkleenillä kaikki paskat pois, että näkee missä mennään. Kaikki pienetkin ruostepisteet olen hionut pois, pohjamaalannut, omaa väriä ja lopuksi kotelosuojaa tiivisteiden alle ja ylle niin, että missään ei ole laiskaa paikkaa. Oikean puolen ovissa oli aivan minimaalista laittamista, vasemmalla puolella on joutunut hiomaan enemmän, mutta suurinkin kohta taitaa olla kooltaan postimerkin kokoinen. Vasen takaovi viimeistellään huomenna ja kuskin ovi jää viimeiseksi, se on ei niin yllättäen huonoin, ruostepisteitä tiivisteen alla on 3-4, mutta ne ovat kooltaan vain pikkusormen kynnen kokoisia.

Se on muuten jännä, miten tuollaisia pistekohteita löytyy, kun oikein käy suurennuslasilla läpi. Esim. kuskin ovessa kun avaat, on siellä sivussa lukon ympärillä niitä torxeja. Kaikki muut virheettömiä, mutta yhden torxin reunoilta lähtenyt ruoste leviämään ruuvin reunojen alta. Miksi justiin siitä ? No eipä mitään, T30 käteen ja ruuvi irti, Dremelillä kyytiä ruuvinreikään ja ympärille, maalia, maalia ja kotelosuojaa, ruuvi öljykylvyn kautta uudelleen kiinni. Tuollaista säätämistä tämä on ollut :) Vai onko se sitä harrastamista.

Mutta joo, laskeskelin, että tuolla tarkkuudella kun käyn läpi, niin ei tarvitse tehdä enää toista kertaa. Eilen ja tänään n. 10 tuntia ja huomenna jatkuu. Sisätilojen putsaus jatkuu kunnon imuroinnilla, penkkien alustoja myöten, sitten pitäisi koittaa vähän pestä penkkejä. Kun saan tuon tehtyä loppuun, otetaan auto ajoon, kunnes saadaan alustaan ruiskuteltua suoja-aineet. Sen jälkeen sitten pesu ja vahaus ja jatkossa huolletaan/korjataan tarvittaessa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Rahan tuloa ei voi estää, kun vanhaa satkua ropaa. Löysin muinaista mammonaa, kun tarkastelin Saabin takapenkin alla olevaa maailmaa.
Kuva

Kokonaista 30 penniä, leimat vuosilta 1990,1992 ja 1994. Olivatten olleet siellä aika kauan, luulen mä.

Kuten kaverini totesi, kun ostaa arkeologisen kaivauksen, saattaa löytää myös muinaista valuuttaa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tankkasin vähän tuoretta bensaa Saabiin, kun edellinen kerta oli autoa kotiin noutaessa 15.1. Jonkun verran oli 98:n hinta noussut reilussa kolmessa kuukaudessa, 1.59->1.79. Aloin oikein miettimään, että olenko noin kallista bensaa koskaan tankannut, sellainen kutina kuitenkin, että aika ennätyslukemissa alkaa olla. Piti oikein Googlata, vuonna 2012 oli Hesan korkeudella ysikasin hinta 1.90 euroa ja silloin oli ysivitonenkin 1.80, joten vielä on ennätyksiin vähän matkaa. Kallista on, silti. Noista ajoista kai verotkin ovat nousseet sen verran, ettei edes raakaöljyn hinnan tarvitse olla ennätyksessään, kun se ei sitä ole, että pumppuhinnoissa tehdään kalleusennätys.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vapunpäivän mainio ateria käyty nauttimassa anoppilassa ja kyydin tarjosi :saab:

Kuva

Huomenna olisi tarkoitus auto pestä ja sitten ajaa talliin vahaukseen. Alustan suojaus siirtyy sattuneesta syystä toistaiseksi, joten sama kai vaikka tuon nyt sitten vahaisi.

Aamupakkaset eivät ole kannustaneet Saabin käyttöön, joten ajot ovat jääneet vähäisiksi, tosin niin ne varmaan jäävät jatkossakin, kerta-pari kuukaudessa riittää hyvin fiilistelyyn, arkiajot ajan mielelläni pihan automaateilla.

Kai se vähän jo niin on, että eniten Saabissa viehättää sellaisen omistaminen, ulkomuodolliset seikat ja autosta huolehtiminen, kuin niinkään varsinainen ajaminen.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

IC1970 kirjoitti:
Ma Huhti 19, 2021 17:26
Rahan tuloa ei voi estää, kun vanhaa satkua ropaa.
Vanhat autot maksavat aina itseään takaisin kun tarpeeksi aukoo paikkoja. :D
Useista kokemuksia. Rahaa löytyy mitä mielikuvituksellisimmista paikoista. Eräässä jenkkiraudassa oli quartteri turvavyön kelamekanismin kotelossa jne...
Juuri nyt ei SAABia
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Viikon verran on nyt Saabia putsailtu, tänään viimeisenä penkkien pesu ja renkaiden sivut, vahat on niskassa, kumit ja muovit käsitelty, lasit pesty ulkoa ja sisältä, matot pesty jne., alkaa loppua inspiraatio. Vanteissa on vähän ruostetta, mutta ne ovat alkuperäisessä kuosissaan ja saavat ollakin toistaiseksi.
Kuva

Mitä nyt mieleen juolahtaa, niin tehdään, justiinsa nyt on mieli ihan tyhjä. Uutta tästä ei saa, mutta kyllä tässä oman pihan autoista on Skodan jälkeen parhaat pellit, Hondat ovat huonompia. Eikä ole sisälläkään kauheasti mitään sanomista, kun tyyppivika eli sisäkattokin verhoiltiin uusiksi viime syksynä.
Kuva

Ensi viikolla, mikäli ennätän, käyn katsastuskonttorilla täyttämässä planketin ja tilaan tähän FINnittömät kilvet, otin nuo nykyiset kokeeksi pois, putsailin taustat ym., niin saa sitten kätevästi vaihdettua, kun uudet tulee.

Huomenna varmaan ulkoillaan taas anoppilaan, kun on Äitienpäivä. Kelikin näyttäisi osuvan kohdilleen, nyt kun tuo on nuohottu lattiasta kattoon ja pinnoilta voi vaikka syödä, niin sadereissuja ei tällä tehdä minun omistuksessani. Jos olisi lämmin talli jossain, niin tuon voisi kohtapuoliin säilöä vaikka kymmeneksi vuodeksi ja katsoa sitten, onko kaasarivehkeissäkin arvostus/hinnat kohonneet siinä vaiheessa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hienohan se on! :D Tosin, kun oli noin oiva aihio, niin lopputuloksen tiesi kyllä jo etukäteeen. Nämä ns. Perinteiset autohan ovat meille tällaisten harrastajille nautiskeluvälineitä! Ei näitä kannata paljon ”hinnoitella”, ei ainakaan tulostavoitteilla? Kun autoilu näyttää nyt kuitenkin muuttuvan paljon näiden kaikkien uusien ”härpäkkeiden” myötä, niin uskoisin näiden vanhojen perusvarusteiden autojen kuitenkin säilyvän aika kauan. Ainakin näiden säilöminen aika helppoa, jos vähän autojen rakenteista ymmärtää. Kivasti näiden parissa aika kuluu ja kauniilla ilmalla voi sallia itselleen ajohetkiä vaikkapa autohistoriansa parissa! :wink:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja PM99 »

On kyllä siisti Alkuperäinen saabi ja maalipinta hyvässä kunnossa, arvostan tuommoista auton pitoa. :) :saab:
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Helatorstain ajelut Saabilla n. +23 asteen lämpötilassa, sellainen 21 + 7 + 16 km reitti, Porvoon keskustan läpi mm. eestaas, matkalla aika monet valot, joissa useissa oltiin pitkäänkin. Siis hyvä keli testata miten koneen lämmöt pysyy kurissa.

Pysyiväthän ne, flekti lähti päälle pari kertaa, joten toimii sekin. Ei tosin kovin hanakasti, joka vahvisti sen mitä silmä sanoo, että jäähdytin on joskus matkan varrella vaihdettu. Siihen edelliseen joka oli omistuksessa v.2013 jouduin jäähdyttimen vaihtamaan, kun flekti huusi alvariinsa ja nosti lämpöjä enemmän kuin laki salli. Tämä ei esim. kotiin tullessa maantieajon jälkeen, kun ajoi 150m tallille, avasi ovet ja ajoi sisään, alkanut flektiä huudattaa missään vaiheessa, edes jälkilämmöille.

Kotimatkalla pidettiin pikku kuvauspaussi etuviistosta.
Kuva

Ilmastointi toimi hyvin, eli ikkunahissit kunnossa. Tosin, pitäisi muistaa, ettei mun +50-vuotias niskani kestä tuota tyyliä, nyt ei meinaa pää kääntyä... Saipahan nauttia Saabin kauniista imuäänestä kiihdytellessä, sentään. Hyväähän se pikku lenkki teki, pikkuisen kaupunkiin mennessä kaasuvaijeri takelteli pintakaasulla ajaessa, tuntuu semmoinen millin olka eikä mene ihan smoothisti, takaisin tullessa kun joutui kaupungissa alvariinsa kaasua polkemaan, oli ominaisuus hävinnyt ja kaasu toimi pehmeästi. Tosi vähänhän tähän on tullut kilsoja, lähipäivinä viilenee ja kelit näyttävät aika ihanteellisilta tämmöiselle ilmastoimattomalle vanhukselle. Ei liian kuuma, mutta kuivaa ja selkeää.

Kilpiä en ole saanut vielä tilattua, sitä varten pitää mennä katsastuskonttorille ja heidän aukiolonsa ja minun työvuoroni eivät oikein osu yksiin. En ymmärrä, miksei noita kilpiäkin voisi tilata omien sivujen kautta, saman asian siellä voi selittää ja jos idea on, että kilvet maksetaan tilatessa, niin onnistuuhan se netissäkin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ei ihmeitä, surkeat kelit pitävät Saabin tallissa. Sen verran sain tänään aikaiseksi, että putsailin konehuonetta vielä hieman edustavampaan kuntoon, mitään näyttelytilaa en siitä tee, mutta suht siisti se nyt alkaa jo olla. Näkee, että auto on ajossa, mutta yleisilme on oikein siisti. Se mikä hienoa, öljyvuotoja tms. konehuoneessa ei ole, eli paikat ovat kuivat, joka edesauttaa yleisilmettä.

Kun konehuoneessa puuhastelin, niin tyhjensin myös paisuntasäiliön, lähinnä kiinnosti onko pohjalla tököttiä ja miltä neste näyttää. Semmoista tummempaa sinistä se oli, eli ilmeisesti joskus ollut vihreää. Paisari itsessään siisti, eikä mitään töhnää löytynyt, lisäsin litran verran tuoretta vihreää nestettä, valmis seos -36 astetta.

Tyhjensin samalla periaatteella myös jarrunestesäiliön, siitäkään ei löytynyt mitään ei toivottua, pari desiä uutta DOT 4 nestettä lopuksi säiliöön.

Kävin läpi myös alipaineletkuja, vesiletkuja, liitoksia, sähköliitoksia, mitä nyt suinkin keksin. Kaikki tuntui olevan paikoillaan ja ehjää, tai vaihtoehtoisesti hyvässä rasvassa edellisen kierroksen jäljiltä silloin talvella. Ylävesiletkun päivitys jossain vaiheessa ei varmaan olisi tyhmempi temppu, koska jäähdyttimen päässä klemmari oli suht syvällä kumissa ja voisin kuvitella, että joskus se antaa periksi, vaikka vesiletku ei mitenkään kivikova vielä ollut. Samaten ohjaamon puoleisessa laturinhihnassa oli pieni palkeenkieli yhdessä kohdassa, kaikkien hihnojen uusiminen jossain vaiheessa ei varmaan olisi pahitteeksi sekään. No, hihnat eivät kitise tms., joten saavat kelvata toistaiseksi, koska ajosuorite ei kummoinen kaudessa ole.

Perheen koiramäärän lisääntyminen muuttaa hieman ajoneuvostrategiaa ja käyttöharrasteeksi valikoitunee jatkossa farmarimallinen kulkine. Tämän kanssa ei ole kiirettä, mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä ennen ensi talvea tämä tulee tarjolle joko museostatuksella tai ilman, koska tallille olisi hieman muuta tarvetta. Kaikki on vielä vähän ilmassa, mutta edellä esitetty on todennäköinen skenaario.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Veli luopuu juuri huutokaupat.comissa omasta mustasta 2 ovisesta pystykeulasta. Täytyy myöntää että tuo auto on siinä kunnossa että meidänkin suku kelpuuttaisi kuntonsa puolesta ainut vaan että satkuja löytyy jo riittävästi :) . On kyllä hieno ja hyvältä pidolta. Ja tärkeintä alkuperäinen. Toivottavaa kuitenkin että pysyisi sinun tapaisella hyvällä pitäjällä. :saab:
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3513
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kaikki on täysin auki, jatkan tämän kanssa suunnitelman mukaan ja ajelen kun kelit sattuvat kohdilleen. Sain tänään viimeinkin tilattua uudet FINnittömät kilvet, kuulemma kolmisen viikkoa menee tjsp. Se täytyy sanoa, että kerrankin tuntui edulliselta, kun hintaa laskutettiin 13,8 euroa.

Jos päädyn hankkimaan hieman kalliimman koirankuljettimen, niin on mahdollista, että Saabin kanssa jatketaan kuin ei mitään. Jos tämän myyntiin laitan, niin hinta ei luonnollisestikaan ole halvimmasta päästä, sehän on varmin tapa pitää Saabistaan kiinni, varsinkin kaasarivehkeistä, eihän näistä kukaan satasia enempää halua maksaa, vaikka olisi kuinka hieno !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 769
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Asiaa puhut :saab:
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Vastaa Viestiin