Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Aivan täsmälleen omat ajatukset. Hyvin monesti lause "helpolla museoon" ja kuvat itse autosta eivät täsmää millään tavalla. Tämän kokemuksen jälkeen seuraava kerta on itselle helpompi, kun tietää vähän vaatimustasoa. Kun kelpaa minulle, näyttää kelpaavan myös museotarkastajille, vähän samaan tapaan kuin muidenkin autojeni kanssa, sanon aina soittajille, että auto on laitettu sellaiseen kuntoon, että kelpaa minulle, jolloin kelpaa kyllä sinullekin. Viimeisen seitsemän vuoden aikana on käynyt kaksi kertaa niin, että kulloinenkin myytävä auto ei ole lähtenyt ensimmäiselle pihaan tulleelle ostajalle, enkä niitäkään kertoja laita auton, vaan ostajan piikkiin :D

Mitä sinun i8 olen katsellut, niin sanoisin, että museointi ei tuota ongelmia, niin hienoksi olet sitä laittanut, kun tarinointiasi olen seuraillut. Ja kuten ylle totesin, niin Saab meni harrastajalle, jolla on jo useita museoautoja ennestään, tämän myyntiin lähdin ajatuksella, että en polje hintaa koska auto on hieno ja myyn vain sellaiselle, joka ymmärtää mitä ostaa ja haluaa vaalia auton kuntoa jatkossakin.

Sanoisin, että oikea hintataso on tämän perusteella museostatuksella olevalle kohtalaisesti ajetulle kaasarikoneelle 3xxx euroa, yli 4 tonnin nuo eivät tuolla ole liikkuneet, samat autot pysyvät myynnissä kuukaudesta toiseen. Toisaalta niistä joissa kattoverhoilu roikkuu ja ovien alareunat ovat täynnä peukalon mentäviä koloja pyydetään lähelle kolmea tonnia jos ovat vähillä kilometreillä, eivätkä näytä liikkuvan nekään. Museoidut joilla on ajettu paljon, eli yli 300 tkm, eivät myöskään näytä liikkuvan kovin hanakasti. Turbot sitten erikseen, niissä on posketon hintataso, vaikka kilsoja olisi puoli miljoonaa ja niille näyttää löytyvän oma ostajakuntansa.

Jos museohommeleihin jatkossa lähden, niin varmaan samalla kaavalla kuin nytkin, hyvin alkuperäiskunnossa säilynyt, mikä on suht vähän ajettu.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 771
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Vielä kerran...Saab 900 4d Sedan vm.1988

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kiitos kehuista, samaa mieltä kanssasi, uutta matoa koukkuun hyvä että saab meni asiantuntevalle tyypille. :saab:
Oli hieno seurata tätä projektia opin tästä paljon.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Vastaa Viestiin