Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Moottorissa oli kiinni pelkkä lohkolämmittimen elementti. Ei mitään kaapeleita, haaroitussarjaa yms. Mittasin siitä resistanssin ja näytti siltä että se toimiikin. Joten kävin ostaa setit.
Siinä on kaikki pistokkeesta auton sisälle.
Siinä on kaikki pistokkeesta auton sisälle.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Mallailin kaapeleita konetilaan ja nappasin hanskalokeron pois. Siinä kun tulipellin eristyksiä tutkin, niin eipä se läpiviennin tekeminen ollutkaan niin simppeli juttu. Joten seuraavaan kertaan..
Tällaset näkymät
Tällaset näkymät
Re: Graphite green wagon -03
Jos en nyt ihan väärin muista niin siinähän se kuvassa näkyy läpiviennin paikka.
Ohjausboxin oikealla puolella ympyrä painanne, toki reikä pitää ite tehdä.
Ohjausboxin oikealla puolella ympyrä painanne, toki reikä pitää ite tehdä.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Graphite green wagon -03
Mä toin sisähaaran aikanaan muistaakseni jonkun valmiin läpiviennin kautta. Oisko ollut sieltä hanskalokeron takaa. Ei voi muistaa enää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Mitään järkevää läpivientiä ei tästä löytynyt. Keskemmällä oli joku, mutta se meni niin pahasti kojelaudan taakse jemmaan.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Joulukuu
Alkoi leima lähestyä ja hain sitte hylsyn Hylsy tuli raidetangon päästä.
No se oli nopee vaihtaa. Mallia TRW, eli riittävän laadukas.
Samalla löysi hihnapyörän muovisuoja paikalleen.
Korjauskehoituksia tuli valoista.
Rekisterikilven valot. Toinen oli helppo, mutta toisessa oli vedetty ruuvi viistosti peltiin. Ruuvi oli niin pahasti ruosteessa, että se piti porata veke. Muovikin oli murtunut, joten ei siihen enää ruuvia järkevästi saanut. Täytyy jostain etsiä koko valopaneeli ja vaihtaa se.
Alkoi leima lähestyä ja hain sitte hylsyn Hylsy tuli raidetangon päästä.
No se oli nopee vaihtaa. Mallia TRW, eli riittävän laadukas.
Samalla löysi hihnapyörän muovisuoja paikalleen.
Korjauskehoituksia tuli valoista.
Rekisterikilven valot. Toinen oli helppo, mutta toisessa oli vedetty ruuvi viistosti peltiin. Ruuvi oli niin pahasti ruosteessa, että se piti porata veke. Muovikin oli murtunut, joten ei siihen enää ruuvia järkevästi saanut. Täytyy jostain etsiä koko valopaneeli ja vaihtaa se.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Toinen oli sivuvilkku, mikä toimi aina välillä. No ei mikään ihme, lievästi hapettunut.
Marmorilta tilasin Ruotsista uuden kannan. Suolasen hintanen oli, jotain 28e. Liitin jäi löysäksi joten siihen piti väsätä uusi. Haarukkaliittimestä modasin sitte sopivan. Kyllä mä jälkeinpäin purin sen hapettuneen vilkunkannan ja putsasin. Saa siitä sitten varalle.
Johdot oli kanssa niin hapettuneet, että piti pätkästä vähän pitemmältä ja juottaa sitte kiinni. Kivaa touhuu, kun räntää vihmoo katoksen allekin.
Lopputulos oli kuitenkin mieleinen, niin pahin vitutus laantu
Se oli muutama päivä enää jouluun, kun kävin uusintanäytössä ja sain leiman. Konttorin vierestä nappasin vielä kuusen kyytiin ja lähdin hyvillä mielin joulunviettoon
Marmorilta tilasin Ruotsista uuden kannan. Suolasen hintanen oli, jotain 28e. Liitin jäi löysäksi joten siihen piti väsätä uusi. Haarukkaliittimestä modasin sitte sopivan. Kyllä mä jälkeinpäin purin sen hapettuneen vilkunkannan ja putsasin. Saa siitä sitten varalle.
Johdot oli kanssa niin hapettuneet, että piti pätkästä vähän pitemmältä ja juottaa sitte kiinni. Kivaa touhuu, kun räntää vihmoo katoksen allekin.
Lopputulos oli kuitenkin mieleinen, niin pahin vitutus laantu
Se oli muutama päivä enää jouluun, kun kävin uusintanäytössä ja sain leiman. Konttorin vierestä nappasin vielä kuusen kyytiin ja lähdin hyvillä mielin joulunviettoon
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
2021
Tammikuu
Varasin pesuhallin ja tarkoitus oli viimein tehdä se läpivienti. No siinä kun vedin mattoja sivuun ja totesin, että täällähän on vettä. No eipä siitä läpiviennistä tullut taaskaan mitään
Ei se auttanut kun venata sopivaa päivää, että viittii pihalla tehdä. Penkki ja verhoilut sun muut eristeet veks ja puhallin pöhisee.
Raitisilmasuodattimen kotelo näytti tältä ja suodatin oli kyllä vaihtokunnossa.
Irrotin kondenssiveden poistoletkun ja puhalsin ilmaa läpi. Ei ollut pahemmin tukkeessa.
Myöhemmin kun pääsin kaverin talliin kävin kuskin puolen läpi. Täällä kyseinen letku oli ihan tukossa, mutta vettä ei ollut lattialla. Jonkin verran märkä kuitenkin. Jätin noi lattiat auki ja ajelin pitkään ilman verhoiluja ja samalla seurasin tuleeko lisää vettä. Vettä ei tullut mutta kosteutta tiivistyy kyllä.
Ilmat kylmeni sen verran ettei enää pihalla viittinyt ropata, niin jätin koko haaroitussarjan ym asentamatta. Tekee sitten kunnolla paremmalla ajalla.
Helmikuun lopussa vasta asentelin verhoilut paikalleen.
Siinä oli koko tarina. Ja nyt pidetään sormet ristissä ettei mitään hajoa ihan heti.
Tammikuu
Varasin pesuhallin ja tarkoitus oli viimein tehdä se läpivienti. No siinä kun vedin mattoja sivuun ja totesin, että täällähän on vettä. No eipä siitä läpiviennistä tullut taaskaan mitään
Ei se auttanut kun venata sopivaa päivää, että viittii pihalla tehdä. Penkki ja verhoilut sun muut eristeet veks ja puhallin pöhisee.
Raitisilmasuodattimen kotelo näytti tältä ja suodatin oli kyllä vaihtokunnossa.
Irrotin kondenssiveden poistoletkun ja puhalsin ilmaa läpi. Ei ollut pahemmin tukkeessa.
Myöhemmin kun pääsin kaverin talliin kävin kuskin puolen läpi. Täällä kyseinen letku oli ihan tukossa, mutta vettä ei ollut lattialla. Jonkin verran märkä kuitenkin. Jätin noi lattiat auki ja ajelin pitkään ilman verhoiluja ja samalla seurasin tuleeko lisää vettä. Vettä ei tullut mutta kosteutta tiivistyy kyllä.
Ilmat kylmeni sen verran ettei enää pihalla viittinyt ropata, niin jätin koko haaroitussarjan ym asentamatta. Tekee sitten kunnolla paremmalla ajalla.
Helmikuun lopussa vasta asentelin verhoilut paikalleen.
Siinä oli koko tarina. Ja nyt pidetään sormet ristissä ettei mitään hajoa ihan heti.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Graphite green wagon -03
Kyllä on nätin näköinen tuo vaalea verhoilu. Muutenkin sisustan muotoilu kestänyt hyvin aikaa pl. kojelaudan kuskin puoli.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Graphite green wagon -03
Voi olla että muistan väärin, mutta jonkun valmiin läpiviennin (johtosarja?! ) mä puukotin silleen että sain sisäpistokkeen vietyä.
Tämä yksilö on kyllä mennyt jotain 250% eteenpäin siitä mitä lähtökohta oli. Iso peukku.
Tämä yksilö on kyllä mennyt jotain 250% eteenpäin siitä mitä lähtökohta oli. Iso peukku.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Onhan se, mutta haasteellinen pitää siistinä.Rattivaihde kirjoitti: ↑La Maalis 27, 2021 21:59Kyllä on nätin näköinen tuo vaalea verhoilu. Muutenkin sisustan muotoilu kestänyt hyvin aikaa pl. kojelaudan kuskin puoli.
Tästä tulee mieleen joku kulahtanut salonkivaunu tai sikariklubi, ennemmin kuin hävittäjä/lentokone
Ja kuitenkin vuosimalliltaan meikäläisen uusin auto
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Okei. Ei sitä aina muista kaikkea.
Kiitos!
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
CE-valo oli kummitellut jo liian pitkään ja nyt se paloi melkein kokoajan. Techiä tutkiessa vaikutti siltä että eka lambda ei toimi kunnolla. Joten laitoin sen tilaukseen.
Tänään vaihdoin Boschin anturin.
Ja näillä kilsoilla mennään. Auto seisokin sen pari viikkoa tässä.
Hain mä yhestä purkuautosta osiakin. Niin entrataan taas kun ehtii.
Nyt työllistää varsinainen projekti ja muut kuviot..
Tänään vaihdoin Boschin anturin.
Ja näillä kilsoilla mennään. Auto seisokin sen pari viikkoa tässä.
Hain mä yhestä purkuautosta osiakin. Niin entrataan taas kun ehtii.
Nyt työllistää varsinainen projekti ja muut kuviot..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Eipä johtunut CE-valo ainakaan ykkös lambdasta. Heti seuraavana päivänä syttyi uudestaan.
Autossa ei ollut imusnorkkelia ollenkaan, mikä oli huonompi juttu. Sieltähän pääsee vesi ja skeida suoraan putsarille. Joten viimein sain senkin laitettua. Ja nyt on sitten varalla putsarin pönttö ja letku. Olis mulle dieselin kärsäkin kelvannut, mutta mennään nyt orkkiksella.
Klemmari piti rälläköidä katki, niin pahasti ruostunut.
Eipä auttanut snorkkelin asennuskaan CE-valoon. No saapa ainakin kone ilmaa paremmin. Täytyy vissiin käydä läpi kaikki liittimet ja alipaineletkut ym. DI-kasetin liitintä vähän epäilen.
Autossa ei ollut imusnorkkelia ollenkaan, mikä oli huonompi juttu. Sieltähän pääsee vesi ja skeida suoraan putsarille. Joten viimein sain senkin laitettua. Ja nyt on sitten varalla putsarin pönttö ja letku. Olis mulle dieselin kärsäkin kelvannut, mutta mennään nyt orkkiksella.
Klemmari piti rälläköidä katki, niin pahasti ruostunut.
Eipä auttanut snorkkelin asennuskaan CE-valoon. No saapa ainakin kone ilmaa paremmin. Täytyy vissiin käydä läpi kaikki liittimet ja alipaineletkut ym. DI-kasetin liitintä vähän epäilen.