Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Näinkin voi käydä. Kyseessä "W" letku, mikä pääty flektin väliin Ei oikein ahtanut kunnolla..
Tallista löyty sopiva pätkä, millä sain ensiapua.
Pienistä vastoinkäymisistä huolimatta, on se hommansa hoitanut.
Tallista löyty sopiva pätkä, millä sain ensiapua.
Pienistä vastoinkäymisistä huolimatta, on se hommansa hoitanut.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kun kesä alkoi, niin ilmastointi puhalsi viimeiset henkäykset viileää Vuotohan siellä taitaa olla, joten taitaa mennä tämäkin kesä ikkunat auki.
Heinäkuu
CE-valo paloi jo kokoajan, joten aloin käymään läpi liittimiä ja maadoituksia. Samalla tsekkasin miten mätä on akun alta. Ja päätin kokeilla toista DI-kasettia. Vaihdoin vielä öljyt ja filtterin. Kilometrejä kertynyt 276tkm.
Kuvassa näkyvät liittimet on vaihteiston sähköjä.
DI-trio
Alle 100km pysy valo poissa mittaristosta, kun taas syttyi. Muuten vaihdettu kasetti näytti toimivan ja näillä eväillä lähdettiin reissuun.
Taipalsaaren lossilla.
Heinäkuu
CE-valo paloi jo kokoajan, joten aloin käymään läpi liittimiä ja maadoituksia. Samalla tsekkasin miten mätä on akun alta. Ja päätin kokeilla toista DI-kasettia. Vaihdoin vielä öljyt ja filtterin. Kilometrejä kertynyt 276tkm.
Kuvassa näkyvät liittimet on vaihteiston sähköjä.
DI-trio
Alle 100km pysy valo poissa mittaristosta, kun taas syttyi. Muuten vaihdettu kasetti näytti toimivan ja näillä eväillä lähdettiin reissuun.
Taipalsaaren lossilla.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Elokuu
Tulin yks päivä duunista ja takaoven kohdalla haistoin palaneen jarrun. Kokeilin vannetta ja oli niin kuuma ettei tällä ajeta. Ei muuta kun auto talliin ja ylös.
Tältä näytti. Voi kilin kellit, missä *itussa on jarrukilpi
Satulan mäntä ihan jumissa. Jarrukenkien vivun palautusjousi katkennut. Pätkä oli ruostunut linkkuun kiinni. Sain mäntää puristettua sisään ja jarrut kasaan. Enää ei ajon jälkeen ollut vanne niin kuuma. Nopee ensiapu, tällä mentiin pari päivää.
Sovin vikakoodien luvun, jos CE-valon aiheuttaja löytyisi. Ja löytyi, se oli vaihdettu DI-kasetti ja todennäköisesti myös aikasempi kasetti. No mulla oli vielä uusin kasetti "E". Joka myyjän mukaan sytytti vikakoodin. No kerrankin kävi tuuri ja tämä kasetti toimikin. Ei syttynyt valo vaikka annettiin koneelle kuormaa.
Trionic kertoili ilmastoinnin vuodosta ja peruutustutka-antureista 2 oli antautunut. Muuten vaikutti suht hyvältä, joten pikkasen sai lisää motivaatiota tulevaan koitokseen..
Tulin yks päivä duunista ja takaoven kohdalla haistoin palaneen jarrun. Kokeilin vannetta ja oli niin kuuma ettei tällä ajeta. Ei muuta kun auto talliin ja ylös.
Tältä näytti. Voi kilin kellit, missä *itussa on jarrukilpi
Satulan mäntä ihan jumissa. Jarrukenkien vivun palautusjousi katkennut. Pätkä oli ruostunut linkkuun kiinni. Sain mäntää puristettua sisään ja jarrut kasaan. Enää ei ajon jälkeen ollut vanne niin kuuma. Nopee ensiapu, tällä mentiin pari päivää.
Sovin vikakoodien luvun, jos CE-valon aiheuttaja löytyisi. Ja löytyi, se oli vaihdettu DI-kasetti ja todennäköisesti myös aikasempi kasetti. No mulla oli vielä uusin kasetti "E". Joka myyjän mukaan sytytti vikakoodin. No kerrankin kävi tuuri ja tämä kasetti toimikin. Ei syttynyt valo vaikka annettiin koneelle kuormaa.
Trionic kertoili ilmastoinnin vuodosta ja peruutustutka-antureista 2 oli antautunut. Muuten vaikutti suht hyvältä, joten pikkasen sai lisää motivaatiota tulevaan koitokseen..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Auton takapää pukeille, purin jarrut, otin sisälokarit pois ja kävin läpi pohjan, ripustukset, jne. Totesin että eipä riitä, vaan koko Saabinrottelo ylös ja järeempää pukkia alle.
Tältä näytti takakaaret. Löyty sieltä ainakin yks reikä tankinsyöttöputken vierestä.
Tältä näytti takakaaret. Löyty sieltä ainakin yks reikä tankinsyöttöputken vierestä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Sitten oli puskurin vuoro. Pitempään oli muutenkin jo häirinnyt vetokoukun pistokkeen asennus. Puskurin päällä olevan muovilevyn irroitus tuotti päänvaivaa. Mutta safkatauon jälkeen ajatus kulki vähän paremmin. Oltiin jo kaverin Firebirdin pallonivelten kanssa taisteltu pitkään.
Sieltä välistä paljastui irroitettavat pultit.
Minkä takia vetokoukun asentaja on tehnyt läpiviennin keskeltä, kun vierestä löytyisi oikea läpivienti, mistä olisi mahtunut johtosarja liittimen kanssa
Hapettumaa oli varmaan 5mm paksulti vetokoukun kiinnitysraudan alueella ja niinku kuvasta näkee mitä kävi pulteille
Putken laippa ruostunut kiinni. Laikkaa joutu näyttää mutterille.
Otin koko paskan alas. Varovasti tuin pukeilla tukivarsia ja pikkuhiljaa laskin tunkkia.
Se alkaa näyttää jo projektilta
Sieltä välistä paljastui irroitettavat pultit.
Minkä takia vetokoukun asentaja on tehnyt läpiviennin keskeltä, kun vierestä löytyisi oikea läpivienti, mistä olisi mahtunut johtosarja liittimen kanssa
Hapettumaa oli varmaan 5mm paksulti vetokoukun kiinnitysraudan alueella ja niinku kuvasta näkee mitä kävi pulteille
Putken laippa ruostunut kiinni. Laikkaa joutu näyttää mutterille.
Otin koko paskan alas. Varovasti tuin pukeilla tukivarsia ja pikkuhiljaa laskin tunkkia.
Se alkaa näyttää jo projektilta
Re: Graphite green wagon -03
Turhaa työtäChemical man kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 17:23SPuskurin päällä olevan muovilevyn irroitus tuotti päänvaivaa.
Re: Graphite green wagon -03
Ei sitä aina kännissä huomaaChemical man kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 17:23Minkä takia vetokoukun asentaja on tehnyt läpiviennin keskeltä, kun vierestä löytyisi oikea läpivienti, mistä olisi mahtunut johtosarja liittimen kanssa
Re: Graphite green wagon -03
"Aina oon porannu reiän keskelle" ja silmät kiinni.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Graphite green wagon -03
Eikös siihen keskelle kuulu pultti ohjeen mukaan jos asentaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Tätäkö meinasit, oli hitsattu kiinni.pvdriver kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 18:59Turhaa työtäChemical man kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 17:23SPuskurin päällä olevan muovilevyn irroitus tuotti päänvaivaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Muistin että mullahan on vetokoukun ohje tallessa ja sieltähän se auton papereitten välistä löyty.
Vaikka kuinka koitin katsoa, en löytänyt siitä mainintaa, että '03 Aeroon pitää porata sähköille reikä läpiviennistä 10cm sivuun. Tai tähtää keskelle ja työskentele vahvassa humalassa, niin olet luovempi..
Vaikka kuinka koitin katsoa, en löytänyt siitä mainintaa, että '03 Aeroon pitää porata sähköille reikä läpiviennistä 10cm sivuun. Tai tähtää keskelle ja työskentele vahvassa humalassa, niin olet luovempi..
Re: Graphite green wagon -03
Eikai muttereita kuitenkaan ole hitsattu
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Re: Graphite green wagon -03
Siis ihanko irrotit puskurinkiinnitysmutterit lokeron puolelta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kyllä, sieltä lokeroista aloitin. Ja kun muu ei auttanut, irroitin 3 ruuvia (pitäisi olla 4 kiinni) puskurin alta, mitkä pitää muovilevyä paikallaan. Vääntöraudalla kampesin levyä ylöspäin. Oli aika ahdas rako.
Hiekkaa ja skeidaa oli riittävästi, niin en eka edes huomannut kyseisiä ruuveja. Vasta paremmalla valolla tajusin miten levy on kiinni.
Hiekkaa ja skeidaa oli riittävästi, niin en eka edes huomannut kyseisiä ruuveja. Vasta paremmalla valolla tajusin miten levy on kiinni.