Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Ajoin laikalla puhtaaksi, että näkee pistehitsit. Ostin pistehitsiterän, niin katotaan tuleeko niiden porauksesta mitään.
Siinä kuva rungon poikkituesta.
Ruosteenpoiston aikana hävis viimeisetkin pellin rippeet. Tässä näkyy apurungon kiinnityskohdat ja ne mitkä on pistehitsattu.
Tässä tankin pannan rippeet.
Siinä kuva rungon poikkituesta.
Ruosteenpoiston aikana hävis viimeisetkin pellin rippeet. Tässä näkyy apurungon kiinnityskohdat ja ne mitkä on pistehitsattu.
Tässä tankin pannan rippeet.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Mennään välillä auton etupäähän. Tekniikasta sen verran, että moottoriin tehty kansiremppa & jakopää noin 50tkm sitten. Mitsun ahdin pyörinyt 23tkm. King cobra ja DO88 letkuja. Vesiletkut kennolle vaihdettu. Moottorin pyörivät orkkikset, ei ole softattu. NG 9-3 jarrut 314mm.
Onhan autolla jo kelattu 313tkm ja jos ei mitään spessua olis ollut, niin olis jäänyt ostamatta.
Näkee että on hyvin pidetty.
Piti tästä akku ottaa toiseen ja ka-anturi. Siitä päästäänkin kolkkiin, mikä pari viikkoa sitten sammu tyhjäkäynniltä lähikaupan pihaan. Olin pahveja ym viemässä keräykseen, niin siihen sammu. Ei lähtenyt käyntiin enää. Työnsin auton ruutuun ja kävelin himaan. Ei ollut puhelintakaan mukana.
Seuraavana päivänä vaihdoin DI-kasetin käytettyyn, minkä olin vaihtanut kesällä toiseen toimivaan. Eli ei ollut vika siinä ja tuntu paineistavan pumpun. No parin päivän päästä hinattiin ja työnnettiin talliin. Otin pumpun ylös ja letkut oli kiinni.
Techiä paikalle ja syyllinen selvis. No seuraavana päivänä pääsin tallille irrottamaan osan ja illalla sain sen vaihdettua kolkkiin ja lähti käyntiin.
Pumppu oli muutenkin hyvä käyttää irti, että sai kohon oikeaan asentoon. Älkää kysykö mistä tiedän
Onhan autolla jo kelattu 313tkm ja jos ei mitään spessua olis ollut, niin olis jäänyt ostamatta.
Näkee että on hyvin pidetty.
Piti tästä akku ottaa toiseen ja ka-anturi. Siitä päästäänkin kolkkiin, mikä pari viikkoa sitten sammu tyhjäkäynniltä lähikaupan pihaan. Olin pahveja ym viemässä keräykseen, niin siihen sammu. Ei lähtenyt käyntiin enää. Työnsin auton ruutuun ja kävelin himaan. Ei ollut puhelintakaan mukana.
Seuraavana päivänä vaihdoin DI-kasetin käytettyyn, minkä olin vaihtanut kesällä toiseen toimivaan. Eli ei ollut vika siinä ja tuntu paineistavan pumpun. No parin päivän päästä hinattiin ja työnnettiin talliin. Otin pumpun ylös ja letkut oli kiinni.
Techiä paikalle ja syyllinen selvis. No seuraavana päivänä pääsin tallille irrottamaan osan ja illalla sain sen vaihdettua kolkkiin ja lähti käyntiin.
Pumppu oli muutenkin hyvä käyttää irti, että sai kohon oikeaan asentoon. Älkää kysykö mistä tiedän
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Seuraavanlainen suunnitelma projektille. Talven aikana tarkoitus tehdä korityöt. Kun kelit sallii ja talli tyhjenee, niin aloittaa maalaus.
Tarkoitus muuttaa RE85:lle, niin pumppu, suuttimet, softa, runkolaakerit pitää ainakin vaihtaa. Kulkupuolta sen verran, että T7 palikat & Aisin kestää mukana. Jos visio toteutuu, wagon kokee ison muutoksen
Koitetaan nyt pelastaa edes yks femma, koska kovin heikossa hapessa alkavat olemaan korien osalta.
Siellä se venailee motivoitunutta tekijää..
Tarkoitus muuttaa RE85:lle, niin pumppu, suuttimet, softa, runkolaakerit pitää ainakin vaihtaa. Kulkupuolta sen verran, että T7 palikat & Aisin kestää mukana. Jos visio toteutuu, wagon kokee ison muutoksen
Koitetaan nyt pelastaa edes yks femma, koska kovin heikossa hapessa alkavat olemaan korien osalta.
Siellä se venailee motivoitunutta tekijää..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Joulukuu
Nyt en ole oikein päässyt tekemään '05, muut kuviot vienyt aikaa. Jotain pientä kuitenkin.
Rungon poikittaiset tuet irroitettuna. Yläpuolella '05 ja alla '03 purkuautosta leikattu. Molemmilla ajettu +300tkm.
Siinä pohjasta kuva. Pistehitsien porauksen kanssa saa olla varovainen. Aika nopsasti menee pohjasta läpi.
Annoin liekkiä pulteille, mutta niin pahasti ruosteessa, ettei ne mihinkään liiku.
Loppusyksystä kävin irroittamassa osia ja leikkelemässä peltejä. Sai muuten vaihdella laikkoja suht tiuhaan
Tämän hyväkuntoisen auton tarina päättyi turbovaurioon ja sen jälkeen laakerivaurio viimeisteli. Siivekkeet muussina, coolerin letku öljyä täynnä, ym. Jos epäilette että ahdin menee, niin stoppi siihen. Saattaa moottori vielä säästyä.
Huhua oli, että olisi ollut jopa alkuperäinen pikku garretti, 330tkm.
Kolkkiin tein perushuoltoa, öljyn ja tulppien vaihdon, sekä pistin osia tilaukseen..
Nyt en ole oikein päässyt tekemään '05, muut kuviot vienyt aikaa. Jotain pientä kuitenkin.
Rungon poikittaiset tuet irroitettuna. Yläpuolella '05 ja alla '03 purkuautosta leikattu. Molemmilla ajettu +300tkm.
Siinä pohjasta kuva. Pistehitsien porauksen kanssa saa olla varovainen. Aika nopsasti menee pohjasta läpi.
Annoin liekkiä pulteille, mutta niin pahasti ruosteessa, ettei ne mihinkään liiku.
Loppusyksystä kävin irroittamassa osia ja leikkelemässä peltejä. Sai muuten vaihdella laikkoja suht tiuhaan
Tämän hyväkuntoisen auton tarina päättyi turbovaurioon ja sen jälkeen laakerivaurio viimeisteli. Siivekkeet muussina, coolerin letku öljyä täynnä, ym. Jos epäilette että ahdin menee, niin stoppi siihen. Saattaa moottori vielä säästyä.
Huhua oli, että olisi ollut jopa alkuperäinen pikku garretti, 330tkm.
Kolkkiin tein perushuoltoa, öljyn ja tulppien vaihdon, sekä pistin osia tilaukseen..
Re: Graphite green wagon -03
^ tuossa osaluovuttajassa näkyy vetokoukku, kai senkin pelastat(jos nyt ei umpiruostunut).
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Ei sovittu koukusta mitään ja kiinnitykset yhtä ruosteessa, kuin muissakin. Raato on jo todennäköisesti paalattu, sillä se oli marraskuun alkua tuo viimeinen purkureissu.
Vaikka tässä oli luukut ja ovet suht hyvässä kunnossa, niin kyllä ne tutut paikat oli mätiä tässäkin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Graphite green wagon -03
Täs just sain katastettua tuon allekirjoituspelin, mut kyl täällä on kans tuollainen samanmoinen operaatio tuon perän suhteen On se kun nää uudetkin on jo tos mallis
Mut kun kevät koettaa, niin alkaa laikka soittaa.
Mut kun kevät koettaa, niin alkaa laikka soittaa.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Aina se nostattaa motivaatiota kun saa leiman näihin Jep, kyllä siinä meinaa epätoivo iskeä kun auton alle ryömii ja tutkii pohjaa & funtsii, millä saan tuonkin leikattua..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kovat paketit on edelleen parhaita
Re: Graphite green wagon -03
Oliko taka-akselin irroitus paha rasti? Alkaa olla viimeiset hetket korjata ruostevauriot ym omassa.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
On siinä oma hommansa, mutta ei paha. Menee about näin:
-Pakoputkiston loppuosa pois
-Katsot ettei tankin letkut/putket jää väliin
-Jos xenon-valot, niin tasonsäätöanturi irti tai ainakin liitin
-ABSien liittimet
-Käsijarrukaapelit
-Jarruputket (pitkittäiset tukivarret)
-Taka-apurunko 4x18mm
-Pitkittäiset tukivarret 6x18mm
Pitkittäisten tukivarsien pultit voi irroittaa suoraan, apurungon löysää ja tunkki alle tukemaan. Hankalimmat pultit eka irti ja sitten tunkin avulla tasapainoilee takaripustuksen alas. Apukädet auttaa, mutta onnistuu yksinkin. Vaikka puupalikkaa tukemaan.
Ja WIS:tä löytyy sitten viralliset ohjeet työhön.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
2023
Tammikuu
Starttasin uuden vuoden menemällä tallille ja sain jotain aikaankin. Ekaa kertaa tuli tässä projektissa fiilis, että tästähän saattaa vielä auto tulla.
Lämpötila oli +8, niin tarkeni suht kivasti.
En halua koskea apurungon kiinnityskohtiin, joten laikkasin tarvittavat mätäkohdat veks ja muotoilin sopivaksi. Tilanne ei ole ihan niin paha miltä aluksi näytti. Runko on koteloitu hyvin ja sieltä paljastui vaan pientä väriä pinnalta.
Oikea puoli
Vasen puoli
Rungon takaosa näyttää tältä. Ja se näyttää olevan vasen puoli, mikä ruostuu enemmän.
Varapyöräkotelosta löin ruuvarin läpi, se on aika höttöä oikealta puolelta.
Ja toinen puoli.
Tankkien pantojen jämät sain irti, mutta pultit on vielä kiinni. Katsoin peilin kanssa kotelon sissään niin kiinnityskohta ei näytä ruostuneelta, mutta jumissa on tottakai. Eikä lukkopihdeillä auennut. Jos muu ei auta leikkaan palan irti ja irroitan katkenneet pultit ruuvipenkissä ja hitsaan takaisin.
Nyt alkaa tulemaan putket ja letkut tielle, niin seuraava vaihe on poistaa ne ja irroittaa niiden pidikkeet. Kävin pohjaa ja pyöräkoteloita harjalaikalla läpi. On vaan niin pölyistä hommaa, mutta onneksi tilassa saa läpivedon.
Alkaa pohja näyttämään jo paremmalta.
Tammikuu
Starttasin uuden vuoden menemällä tallille ja sain jotain aikaankin. Ekaa kertaa tuli tässä projektissa fiilis, että tästähän saattaa vielä auto tulla.
Lämpötila oli +8, niin tarkeni suht kivasti.
En halua koskea apurungon kiinnityskohtiin, joten laikkasin tarvittavat mätäkohdat veks ja muotoilin sopivaksi. Tilanne ei ole ihan niin paha miltä aluksi näytti. Runko on koteloitu hyvin ja sieltä paljastui vaan pientä väriä pinnalta.
Oikea puoli
Vasen puoli
Rungon takaosa näyttää tältä. Ja se näyttää olevan vasen puoli, mikä ruostuu enemmän.
Varapyöräkotelosta löin ruuvarin läpi, se on aika höttöä oikealta puolelta.
Ja toinen puoli.
Tankkien pantojen jämät sain irti, mutta pultit on vielä kiinni. Katsoin peilin kanssa kotelon sissään niin kiinnityskohta ei näytä ruostuneelta, mutta jumissa on tottakai. Eikä lukkopihdeillä auennut. Jos muu ei auta leikkaan palan irti ja irroitan katkenneet pultit ruuvipenkissä ja hitsaan takaisin.
Nyt alkaa tulemaan putket ja letkut tielle, niin seuraava vaihe on poistaa ne ja irroittaa niiden pidikkeet. Kävin pohjaa ja pyöräkoteloita harjalaikalla läpi. On vaan niin pölyistä hommaa, mutta onneksi tilassa saa läpivedon.
Alkaa pohja näyttämään jo paremmalta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kolkista kuoli eilen lämppärin puhallin Toissapäivänä toimi normaalisti, mutta aamulla ei mitään eloa. Välillä laakeri ääntänyt kylmemmillä keleillä, mutta ei muuta poikkeavaa.
Ei ollut sulakkeessa vika, eikä auttanut akun nollaus. Muuta en vielä tehnyt. 25 km työmatkan pääsee just huuruitta perille jos sisälämppäri on ollut päällä, eikä hengittele kovin raskaasti.
Täytyy varmaan tänään käydä hakemassa puhaltimen moottori ja tutkia viikonlopun aikana asiaa..
Ei ollut sulakkeessa vika, eikä auttanut akun nollaus. Muuta en vielä tehnyt. 25 km työmatkan pääsee just huuruitta perille jos sisälämppäri on ollut päällä, eikä hengittele kovin raskaasti.
Täytyy varmaan tänään käydä hakemassa puhaltimen moottori ja tutkia viikonlopun aikana asiaa..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Nyt on tutkittu ja syynä liittimen kunto.
Raaputtelin ja putsailin niin taas futaa..
Femmaa kokeilin kanssa ropata, mutta niin ruosteessa jarruletkujen nipat, että en saanut auki, vaikka annoin liekkiä reilusti. Ja samoin pa-suodatin niin hapan, että kun toisen puolen liitintä heilutteli, niin kuori tuli märäksi. Pakko saada pa-suodatin irti ja letkut sivuun, ennen kun viittii rälläköidä lisää.
Mulle on tulossa ebaystä noita polttoainelinjojen avaus työkaluja, mutta onko jotain kikkaa/työkalua millä '05 suodattimen liittimet saa irti?
Raaputtelin ja putsailin niin taas futaa..
Femmaa kokeilin kanssa ropata, mutta niin ruosteessa jarruletkujen nipat, että en saanut auki, vaikka annoin liekkiä reilusti. Ja samoin pa-suodatin niin hapan, että kun toisen puolen liitintä heilutteli, niin kuori tuli märäksi. Pakko saada pa-suodatin irti ja letkut sivuun, ennen kun viittii rälläköidä lisää.
Mulle on tulossa ebaystä noita polttoainelinjojen avaus työkaluja, mutta onko jotain kikkaa/työkalua millä '05 suodattimen liittimet saa irti?
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Siinä bensasuodatin. Noi liittimet tulee niin pirun lähelle suodatinta, että hankala saada väliin mitään. Huoltokirjassa oli merkintä että vaihdettu 2015, 182tkm.
Ja siltä se näyttääkin.
Sain liittimet lopulta irti Toisen sain omavalmistetyökalulla irti ja toinen puoli oli niin hapan, että nitkuttelin sen irti ja loppuosan sain sitten tarkoitukseen sopivalla työkalulla irti.
Kokeilin venttiilijousen lukoilla, mutta ne oli muutaman millin liian pitkät. Tussin korkista sitte sahasin sopivan mittasen.
Filsun pannan pultinkanta oli pyöristynyt ja lopulta irtosi tuumasella.
Letkut, putket ja johdot tieltä pois ja harjalaikka laulamaan.
Seuraavaksi varapyöräkotelon ruosteenpoistoa, sekä loppuosa rungosta. Pukkien siirto ja noi kuvassakin näkyvät kuonat pois. Sen jälkeen rasvanpoistoa ja ruosteiden läpikäyntiä tarkemmin ympäri autoa.
Ja siltä se näyttääkin.
Sain liittimet lopulta irti Toisen sain omavalmistetyökalulla irti ja toinen puoli oli niin hapan, että nitkuttelin sen irti ja loppuosan sain sitten tarkoitukseen sopivalla työkalulla irti.
Kokeilin venttiilijousen lukoilla, mutta ne oli muutaman millin liian pitkät. Tussin korkista sitte sahasin sopivan mittasen.
Filsun pannan pultinkanta oli pyöristynyt ja lopulta irtosi tuumasella.
Letkut, putket ja johdot tieltä pois ja harjalaikka laulamaan.
Seuraavaksi varapyöräkotelon ruosteenpoistoa, sekä loppuosa rungosta. Pukkien siirto ja noi kuvassakin näkyvät kuonat pois. Sen jälkeen rasvanpoistoa ja ruosteiden läpikäyntiä tarkemmin ympäri autoa.