Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Enpä kovin kauan ehtinyt nauttia auton toimivuudesta. Heti maanantaina alkoi kuulua tuttua ääntä. No pari päivää ajelin, kuulostelin ja totesin, että se on nyt sitte se toisen puolen laakeri
Ja taas palikkaa tilaukseen..
Ja taas palikkaa tilaukseen..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Sen verran sitä öljyä oli valunut, että parempi tsekata mikä on tilanne ja vaihtaa tiiviste.
Ihan pienen välyksen olin tuntevinaan ja nimen omaan poikittaisvälyksen. Sitä ei sais olla kyllä yhtään. Lavat vielä ehjät.
Eikä pölläyttele käynnistäessä tai muutenkaan.
Hyrrä
Onko porukalla ilmennyt vastaavaa välystä näissä TD04HL-15T, tai muissa ahtimissa ja millä kilsoilla?
Ihan pienen välyksen olin tuntevinaan ja nimen omaan poikittaisvälyksen. Sitä ei sais olla kyllä yhtään. Lavat vielä ehjät.
Eikä pölläyttele käynnistäessä tai muutenkaan.
Hyrrä
Onko porukalla ilmennyt vastaavaa välystä näissä TD04HL-15T, tai muissa ahtimissa ja millä kilsoilla?
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Olin pari viikkoa venaillut pakettia. Edellinen tuli noin viikossa tilauksesta. Otin yhteyttä Matkahuoltoon ja sieltä sanottiin että paketti oli tietojen mukaan kahdessa eri paikassa Ja huonolla tuurilla kadonnut. No asiaa luvattiin selvitellä ja vkl jälkeen tulikin ilmoitus, että paketti oli mennyt väärällä lavalla Ellokselle Yhteensä kolme viikkoa siinä kesti.
Hajos toi ABSi kehäkin, joten sekin on nyt uusi.
Sekään ei vielä riittänyt vaan alapallonivelen kumiin tuli tai oli reikä. No seuraavana päivänä fillarilla Mätänettiin ja takas asentaa. Ja tottakai olin saanut 18mm, vaikka nimenomaan pyysin 20mm. Taas hommat seiso. No kaiffa toimitti mulle sitte oikean palikan ja sain asennuksen tehtyä vielä saman illan aikana.
Siinä se
Hajos toi ABSi kehäkin, joten sekin on nyt uusi.
Sekään ei vielä riittänyt vaan alapallonivelen kumiin tuli tai oli reikä. No seuraavana päivänä fillarilla Mätänettiin ja takas asentaa. Ja tottakai olin saanut 18mm, vaikka nimenomaan pyysin 20mm. Taas hommat seiso. No kaiffa toimitti mulle sitte oikean palikan ja sain asennuksen tehtyä vielä saman illan aikana.
Siinä se
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Syyskuu
Syksy teki tuloaan ja valoteho oli lähinnä onneton kulahtaneiden umpioiden takia.
Pesin ja putsasin umpiot ja vilkut kunnolla. Maskausteippiä 3-4 kerrosta suojaksi. Ei ole paljon hinnassa eroa markettiteippeihin, niin väärä paikka säästää
Lähtötilanne
Palo kiinni ja kun yritti saada poistettua, niin sama toistu. Joutu vähän hifistelee eri karkeuksilla käsin hiomalla, että sai tasaisen pinnan ja pysty jatkaa poralla.
Jälkeen
Lähtötilanne toinen puoli
Jälkeen
Ekaa kertaa mulla oli valot tässä laitoksessa
Ja nyt näki valokuviostakin, miten se haki/nyki. Tätä täytyy alkaa selvittämään jossain vaiheessa. Ennen pitkää jotain hajoaa, kun umpiot kokoajan hakee edestakaisin.
Syksy teki tuloaan ja valoteho oli lähinnä onneton kulahtaneiden umpioiden takia.
Pesin ja putsasin umpiot ja vilkut kunnolla. Maskausteippiä 3-4 kerrosta suojaksi. Ei ole paljon hinnassa eroa markettiteippeihin, niin väärä paikka säästää
Lähtötilanne
Palo kiinni ja kun yritti saada poistettua, niin sama toistu. Joutu vähän hifistelee eri karkeuksilla käsin hiomalla, että sai tasaisen pinnan ja pysty jatkaa poralla.
Jälkeen
Lähtötilanne toinen puoli
Jälkeen
Ekaa kertaa mulla oli valot tässä laitoksessa
Ja nyt näki valokuviostakin, miten se haki/nyki. Tätä täytyy alkaa selvittämään jossain vaiheessa. Ennen pitkää jotain hajoaa, kun umpiot kokoajan hakee edestakaisin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Jatketaan tätä.
Tuli mahdollisuus teetättää mätähommat, niin ei tarvinnut kovin pitkää arpoa. Pääsin yhden pakun tilalle, mikä menikin myyntiin.
Sovittiin että otan helmat irti, niin pääsee heti työstää.
Vasen takakaari näytti tältä ja helman alta paljastui nämä.
Rapsakalta näyttää, oli siinä reikääkin.
Muuten yllättävän siisti.
Tunkattu on.
Sama homma oikealta ja kuvat takaa eteenpäin.
Ei niin paha, mutta ei hyväkään.
Täälläkin on vähän mutkalla.
Tuli mahdollisuus teetättää mätähommat, niin ei tarvinnut kovin pitkää arpoa. Pääsin yhden pakun tilalle, mikä menikin myyntiin.
Sovittiin että otan helmat irti, niin pääsee heti työstää.
Vasen takakaari näytti tältä ja helman alta paljastui nämä.
Rapsakalta näyttää, oli siinä reikääkin.
Muuten yllättävän siisti.
Tunkattu on.
Sama homma oikealta ja kuvat takaa eteenpäin.
Ei niin paha, mutta ei hyväkään.
Täälläkin on vähän mutkalla.
Re: Graphite green wagon -03
Huhhuh. Tuoltahan se Femman takahelma näyttää, kun ruoste päässyt huolella muhimaan. Tossahan ongelma on, että toi alkaa sisältäpäin ja kun pintaan pukkaa niin sisällä on jo ongelmia. Itsellä - 07 Viirussa alkoi noin kymmenen vuoden kohdalla näkyä ensimmäisiä merkkejä. Pelti oli toki vielä kovaa, mutta pintaruostetta oli useammassa kohtaa ja juuri tuolla levikkeen alla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Se on just näin. Eihän oikea takakaarikaan pahalta näytä, varsinkin kun oli levike vielä kiinni. Sen kaaren ja sisäloksun väliin jää taso minne kertyy kaikki skeida muhimaan ja samoin noi helmat. Levikkeiden irroitus ja putsaus pitäisi kuulua huolto-ohjelmaan
Kävin yhtä -08 Biovoimaa katsomassa ennen tätä ja niin oli siinäkin kaarissa alkavaa ruostetta ja apukuskin ovi ei mennyt kunnolla kiinni. Kyllä se pikkasen vituttaa alkaa heti jotain ovea nostelee
Kävin yhtä -08 Biovoimaa katsomassa ennen tätä ja niin oli siinäkin kaarissa alkavaa ruostetta ja apukuskin ovi ei mennyt kunnolla kiinni. Kyllä se pikkasen vituttaa alkaa heti jotain ovea nostelee
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Auto oli kolme viikkoa pajalla ja pari päivää käytössä. Vein katokseen ja laitoin seisontaan, koska alkoi sadekelit, eikä maalatuilla pinnoilla ollut mitään suojaa lakan lisäksi. Siitä haihtuu vielä liuotinhöyryjä, niin ei sitä voi vahatakaan. Työnjälki oli hyvää kaikin puolin, kun ottaa huomioon missä olosuhteissa tämä tehtiin.
No parin viikon päästä otin pihaan ja vedin vahat päälle. Oltiin jo marraskuun puolella, niin tämä olikin ainut mahdollinen viikonloppu vahata auto pihalla.
Vahattuna
Pintaruosteet kävin läpi teräsharjalla ja suihkutin ruosteenestoöljyn päälle. Kuvat löytyy vaan vasemmalta puolelta.
Onhan siinä huima ero lähtökohtaan nähden.
Helmat jäi vielä asentamatta ja oli ihan persiistä ajaa ilman niitä. Etulokareitten vaimennusvaahtomuovit kerää vettä aika kivasti ja näitä “pesusieniä” sitten kylppärissä kuivattelin. Helmat vaati muutenkin lämpökäsittelyä ja sen jälkeen jätin painot päälle, että oikenee. Helmojen etummaiset kiinnikkeet oli niin pahasti ruosteessa, ettei lähtenyt muuten kun laikalla. Ja sen takia joutu sitten vähän soveltaa, kun kiinnikkeitä ei saanut edes marmorilta, enkä jaksanut Ebaystä venailla. Näitä samoja käytetään myös sumareissa.
Helmat oikasussa
Sovellusta
Sitte putsasin, pesin ja vahasin kaikki ovien sisäpinnat, karmit, takakontinreunan muovit. Käsittelin kaikki tiivisteet, sekä asensin vahatut helmat. Kova duuni, mutta palkitsee sitten jatkossa. Siinä muutamat fotot näistä.
No parin viikon päästä otin pihaan ja vedin vahat päälle. Oltiin jo marraskuun puolella, niin tämä olikin ainut mahdollinen viikonloppu vahata auto pihalla.
Vahattuna
Pintaruosteet kävin läpi teräsharjalla ja suihkutin ruosteenestoöljyn päälle. Kuvat löytyy vaan vasemmalta puolelta.
Onhan siinä huima ero lähtökohtaan nähden.
Helmat jäi vielä asentamatta ja oli ihan persiistä ajaa ilman niitä. Etulokareitten vaimennusvaahtomuovit kerää vettä aika kivasti ja näitä “pesusieniä” sitten kylppärissä kuivattelin. Helmat vaati muutenkin lämpökäsittelyä ja sen jälkeen jätin painot päälle, että oikenee. Helmojen etummaiset kiinnikkeet oli niin pahasti ruosteessa, ettei lähtenyt muuten kun laikalla. Ja sen takia joutu sitten vähän soveltaa, kun kiinnikkeitä ei saanut edes marmorilta, enkä jaksanut Ebaystä venailla. Näitä samoja käytetään myös sumareissa.
Helmat oikasussa
Sovellusta
Sitte putsasin, pesin ja vahasin kaikki ovien sisäpinnat, karmit, takakontinreunan muovit. Käsittelin kaikki tiivisteet, sekä asensin vahatut helmat. Kova duuni, mutta palkitsee sitten jatkossa. Siinä muutamat fotot näistä.
Re: Graphite green wagon -03
Ruosteenestoöljy, mikäs se tuommoinen on?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Tässä tapauksessa Dinitrol ML kotelosuoja/korroosionestoaine, taitaa olla virallinen termi.
Re: Graphite green wagon -03
Kyllähän ilme muuttuu melkoisesti, kun ruoste ei pistä ensimmäisenä silmään.
Maalattiinko noita näkyviä osia jotenkin korin väriseksi?
Maalattiinko noita näkyviä osia jotenkin korin väriseksi?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Jep, näin tekee
Nyt en ihan hiffaa mitä tarkoitat? Ulkopintoja maalattiin ja ruostevauriot korjattiin. Eli konepelti, katto, takakontin alaosa, takakaaret, kuskinoven alaosa. Rajaukset tuli pokkauksiin/saumoihin.
Jäi siinä vielä mullekin tekemistä, jos hyvän haluaa..
Nyt en ihan hiffaa mitä tarkoitat? Ulkopintoja maalattiin ja ruostevauriot korjattiin. Eli konepelti, katto, takakontin alaosa, takakaaret, kuskinoven alaosa. Rajaukset tuli pokkauksiin/saumoihin.
Jäi siinä vielä mullekin tekemistä, jos hyvän haluaa..
Re: Graphite green wagon -03
Tätä juuri meinasin (ilmeisesti mulla luetun ymmärtämisessä vaikeuksia). Tollasella rempalla mennään kyllä niin kauan kuin tekniikka kestää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Ei mitään, en noista maalauksista aikasemmin maininnutkaan.
Se on tarkoitus. Jos sen 80tkm kestää, niin sitte ollaan 350tkm. Ja sillon pitäis muutenkin jakopää uusia, niin eiköhän siinä tuu kone avattua ja tutkittua.
Se on tarkoitus. Jos sen 80tkm kestää, niin sitte ollaan 350tkm. Ja sillon pitäis muutenkin jakopää uusia, niin eiköhän siinä tuu kone avattua ja tutkittua.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Bongasin Torista parit sytkäkassut. B & E. Uudempi sytyttää vikavalon, mutta kuulemma toimii. Sain kukkaruukunkin kaupanpäälle
Reissuun kun lähtee, niin heittää molemmat kyytiin. Eipä jää ainakaan siitä kiinni jos matka katkee
Reissuun kun lähtee, niin heittää molemmat kyytiin. Eipä jää ainakaan siitä kiinni jos matka katkee