Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Siinä apurunko tukivarsineen.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Ja siinä se pitkittäistukivarren kuuluisa pusla.
Ei ole hetkeen tätä vaihdettu. Löin pajavasaran suipolla päällä pois..
Ja teroitetulla lyöntitaltalla naputtelin metallikuoren pois korvakkeesta.
Ei ole hetkeen tätä vaihdettu. Löin pajavasaran suipolla päällä pois..
Ja teroitetulla lyöntitaltalla naputtelin metallikuoren pois korvakkeesta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Siinä pyöränripustukset aika pitkälti purettuina.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Tuotti tuskanhikeä saada navat irti tukivarsista. Yks mutteri oli ruostunut muodottomaksi ja muutaman pinnapultin sain mutskuineen irti ilman ruuvipenkkiä.
Aika rapsakan oloinen napa.
Ja katkenneet pultit on aina kivoja
Aika rapsakan oloinen napa.
Ja katkenneet pultit on aina kivoja
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Raaputin ruosteet veks ja harjasin osat teräsharjalla, niin näkee mitä pystyy vielä käyttämään.
Haarniskat menee vielä..
Apurunko oli yllättävän siisti, etenkin yläpuolelta.
Ootteko vaihdellut palloniveliä näihin? Nämä ei taida niin rasittua, kuin puslat. Ehjiltä vaikuttaa..
Etummaiset kiinnikkeet ihan jees. Tukivarret vähän siinä ja siinä ja noista puslista ei voi mitään hyvää sanoa
Haarniskat menee vielä..
Apurunko oli yllättävän siisti, etenkin yläpuolelta.
Ootteko vaihdellut palloniveliä näihin? Nämä ei taida niin rasittua, kuin puslat. Ehjiltä vaikuttaa..
Etummaiset kiinnikkeet ihan jees. Tukivarret vähän siinä ja siinä ja noista puslista ei voi mitään hyvää sanoa
Re: Graphite green wagon -03
Jos Teslaankin joutuu vaihtamaan tukivarsia suht usein niin kohtuullisen hyvin noi Femman tuennan osat kuitenkin kestää. En ole Saabeihin alustan osia paljon vaihdellut ja kuitenkin +200tkm noilla loppuunajetuilla tullut veivattua.
Itsellä tehtiin Viirussa puslajumppa taakse tasan kerran n. 105tkm aikana ja eteen ei laitettu kuin tukevuuden takia uretaania apurunkoon, tukivarret oli alkuperäisiä vielä 200tkm ajettuna.
Itsellä tehtiin Viirussa puslajumppa taakse tasan kerran n. 105tkm aikana ja eteen ei laitettu kuin tukevuuden takia uretaania apurunkoon, tukivarret oli alkuperäisiä vielä 200tkm ajettuna.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Graphite green wagon -03
Tätä on mielenkiintoista seurata kun omaan olisi samansuuntaista suunnitteilla. Kaiken irtirepimistä siis
Etenkin kuvat on omalle kohdalleni erittäin tervetulleita, iso kiitos niistä.
PS. "vähän" voi näköjään projekti turvota yhden jarrun takia...
Etenkin kuvat on omalle kohdalleni erittäin tervetulleita, iso kiitos niistä.
PS. "vähän" voi näköjään projekti turvota yhden jarrun takia...
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Graphite green wagon -03
iso astia johon sitruunahappoa tai muuta elekto ruosteenpoistoa kehiin vaan ei tarvitse raaputella..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Graphite green wagon -03
Mie vaihoin nuo häränsilmäkki/pallonivelet miksi niitä nyt haluaa kutsua. Ostin Motonetistä sen vasitun työkalunki, mutterimopolla posottelin vanhat pois ja uudet tilalle. En nyt yhtäkkiä muista paljonko oli kilsoja siinä kohtaa mutta reilusti yli 300tkm kuitenki. Suuri vaara joskaan ei varmuus että ne oli vielä alkuperäset.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Graphite green wagon -03
Nuohan on juurikun ne kuuluisat takapään puslat, joita monikin on vaihtanut, varmaankin kohtuullisen mukava vaihdella noin
kun on palikat irrallaan. Nuo puslathan on nykyään niin halpoja että varmasti kannattaa vaihtaa kaikki jotka
vaihdettavissa on.
kun on palikat irrallaan. Nuo puslathan on nykyään niin halpoja että varmasti kannattaa vaihtaa kaikki jotka
vaihdettavissa on.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kyllä ihan riittävän hyvin, jos 276tkm/18 vuotta kestää, niin ei oikein voi vaatia enempääCona kirjoitti: ↑To Syys 09, 2021 13:31Jos Teslaankin joutuu vaihtamaan tukivarsia suht usein niin kohtuullisen hyvin noi Femman tuennan osat kuitenkin kestää. En ole Saabeihin alustan osia paljon vaihdellut ja kuitenkin +200tkm noilla loppuunajetuilla tullut veivattua.
Itsellä tehtiin Viirussa puslajumppa taakse tasan kerran n. 105tkm aikana ja eteen ei laitettu kuin tukevuuden takia uretaania apurunkoon, tukivarret oli alkuperäisiä vielä 200tkm ajettuna.
Kyllä välillä kuulee miten jostain suht uudesta 50tkm ajetusta hajoaa palikat. Just tässä naapuri kertoi että jousi oli edestä katkennut. No sinne tuli sitten uudet jouset, iskarit ja vissiin perushuolto ja 1500€ lasku. Olivat vielä ryssineet kierteet öljypohjasta ja meinasivat velottaa 700€ uudesta öljypohjasta
Kyseessä joku Seatin kinneri.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kiva että diggaat. Jep, sitähän se on tämän ikäisissä/ajetuissa, Laittaa kuntoon ja pitää pitempään..Kiertomäntä kirjoitti: ↑To Syys 09, 2021 13:48Tätä on mielenkiintoista seurata kun omaan olisi samansuuntaista suunnitteilla. Kaiken irtirepimistä siis
Etenkin kuvat on omalle kohdalleni erittäin tervetulleita, iso kiitos niistä.
PS. "vähän" voi näköjään projekti turvota yhden jarrun takia...
Eipä mitään, kuvia tulee kyllä lisää.
No sanopa muuta
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Niinpä, mikä niitten oikea nimi nyt onkaan. Näin oon käsittänyt, että kyseiset palikat kestää pitkään, joten hyvin voi ollakin.Henri S kirjoitti: ↑To Syys 09, 2021 14:14Mie vaihoin nuo häränsilmäkki/pallonivelet miksi niitä nyt haluaa kutsua. Ostin Motonetistä sen vasitun työkalunki, mutterimopolla posottelin vanhat pois ja uudet tilalle. En nyt yhtäkkiä muista paljonko oli kilsoja siinä kohtaa mutta reilusti yli 300tkm kuitenki. Suuri vaara joskaan ei varmuus että ne oli vielä alkuperäset.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Näin mä funtsin, että otan samalla koko ripustuksen pois ja käyn kaikki läpi. Näin on, Lemförderiäkin saa hyvään hintaan, kun vähän etsii. Joten ei näissä aleta säästämään.