Päivitykset tulee noin kuukauden myöhässä, joten on jo myllytetty. Mutta hyvä tietää. Ostin joskus Ebaystä litran purkin Menzernan PF 2500 kiillotusainetta ja sillä tekee vielä useamman auton.Kiertomäntä kirjoitti: ↑Pe Joulu 17, 2021 20:06Jos et ole vielä ehtiny tekemään ja työkalut löytyy niin aineeksi suosittelen Meguiar'sin ultimate compoundia myllyttämiseen, ei ole vielä tarvinnut itse pettyä. Pinta ainakin näyttää siltä ettei taida paljon menetettävääkään olla?
Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Sitten oli vuorossa sisätilojen imurointi ja brushaus. Kyllä sitä hiekkaa vaan kertyy..
Konetila
Ja raitisilmasuodattimen tsekkaus ja ympäriltä roskat pois. Mätänevät lehdet kun tuo mukavat odorit kajuuttaan.
Käy se pesu näinkin.
Konetila
Ja raitisilmasuodattimen tsekkaus ja ympäriltä roskat pois. Mätänevät lehdet kun tuo mukavat odorit kajuuttaan.
Käy se pesu näinkin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kun kelit salli, niin pesu ja saveistus. Enimmät pihkat oli pinnasta lähtenyt, mutta tekemistä riitti.
Jotenkin tuntui hölmöltä alkaa myllyttää ja vahaamaan tällaista..
..ja näin nää projektit kasvaa.
Jotenkin tuntui hölmöltä alkaa myllyttää ja vahaamaan tällaista..
..ja näin nää projektit kasvaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Epoksit ja hiontaväri suihkittu ja hiottu.
Sitten alkoi ne ongelmat. Kuvat kertoo tarvittavan.
Kävin aikasemmin hakemassa Biltemasta kiillotuskoneen 53€. Koska vanha oli kimppatallilla ja siitä sähköjohto ei ottanut aina kontaktia. Kaikki aina kyselee missä kone menee, mutta kukaan ei korjaa johtoa
Ties kuinka monen kiillotuksen jälkeen pinta näytti vieläkin ihan järkyttävältä.
Jotain muuta piti keksiä, millä häivyttää näkyvät reunat ja maalihan oli kiillotettu puhki yhdestä kohtaa.
Maalauksen, monen myllytyksen, sekä yhden laikan repeämisen jälkeen pinta oli suht ok spraymaaleilla tehdyksi.
Ja siinä myllytettynä ja vahattuna.
Ja konetilakin puhtaampi.
Sitten alkoi ne ongelmat. Kuvat kertoo tarvittavan.
Kävin aikasemmin hakemassa Biltemasta kiillotuskoneen 53€. Koska vanha oli kimppatallilla ja siitä sähköjohto ei ottanut aina kontaktia. Kaikki aina kyselee missä kone menee, mutta kukaan ei korjaa johtoa
Ties kuinka monen kiillotuksen jälkeen pinta näytti vieläkin ihan järkyttävältä.
Jotain muuta piti keksiä, millä häivyttää näkyvät reunat ja maalihan oli kiillotettu puhki yhdestä kohtaa.
Maalauksen, monen myllytyksen, sekä yhden laikan repeämisen jälkeen pinta oli suht ok spraymaaleilla tehdyksi.
Ja siinä myllytettynä ja vahattuna.
Ja konetilakin puhtaampi.
Re: Graphite green wagon -03
Kunnioitettavaa puurtamista ja lopputulos varmasti jälkikäteen kaiken hikoilun jälkeen entistä selvästi parempi.
Onkos tuo Bilteman kone epäkeskomallia? Itselläni on parikin PM 150 -mallista, ymmärtääkseni budjettiluokassa ihan kehuttuja pelejä ja veneiden kanssa touhutessa olleet tosi hyviä.
Seuraavaksi hankinnassa on kyllä suoravetoinen, saa vähän lisää tehoja ja tuhoja sitten. Autoja en ole uskaltanut ja kerennyt myllyttelemään, mutta ensi suvena ajattelin uskaltautua epäkeskolla kevyesti vedellä Citikan. Avon taida viedä ammattilaiselle keraamiseen pinnoitukseen, kun on kuitekin se suuri rakkaus. Molemmissa on ikäisekseen hyvät maalpinnat toki jo valmiiksi, avossa vm. 2005 ja reilu 280tkm ajetuksi erinomainen.
Onkos tuo Bilteman kone epäkeskomallia? Itselläni on parikin PM 150 -mallista, ymmärtääkseni budjettiluokassa ihan kehuttuja pelejä ja veneiden kanssa touhutessa olleet tosi hyviä.
Seuraavaksi hankinnassa on kyllä suoravetoinen, saa vähän lisää tehoja ja tuhoja sitten. Autoja en ole uskaltanut ja kerennyt myllyttelemään, mutta ensi suvena ajattelin uskaltautua epäkeskolla kevyesti vedellä Citikan. Avon taida viedä ammattilaiselle keraamiseen pinnoitukseen, kun on kuitekin se suuri rakkaus. Molemmissa on ikäisekseen hyvät maalpinnat toki jo valmiiksi, avossa vm. 2005 ja reilu 280tkm ajetuksi erinomainen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kiitos! Kyllä siitä tuli ihan ok. Itse olen kuitenkin aika kriittinen näiden suhteen.2.polvi kirjoitti: ↑Su Joulu 19, 2021 23:07Kunnioitettavaa puurtamista ja lopputulos varmasti jälkikäteen kaiken hikoilun jälkeen entistä selvästi parempi.
Onkos tuo Bilteman kone epäkeskomallia? Itselläni on parikin PM 150 -mallista, ymmärtääkseni budjettiluokassa ihan kehuttuja pelejä ja veneiden kanssa touhutessa olleet tosi hyviä.
Seuraavaksi hankinnassa on kyllä suoravetoinen, saa vähän lisää tehoja ja tuhoja sitten. Autoja en ole uskaltanut ja kerennyt myllyttelemään, mutta ensi suvena ajattelin uskaltautua epäkeskolla kevyesti vedellä Citikan. Avon taida viedä ammattilaiselle keraamiseen pinnoitukseen, kun on kuitekin se suuri rakkaus. Molemmissa on ikäisekseen hyvät maalpinnat toki jo valmiiksi, avossa vm. 2005 ja reilu 280tkm ajetuksi erinomainen.
On epäkesko ja hinta/laatu suhteeltaan vaikutti hyvältä. Joskus 10 vuotta sitten hankittiin samantyylinen epäkeskokone kimpassa, kun kaveri oli kiinnostunut myllytyksestä.
Suoravetoisella saa nopeammin tehtyä, mutta helposti myös polttaa maalipinnan etenkin kulmista. Itsellä ei ole suoravetoisesta kokemusta, niin enempää en siitä tiedä.
Epäkeskolla on suht helppoa kiillottaa. Tekee pienen alueen kerralla ja pinnan/naarmujen mukaan lisää painetta. Liikuttaa tasaisesti ja tekee vaikka monta kertaa, niin siitä se lähtee.
Ja hyvä nyrkkisääntö on se, että jos naarmun tuntee kynnellä, niin silloin se on läpi pinnan.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Heti seuraavana päivänä myllytyksen jälkeen kävin napsimassa fotot, kerta auto oli vielä puhdas.
Haasteellinen sää kuvata, kun veti taivaan niin synkäksi.
Joten tässä "Viggeniä" joka kulmasta:
Haasteellinen sää kuvata, kun veti taivaan niin synkäksi.
Joten tässä "Viggeniä" joka kulmasta:
Re: Graphite green wagon -03
Toi musta (itsellä ollut 2) on kyllä yksi anteeksiantavimmista sävyistä. Toki naarmut näkyy tosi helposti. Pari vuotta sitten avoa maalattiin ja maalari löysi jostain ihan "orggista" liukkariohenteista maalia. Oli kyllä hyvää ja peittävää vrt. vesivärit.
Siisti kolkki, toi kori on kyllä aina näyttänyt hyvältä omaan silmään.
Siisti kolkki, toi kori on kyllä aina näyttänyt hyvältä omaan silmään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Itse oon käsittänyt, että olisi yksi vaikeimmista väreistä maalata, etenkin kiiltävä musta pinta. Ja yleensäkin tummat värit, koska aikasempaa maalikerrosta on vaikeampi hahmottaa, jos vertaa vaaleisiin väreihin.Cona kirjoitti: ↑Ma Joulu 20, 2021 19:18Toi musta (itsellä ollut 2) on kyllä yksi anteeksiantavimmista sävyistä. Toki naarmut näkyy tosi helposti. Pari vuotta sitten avoa maalattiin ja maalari löysi jostain ihan "orggista" liukkariohenteista maalia. Oli kyllä hyvää ja peittävää vrt. vesivärit.
Siisti kolkki, toi kori on kyllä aina näyttänyt hyvältä omaan silmään.
Okei. Varmasti peittää hyvin.
Samaa mieltä korista. Etenkin Viggen/Aero korisarjasta tykkään erittäin paljon. Ja OG 9-3 Aeron meinasin joskus ostaakin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Eli vähän infoa autosta. Alunperin MY00 mihin vaihdettu tehdasuusi moottori B235R. Ja sen myötä rakennettu "Viggeniksi", mutta oikeaa etupuskuria se ei ole koskaan saanut. Katotaan miten käy nyt.
Kaveri osti auton liikkeestä 2012 ja silloin moottorilla oli ajettu vasta 7000 km. Sen jälkeen on keskitytty enemmän performanceen.
Tässä speksit kun auto siirtyi minulle:
Moottori: B235R (aj. 150tkm) Mitsun turbo, DO88 IC, EV14-670-M suuttimet, Ferritan RST putkisto turbolta taakse, Napen softa
Voimansiirto: Dieselin laatikko (aj. 200tkm) Spec 2+ kytkin
Alusta: Clamp, Subframe brace, Rear chassis brace, Bilstein sprint & Eibach, Uretaani puslaa
Jarrut: Edessä 308mm ja takana 9-5 286mm
Kopalla aj. 345tkm
Jonkinnäköinen projekti tämäkin on, vaikka leimasta oli mennytkin kerralla läpi. Nyt vaan ajetaan, itketään myöhemmin
Kaveri osti auton liikkeestä 2012 ja silloin moottorilla oli ajettu vasta 7000 km. Sen jälkeen on keskitytty enemmän performanceen.
Tässä speksit kun auto siirtyi minulle:
Moottori: B235R (aj. 150tkm) Mitsun turbo, DO88 IC, EV14-670-M suuttimet, Ferritan RST putkisto turbolta taakse, Napen softa
Voimansiirto: Dieselin laatikko (aj. 200tkm) Spec 2+ kytkin
Alusta: Clamp, Subframe brace, Rear chassis brace, Bilstein sprint & Eibach, Uretaani puslaa
Jarrut: Edessä 308mm ja takana 9-5 286mm
Kopalla aj. 345tkm
Jonkinnäköinen projekti tämäkin on, vaikka leimasta oli mennytkin kerralla läpi. Nyt vaan ajetaan, itketään myöhemmin
Re: Graphite green wagon -03
No siinähän on varsin maukkaasti parannuksia tehtynä.
Paljonko tosta on revitty noin tehoja? Mikä Mitsu siellä on 19-20T vai perus 15T?
Paljonko tosta on revitty noin tehoja? Mikä Mitsu siellä on 19-20T vai perus 15T?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Jep, niin on ja sen takia vaihdoinkin tähän
Perus 15T ja kone muutenkin vakio. Eli mennään aika limitillä. Takomäntiä kaipailis..
Sellanen n. 300hp ja 470Nm RE85:lla.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Marraskuun lopussa vaihtu talvipyörät alle, niin jarrut näytti tältä.
Takana alkaa olemaan kohta vaihtokunnossa, mitä niitä mittailin.
Eteen vaihdettu viime kesänä Zimmermanin levyt & palat 340tkm.
Ja sitte löyty tämä etukaaresta ja kyllä närästi. Ei tarvinnut edes ruuvaria kun sormella paino Täytyy tutkia joskus laajemmin ruostevauriot ja päättää sitte mitä tekee.
Takana alkaa olemaan kohta vaihtokunnossa, mitä niitä mittailin.
Eteen vaihdettu viime kesänä Zimmermanin levyt & palat 340tkm.
Ja sitte löyty tämä etukaaresta ja kyllä närästi. Ei tarvinnut edes ruuvaria kun sormella paino Täytyy tutkia joskus laajemmin ruostevauriot ja päättää sitte mitä tekee.
Re: Graphite green wagon -03
Kappas kun on reikä täsmälleen samassa kohtaa kun tossa sigun OG93:ssa...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Tsekataan välillä Aero-projekti. Tai ei tässä muita tällä hetkellä olekaan kun projekteja
Apurungon irroitus. Kahteen mieheen saatiin irti. Jumitti niin pahasti hammastangolle ja lopulta tuli puslien kanssa ulos.
Vakaajan kiinnitys "siltoihin", 3/4 pultista katkes vaikka anto lämpöä
Hapettumaa on jo sielläkin, vaikka ei kovin vanhat anturit ole.
Apurungon irroitus. Kahteen mieheen saatiin irti. Jumitti niin pahasti hammastangolle ja lopulta tuli puslien kanssa ulos.
Vakaajan kiinnitys "siltoihin", 3/4 pultista katkes vaikka anto lämpöä
Hapettumaa on jo sielläkin, vaikka ei kovin vanhat anturit ole.