Graphite green wagon -03

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Siinä apurunko tukivarsineen.

Kuva
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Ja siinä se pitkittäistukivarren kuuluisa pusla.

Kuva

Ei ole hetkeen tätä vaihdettu. Löin pajavasaran suipolla päällä pois..

Kuva

Ja teroitetulla lyöntitaltalla naputtelin metallikuoren pois korvakkeesta.

Kuva
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Siinä pyöränripustukset aika pitkälti purettuina.

Kuva
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Tuotti tuskanhikeä saada navat irti tukivarsista. Yks mutteri oli ruostunut muodottomaksi ja muutaman pinnapultin sain mutskuineen irti ilman ruuvipenkkiä.

Aika rapsakan oloinen napa.

Kuva

Ja katkenneet pultit on aina kivoja :roll:

Kuva
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Raaputin ruosteet veks ja harjasin osat teräsharjalla, niin näkee mitä pystyy vielä käyttämään.

Haarniskat menee vielä..

Kuva

Apurunko oli yllättävän siisti, etenkin yläpuolelta.

Kuva

Kuva

Ootteko vaihdellut palloniveliä näihin? Nämä ei taida niin rasittua, kuin puslat. Ehjiltä vaikuttaa..

Kuva

Etummaiset kiinnikkeet ihan jees. Tukivarret vähän siinä ja siinä ja noista puslista ei voi mitään hyvää sanoa :mrgreen:

Kuva
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos Teslaankin joutuu vaihtamaan tukivarsia suht usein niin kohtuullisen hyvin noi Femman tuennan osat kuitenkin kestää. En ole Saabeihin alustan osia paljon vaihdellut ja kuitenkin +200tkm noilla loppuunajetuilla tullut veivattua.

Itsellä tehtiin Viirussa puslajumppa taakse tasan kerran n. 105tkm aikana ja eteen ei laitettu kuin tukevuuden takia uretaania apurunkoon, tukivarret oli alkuperäisiä vielä 200tkm ajettuna.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Kiertomäntä
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä »

Tätä on mielenkiintoista seurata kun omaan olisi samansuuntaista suunnitteilla. Kaiken irtirepimistä siis :facepalm_man:

Etenkin kuvat on omalle kohdalleni erittäin tervetulleita, iso kiitos niistä.

PS. "vähän" voi näköjään projekti turvota yhden jarrun takia...
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

iso astia johon sitruunahappoa tai muuta elekto ruosteenpoistoa kehiin vaan ei tarvitse raaputella..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Mie vaihoin nuo häränsilmäkki/pallonivelet miksi niitä nyt haluaa kutsua. Ostin Motonetistä sen vasitun työkalunki, mutterimopolla posottelin vanhat pois ja uudet tilalle. En nyt yhtäkkiä muista paljonko oli kilsoja siinä kohtaa mutta reilusti yli 300tkm kuitenki. Suuri vaara joskaan ei varmuus että ne oli vielä alkuperäset.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Nuohan on juurikun ne kuuluisat takapään puslat, joita monikin on vaihtanut, varmaankin kohtuullisen mukava vaihdella noin
kun on palikat irrallaan. Nuo puslathan on nykyään niin halpoja että varmasti kannattaa vaihtaa kaikki jotka
vaihdettavissa on.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Cona kirjoitti:
To Syys 09, 2021 13:31
Jos Teslaankin joutuu vaihtamaan tukivarsia suht usein niin kohtuullisen hyvin noi Femman tuennan osat kuitenkin kestää. En ole Saabeihin alustan osia paljon vaihdellut ja kuitenkin +200tkm noilla loppuunajetuilla tullut veivattua.

Itsellä tehtiin Viirussa puslajumppa taakse tasan kerran n. 105tkm aikana ja eteen ei laitettu kuin tukevuuden takia uretaania apurunkoon, tukivarret oli alkuperäisiä vielä 200tkm ajettuna.
Kyllä ihan riittävän hyvin, jos 276tkm/18 vuotta kestää, niin ei oikein voi vaatia enempää :D

Kyllä välillä kuulee miten jostain suht uudesta 50tkm ajetusta hajoaa palikat. Just tässä naapuri kertoi että jousi oli edestä katkennut. No sinne tuli sitten uudet jouset, iskarit ja vissiin perushuolto ja 1500€ lasku. Olivat vielä ryssineet kierteet öljypohjasta ja meinasivat velottaa 700€ uudesta öljypohjasta 8O
Kyseessä joku Seatin kinneri.
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Kiertomäntä kirjoitti:
To Syys 09, 2021 13:48
Tätä on mielenkiintoista seurata kun omaan olisi samansuuntaista suunnitteilla. Kaiken irtirepimistä siis :facepalm_man:

Etenkin kuvat on omalle kohdalleni erittäin tervetulleita, iso kiitos niistä.

PS. "vähän" voi näköjään projekti turvota yhden jarrun takia...
Kiva että diggaat. Jep, sitähän se on tämän ikäisissä/ajetuissa, Laittaa kuntoon ja pitää pitempään..

Eipä mitään, kuvia tulee kyllä lisää.

No sanopa muuta :facepalm_man:
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

nalleolut kirjoitti:
To Syys 09, 2021 13:54
iso astia johon sitruunahappoa tai muuta elekto ruosteenpoistoa kehiin vaan ei tarvitse raaputella..
Nopeesti kävin irtoruosteet läpi. Mutta joo, vois ne sitruunahappoon vaikka dipata..
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Henri S kirjoitti:
To Syys 09, 2021 14:14
Mie vaihoin nuo häränsilmäkki/pallonivelet miksi niitä nyt haluaa kutsua. Ostin Motonetistä sen vasitun työkalunki, mutterimopolla posottelin vanhat pois ja uudet tilalle. En nyt yhtäkkiä muista paljonko oli kilsoja siinä kohtaa mutta reilusti yli 300tkm kuitenki. Suuri vaara joskaan ei varmuus että ne oli vielä alkuperäset.
Niinpä, mikä niitten oikea nimi nyt onkaan. Näin oon käsittänyt, että kyseiset palikat kestää pitkään, joten hyvin voi ollakin.
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Graphite green wagon -03

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Fakiiri kirjoitti:
Pe Syys 10, 2021 06:49
Nuohan on juurikun ne kuuluisat takapään puslat, joita monikin on vaihtanut, varmaankin kohtuullisen mukava vaihdella noin
kun on palikat irrallaan. Nuo puslathan on nykyään niin halpoja että varmasti kannattaa vaihtaa kaikki jotka
vaihdettavissa on.
Näin mä funtsin, että otan samalla koko ripustuksen pois ja käyn kaikki läpi. Näin on, Lemförderiäkin saa hyvään hintaan, kun vähän etsii. Joten ei näissä aleta säästämään.
Vastaa Viestiin