Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aaqee
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Kesä 05, 2021 19:03

Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja aaqee »

Tuli puolivahingossa hankittua 2. autoksi saab 9-3. Auto on ruotsin tuonti, paikallisen hifiliikkeen omistajan pojan auto. Vähän hifiä pakattu kyytiin josta en ole vielä täysin perillä ja subbari pitää purkaa pois kontista koska vie liikaa tilaa. Avarampi putkist, Nordic Tuning ohjelmointi etanolille ja n. 300hp luvattu.

Pientä laittoa ja viimeistelyä niin saadaan tästä hieno fiilistely auto. Niinkuin kaveri kävi toteamassa että kyllä se paremmalta kuulostaa kuin dieseli.

Heti alkuun laitettavaa
- Äämpömittari temppuilee: pohja-asennossa kelluu vaakatasossa ja lämmetessään nousee asteikon ylärajalle.
- Ledipolttimot räpsyy ympäri autoa
- Jarrut laahaa vaikka näyttävät vasta huolletuilta uusilla osilla

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tervetuloa! Hyvältähän se näyttää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Baas900
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Hieno peli!

Oliko jakopää jo laitettu?
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja Cona »

Hyvältä tosiaan näyttää. Melkoisen massiivinen tuo subbarilaatikko, vie aika lailla sen idean mikä farmarissa on. :D

Joku tällaisen omistanut voisi listata tuon tekniikan potentiaaliset vikapaikat, itseäkin kiinnostaa V6 turbot.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja VKe »

TERVETULOA :saab: istiksi 8)

Kyllä veekutosella kelpaa 8)

Eikös noi aika vankkoja ole? Tosiaan tuon jakopään kun ottaa ajoissa haltuun, nii ei yllätä. Tuon jakopään kun teettää kunnolla lienee 3 K€..? Toki itte tehtynä paljon halvempaa. Jos vain osaamista itsellä on, säästyy pitkä penni töiden osalta.
Sininen Saab 9-3, '99
aaqee
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Kesä 05, 2021 19:03

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja aaqee »

Jakopäästä ei ole huoltokirjan mukaan tehty. Autolla on 110tkm ajettu ja ei mitään rallatusta edes kylmänä. En tiedä virallista suositusta mutta kuulin harrastajalta että menisi yli 200tkm koska alkupään koneissa olisi vahvempi ketju/vai kiristimet? Tehdään kun tulee ajankohtaiseksi. Huoltokirjan mukaan vaihdeltu säännöllisesti öljyjä ja suodattimia.

Takalasin tummennus menee uusiksi.
Kuva

Tulppien vaihdosta ei tietoa. Nyt siellä on: https://www.ngk.com/ngk-97218-dilfr7b10 ... spark-plug
Mitä mieltä näiden ulkonäöstä. Iridiumtulppia ei kait pitäisi käyttää etanolin kanssa.
Kuva

Ilmansuodatin on vähän kolhiintuneen näköinen ja menee vaihtoon. BSR:n peltikaukalo asennettu.
Kuva
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Kyllä ainakin T7 koneessa iridiumit menee ihan hienosti, niissäkin sitten pitää olla tietysti lämpöarvo käytetyn polttoaineen mukaan.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
aaqee
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Kesä 05, 2021 19:03

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja aaqee »

Konehuoneen puhdistelua ja ihmettelyä. Ahtimessa ei välyksiä mutta onko tuo lavoissa tumma palanutta öljyä?
Kuva

Vaahtopesut ja perään liuotinta.
Kuva

Muoviosat käsitelty Gtechniq c4.
Kuva

K&N öljyttävä kartio vanhan BSR suodattimen tilalle. Sumuttelin samalla MAF anturiin yhden pullollisen puhdistusainetta ja maalasin BSR Optiflow -kaukalon uudelleen mustaksi ja 2k-lakalla. Moottoriöljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan reilu 3000km sitten ja edelleen puhtaan keltaiset.
Kuva
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6

Viesti Kirjoittaja mikan »

Siistit kajarien asennukset ovissa! Suodatinta ei parane öljytä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin