900i Cabrion valmistus (uusia kuvia)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1776
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Hienoa...

Viesti Kirjoittaja timpetti »

...halpa projekti ja varmasti kääntää päät!Lauluauto ;)
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Hepis kirjoitti:
jblgti1200 kirjoitti:
Montoya kirjoitti:Onkos ollu paljon kysyntää? :wink:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
-Enemmän kuin olisi voinu kuvitella.
Joo, paljon ei voisikaan kuvitella olevan kysyntää autolla, josta on leima loppu kuukausi sitten ja uutta ei saa ilman kovaa työtä ja "puuhatarrojenkin" saannin kanssa voi olla jo aika nihkeätä.

Halvemmaksi tulee ostaa satku, jossa on leimaa vielä jäljellä ja laikata itse.
-No osta satku ja tee itse :!:

Joku saa tästä VALMIIN tekeleen,
ja puuhatarrojakin saa vielä melkein koko viikolle jos vain haluaa.
Eli autolla monta viikonloppu "kruisinkia" edessä.
Ja LAILLISESTI.
Leimassa olevan satkun rälläköinnin jälkeen ei parane pitkään ajella
yleisillä teillä.

Meidän avon hintahan on vain tähtitieteellinen summamutikassa heitetty,
jos löytyy oikeasti kiinnostuneita niin varmasti lähtee sopivaan hintaan.
Ja vaihtojahan saa ehdottaa.

Kumma kannanotto...no enpä kirjoitakkaan mitä meinasin. :lol:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

jblgti1200 kirjoitti:-No osta satku ja tee itse :!:
On tullut tehtyä, tosin ei satkusta vaan 70-luvun lopun 4-ovisesta AMC Matadorista. Kyseinen auto oli jo tehtaalta lähtiessään ruma (toisin kuin satku) eikä mattamusta maali ja pensselillä maalatut liekit ulkonäköä juuri kaunistaneet. Varmuuden vuoksi hitsattiin kaikki neljä ovea kunnon saumalla kiinni. Huomiota kyseinen laikka-avo kyllä herätti Helsingin kaduilla kurvatessa ja pääsi myös mukaan Alfamerin julkaisemaan kirjaan "Amerikkalaisia Suomessa". Allaolevassa kuvassa samanlainen siistimpi yksilö, jossa katto tallella.
Kuva

Kulkine poistui parin kuukauden lauluviikonloppujen jälkeen liikenteestä, kun leimakonttoreilta ei enää saanut puuhatarroja, vaan niissä alettiin olla sitä mieltä, että vehje pitäisi viedä jo oikeasti katsastukseen. No sehän ei olisi onnistunut, koska lain mukaan avoautossakin täytyy olla aukeavat ovet.

Samoin parin vuoden takainen kesäautoni -58 Lincoln Premiere (allaoleva kuva) oli sekin laikka-avo, tosin ihan pykälien mukaisesti 2-ovisesta hardtopista tehty.
Kuva

Edellisestä 2-ovisesta ysiysistänikin oli suunnitteilla laikka-avo täksi kesäksi, mutta kun se joutui termiittien kohteeksi, niin ei ollut enää inspiraatiota uhrata aikaa (eikä varsinkaan rahaa) kyseiseen projektiin.
jblgti1200 kirjoitti:Joku saa tästä VALMIIN tekeleen, ja puuhatarrojakin saa vielä melkein koko viikolle jos vain haluaa.
Eli autolla monta viikonloppu "kruisinkia" edessä. Ja LAILLISESTI.
No saattaa niitä tarroja ehkä jossain maakunnissa helposti saadakin vaikka kuinka pitkään, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla loppuu niillä kruisailu aika äkkiä. Ja täällä vaaditaan suunnilleen katu kadulta tarkka selvitys ajoreitistä "korjaamolle". Tarrojen tarkoitushan ei ole ajelun mahdollistaminen autolla, jota ei muuten saa katsastettua, vaan sen kuljettaminen korjaamolle tai katsastuskonttorille. Ja auta armias, jos poliisi pysäyttää jossain muualla kuin paperiin merkityllä reitillä. Sen jälkeen on turha yrittää enää saada uusia siirtotarroja, vaan auto jää siihen eikä sitä saa siitä enää viedä poiskaan muuten kuin trailerilla.
jblgti1200 kirjoitti:Leimassa olevan satkun rälläköinnin jälkeen ei parane pitkään ajella yleisillä teillä.
Ja miksi muka ei? Onko se laittomampaa/turvattomampaa/moraalisesti epäilyttävämpää, kuin sellaisella satkulla, josta leima on loppunut yli kuukausi sitten?
jblgti1200 kirjoitti:Kumma kannanotto...no enpä kirjoitakkaan mitä meinasin. :lol:
Mitäs kummaa siinä on, jos ihmettelee omasta mielestään kovahkoa hintaa laikatulle autolle, jolla ei kohta enää saa ajaa laillisesti millään konstilla, kun konttorilta tarroja hakiessa todetaan että ei se nyt enää käy. Eikä toiselta konttorilta yrittäminenkään kannata, kun nykyään bitit kulkevat konttorien välillä aika tehokkaasti.

Kirjoita ihan vaan vapaasti mitä meinasit, niin minäkin teen. Mutta jos meinasit mennä johonkin henkilökohtaisuuksiin, niin kannattaa harkita pariinkin kertaan.


P.S. Näköjään on Saabin hinnaksi muuttunut "tarjousten perusteella", mikä kuulostaa kohtuulliselta aiempaan verrattuna. Eihän sitä silti tiedä, vaikka joku lykkäisi sulle monta tonnia kouraan. Pistä vain äkkiä nimi paperiin äläkä naura ääneen, ennen kuin uusi omistaja on kurvannut pihasta. :wink:
Viimeksi muokannut Hepis, La Touko 21, 2005 19:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG 900S 3d 2.3i -98
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

mulla ampuu yli et minkä takia sun (hepis) pitää tulla tänne arvostelemaan muiden tekoja. jos joku haluaa laikata saabista avon ja pistää sen nettiautoon myyntiin niin miksei niin saisi tehdä. ja kirjoitithan itsekkin yllä että olet laikka-avoja tehnyt ja jollei ne sun tallissa koreile niin olet varmaan itsekkin ne myynyt... :roll:
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

xjford kirjoitti:mulla ampuu yli et minkä takia sun (hepis) pitää tulla tänne arvostelemaan muiden tekoja. jos joku haluaa laikata saabista avon ja pistää sen nettiautoon myyntiin niin miksei niin saisi tehdä.
Missään vaiheessa en ole ollut sitä vastaan, että joku laikkaa autostaan katon (jos ei nyt kyseessä ole joku oikea harvinaisuus). Enkä sitä vastaan, että joku sellaisen myy.

Mutta se ampuu mulla yli, että peitellään sitä tosiasiaa, että kyseisellä laikka-avolla ajelut saattavat loppua jo ensimmäiseen yritykseen hakea puuhatarrat konttorilta. Ja sitä, että laillisesti ei enää katsastettua saa ilman, että tekee helvetisti hommia jonka rinnalla katon hitsaaminen takaisinkin olisi helpompaa.

Mikäli kyseisen laikka-avo-Saabin hinta olisi alunperinkin ollut "tarjousten perusteella" ja ilmoituksessa mainittu, että ajamisen ilo ei välttämättä jatku syksyyn asti, niin en varmaan olisi kommentoinut mitenkään. Ja jos sillä olisi vasta muutama ilta laulettu kylillä, niin ei olisi ollut mahdotonta, että olisi kaverien kanssa pistetty ihan kohtuullinen tarjouskin, kun juuri nyt ei satu olemaan aikaa tehdä itse.

Nyt vain tuli tuosta nettiauton ilmoituksesta (silloin kun siinä vielä oli määritelty hinta) mieleen, että yritetään vedättää äkkiä läjä fyrkkaa joltain autokuumeiselta nuorelta, joka ei ihan ole pykälistä perillä.
xjford kirjoitti: ja kirjoitithan itsekkin yllä että olet laikka-avoja tehnyt ja jollei ne sun tallissa koreile niin olet varmaan itsekkin ne myynyt... :roll:
Saabi olisi mennyt varaosiksi ja paaliin leiman loputtua syksyllä. Matador meni tutulle romuralliautoksi suunnilleen sillä hinnalla, minkä arvosta tankissa oli bensaa. Lincoln oli täysin pykälien mukainen, joten senkään myynti ei omatuntoa kolkuta, vaikka kaduttaakin jälkeenpäin.


Eikä muiden tekojen arvosteleminen täällä ole mitenkään harvinaista, useimmiten ne vain ovat kehuja kun joku on taltioinut jonkun harvinaisemman kulkineen tai laittanut kärrynsä tosi siistiin kuntoon. Ilmeisesti vain positiiviset kommentit saabisteja kohtaan ovat mielestäsi hyväksyttäviä.

Mietipä mitä itse tuumisit, jos Nettiautossa olisi myytävänä kallis Jaguar, jonka tietäisit olevan oikeasti korinvaihtoprojekti, jossa muutosprosentti toista sataa eikä saa enää katsastettua? Olisitko sitä mieltä, että hyvä homma, rahat pois vaan tyhmiltä? Että ei se hullu ole joka pyytää vaan...? Vai toteaisitko joillekin Jaguar-harrastajille, että onpa jollakin Nettiauton ilmoituksessa pientä vedätyksen makua? Tai mitä tuumisit, jos olisit itse erehtynyt ostamaan kyseisen projektin, kun ei kukaan varoittanut?
NG 900S 3d 2.3i -98
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

okei. nyt ymmärrän sun pointin :P hyvä että selkis tämäkin. ja olet oikeassa myös siinä että pitää negatiivistakin kommenttia antaa. mä en vaan osannut ajatella asiaa sun kantilta kun itselleni oli itsestään selvyys että kyseisellä kulkineella ei varmasti tulla ikinä kadulla ajamaan. hyvä et joku ajattelee muidenkin puolesta :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

nyt vielä luettuani ton nettiauton ilmoituksen niin siitä tosiaan saa sen käsityksen että konttorille vaan ja leima paperiin. :oops: eli omat kommenttinihan täällä ovat asiattomia :roll:
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Tarkennetaan nyt vielä sen verran, että negatiivisuuteni ei mitenkään kohdistunut itse myyntiartikkeliin. Toteutus on raikas ja erilainen, kuvista päätellen siististi toteutettu (noh, värivalinnasta voidaan olla monta mieltä) ja takakontin modifiointi virvoitusjuomavarastoksi suorastaan nerokas. Ja laikka-avojen kohdalla pätee sekin, että itse tehty maistuu aina paremmalta kuin kaupasta ostettu.

Ja kun kohdekaan ei tässä tapauksessa (ainakaan vielä) ole kovin harvinaiseksi tai klassiseksi luokiteltavissa, niin harrasteajoneuvokantakaan ei ole määrällisesti kärsinyt, pikemminkin päinvastoin. Eivätkä vanhoilliset piirit pääse syyttämään kansallisaarteen tärvelemisestä. :D

Näkisihän tuollaisia mielellään liikenteessä enemmänkin ja tykkäisin ajella moisella itsekin, mutta kun Suomen lainsäädäntö nyt sattuu olemaan sellainen kuin se on, niin noilla pääsee kesästä nauttimaan juuri niin pitkään kuin leimakonttori suostuu puuhatarroja antamaan.
NG 900S 3d 2.3i -98
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Pistetään nyt tarkasti:

-Ko. Autoon saa vielä tarkalleen 5pv puuhakilvillä ajelua tänä vuonna.
Siihen ei mikään konttori puutu,laki sallii sen.
7pv on maksimi /vuosi.Tällä autolla on ajettu se 2pv tänä vuonna.

-MISSÄÄN vaiheessa en ole kehunut että tuon auton leimaaminen olisi helppo homma,saatikka mahdoton.
Jos joku haluaa tehdä sen niin tehköön,jos olisi helppoa niin oltaisiin
jo leimattu tuo auto.

-Ilmoituksessa lukee selvästi että auto on LAIKKA-AVO eli suomeksi rälläkällä laulatettu.
Kukin tehköön siitä omat johtopäätöksensä.

-Auto oli jo aluksi tarkoitus myydä tarjouksien perusteella,mutta
kokeiltiin huvikseen korkealla hinnalla.
Ja kuten topikin varrella on todettu niin ei se ole hullu joka pyytää vaan
se kuka maksaa... 8)

-Kyseisen auton myynnissä ei ole tarkoitus vedättää tai kusettaa ketään
vaan tosiasiat selviää kyllä viimeistään puhelimessa.

Joten hepis hätävarjelun voi lopettaa...eikä herneitä.
:lol:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

jblgti1200 kirjoitti:7pv on maksimi /vuosi.
No jopas, tuohan on peräti tiukentunut siitä kun meikäläinen on parannellut lauluautojen ilmastointia. Silloin sentään ehti kesässä nautiskelemaan parinkin kuukauden viikonloput perjantaista sunnuntaihin.
jblgti1200 kirjoitti:-Ilmoituksessa lukee selvästi että auto on LAIKKA-AVO eli suomeksi rälläkällä laulatettu. Kukin tehköön siitä omat johtopäätöksensä.
Nojaa, nimitys "laikka-avo" lähinnä kertoo sen, että katon poisto on tehty jälkeenpäin itse eikä alunperin tehtaan toimesta. Tulos voi olla sellaisenaan täysin katsastuskelpoinen, kuten tuo edellämainittu Lincoln, tai sitten ei ilman laskelmia ja vahvistuksia ja turvakaaria, eikä välttämättä sittenkään.
jblgti1200 kirjoitti:Joten hepis hätävarjelun voi lopettaa...eikä herneitä.
:lol:
Ei palkoakaan, mutta sen verran kyllä tuli muistoja mieleen, että 7 päivän rajasta huolimatta (ellei osu eteen "laillisesti laikattavaa" aihiota) kenties kesäyössä vielä laikka soi... :wink:

Perhana vieköön, Ruåtsissa tuonkin Saabin leimaus olisi ihan läpihuutojuttu, kuten olisi ollut Matadorinkin kilvettäminen (ruotsalaiset ilmeisesti pääsevät ovettomaan avoon sisälle ja sieltä pois, suomalaiset eivät). Miksi sieltä aina matkitaan mahdollisimman äkkiä kaikki kiellot ja rajoitukset, mutta mitkään helpotukset tai huojennukset tai edes täysjärkiset ja liikenneturvallisuuttakin edistävät jutut ja varsinkaan mikään kiva ei mene täällä byrokratiasta läpi? :evil:
NG 900S 3d 2.3i -98
Vastaa Viestiin